|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הרלב"ד: הכנסת גלגינועים שיתופיים תותנה בכביש ייעודי

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד): היקף הנפגעים מאופניים חשמליים ומגלגינועים בעלייה, דרשנו מכל רשות מקומית שרוצה להכניס מיזם שיתופי לסלול כבישים ייעודיים לפני כן רופא באיכילוב: "כאשר עפים בˉ50-40 קמ"ש בכביש בעיר סואנת, גם קסדה לא תעזור" בכיר ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "מבחינת כלים חשמליים דעת המדינה שהכלים האלה לא מנועיים"
18/02/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות

בשבוע שעבר נהרג נער בן 14 שנסע על גלגינוע (קורקינט חשמלי) בתל אביב, ומדי יום ישנן פציעות חוזרות ונשנות של נוסעי גלגינועים ואופניים חשמליים. על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שהוצגו (יום ג', 18.2.20) בכינוס אלמנטר 2020 של עדיף תקשורת, בחמש השנים האחרונות, משנת 2015 - השנה שבה נכנסו לישראל האופניים החשמליים - ועד היום, נהרגו 53 רוכבי אופניים חשמליים. מעל 1,000 איש נפצעו קשה ומעל 6,000 קל.

על-פי צביקה דן, המשנה למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המספרים הללו לא מדויקים לחלוטין, כי הנתונים האמיתיים גבוהים יותר, מאחר שלא כל התאונות מדווחות למשטרה והמידע בעניין לא מלא: "אנו מסיימים את שנת 2019 עם 16 הרוגים רוכבי אופניים חשמליים ואלפים פצועים קשה וקל. ב-2018 סיימנו עם 19 הרוגים, 342 פצועים קשה ו-2,200 פצועים קל. ההיקפים במספרים מאוד גבוהים. בגלגינועים היקף הנפגעים נמוך יותר כי הכלי נכנס לשימוש משמעותי בשנתיים האחרונות. בשנה שעברה נהרגו 3 רוכבי גלגינועים ו-21 נפצעו קשה. המספרים גבוהים יותר ממה שציינתי עכשיו. היקף הנפגעים נמצא בעלייה. החלק החשוב הוא שלרכוב על הכלים ניתן מגיל 16 ואילך למי שיש לו רישיון נהיגה, ומגיל 16 למי שעבר רישיון תיאוריה.

"בתחום החינוך, מעבר לשעת חינוך שיש בכיתות א' לכל תלמיד במדינה, הכנסנו חינוך תעבורתי מכיתות י'. יש שעה שבועית בתחום הבטיחות בדרכים ובסוף השנה התלמידים עוברים את מבחן התאוריה. מעבר לכך יש את נושא האחריות של הרשויות המקומיות וראשי הרשויות. בהקשר להן ביקשנו ודרשנו, לפני שמכניסים כלים שיתופיים לתחומי הרשות, לדאוג לכך שתהיה רשת שבילי אופניים כי בכלים האלו אפשר לרכוב על כביש ייעודי או על כביש בלבד. ביקשנו שיכשירו פקחים ושיהיו סמכויות אכיפה וביקשנו דרכים נוספות לפני שמכניסים את הכלים לשימוש ברשויות. משרד התחבורה מאשר להכין תוכניות לסלילת שבילי אופניים ומתקצב אותן. יש לא מעט אפשרויות".

דן אמר כי חשוב להדגיש את הנושא בעקבות התאונה הקטלנית בשבוע שעבר: "כל תאונה בוחנים ומסתכלים ורואים תאונות של אי-ציות לחוק. ב-2018, ב-18 מקרים הרוכבים היו ללא קסדות. מי שמגיע לאיכילוב רואה זאת. הציות לחוקי התנועה מאוד חשוב, כמו למשל רכיבה מגיל 16 ומעלה בלבד, שצריך היתר ורישיון כדי לרכוב. זה חלק מהאחריות ההורית, לוודא שמי שרוכב בכלים יש לו היתר והוא נוהג בהתאם לכללי התנועה. זה חשוב לנו, ורואים בתחום הזה בעיה".

ד"ר אייל חשביה, רופא בכיר ביחידת הטראומה במרכז הרפואי איכילוב: "באיכילוב אנו נפגשים עם אנשים שלא יכולים להשתמש בכלי רכב, עובדים זרים וכו'. הגלגינועים תופסים נתח גדל על חשבון האופניים החשמליים, רואים את זה במטרופולין תל אביב. על-פי הנתונים הטריים מהמחשב של איכילוב, שנוגעים רק לגלגינועים, ב-2017 היו 16 מקרים. ב-2018 היו 52 מקרים.

