|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

כוכבי לראש הממשלה:

"העבירו לידי צה"ל את הטיפול במשבר הקורונה" <br>

במכתב סודי ששלח לנתניהו ובנט מבקש הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי: העבירו לידי צה"ל את האחריות להתמודד עם המגפה מבקשתו ניכר כי ניסה להימנע מהתערבות בעימות בין שרי הממשלה צה"ל: "מקיימים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסת אחריות מרחיבה"
06/04/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אביב כוכבי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הרמטכ"ל אביב כוכבי שיגר בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון נפתלי בנט, ובו ביקש להעביר לידי לצה"ל את האחריות להתמודדות עם משבר הקורונה.
מכתבו של הרמטכ"ל נשלח בתפוצה מינימלית, ותוכנו היה ידוע רק למספר מצומצם מאוד של אנשים. זאת, בין היתר, משום שכוכבי מבקש להימנע מלהיתפס כמי שמתערב בעימות הפוליטי בין נתניהו ובנט, ובוויכוח על העברת ניהול המשבר ממשרד הבריאות למשרד הביטחון. כך מדווח יואב לימור מישראל היום.

כוכבי מונה במכתבו 8 נושאים שבהם, לדעתו, יש צורך להעביר מיידית את האחריות המלאה לצה"ל. בין היתר, הוא כותב, צריך צה"ל להיות אחראי לביצוע הבדיקות במטרה להגיע להיקף בדיקות גדול בהרבה מכפי שמתבצע כיום. הרמטכ"ל סבור עוד כי צה"ל צריך להסתייע ביכולותיו כדי לרכז את כל סוגיית המידע שנצבר בנושא הקורונה, כדי לאפשר את מיצויו המיטבי. כאמור, הרמטכ"ל מונה סוגיות נוספות שבהן יש לצה"ל יתרון מובהק שאמור להעניק לו את ההובלה.

את מכתבו חותם הרמטכ"ל בכך שצה"ל מוכן מיידית לקבל עליו את האחריות המלאה לטיפול במגיפה. בצה"ל נערכים לאפשרות הזאת מאז פרוץ המשבר, ובצמרת הצבא יש תמימות דעים כי מדובר במהלך מתבקש, שאמור היה להתבצע כבר לפני כמה שבועות. עם זאת, הרמטכ"ל נמנע עד כה מהבעת דעה נחרצת בנושא כדי שלא להיקלע לשדה הקרב הפוליטי, ותחת זאת התרכז צה"ל במילוי המשימות שהוטלו עליו ובהצעות תכופות לקבל על עצמו משימות נוספות בשלל תחומים.

אפשר להניח שהמהלך של כוכבי, אדם שקול וממלכתי, מבטא את מורת הרוח בצה"ל מהדרך שבה מנוהל המשבר. אין בכך בהכרח הזדהות עם השר הממונה, אלא תמרור אזהרה בוהק ומטריד. כדרכו של צה"ל, מנוסחים הדברים בדרך של הירתמות למאמץ הלאומי ונכונות ליטול על כתפיו את המעמסה, אבל בין השורות אי-אפשר לטעות במה שחושבים המומחים הגדולים ביותר בישראל למשברים לאומיים, על האופן שבו מנוהל המשבר הגדול ביותר בתולדות המדינה.
תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מקיים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסה של אחריות מרחיבה, ככל הניתן. לא נתייחס לתוכן הנושאים בשיח הנ״ל".

דברים דומים נשמעים בימים האחרונים מכמעט כל מי שמעורב במשבר הקורונה. מדובר בשורה ארוכה של גורמים - מטובי האנשים בישראל - שהתנדבו, איש־איש בתחומו, לסייע בהתמודדות עם המגיפה. יש ביניהם אנשי אקדמיה, רופאים, בכירים בהיי־טק ובתעשיה, גנרלים ומומחי תקשורת, כולם קליברים בקנה מידה ישראלי וחלקם גם בקנה מידה עולמי.

משרד הבריאות מתקשה

לכולם ברור כי המשבר ענק על כתפיו של משרד הבריאות. דוגמאות לכך יש בשפע. הסוגיה המטרידה ביותר היא מיעוט הבדיקות, אבל גם כל נושא אחר - מלוגיסטיקה ורכש, דרך הטיפול בבתי האבות ובחוזרים מחו"ל, ועד למחקרים ומעבדות - נתקל בקשיים שעורם משרד הבריאות, ומהווה עדות נוספת לחוסר יכולתו להתמודד עם האתגר. המקטרגים טוענים שזה נובע משיקולי אגו של ראשי משרד הבריאות, המסנגרים עונים שהסיבה היא שגם אנשים מוכשרים לא יכולים לנהל משבר כל כך גדול, כשמאחוריהם משרד חלש ודל יכולות ואמצעים.

