|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מחכים לניתוח שקדים בפוריה? תמתינו שנתיים

למרות השיפור, הסקר השנתי של ההסתדרות הרפואית מגלה: זמני ההמתנה לניתוחים עדיין בלתי נסבלים בשפלה מחכים שנה לניתוח שקדים בגוש-דן: 11 חודשים המטופלים מיואשים: "השלכות קשות על המצב הרפואי"
16/02/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |    |  תגובות
שנה שלמה בתור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בלתי נתפס: לא פחות משנתיים תמימות צריכים לחכות תושבי הגליל ועמק הירדן בתור לניתוח חיוני להסרת שקדים בבית החולים הממשלתי פוריה בטבריה. כך מדווח רז רזניק מישראל היום.

הדבר תקף לגבי ניתוח בילדים וגם למבוגרים, עד כדי כך שעובדת בכירה במחלקת אף־אוזן־גרון ילדים בבית החולים אמרה בשיחה שנועדה לקביעת התור לניתוח כי "התורים מאוד רחוקים ולא רלוונטיים, הם סדר גודל של שנתיים, הם הכי ארוכים בארץ וזה המצב".

אם אתם תושבי השפלה, תחכו שנה שלמה בתור לניתוח שקדים במבוגרים בבית החולים קפלן ברחובות ובבית החולים איכילוב בתל אביב. ואילו הילדים חברי קופת חולים כללית באזור פתח תקוה וגוש-דן צריכים לחכות בתור 11 חודשים לאותו ניתוח חיוני בבית החולים לילדים שניידר. כך עולה מהסקר השנתי החדש של ההסתדרות הרפואית לשנת 2020-2019 שנתוניו נחשפים כאן בראשונה.

על-פי נתוני הסקר, מאז 2018 דווקא התקצרו התורים לניתוחים בחלק משמעותי מבתי החולים בכמה סוגי ניתוחים, כך שעולה שהמאמץ המערכתי ותקצוב המסיבי של משרד הבריאות בשנים האחרונות לקיצור התורים לניתוחים הביאו כבר להישגים בתחום זה בבתי החולים הציבוריים.

זמן לא סביר

ואולם, על-פי נתוני הסקר החדש, התורים עדיין ארוכים מאוד, עד שנה ויותר. כך שתושבי הצפון צריכים לחכות 11 חודשים בתור לניתוח קטרקט חיוני בעיניים בבית החולים פוריה, ואילו תושבי גוש-דן חברי קופ"ח כללית צריכים לחכות 9 חודשים בתור לאותו ניתוח בבית החולים בילינסון בפתח תקוה, בית החולים מהגדולים בישראל.

נתונים אלה עולים בסקר חדש שערכה בנובמבר-דצמבר 2019 ההסתדרות הרפואית באמצעות חברת סקרים לבדיקת התורים ל-5 ניתוחים חיוניים (ניתוח בקע, ניתוח אורתופדי החלפת מפרק בברך, ניתוח עיניים קטרקט, וניתוחי שקדים בילדים ומבוגרים במחלקת אף־אוזן־גרון) ב־13 בתי חולים ציבוריים: בתי החולים איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בצריפין, אסותא באשדוד, בילינסון ושניידר בפתח תקוה, בית החולים לגליל המערבי בנהריה, בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בית החולים סורוקה בבאר שבע, בית החולים פוריה בטבריה, בית החולים קפלן ברחובות, בית החולים רמב"ם בחיפה, בית החולים שיבא בתל השומר ובית החולים ברזילי באשקלון.

הסקר בוצע באמצעות שיחות טלפוניות מוקלטות של הסוקרים, שהתקשרו למוקדי זימון התורים בבתי החולים וביקשו להזמין את התור הקרוב ביותר לניתוח עבורם או עבור בן משפחתם. התור לניתוח נקבע בסקר כמשך ההמתנה לניתוח עצמו, ולא כולל את ההמתנה לבדיקה אל הרופא שיקבע את הצורך ואת הנחיצות.

ואולם, מחברי הסקר מציינים כי בחלק מבתי החולים זמן ההמתנה בתור לבדיקת הרופא הוא ארוך במיוחד ו"אינו סביר", ולעיתים הוא "ארוך יותר מזמן ההמתנה לניתוח עצמו". כך, למשל, התגלה בסקר כי בבית החולים קפלן יש תור של שנה בהמתנה לבדיקת הרופא, ולאחר מכן עוד שנה של המתנה לניתוח השקדים בילדים. ואילו בבית החולים הדסה בירושלים יש לפי הסקר המתנה של 3 חודשים לבדיקת הרופא ועוד בנוסף חודש וחצי של המתנה לניתוח עצמו.

