הפעילות במסלול 21 בנתב"ג תתבצע כפי שקבע מנהל רשות התעופה האזרחית,
יואל פלדשו. מדובר במסלול המיועד למטוסים הנוחתים מכיוון צפון-מזרח לכיוון דרום-מערב, והוא מופעל בצורה מצומצמת מאוד ממילא.
שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, דחה (29.3.20) חמש עתירות שהגישו רשויות מקומיות ותושבים נגד החלטתו של פלדשו ממארס אשתקד, בנוגע להרחבת הפעילות. מסלול זה מיועד למקרים בהם לא ניתן להשתמש במסלול העיקרי (מסלול 12) והוא מוגבל למטוסים בעלי שלושה מנועים ובמספר הטיסות שמותר לקיים ממנו.
פלדשו קבע אשתקד, כי ניתן יהיה להשתמש בו גם בלילות באמצע השבוע וכן בשבתות ובחגים. המשמעות בפועל של ההוראה היא, שייתכנו יותר טיסות בשעות 23:00-01:40 ובמשך פחות משעה בסביבות 05:00 בבוקר, וכן כאמור בשבתות ובחגים - והכל בכפוף לכך שהמסלול מופעל רק בחוסר ברירה.
קובו דחה את כל הטענות שהעלו העותרים נגד ההחלטה. הוא קובע, כי ההחלטה איננה נוגעת את התמ"א החלה על נתב"ג אלא נמצאת בגבולות הגזרה שקובעת תוכנית המתאר. פלדשו היה רשאי להביא בחשבון שיקולים של חלוקת הרעש בין המסלולים (והיישובים שבדרך אליהם) ולא רק שיקולי בטיחות.
ככלל, מוסיף קובו, מוענק למנהל הרשות שיקול דעת רחב ביותר ונכונותו של בית המשפט להתערב בהחלטותיו היא מצומצמת מאוד. החלטתו של פלדשו נסמכה על שיקולים עניינים, נמצאת בתחום מומחיותו ואינה מצדיקה התערבות שיפוטית. אומנם ניתן להבין לליבם של התושבים, הוא מעיר לסיום, ומצופה מהרשות לפעול ככל הניתן להקטנת סבלם - אך אין עילה להתערב בהחלטה ספציפית זו.
את העותרים ייצגו עוה"ד ענת בירן,
אפרת לרנר, אינה טל, עופר פיק, גל פלג, נרי ירקוני, חן עמידור, גל כהן, רויטל אטיאס, שלומית שפינדל ויודפת כהן. את המדינה ייצגו עוה"ד אלעד אסרף ודוד גוטמן, ואת הרשות - עוה"ד
שלום זינגר, גדי רובין ואיל גור. את הרשויות המקומיות האחרות ייצגו עוה"ד דנה חפץ-טוכלר, עינב ליבנה, עידו בלוך ויוני שוורץ.