השורה התחתונה זהה: משרד הבריאות מתקשה לתת מענה. לא בכדי מפקדים על ערים שבמשבר גנרלים לשעבר, ולא מומחי בריאות. תחילה אלוף (מיל') רוני נומה בבני ברק, אחר כך תא"ל (מיל') גל הירש באלעד, אלוף (מיל') יוסי בכר בביתר עילית, ובכיר שב"כ לשעבר אריק ברבינג בבית שמש.

ראשי הערים (בגיבוי מלא של שר הפנים אריה דרעי) הבינו שמשבר מורכב כזה דורש יכולת ניהול של מערכות סבוכות במלחמה, והיחידים שמסוגלים לעשות זאת הם אלו שהתנסו בכך בפועל.

סביר שמהלך דומה יינקט בימים הקרובים בערים נוספות, ואפשר שגם בכמה יישובים ערביים ובדואיים, שעל-פי כל ההערכות צפויים לטפס לצמרת מוקדי התחלואה בימים הקרובים. אבל האסימון שנפל ברמה המוניציפלית לא נופל עדיין ברמה הלאומית. המשבר מנוהל מהמרכז לניהול משברים לאומיים (מנ"ל) במשרד רה"מ, שנפתח באיחור ניכר ומתקשה להתמודד עם האתגר - בין היתר משום שהוא כפוף, למעשה, למשרד הבריאות.

כל המומחים סבורים כי נדרש פתרון משולש ומיידי: מינוי "קבינט קורונה", שיכלול את השרים הרלוונטיים (רה"מ, ביטחון, בריאות, אוצר, כלכלה, רווחה וביטחון הפנים) שיתכנס מדי יום; מינוי פרויקטור בכיר במשרד רה"מ שירכז את הטיפול במשבר ויהיה כפוף ישירות לנתניהו; והעברת האחריות לפיקוד העורף ולרשות החירום הלאומית במשרד הביטחון. כך יובטח ששני התהליכים הקריטיים ביותר יקרו במהירות וביעילות המרביים - הצלה מקסימלית של חיי אדם, וניהול המשבר בדרך שתאפשר למשק לשוב לפעילות בהקדם האפשרי.


פורסם בישראל היום
תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
חדשות מחלקה ראשונה
+בגלל הקורונה: עיריית בני ברק תפרסם בהפלס
00:33 07/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העירייה החרימה את העיתון המזוהה את הפלג הירושלמי, ובעקבות פניית News1 תפרסם מודעה באשר להיערכות לקראת הפסח ושריפת החמץ  ▪  קופות החולים ממשיכות להחרים את העיתון
(יומון הפלס בתיבת הדואר. עכשיו עם מודעות עירוניות)
+משרד התקשורת ינגיש אינטרנט אלחוטי אולטרה מהיר
00:18 07/04/20  |  עידן יוסף
שר התקשורת דוד אמסלם חתם על תיקון לצו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) המאפשר לראשונה בישראל אינטרנט אולטרה מהיר, ובעלויות נמוכות, באמצעות שידור אלחוטי במקומות מרוחקים.

התיקון לצו נעשה ברקע משבר הקורונה והגבלות התנועה בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתקנות לשעת חרום והצורך הגובר של הציבור בשימוש באינטרנט פס רחב, לעבודה ולמידה מרחוק. החלטת המשרד מאפשרת אספקת שירותים אלו באמצעות בעלי רשיון מתאים.
+משרד הרווחה מחפש: נושאים למחקר בקורונה
00:09 07/04/20  |  עידן יוסף
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מזמין את ציבור החוקרים להגיש הצעות למחקרים בתחום הרווחה לאור משבר הקורונה לצורך זיהוי הנושאים הדורשים מחקר. מערך הרווחה פועל ללא לאות לסייע לפרטים ולמסגרות באופנים שלא התנסה בהם בעבר.

עדיין קשה להעריך את מלא ההיקף של השלכות המשבר על מערך הרווחה ועל האוכלוסיות שבטיפולו, אך הצפי הוא כי תהיינה לו השלכות רבות, והמשבר יוביל למחקרים מקומיים ובינלאומיים רבים ומעוניינים להיערך לכך מבעוד מועד.

החוקרים מוזמנים להגיש הצעות מחקר ראשוניות בנושאים שלדעתם חיוני להתחיל כבר עתה לחקור או שיהיה חיוני לחקור בעקבות המשבר, הנוגעים להשלכות ארוכות טווח.

המשרד אינו מתחייב בשלב זה לממן את המחקרים, אך הדבר יסייע לו להיערך באופן מושכל לגיבוש תכנית עבודה והקצאת משאבים לנושא. כמו כן הוא מיע להעמיד לרשות החוקרים את מאגר הנתונים שברשותו.
+3,000 בדיקות ביום ייערכו לתושבי השטחים
23:21 06/04/20  |  עידן יוסף
קבוצת AID אשר סיפקה למדינת ישראל מאות אלפי ערכות בדיקת לזיהוי הנגיף באמצעות חברת-הבת הישראלית וחברת BGI, חברת הדנ"א והגנטיקה הגדולה בעולם, הודיעו על תרומה יוצאת דופן עבור תושבי רצועת עזה והרשות הפלשתינית במסגרתה תוקם מעבדת חרום מתקדמות עם כלל הבדיקות והטכנולוגיות הנדרשות.