על-פי הסקר, בחלק מהניתוחים התגלה "זמן המתנה בלתי סביר, כמו המתנה של שנה עד שנתיים לניתוח שקדים במבוגרים וילדים בבתי החולים פוריה וקפלן". עוד עולה מסקר כי קיים "חוסר שקיפות ומחסור בנתונים השוואתיים על התורים לניתוחים לטובת הציבור". על-פי נתוני הסקר, ההמתנה הארוכה ביותר לניתוחי בקע היא בבתי החולים פוריה וקפלן (4.5-5 חודשים), ההמתנה הארוכה ביותר לניתוחי מפרק הברך היא בבתי החולים פוריה ותל השומר (5-4 חודשים).

בניתוחי שקדים בילדים יש המתנה של 7-6 חודשים בבתי החולים רמב"ם ותל השומר, ואילו לניתוחי קטרקט בעיניים יש המתנה של 7-6 חודשים בבתי החולים ברזילי ואסף הרופא, והמתנה של 4.5-3.5 חודשים בבית החולים רמב"ם ובית החולים בנהריה. הנתונים של בית החולים סורוקה בבאר שבע, בית החולים הגדול בדרום הארץ, לא כלולים בסקר מאחר שלפי עורכי הסקר לא ניתן היה לקבל מידע טלפוני לקביעת תור בבית החולים.

מהסקר עולה כי בצפון הארץ יש בעיה קשה במיוחד של תורים לניתוחים, וכך קרה גם לראם הראבוני, בן 51 מקיבוץ חוקוק, מדריך למורים ליוגה, שנזקק לפי המלצת רופאיו לניתוח בקע מפשעתי לאחר שסבל מכאבים עזים וחוסר נעימות קשה. הוא הופנה על-ידי קופת חולים כללית שבה הוא חבר לניתוח בפוריה, שבו לפי נתוני הסקר זמן ההמתנה לניתוח הוא כ-5 חודשים - מהממושכים בארץ.

ואכן, ראם נבדק בינואר 2019 בבית החולים פוריה ונקבע לו תור כעבור 3 חודשים, אלא שאז נדחה לו התור לעוד חודשיים נוספים, ולאחר שגם התור הזה נדחה, נקבע לו הניתוח במאי 2019, כ־5 חודשים לאחר שנקבע לו בבית החולים הצורך החיוני בניתוח, והניתוח עבר בהצלחה.

לדברי ראם, "בזמן ההמתנה לניתוח המשיכו כאבים וחוסר נעימות, וההתנהלות של בית החולים בנושא התור הייתה גרועה ולא נעימה". ראם מציין גם שבעקבות ההמתנה הממושכת בתור לניתוח בפוריה, הוא קיבל המלצה לעבור לניתוח בבית החולים רמב"ם בחיפה (שבו על-פי הסקר התור קצר הרבה יותר) אבל בקופת חולים כללית סירבו לאשר זאת וטענו לדבריו שהוא "משויך לבית החולים פוריה", ולדבריו "זה לא נכון ולא הוגן לעשות זאת מצד הקופה".

במקרה אחר, נזקק ארז מתתיהו בן ה-12 מקיבוץ כפר הנשיא לניתוח להסרת שקדים לאחר שחלה אצלו החמרה ביכולת הנשימה, שהובילה להפרעות בשינה. ארז נבדק במאי 2019 באופן פרטי על-ידי רופא אף־אוזן־גרון בכיר בראש פינה, שהמליץ להוריו שפרה ואבי על ניתוח דחוף וביקש לפנות לו תור בהקדם לניתוח בבית החולים הממשלתי זיו בצפת. אולם התור לבדיקת הרופא בבית החולים זיו נקבע רק לאוגוסט 2019, ובבדיקת הרופא בבית החולים הוא גם קבע שהניתוח צריך להתבצע בדחיפות רבה ושיש חשיבות גדולה לבצע את הניתוח עוד לפני תחילת שנת הלימודים. אלא שאז התקבל התור לניתוח בזיו לחצי שנה מאוחר יותר.

שפרה מתתיהו אומרת כי "היינו במצוקה קשה ולא הבנתי איך זה יכול להיות שהניתוח הדחוף נקבע לעוד חצי שנה". לדבריה, אז התגייסו למענם חברים שמכירים עובדים בבית החולים, והם הצליחו לעזור להם להקדים את התור לספטמבר 2019, והניתוח בוצע בהצלחה. לדברי שפרה, "לעיכוב של חצי שנה בניתוח שהוגדר על-ידי הרופאים עצמם דחוף היו עלולות להיות השלכות קשות על המצב הרפואי ופגיעה בסיכויי הצלחת הניתוח והשיקום".

