|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
נתניהו עם מקרון. שוחחו על אירן, חיזבאללה וסוריה [צילום: לע"מ]
מקרון נפגש עם נתניהו וריבלין:

"לא נאפשר לאירן להיות גרעינית"

הוסיף: "אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה" מוקדם יותר נפגש מקרון עם ראש הממשלה נתניהו, במהלכה הוא קרא לנשיא צרפת להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן בהמשך היום ישוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ
22/01/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   שואה וגבורה   |   תגובות

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר (יום ד', 22.1.2020) במסיבת עיתונאים עם הנשיא ראובן ריבלין בירושלים כי "העמדה של צרפת מאוד ברורה - לאירן לא יהיה נשק גרעיני, צריך להגיע להסדר". הוא הוסיף: "לא נאפשר לאירן להיות גרעינית, אך נעשה הכל כדי למנוע הסלמה באזור שתערער את יציבותו".

מקרון התייחס בדבריו גם לנושא האנטישמיות והבהיר: "אנו אכן רואים שהצל האפל של האנטישמיות הולך ופורש כנפיים בכל מקום באירופה, וזה סימן שיש כאן סוגיה שהיא כמעט מחלה, סכנה גדולה. צרפת עשתה רבות ובאופן מאוד נחרץ במאבק נגד האנטישמיות, בעולם האמיתי ובעולם הוירטואלי. אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות, שנאה וכל הדברים שמחלקים ומפלגים את החברה שלנו."

הנשיא ריבלין אמר בפגישתו עם נשיא צרפת מקרון: "לצערי גם היום אנחנו שומעים על מקרי רדיפה וגזענות על-רקע אנטישמי וגזעני בצרפת וברחבי העולם. יש להשמיע קול ברור שמגנה את המקרים האלה, ולפעול ללא פשרות כדי לוודא שהם לא נשנים. יש לפעול ברמה המשפטית, החינוכית והאכיפתית. האימוץ של הגדרות IHRA על כל צורותיה היא צעד חשוב של הממשל הצרפתי למאבק באנטישמיות, ואנו מבקשים להודות לכם על כך".

עוד אמר ריבלין כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית וחזקה שיודעת להגן על עצמה, וגם לחקור את עצמה במידת הצורך בכל מה שקשור בזכויות אדם ודיני מלחמה". לדבריו, הפנייה של הפלשתינים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג היא "ניסיון לדחוף את בית הדין למגרש הפוליטי ולגרור את המוסדות הבינלאומיים להכריע בשאלות שצריכות להתברר במו"מ בין הצדדים, ולא במסגרת הליך משפטי פלילי. לבית הדין הפלילי הבינלאומי אין היכולת, הרשות והסמכות לעסוק בנושאים אלה. הקריאה לבית הדין לחרוג מסמכותו מבקשת לא רק להפר אמונים לאופי השיפוטי, אלא להתפרק לחלוטין מיושרתו השיפוטית".

ריבלין פנה למקרון ואמר: "הסכסוך הישראלי-פלשתיני מורכב ורגיש ומצריך בניית אמון בין הצדדים, ולשם אנחנו צריכים לחתור. אתה יכול לעזור רבות בעניין זה".

בפגישה שקיים מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת, קרא נתניהו לנשיא מקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. כמו-כן שוחחו נתניהו ומקרון על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה, וכן על המצב בסוריה ובלוב. בפגישה סיכמו השניים על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות.

בהמשך ייפגש מקרון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ייפגש במהלך היום עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, חברת המפלגה הדמוקרטית.

הבוקר נפגש הנשיא ריבלין עם נשיא צפון מקדוניה, סטבו פנדרובסקי, לפגישת עבודה. אחריו התקבל בבית הנשיא נשיא אלבניה איליר מטה, לפגישת עבודה אף הוא. עד עתה פגש הנשיא את המושל הכללי של אוסטרליה, נשיאת גאורגיה, נשיא רומניה, נשיא בולגריה, נשיא פורטוגל, נשיא צפון מקדוניה ונשיא אלבניה.