שניר זנו, מנכ"ל הקבוצה העולמית של AID GENOMICS: ״לשמחתי כישראלי, הצעתנו אשר כללה הקמת מעבדה בצד הישראלי והקמת מעבדה בצד הפלשתיני, אושרה בצד הפלשתינאי ובתיאום עם כוחות הביטחון בישראל. המעבדה תהיה ערוכה לביצוע של עד 3,000 בדיקות ביום. ההרתמות המדהימה של אנשים וגופים מכל העולם תאפשר לתת את הסיוע המרבי לתושבי הרצועה וכן למגר את התפשטות הנגיף באזור כולו״.

החברות כבר החלו בהכנות לשליחת הציוד לאזור ובימים הקרובים צפויה לצאת מסין משלחת אווירית על הציוד הנדרש להקמת המעבדה הכולל בדיקות, מכשור מקצועי ועוד.
[צילום: יח"צ]
שניר זנו [צילום: יח"צ]
+זינוק של קרוב ל-8% במדד דאו-ג'ונס
23:20 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבורסות בניו-יורק זינקו למרות התגברות הקורונה בארה"ב, בעקבות התמתנות יחסית של המגיפה באירופה  ▪  מחיר הנפט חוזר לרדת לקראת הסכם אפשרי בין סעודיה לרוסיה
(אופטימיות בוול סטריט [צילום: קרייג ראטל, AP])
+פקידי האוצר: לא נאשר סיוע לאל-על
23:18 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנהלת אל-על פנתה לממשלה בבקשת סיוע לאחר שקיבלה הודעה בעל פה מגורמים בדרג המקצועי באוצר שלפיה עמדתם היא שלא לאשר את חבילת הסיוע שבה מעוניינת החברה לנוכח משבר הקורונה
([צילום: משה שי, פלאש מ9])
+ג'ונסון בטיפול נמרץ; הוחלף בידי שר החוץ
22:36 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת בריטניה חלה בקורונה לפני עשרה ימים ואושפז אתמול  ▪  מינה לממלא מקומו את שר החוץ, דומיניק ראב, מן הכוכבים העולים של המפלגה השמרנית
(ג'ונסון וראב [צילום: פרנק אגוסטין, AP])
+שר הבריאות אישר 300 תקנים חדשים לרופאים
21:54 06/04/20  |  איציק וולף
שר הבריאות, יעקב ליצמן, הורה על הקצאה מיידית של 300 תקנים חדשים לרופאות ורופאים במחלקות הקורונה שטרם השתלבו במערך הרפואה בישראל.

+אושרה בקריאה ראשונה ההצעה להגדלת ההוצאה הממשלתית במשבר הקורונה
21:53 06/04/20  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (הוראת שעה לשנת 2020). מכיוון שמדובר בחוק ייסוד נדרש רוב של 61 חברי כנסת, ו-76 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכספים שתתכנס בעוד זמן קצר לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

לפני כשבוע הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר על הכוונה לקדם תוכנית כלכלית ובה חבילת צעדים לשמירה על יציבות המשק בעקבות משבר הקורונה. התוכנית הכלכלית כוללת כמה צעדים בניהם: מתן רשת ביטחון סוציאלי והקלות למשקי הבית בסכום של 22 מיליארד שקל, תשלום דמי אבטלה לרבות למי שיצא לחל"ת לתקופה העולה על 30 ימים וכן תשלומים לעצמאיים, מתן מענה בריאותי ואזרחי לצורך התמודדות ישירה עם התפשטות הנגיף בסכום של 11 מיליארד שקל, סיוע לעסקים בסכום של 41 מיליארד שקל והקצאת סכומים להמרצת המשק בסכום של 6 מיליארד שקל.
+סגר מוחלט בכל ישראל בליל הסדר
21:47 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הלילה תאשר הממשלה תקנות שיקבעו כי ממחר ב-16:00 ועד ליום שישי תימנע תזוזת אזרחים מעיר לעיר  ▪  כל האזרחים יחויבו להישאר בבתיהם בליל הסדר מהשעה 18:00 ועד למחרת בבוקר  ▪  "נערכים לתרחישי יציאה מדורגים, אך זה לא יקרה עד לאחר הפסח והמימונה"  ▪  קרא לצרוך מוצרים ישראלים
(נתניהו. נצא מבידוד לחירות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+מָחָר תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ
21:27 06/04/20  |  נאפע כבהא   |   לרשימה המלאה

זריחה למרגלות הר החרמון [צילום: מילה אביב/פלאש 90]
+אושרו ערבויות מדינה בסך 8 מיליארד שקל לקרן ההלוואות
21:21 06/04/20  |  איציק וולף
ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, בראשות ח"כ עודד פורר, אישרה את הגדלת ערבות המדינה לקרן הייעודיות לסיוע לעסקים בעקבות משבר הקורונה ל-8 מיליארד שקלים.