"מציאות שאסור לקבל"

"אנו פועלים בכמה מישורים כדי לצמצם את התור. בתוך שבועות ספורים נפתחו שלושה חדרי ניתוח חדשים ואז תוכפל יכולתנו לתת מענה".

מבית החולים בילינסון נמסר: "יש מדי שנה יותר מ-2,000 ניתוחים, ולאור הביקוש מחודש מארס תורחב הפעילות לשעות אחה"צ באופן שיתווספו עוד 600 ניתוחים בשנה".

מבית החולים קפלן נמסר: "אנו עושים כל שניתן על-מנת לקצר את התורים".
משניידר נמסר: "הביקוש לביצוע הניתוחים במסגרת מרכז שניידר הוא גבוה מאוד, וכפועל יוצא - מתארך זמן ההמתנה לביצוע הניתוח. במקרים של דחיפות רפואית ומורכבות הניתוח, זמן ההמתנה מתקצר משמעותית".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר בתגובה לממצאי הסקר כי "אנו מברכים על השיפור שנרשם בזמני ההמתנה לניתוחים, אבל לצערנו הממצאים עדיין רחוקים מלהשביע רצון ובטח שאינם קרובים להבטחות שהשמיע משרד הבריאות בעניין. אנו קוראים גם למשרד הבריאות לאמץ נורמות שקופות יותר שייאפשרו לציבור לצפות בזמני ההמתנה".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות העביר לבתי החולים וקופות החולים החל משנת 2016 סכום מצטבר של כ-2.7 מיליארד שקלים. בנוסף, משרד הבריאות פרסם חוזרים בנושאי זמני המתנה לניתוחים".

פורסם בישראל היום
תאריך:  16/02/2020   |   עודכן:  16/02/2020
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחכים לניתוח שקדים בפוריה? תמתינו שנתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בהגרלה העשירית של מחיר למשתכן זכו 2,534 רוכשים חדשים - כך מפרסם (יום א', 16.2.20) משרד הבינוי והשיכון ומטה הדיור הלאומי במשרד האוצר. בהגרלה השתתפו 21,423 משקי בית. מתוכם נקבעו 2,534 זוכים: 156 זוכים שייכים לסדרה א', 680 זוכים שייכים לסדרה ב' ו-1698 זוכים מסדרה ג'. מתוך כלל הנרשמים, 8,611 נרשמו כבני מקום להגרלה ביישוב בו הם מתגוררים.
16/02/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש הממשלה נתניהו נפגש (יום א', 16.2.20) יחד עם שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן עם יו״ר מפלגת צומת, משה גרין. בפגישה סוכם על שיתוף פעולה במסגרתו תסיר צומת את מועמדותה לכנסת ה-23 ותתמוך בליכוד בבחירות הקרובות. בבחירות ספטמבר זכתה צומת לתמיכה של כ16,000 מצביעים.
16/02/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע (יום א', 16.2.20) כי יחרים את התוכנית בהגשתו בכאן 11, בעקבות השעייתו של חברו להגשה אראל סג"ל, בעקבות סרטון שבו הוא נראה שר ומנגן עם נתניהו והעיתונאים ינון מגל ושמעון ריקלין את השיר "שבחי ירושלים". ברשומה שפרסם בפייסבוק, כתב ליבסקינד: "כל עוד התוכנית 'קלמן וסג"ל' תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור".
16/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏הותר לפרסום: חמאס הצליח להשתיל וירוסים בטלפונים ניידים של מאות משרתי צה"ל באמצעות דמויות פיקטיביות. בסוף השבוע, בוצע סיכול טכנולוגי של תשתית השרתים, במבצע של צה"ל ושירות הביטחון הכללי. מדובר בסיכול שלישי בשלוש וחצי השנים האחרונות.
16/02/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הבריאות מעדכן (יום א', 16.2.20) כי רק שני ישראלים בספינה "דיימונד פרינס" שעוגנת ביפן נדבקו בנגיף הקורונה, ולא שלושה כפי שדווח בתחילה. על-פי הדיווח, מצבם קל. מספר נוסעים עדיין בתהליך בדיקה. משרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים. הישראלים שנמצאו חיוביים הועברו לבית חולים ביפן, וישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה אותם בהליך הרפואי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה למשבר וירוס הקורונה ואמר: "אלה שלא נדבקו יבואו לארץ, אלה שנדבקו נשארים שם ואנחנו מתפללים לשלומם".
16/02/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il