בתוך כך הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון המשלחות של גרמניה, צ’כיה, איטליה, ונציגים של האיחוד האירופי. מהשעה 16:00 יגיעו עוד כ-20 משלחות ברכבת האווירית ובהן הנסיך צ’ארלס. בסך-הכל צפויות לנחות היום 42 משלחות

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ נפגש עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס. גנץ, אשר אביו ז"ל הינו ניצול שואה מרומניה, הביע את הערכתו האישית לקשר ההיסטורי העמוק בין ישראל לרומניה והקשר החזק שממשיך לאחד את שני העמים. השניים שוחחו על חשיבות שימור שיתוף הפעולה בין המדינות ואף חיזוקו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינחת בישראל מחר לביקור בזק שיימשך 12 שעות בלבד, במהלכו יחנוך אנדרטה לזכר המצור על לנינגרד בגן סאקר בירושלים. בטקס ישתתפו וטרנים ממלחמת העולם השנייה וניצולי המצור. כמו-כן ייפגש פוטין ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין, שיבקשו ממנו לדון בשחרורה של נעמה יישכר.

אתמול נחתו בנתב"ג שני מטוסי תובלה של חיל-האוויר האמריקני עם רכבים וציוד לקראת הגעתו של סגן נשיא ארה"ב פנס שינחת גם כן מחר בשעה 11:30. בשבוע שעבר נחתו בנתב"ג ארבעה מטוסי תובלה של חיל-האוויר הרוסי עם רכבים משוריינים וציוד לקראת ביקורו של הנשיא פוטין.

11 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את האירוע. ביומיים הקרובים יירשמו שיבושי תנועה וחסימות בתוך ירושלים. ביום חמישי כביש מספר 1 מנתב"ג לכיוון ירושלים ייסגר מהשעה 9:00 בבוקר עד השעה 11:00 לסירוגין.