במסגרת דיון לעניין בקשה נוספת לערבויות מדינה במסגרת לקרן הייעודיות לסיוע לעסקים בעקבות משבר הקורונה, שהובאה בפני ועדת הכספים, ציין החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, כי לצד אלפי הבקשות, 75 בקשות אושרו עד כה מצד הבנקים, בהיקף של למעלה מ-30 מיליון שקלים. לצד זאת ציין החשב כי יש למנגנון מעט זמן, והוסיף כי בקרוב תובא לאישור קרן להלוואות לעסקים גדולים בהיקף הלוואות של 6 מיליארד שקל.

באיגוד הבנקים ציינו כי עניינים של העסקים הקטנים מורכב ויש לחלקם לפני רמת סיכון: "ב-30 אחוז כוח אדם בבנקים אין סיכוי שנוכל לעמוד בסדר גודל כזה של בקשות", טענו.
+ח"כ שקד: זה הזמן לשחרר את המשק
21:13 06/04/20  |  איציק וולף
ח"כ איילת שקד (ימינה) קוראת לממשלה להציג אסטרטגיית יציאה כלכלית ממשבר הקורונה. "משבר הקורונה הוא כרגע בראש ובראשונה משבר כלכלי כבד, משפחות מתרסקות, עסקים קורסים, אנשים מאבדים את כל עולמם", אמרה שקד.

לדבריה, "מדינת ישראל נמצאת במצב טוב בגלל החלטות מהירות שראש הממשלה ושר הבריאות לקחו לפני כארבעה שבועות. זה הזמן לשחרר את המשק. אפשר להחזיר לאנשים את כבודם ולחמם. נבודד את האוכלוסייה בסיכון - אנשים מעל גיל 65 ואנשים עם מחלות רקע ושאר האנשים יצאו, יעבדו וירוויחו את לחמם".

לטענת שקד, באוסטריה שבה מספר אזרחים כמו בישראל ועם כ-200 מתים ממחלת הקורונה הודיע הקנצלר על חידוש חלקי של פעילות המשק ב-12.4 -בתחילת תיפתחנה חנויות קטנות וחברות ואחר כך, בהדרגה, מלונות ומסעדות. "כך בדיוק צריך לעשות גם בישראל. בלווי עשרות אלפי בדיקות ובידוד מבוגרים. אני קוראת לממשלה להציג אסטרטגיית יציאה מהמשבר הזה ולהתחיל לשחרר את המשק בהדרגה מיד לאחר פסח", אמרה.
שקד בנאומה בכנסת [צילום: ערוץ הכנסת]
+מדריך: איך לפתוח תיק השקעות מרחוק
21:00 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פורסם מדריך מקוצר למנהלי תיקים, יועצי השקעות ומשווקי השקעות שיקל על בעלי הרישיון להתמצא ולהכיר את האופן שבו ניתן להמשיך להעניק שירות לציבור בתקופה זו, לרבות קבלת לקוחות חדשים, גם ללא אפשרות לפגישה אישית פנים אל פנים
(קיד בנק בירושלים [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90])
+לשכת עוה"ד: הקורונה עשויה לסכל חוזים
20:30 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדגישה שאת טענת הסיכול יש לבחון לגופו של כל מקרה, ולהשתמש בה בעיקר כאשר ברור שהמגיפה גרמה לפגיעה משמעותית ובלתי צפויה שאינה מאפשרת לקיים את החוזה כלשונו
(האם ניתן לעמוד בהתחייבויות)
+צפו: מאות אלפי ביצים הועמסו על מטוס אל-על
20:11 06/04/20  |  איציק וולף
מאות אלפי ביצים הועמסו לפנות ערב על מטוס הדרימליינר של אל על בשדה התעופה בליסבון, פורטוגל. אל-על הטיסה שני מטוסים לפורטוגל לצורך הבאת מיליוני ביצים לישראל, לנוכח המחסור בביצים המורגש בשווקים.

ממשרד החקלאות נמסר כי בערב פסח צפוי לנחות מטוס נוסף מאוקראינה עם כחצי מיליון ביצים. משלוחים אוויריים נוספים צפויים במהלך ימי החג. משלוחים אלה מצטרפים ליותר מ-100 מכולות ביצים בכמות כוללת של למעלה מ-30 מיליון ביצים שנמצאות בדרכן לישראל ויגיעו עד סוף חודש אפריל דרך הים.
העמסת ביצים בליסבון (צילום: דוברות אל-על)
+ח"כ ברקת: האוצר ויתר על ענף התעופה ועל העובדים
19:23 06/04/20  |  איציק וולף
ח"כ ניר ברקת (הליכוד) טוען כי האוצר מנותק מן העסקים בישראל וכי עליו להילחם על הפרנסה של אזרחי ישראל.

