|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
צילום קבוצתי של מנהיגי המדינות, אמש בירושלים [צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90] נשיא גרמניה שטיינמאייר והרב ישראל מאיר לאו [צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90]
ולדימיר פוטין. ייפגש עם אמה של נעמה יששכר [צילום: אלכסיי דרוזינין/קרמלין] מייק וקארן פנס, הבוקר בנתב"ג
צילום קבוצתי של מנהיגי המדינות, אמש בירושלים [צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90]
75 שנה לשחרור אושוויץ

פוטין ופנס נחתו בישראל, כביש 1 נחסם

נשיא רוסיה וסגן נשיא ארצות הברית מצטרפים לעשרות מנהיגי מדינות שכבר הגיעו לישראל לקראת טקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו הבוקר נחת בישראל נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי נשיא גרמניה ינאם בטקס באנגלית ולא בגרמנית מתוך התחשבות בניצולי השואה
23/01/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   שואה וגבורה   |   תגובות

עשרות מנהיגי מדינות צפויים להשתתף היום בירושלים בטקס לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו במלחמת העולם השנייה. היום בבוקר (יום ה', 23.1.20) נחתו בנמל התעופה בן-גוריון שני החשובים שבהם - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס. הם יצטרפו למנהיגים שכבר הגיעו בימים האחרונים לישראל ובהם יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר ועוד. את פניהם של פנס ופוטין קיבל שר החוץ, ישראל כ"ץ.

פוטין צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית ראש הממשלה בירושלים. בחלק מן הפגישה תשתתף גם יפה יששכר, אמה של הישראלית נעמה יששכר הכלואה ברוסיה לאחר שהורשעה בהחזקת סמים.

משטרת ישראל סגרה את כביש מספר 1, ממחלף שפירים ועד לגינות סחרוב בירושלים, לצורך נסיעת שיירותיהם של פוטין ושל פנס מנמל התעופה לירושלים. כבישים רבים ייחסמו גם בירושלים עצמה במהלך היום כולו, לצורך תנועת עשרות מנהיגי המדינות.

בטקס במוזאון יד ושם ישתתפו גם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן-דר בלן, נשיא יוון פרוקפיס פבלופולוס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא אלבניה איליר מטה, נשיאת קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ', נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס, נשיאת גאורגיה סלומה זוראבישווילי, נשיא בולגריה רומן ראדב ונשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יק.

הטקס צפוי להתחיל בשעה 13:30 ביד-ושם בירושלים. הוא צפוי להימשך שלוש שעות ולכלול נאומים של הנשיא ריבלין, של ראש הממשלה בנימין נתניהו, של נשיא רוסיה פוטין, של סגן נשיא ארצות הברית פנס, של נשיא צרפת ושל הנסיך צ'ארלס. גם נשיא גרמניה צפוי לנאום בטקס. מתוך התחשבות בניצולי השואה ינאם שטיינמאייר בשפה האנגלית ולא בגרמנית.

בטקס ידברו גם יו"ר יד ושם, אבנר שלו, והרב ישראל מאיר לאו, ניצול שואה בעצמו. שני ניצולי שואה ידליקו את אבוקת הזיכרון וכל אחד מהמנהיגים האורחים יניח זר.