"רוכב גלגינוע שנדרס מכלי רכב רוב הסיכויים שיגיע אלינו פצוע קשה לחדר טראומה, או שיונשם או שלא, יעבור CT של כל הגוף וייכנס לניתוח אורטופדי או ניתוח שלנו של פתיחת בטן והכנסת נקזי חזה, ניתוח עם נכות משמעותית, זה לא וויפלאש שמסתובבים חודש עם צוואר כואב אלא מסתובבים עם קביים וגבסים ורואים את זה יותר ויותר. ללא ספק".

"אני מתנייד על אופניים רגילים בת"א על בסיס יומיומי, ורואה את הגלגינועים 'עפים' ברמזורים אדומים, לא מצייתים, רוכבים באמצע הכביש. אני ככירורג טראומה שמטפל בפצועים מורכבים וקשים, זה הלחם והחמאה שלי בחיים. אני יודע שכל עוד השטיח המעופף, חתיכת העץ הקטנה הזו, רוב האנשים לא מיומנים ברכיבה עליה. רואים שיוצאים ממועדונים עם כמויות גבוהות של אלכוהול וסמים אחרים ועולים על גלגינוע. כאשר עפים בˉ50-40 קמ"ש בכביש בעיר סואנת, גם קסדה לא תעזור. ברגע שרכב או מונית פוגע ברוכב הוא יגיע ליח' הטראומה".

ודיע עוואד, מנהל מחלקת ביטוחי חבויות, ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "אעשה הבחנה בין סוג הביטוחים השונים שמדברים עליהם. אתחיל בביטוח חובה. מבחינת כלים חשמליים, דעת המדינה שהכלים האלה לא-מנועיים. לכלי רכב מנועי יש הגדרה. גם גורמי המקצוע, אם זה משרד התחבורה שקובע את מידת המסוכנות של הכלי ומאפייני הכלי וקובע תקנות שמסדירות שימוש בכלים האלה, וגם לפי ההגדרה של החוק, הם לא נחשבים כלים מנועיים ומבחינת הרשות לא קבענו עבור אותם כלים בתעריף ביטוח חובה. מצד שני, הרשות כן מעודדת שיווק פוליסות ייעודיות, STAND ALONE של ביטוח תאונות אישיות ולצד ג' שיש היום בשוק ופוליסות כאלה או הרחבות במסגרת פוליסות כאלה ואחרות".

תאריך:  18/02/2020   |   עודכן:  18/02/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרלב"ד: הכנסת גלגינועים שיתופיים תותנה בכביש ייעודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
הפרקליטות מגיעה להסדרי טיעון מקלים מדי עם מי שמבצעים תאונות "פגע וברח", וכך יוצרת מדיניות ענישה הפוגעת באמון הציבור וברמת הענישה. כך אומר (יום ה', 30.1.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל.
30/01/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת תנובה מפרה את חוקי הבטיחות בדרכים, ומסכנת את נהגי המשאיות שלה ואת כלל הנהגים. כך טוען ליאור סידס, שהיה 21 שנים בעל קו חלוקה של מוצרי חלב של תנובה באזור ירושלים. לדבריו, החברה נוהגת בצורה זו כדי להגדיל את רווחיה.
09/01/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
השבוע (22.12.19) הובא למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקוה צלם הסרטים חיים שרייבר, שנהרג בסוף השבוע שעבר בתאונת דרכים באזור גבעת שמואל. בנו של חיים שרייבר אלון שרייבר מסר לי כי נסיבות התאונה נחקרות כעת במשטרה.
24/12/2019  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
בצומת בדק בכביש 40 התנגש (יום א', 22.12.19) אוטובוס בקו 947 של אגד בתחנת אוטובוס וקורת הבטון של התחנה חדרה לתוכו. ארבעה מנוסעי האוטובוס נהרגו, בהם גבר כבן 70 ושלוש נשים כבנות 60, 50 ו-30. שתי נוסעות נפצעו באורח קשה ו-12 באורח קל.
22/12/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הקלה (יום ד', 18.12.19) בעונשו של נהג שדרס למוות הולכת רגל ונמלט ממקום התאונה. חיות קבעה, כי האיש ירצה תשעה חודשי עבודות שירות - במקום עשרה חודשי מאסר בפועל שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הנימוק: הסיכוי המשמעותי לשקם אותו.
18/12/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il