גנץ בפגישה עם נשיא רומניה [צילום: אלעד מלכה]
הכנות במעון ראש הממשלה בירושלים [צילום: חיים צח, לע"מ]
[צילום: חיים צח, לע"מ]
תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
מירב ארד
+"השאירו את ההיסטוריה להיסטוריונים"
20:19 22/01/20  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה נאם בפתיחת אירועי ה-75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ: "מאוחדים במאבק באנטישמיות וגזענות. צו השעה - להגן על הדמוקרטיה"
(ריבלין בנאום בפני המנהיגים)
+מקרון מנע כניסת מאבטחי השב"כ לכנסייה
17:36 22/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא צרפת נזף במאבטחים על כך שלא כיבדו את כללי הפרוטוקול ונכנסו לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה, שנחשבת שטח צרפתי  ▪  המאבטחים יצאו לאחר שמקרון דרש מהם לעשות זאת
(עמנואל מקרון בכנסייה)
+צוות השלום של הבית הלבן לא יגיע לפורום השואה
17:11 22/01/20  |  עידן יוסף
צוות השלום של הבית הלבן, בראשות חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר, לא יגיע הערב לפורום השואה הבינלאומי בישראל - זאת בשל קשיי מזג אוויר בשווייץ, שם הוא שוהה כעת (ישראל היום).
+סקר: עליה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת
09:17 22/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אחד מכל ארבעה צעירים לא שמע על השואה  ▪  אחד מכל חמישה סבור שדעות אנטישמיות הן לגיטימיות  ▪  כמחצית מהצעירים לא יודעים שהמשטר הצרפתי שיתף פעולה עם הנאצים
(אושוויץ. בצרפת לא שמעו על השואה [צילום: מייקל זון, AP])
+דיסוננס דלוח
08:26 22/01/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
והמצלמות, והמיקרופונים, והעיתונים, והטבלטים, והניידים, בכולם ייאמר "אירוע כזה לא היה מעולם בארץ הזאת, ועיני העולם המשתאה כולו עלינו, ואנחנו נושמים פסגות"  ▪  ובאוויר יעמוד אד דלוח של דיסוננס שיקשה על הנשימה
("אירוע כזה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא נאפשר לאירן להיות גרעינית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נפגש עם מכחיששואה
22/01/20 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
לו לא באו. לא לוורשה ולא לירושלים. לו גזרו על עצמם כולם במקומם יום של דומיה ושל התבוננות, והיו זוכרים מורכני ראש את המתים, ואת היתומים, ואת האלמנים והאלמנות, ואת הקמים בחלומותיהם לנוס בלילות מן המראות הרודפות אותם מתוכם בתוכם, והיו נשבעים בשם הדורות הבאים כי די, כי לא תהיינה עוד מכלאות אדם, משרפות גוויות, בורות ירויים, צעדות של רעב, לבלרים המונים מי למות ומתי, מי לחיות עד מתי, מי באפר ומי בעשן. לו אמרו לליבם, כי על זאת לבד הם נשיאים ושרים ומושלים בכיפה על מחר בלי דם נקיים על עתיד בלי טריפה של צלם אדם באשר הוא אדם, רק על זאת.
22/01/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
בעקבות ביקור הנשיאים לרגל ציון 75 שנה לשחרור מחנה אשוויץ ב-24-22 בינואר ימים רביעי עד שישי, יחסמו בירושלים מספר רחובות. בתחבורה הציבורית ייערכו שינויים על-מנת להמשיך ולשרת את ציבור משתמשי התחבורה הציבורית. הציבור נקרא להאזר בסבלנות ולעקוב אחר השינויים.
22/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלב הערעור במשפטו של ג'ון (איוון) דמיאניוק התנהל ממאי 1990 ועד יוני 1992. חמשת שופטי בית המשפט העליון שדנו בערעור לא הטילו דופי במסקנות הערכאה שקדמה להם באשר לתקפות הזיהויים שנדונו שם. חרף זאת, בסופו של דבר פסק ההרכב שהערעור צלח. איך ומדוע זה קרה? בשל התפתחויות מאוחרות יותר, שלדעת שופטי בית המשפט העליון יצרו בכל זאת ספק שהניח את דעתם. דא עקא, אותו ספק שונה מהותית מן הספק שלכאורה היה עולה מהתסריט ההיפותטי שהצגנו.
21/01/2020  |  פרופ' דוד נבון  |   כתבות
ראוי להודות. גם להתוודות. זה היה מכוער אך נסבל. זה היה מכוער כי אחרי הכל גם יהודים היו אדם, ואדם שהודפים אותו לקרון והמזוודה הקטנה שלו נופלת מובסת על הרציף וקטר נושף יוצא כבר לאן זה מעורר רתיעה, בכל איש ואישה, מן רעד עובר, בשדרה שאינה בנויה לספוג השפלה. אבל זה היה נסבל, כי לא כל אדם הוא יהודי, ועל כן, מה לעשות, להיוולד יהודי בעולם הזה הייתה בחירה, ומי שכך בחר נושא באחריות למותו שאינה נופלת מן האחריות של מי שנוטל את נפשו. לכן, מוכרחים להודות, גם להתוודות, זה היה אפשרי.
21/01/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
מותו במינכן לפני שבע שנים של האיש שנודע בשם איוון (ג'ון) דמיאניוק, בהמתנה לערעור על הרשעתו בסיוע לרצח המונים במחנות השמדה בפולין, נראה כחתימתה האירונית-משהו של פרשת החמצה משפטית ארוכה שהחלה בירושלים בשנות ה-80 של המאה הקודמת. הבאתו של האיש לדין הייתה כמובן מהלך ראוי בהחלט. הוא לא הובא למשפט כסתם אחד מאלפי חשודים בשיתוף פעולה עם הנאצים, אלא כנאשם בפשעי מלחמה אכזריים ביותר - אף יחסית ל"נורמה" במחנה ההשמדה טרבלינקה - שבגינם "זכה" לכינוי איוון האיום.
21/01/2020  |  פרופ' דוד נבון  |   כתבות
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
היערכות שיא לקראת בואם של פוטין ופנס  /  מירב ארד
אישום: שוחד במשלחת בית ספר לפולין  /  איתמר לוין, יצחק דנון
ממציאים "עבר שימושי" לשואה  /  איתמר לוין
ילד בשואה - שבר בין שני עולמות  /  הרצל חקק
זוכרים ומחויבים  /  יוסי אחימאיר
פעימות הלב של ההיסטוריה היהודית  /  הרצל חקק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il