"בדיון היום בוועדת הכספים בכנסת, סיפרתי לנוכחים שאמש אמר האוצר למנכ"ל אל על 'לך תפשוט רגל'. זו אמירה אומללה ומדאיגה מאוד. במקום להילחם על ענף התעופה ולסייע לו, האוצר בוחר לוותר עליו ועל העובדים, ולשלוח הביתה 9,000 עובדים ועוד 25,000 מפרנסים בכלל הענף", אמר.

לדבריו, יש נתק באוצר בין המלחמה על החיים לבין המלחמה על הפרנסה. "עלינו לסייע לעסקים בדיוק כפי שאנו נלחמים על כל חולה וחולה. כמו שאנו הופכים חצי עולם עם המוסד להשיג מכונת הנשמה, תפקיד האוצר להפוך את כל העולם כדי להנשים את העסקים".

ח"כ ברקת. האוצר מנותק
+ח"כ מרגי: לאשר בחקיקה הגדלת קצבאות לקשישים ולנכים
19:05 06/04/20  |  איציק וולף
ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) טוען כי על הכנסת לאשר חוק שיאפשר הגדלת הקצבאות לקשישים, נכים והורים לילדים על-מנת שאלה ישולמו עוד לפני חג הפסח.

"אמת, כי אנו חפצים בכנסת חזקה ומפקחת על עבודת הממשלה אולם אני פונה ומבקש חובה עליינו להבין כי זו שעת חירום, ומוטל עלינו לעשות הכל על-מנת לאשר זאת, על-מנת שיקבלו אותם זכאים את פת לחמם לפני החג. נוכל להגיע להסכמות של פיקוח בדיעבד, זוהי שעת חירום, ולכן אנו חייבים להגיע היום להסכמות", אמר.
ח"כ מרגי, בנאומו בכנסת [צילום: ערוץ הכנסת]
+שכר טייסי ישראייר יקוצץ בחצי לחודשיים
18:35 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנהלת ישראייר וטייסי החברה חתמו על הסכם קיבוצי זמני שמסדיר את תנאי השכר של הטייסים לחודשים אפריל ומאי  ▪  מטרת ההסכם - מניעת פיטורים של 60 הטייסים לנוכח השבתת ענף התעופה  ▪  הפנסיה נשארת על-פי הסכום המקורי
(הקיצוץ - למעט על אש"ל והחזרי נסיעה [צילום: משה שי/פלאש 90])
+החזן הצבאי שר לקשישים, השכנים הזמינו משטרה
18:17 06/04/20  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החזן הצבאי הראשי, שי אברמסון, הגיע 'על אזרחי' לשיר שירי ארץ ישראל לדיירי פאלאס דיור מוגן הסגורים בשל התפשטות הקורונה  ▪  הדיירים התרגשו מהמחווה ויצאו למרפסות  ▪  שוטרים שהגיעו למקום הפסיקו את השירה והנחו את אברמסון להמשיך אותה רק אם הדיירים ייכנסו מהמרפסות למבנה
(אברמסון בתל אביב, היום [צילום: איתמר לוין])
+לא רק בדיקות, מסכות ומיטות
18:09 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יש להכשיר בתי חולים מאולתרים ולהפוך אולמות כנסים ומלונות למרכזי בידוד  ▪  צריך להכין כוח אדם רפואי נוסף ולמנוע קריסה של שירותי החרום 911
(ניו-יורק. גם הפרמדיקים נפגעו [צילום: מרי אלטפר, AP])
+מסתמן: ממחר עד יום שישי ייאסר מעבר מעיר לעיר
16:53 06/04/20  |  עידן יוסף
‏ההצעה שתידון היום בממשלה כוללת איסור יציאה של תושבים מיישוב מגוריהם ממחר (ג') אחר הצהריים ועד יום שישי בבוקר. בירושלים תיאסר יציאה מהמרחב השכונתי. בערב הפסח יתקיים מעין "עוצר" ותושבים לא יורשו להימצא מחוץ לרדיוס של 100 מטר מביתם. תנועה תתאפשר רק במקרים חריגים.
+בנק ישראל הוריד את הריבית ל-0.1%
16:45 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנגיד אמיר ירון משתמש כמעט בכל המרחב הצר ממילא שנותר לו בתחום המוניטרי, כאשר הריבית ערב המשבר עמדה על 0.25%  ▪  הבנק המרכזי צופה שאם ההגבלות יוסרו ברובן בחודש יוני - המשק יתאושש בצורה משמעותית בשנה הבאה  ▪  הבורסה הגיבה בעליות חדות, עליות ניכרות גם בבורסות אירופה ובניו-יורק
ירון. הולך בעקבות ארה"ב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הגדלת האשראי לעסקים קטנים ובינוניים
+ירושלים: המשטרה אטמה בית כנסת
16:37 06/04/20  |  עידן יוסף
בעקבות הפרה חוזרת ונשנית של ההוראות האוסרות התכנסות לשם תפילה בציבור, נאטם בהוראת המשטרה בית הכנסת בזכרון משה בירושלים.
[צילום: חדשות כל העולם]
[צילום: חדשות כל העולם]
+"105 אלף עצמאים קיבלו זכאות למענק בגובה של 4,000 שקל"
16:00 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ערן יעקב ציין כי הפוטנציאל הוא לפיצוי 300 אלף עסקים  ▪  לדבריו בימים הקרובים יקבע שר האוצר מענק או פיצוי למרבית העסקים במשק  ▪  ח"כ פורר: "זה מצב מלחמה, מאות אלפי עסקים נותרו ללא פיצוי, קרן מס רכוש היא הדרך הנכונה והסדורה ביותר להעניק לכולם"
(ערן יעקב. "מודל שיכול לעבוד מחר בבוקר" [צילום: ליאב פלד])
+משחקי העולם בבירמינגהם נדחו ל-2022
15:42 06/04/20  |  עידן יוסף
אירוע ספורט בין לאומי נוסף מושפע מהקורונה: משחקי העולם אשר אמורים היו להתקיים בעיר ברמינגהם, אלאבמה ארה"ב ב-2021, נדחים בשנה. האיגוד הבינ"ל של משחקי העולם (IWGA), והוועדה המארגן בברמינגהם (BOC), הגיעו להסכמה לדחות את משחקי העולם ה-11 במספר, לתאריכים חדשים: 17-7 ביולי 2022. התאריך המקורי היה 22-15 ביולי 2021.