תאריך:  23/01/2020   |   עודכן:  23/01/2020
איציק וולף
+הנסיך הבריטי נמנע מלחיצת יד עם סגן נשיא ארה"ב
17:48 23/01/20  |  עידן יוסף
יורש העצר הבריטי שחלף ביד ושם על פני שורת המכובדים בשורה הראשונה, לחץ את ידיהם אך דילג על סגן נשיא ארה"ב ועבר מיד לנתניהו. מייק פנס השיב את ידו המושטת ולא אמר מילה. תחילה סברו כי מדובר במתיחות מופגנת, אך הדוברת של סגן הנשיא הבהירה כי השניים לא לחצו ידיים משום שנפגשו ושוחחו ביניהם מוקדם יותר.
+מדינת ישראל היא לא פיצוי על השואה
17:38 23/01/20  |  ראובן ריבלין   |   לרשימה המלאה
נאום נשיא המדינה בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ב"יד ושם" [כ"ו בטבת תש"ף, 23.01.2020]
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+המיקרופון קלט את פנס אומר שטראמפ לא ניתן לעצירה
17:09 23/01/20  |  עידן יוסף
'פורום השואה': מיקרופון שנותר פתוח בזמן שנתניהו שוחח עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס קלט את ראש הממשלה נתניהו שואל על המצב הפוליטי של טראמפ. פנס בתגובה: "טראמפ לא ניתן לעצירה. כמו מישהו נוסף שאני מכיר".
+מייק פנס: "העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן"
15:51 23/01/20  |  מירב ארד
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס ביד ושם: "אנו מוכרחים לחסום את הגל הגואה של אנטישמיות ברחבי העולם. אנו חייבים גם להיות חזקים נגד המדינה שמובילה את האנטישמיות - העולם צריך לעמוד בעוצמה מול אירן".
+נתניהו ביד ושם: "לא תהיה שואה נוספת"
15:00 23/01/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ביד ושם: "ביום הזה צריך להגיד שבשביל ששת מיליון בני עמנו - שערי הגיהנום נפרצו מאוחר מדי. ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי - לא תהיה שואה נוספת. כראש ממשלת ישראל זאת ההתחייבויות העליונה שלי".
+פוטין קורא לפסגה של חמש המעצמות
14:49 23/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ריבלין: אף מדינה אינה חסינה מאנטישמיות וגזענות  ▪  נתניהו: מודאג מהעדר עמדה עולמית אחידה נגד אירן  ▪  פוטין יוצא נגד פוליטיזציה של זכרון השואה  ▪  פנס: על העולם לעמוד בעוצמה נגד אירן  ▪  מקרון מאמץ את יוזמת פוטין  ▪  הנסיך צ'רלס: להילחם ללא חת נגד אלימות מילולית ופיזית  ▪  נשיא גרמניה: קיימת אנטישמיות גסה במסווה של ביקורת על ישראל
פוטין. "מאוחדים באחריות משותפת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו. "לא תהיה שואה נוספת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נעמה יששכר מול אסטרטגיה לאומית
14:43 23/01/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
התקשורת הישראלית אשר כהרגלה המגונה עטה על סיפור אמתי ואנושי ועושה ממנו מטעמים, כאלה שבפניהם אפילו הנהגת המדינה אינה מוצאת כוחות לעמוד, עד כי היא נכנעת באופן מביש לכוחנות המופעלת עליה וכמוה כסחיטה מכוערת ונצלנית
(נעמה יששכר [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP])
+ריבלין: "תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי"
14:42 23/01/20  |  מירב ארד
נשיא המדינה ראובן ריבלין, אמר בנאום הפתיחה בטקס המרכזי ביד ושם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ: "בשם העם היהודי וכנשיא מדינת ישראל, אני מודה לכם מעומק הלב שהגעתם לכאן. תודה על הסולידריות שלכם עם העם היהודי. תודה על המחויבות שלכם לזכרון השואה. אנטישמיות לא נעצרת ביהודים, אף חברה ואף דמוקרטיה לא חסינה מפניהם".
+מנוחה
14:10 23/01/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
הנסיך צ'רלס בורח מהסקנדלים במשפחה  ▪  מהאמא הזקנה שלו מהבנים שלא מפסיקים למרר את החיים שלו
(ראובן רבלין וולדימיר פוטין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"אסור לטשטש את תרומת ברה"מ לשעבר במלחמת העולם השנייה"
13:33 23/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא רוסיה השתתף בטקס הסרת הלוט מעל אנדרטה להרוגי המצור על לנינגרד בגן סאקר בבירה  ▪  הנשיא ריבלין: "יום הסרת המצור על לנינגרד הוא תאריך משותף בהיסטוריה שלנו"  ▪  ראש העיר של ירושלים: "המלחמה קשרה קשר עמוק והדוק בין שני העמים שלנו"
טקס חנוכת האנדרטה. "מודים ללוחמים" [צילום: מסך]
+זלנסקי ויתר על הטקס; ירושלים: "מניפולציה מכוערת"
11:10 23/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האוקראיני כתב שלא ישתתף כדי שיהיה מקום עבור הניצולים שלא קיבלו כרטיס לטקס: "האנשים הללו ראויים לכבוד יותר מכל"  ▪  הרב לאו מגלה: "סירבתי לאפשר לזלנסקי לנאום במקומי"
(וולודימיר זלנסקי [צילום: אפרם לוקצקי/AP])
+פוטין ליפה יששכר: "הכל יהיה בסדר"
10:49 23/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא רוסיה: "בטוח שהביקור יסייע לקידום היחסים"  ▪  ראש הממשלה: "אנו מודים לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל"  ▪  שר החוץ כ"ץ: "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה"  ▪  הנשיא ריבלין נועד עם הנסיך צ'ארלס
בני הזוג נתניהו עם נשיא רוסיה במעון רה"מ [צילום: היידי לוין]
+75 שנה לשיחרור אושוויץ: חזון העצמות היבש
09:47 23/01/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
העצמות שהתייבשו אלפיים שנה בגלות הממאירה, יצאו זקופות מקברות הגולה לקוממיות יהודית בארץ ישראל, ממש כפי שניבא יחזקאל: "והעלתי אתכם מקברותיכם, עמי; והבאתי אתכם אל אדמת ארץ ישראל"  ▪  מה יותר ריאליסטי מזה?
(וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם [צילום: מייקל זון, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פוטין ופנס נחתו בישראל, כביש 1 נחסם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגוי..
23/01/20 10:38
2
ישע .
23/01/20 10:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
בזה אחר זה נחתו בנתב"ג מרבית המנהיגים שהגיעו לפורום השואה, והתקבלו בטקסים על-ידי שרי הממשלה ואחר כך בבית הנשיא בלוח זמנים צפוף ומהודק. הם סעדו ארוחת ערב חגיגית בבית הנשיא, שבה נכחו גם ראש הממשלה, ראש האופוזיציה ונשיאת בית המשפט העליון.
נשיא צרפת עמנואל מקרון בלם (יום ד', 22.1.20) את כניסתם של מאבטחים ישראלים לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה, שנחשבת שטח צרפתי. מקרון נזף בהם, ואמר כי הכללים ידועים להם.
22/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא ועידת התביעות, יוליוס ברמן, הודיע (יום ד', 22.1.2020) על פרסום סקר מקיף, על רמת המודעות לשואה, שנערך בקרב מבוגרים בצרפת, ממנו עולה תמונה מדאיגה על בוורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת.
22/01/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר (יום ד', 22.1.2020) במסיבת עיתונאים עם הנשיא ראובן ריבלין בירושלים כי "העמדה של צרפת מאוד ברורה - לאירן לא יהיה נשק גרעיני, צריך להגיע להסדר". הוא הוסיף: "לא נאפשר לאירן להיות גרעינית, אך נעשה הכל כדי למנוע הסלמה באזור שתערער את יציבותו".
22/01/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
לו לא באו. לא לוורשה ולא לירושלים. לו גזרו על עצמם כולם במקומם יום של דומיה ושל התבוננות, והיו זוכרים מורכני ראש את המתים, ואת היתומים, ואת האלמנים והאלמנות, ואת הקמים בחלומותיהם לנוס בלילות מן המראות הרודפות אותם מתוכם בתוכם, והיו נשבעים בשם הדורות הבאים כי די, כי לא תהיינה עוד מכלאות אדם, משרפות גוויות, בורות ירויים, צעדות של רעב, לבלרים המונים מי למות ומתי, מי לחיות עד מתי, מי באפר ומי בעשן. לו אמרו לליבם, כי על זאת לבד הם נשיאים ושרים ומושלים בכיפה על מחר בלי דם נקיים על עתיד בלי טריפה של צלם אדם באשר הוא אדם, רק על זאת.
22/01/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
פורום השואה: השינויים בתחבורה הציבורית   /  עידן יוסף
היערכות שיא לקראת בואם של פוטין ופנס  /  מירב ארד
אישום: שוחד במשלחת בית ספר לפולין  /  איתמר לוין, יצחק דנון
הספק הוא על הזיכוי  /  פרופ' דוד נבון
להודות ולהתוודות אחרי 75 שנה   /  יצחק מאיר
עדי הראייה לא טעו  /  פרופ' דוד נבון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il