ההחלטה על הדחייה נובעת מהחלטת הוועד האולימפי העולמי (IOC), לדחיית האולימפיאדה לשנת 2021, וההבנה כי קיום משחקי עולם לצד המשחקים האולימפיים ימנע מאנשי ספורט רבים להשתתף בשני אירועי הספורט החשובים הללו, ובסופו של דבר יפגעו בספורטאים. ארגון IWGA וכלל הענפים המשתתפים הביעו תמיכה מלאה בתוכנית החלופית, אשר אושרה בשיחת ועידה עם כלל הפדרציות החברות בארגון.
+זינוק של 28% באשראי בנקאי בחודש מרס
15:36 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשבר הכלכלי שהביאה התפשטות נגיף הקורונה הביאה ישראלים רבים לבקש הלוואות מהבנקים  ▪  21 מיליארד שקל ניתנו בחודש אחד ללווים מסחריים ועסקיים - זינוק של 67% במונחים שנתיים  ▪  סך המשכנתאות שניתנו במרס עמד על כ-9 מיליארד שקל - נתון שיא של כמה עשורים  ▪  המשכנתאות כוללות גם הלוואות של אשראי צרכני תמורת שיעבוד דירה  ▪  הריביות על המשכנתה עלו בשיעור של בין 0.7% ל-1%
(24 מיליארד לעומת 2 מיליארד בינואר ובפברואר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+ר"מ בריטניה מונשם בעקבות החרפה במצבו
15:31 06/04/20  |  עידן יוסף
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה חובר למכונת חמצן לאחר שחלה החרפה במצבו בבית החולים. ג'ונסון סובל כ-10 ימים מתסמינים של קורונה כולל חום גבוה. מקורביו טוענים מנגד שהוא חש בטוב וזה רק לאמצעי זהירות.
+הפרופסור מרק שטיינר מת ממחלת הקורונה
15:26 06/04/20  |  עידן יוסף
האוניברסיטה העברית והפקולטה למדעי הרוח הודיעו כי הפרופסור מרק שטיינר מת ממחלת הקורונה. שטיינר היה חוקר בתחום הפילוסופיה של המדע, חבר סגל (אמריטוס) במחלקה לפילוסופיה באוניברסיטה ואחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הפילוסופיה של המתמטיקה. עיקר תרומתו הייתה לשאלה של יישום המתמטיקה ולהבנת המושג של הסבר מתמטי.

הוא עשה את הדוקטורט שלו באוניברסיטת פרינסטון וקיבל את התואר בשנת 1972. מאמריו פורסמו בכתבי העת הנחשבים בעולם וספרו The Applicability of Mathematics as a Philosophical Problem זכה לתהודה רבה.

הד"ר מיכאל רובק, חבר סגל במחלקה לפילוסופיה, ספד לו: "הן בחייו והן בכתיבתו גילם פרופסור שטיינר את השילוב בין עולם המדע לעולם היהדות ותרם משמעותית לביסוסה של הפילוסופיה בישראל".
(הפרופסור מרק שטיינר ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה])
+אביב מוגן: מחסומים מדלגים בכבישים בין-עירוניים
15:22 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה הציגה תוכנית אכיפה מחמירה שתמנע חגיגת ליל הסדר שלא במשפחה הגרעינית עימה אדם מתגורר  ▪  התחבורה בין הערים תוגבל באמצעות אלפי שוטרים שייפרסו ברחבי הארץ  ▪  מיקוד אכיפה במגזר החרדי
(חסם משטרתי בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
חסימות משטרה במרחב הדרומי [צילום: דוברות המשטרה]
+מעל 1,500 פניות התקבלו אתמול בקווי החירום של ער"ן
15:15 06/04/20  |  מירב ארד
עמותת ער"ן מדווחת כי אתמול (יום א') נשבר שיא כל הזמנים בפניות לקווי החירום שלה בטלפון ובאינטרנט, 1512 פניות של ישראליו וישראלים מכל הגילאים והמגזרים. בשבועיים האחרונים התקבלו מדי יום בממוצע כ 1400 פניות ואתמול, לאור הקירבה לערב ליל הסדר, נרשמה עלייה נוספת במספר הפונים. אנשי המקצוע של ער"ן מדווחים על מאות פניות שהתקבלו בימים האחרונים שבהן נרשמה התייחסות ישירה לערב החג.


+שני חולי קורונה מתו בבי"ח שערי צדק
15:14 06/04/20  |  עידן יוסף
בבית החולים שערי צדק בירושלים מתו שני מטופלים מנגיף הקורונה. האחד בן 77 והשנייה בת 91. עדיין מאושפזים בשערי צדק 96 חולי קורונה מתוכם 11 מונשמים.
+בוטלה ישיבת השרים בעניין הגבלת תנועה על ערים חרדיות
15:00 06/04/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה ביטל את כינוסה של ועדת השרים שהייתה אמורה להטיל הגבלות על יישובים חרדים. במקום זאת מקדם נתניהו הגבלות תנועה בכל הארץ בערב החג, למרות המלצת משרד הבריאות המקורית (כאן חדשות).
+ממשלה מכשלה, עוד מכתב פרופסורים
14:47 06/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ממשלה ממשלה, עד מתי תחרישי? כל כך הרבה אקדמאים, מדענים ורופאים מנסים לשווא להעיר את עינייך, ואת בשלך, במדיניות המכשלה
(רפי ולדן [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+"מכתב הפרופסורים": השפיות שבהיגיון
14:41 06/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תחילה לא רצו להאזין להם, ביבי דהר בפיגור של מחצית הצעד אחרי אנשי משרד הבריאות בדרך לסגר מלא  ▪  לא הועילה ללס הטענה כי שפעת קוטלת יותר אנשים מדי שנה
(שפעת. מסוכנת יותר [צילום: AP])
+יישמרו זכויות נשים הרות שייצאו לחל"ת
14:40 06/04/20  |  עידן יוסף
השרים מאשרים עכשיו במשאל טלפוני: נשים בהריון יוכלו לצאת לחופשה ללא תשלום ולקבל דמי אבטלה וזכויותיהן במקום העבודה עדיין יישמרו.
+מודיעין עילית: פוזר מניין שהתקיים על הגג
14:23 06/04/20  |  עידן יוסף
על גג בניין בישוב מודיעין עלית התקיים מניין בניגוד לצו בריאות העם שבו נכחו 20 מתפללים. על-פי הצו, נאסר להתכנס גם בשטח פתוח - גם לא לצרכי תפילה. השוטרים רשמו קנסות ופיזרו את המתפללים. המשטרה ביקשה מהציבור להימנע מהפרות העלולות לגרום נזק רפואי.
([צילום: דוברות המשטרה])
+תע"א תסב בואינג 737-800B למטוס מטען
14:18 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סמנכ"ל התעשיה האוירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, ציין כי לאור הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות למטוסי מטען, האפשרות להסב דגם נוסף של מטוסים תסייע לחברה לענות על הביקוש בתחום
(הסבת המטוס של בואינג למטוס מטען [צילום: התעשיה האווירית])
+שולחים קשישים לטפל בקשישים
14:10 06/04/20  |  אריה גל   |   לרשימה המלאה
אשתי בת 73, כמוני, וכל יום היא יוצאת לרשות הרבים ונוסעת למטופלת שלה שבדיור מוגן  ▪  כי אחרת לא תהיה לה משכורת, ולמטופלת שלה, שזקוקה לעזרה, לא תהיה עזרה
(אין ברירה [צילום: מרטין מג'יה, AP])
+צווי סגירה ניתנו לעסקים בדרום הארץ
14:04 06/04/20  |  עידן יוסף
המשטרה, בליווי תביעות רישוי מחוז דרום, ערכה הליכי שימוע שבמסגרתם הוציאה צווי סגירה לבתי עסק שהפרו את צו בריאות העם והתקנות לשעת חרום. לבעל חנות צעצועים שהוזהר ניתן קנס של 7 ימים וקנס של 5,000 שקל. לבעל מזנון ולבעל מסעדה ניתנו צו סגירה למשך 17 ימים. בעלת חנות באשקלון לממכר כלים חד-פעמיים ואביזרי פלסטיק לבית נקנסה ב-5,000 שקל וצו סגירה לעסקה ניתן למשך 5 ימים.
+לוד: המשטרה פיזרה התקהלות אסורה במסגד
13:59 06/04/20  |  עידן יוסף
לפנות בוקר הגיעה המשטרה למסגד בשכונת נווה ירק בלוד ומצאה בו כשבעה מתפללים בניגוד לתקנות.בסריקה שביצעו השוטרים במקום, הם מצאו שני מתפללים שהסתתרו בתאי השירותים של המסגד. המתפללים פוזרו ונרשמו להם דוחות, מארגן התפילה נקנס ועוכב לחקירה בתחנת המשטרה.
+רהט: המשטרה סגרה חנות בגדים ל-10 ימים בלבד
13:54 06/04/20  |  עידן יוסף
מפקד תחנת המשטרה ברהט הורה בתם שימוע על צו סגירה למשך 10 ימים לחנות בגדים בעיר. החנות נסגרה אתמול בפעם השנייה ואף נצפתה בה התקלות, למרו שבעל העסק חתם על התראה שניתנה לו. מדובר בהחלטה סלחנית, שכן לבתי עסק רבים שפתחו שעריהם לאחר התראה ניתנו צווי סגירה ל-30 יום.
+"לנהל את המאבק בקורונה בעצמנו"
13:43 06/04/20  |     |   לרשימה המלאה
התכתבות בין ראשי ערים מובילים שהגיעה לידי ישראל היום חושפת אי-שביעות רצון מהתנהלות משרד הבריאות  ▪  היוזמה: לאסוף עצמאית את מסלולי החולים
(חיים ביבס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+מענק של מיליון ש"ח לרכישת משחקים לבעלי מוגבלויות
13:32 06/04/20  |  מירב ארד
קרן שלם הקצתה מענק של מיליון שקל שחולק ב-220 רשויות מקומיות, לטובת רכישת משחקים ואביזרי פנאי לאנשים עם מוגבלויות שנותרו בבתיהם ללא מסגרת. המתנות הותאמו לכל ילד או בוגר באופן אישי בהתאם לצרכיו ויכולותיו על-ידי העו"סים ממחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. מנכ"לית קרן שלם ריבה מוסקל: "משבר הקורונה כפה על כולם מציאות חיים קשה, אשר קשה הרבה יותר עבור משפחות שבהן ילד או בוגר עם צרכים מיוחדים".
(מתנות בנתניה [צילום: יח"צ])
+מנכ"ל סייטק: "זום אינה בשלה להתמודד עם סיכוני אבטחה בהיקף גבוה"
13:28 06/04/20  |  מירב ארד
בעקבות האיסור של עיריית ניו יורק על מוסדות חינוך לבצע שימוש באפליקציית זום, אמר (יום ב') חן חפר, מומחה סייבר ומנכ"ל חברת סייטק כי זום בשלב הזה היא אפליקציה שאינה בשלה להתמודד עםסיכוני אבטחה בהיקף גבוה. יש סיכון גבוה בדליפת מידע שמשותף באפליקציה וגם במידע נוסף שנמצא במחשב או המכשיר הנייד של כל משתמש לגורמי סייבר שונים שעשויים לנהל באמצעות המידע מתקפות סייבר, הפצת תוכן לא חוקי ועוד.
+בניין עיריית ת"א יואר בכיתוב: "אוהבים את בני ברק"
13:27 06/04/20  |  עידן יוסף
ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי: "ניצול משבר הקורונה למערכת שיסוי נגד הציבור החרדי אינו ראוי. חג הפסח הוא עת לערבות הדדית וסולידריות. הערב נאיר את בניין העירייה עם הכיתוב ״אוהבים את בני ברק״ מתוך הזדהות עם שכנתנו שמעבר לירקון".
+ליצמן: אנשי המשטרה והביטחון אינם צריכים להקשות על הציבור
13:15 06/04/20  |  עידן יוסף
שר הבריאות ליצמן אומר כי המאמץ הלאומי מתמקד במניעת כל יציאה מהבית ללא צורך חיוני ועל פי ההנחיות. אולם פנה לגורמי המשטרה, לאנשי הביטחון והחרום לפעול בהבנה וברגישות כלפי הציבור, במטרה לסייע לאזרחים להתמודד בימים מורכבים אלו, ולא להקשות עליהם במצב הקשה שהאוכלוסייה נמצאת בו.

כמו כן קרא להפסיק את השיח המגזרי, לטובת שיח מקצועי, בטחוני ורפואי. "הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הבטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית.

האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות. הציבור החרדי ממושמע להנחיות ושומר על כללי הזהירות בהקפדה. בכל אוכלוסיה יש מיעוט קטן שאינו שומר מספיק וכלפיו נדרשת אכיפה בידי הגורמים המוסמכים. אך אין להכליל וחלילה מלהפוך את משבר הקורונה לנקודת עימות בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל", דבריו.
+משרד החוץ: אלו הטיסות הישירות לישראל מרחבי העולם
13:04 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+מה תחליט ועדת החקירה למשבר הקורונה
12:59 06/04/20  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
נראה כי ידיה של וועדת החקירה הממלכתית שתוקם ללא כל ספק שהוא לחקור את מחדלי טיפולה של ממשלת המעבר, במשבר הקורונה, תהיינה מלאות עבודה - ולא בכדי
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מבול הקורונה ומטריית הממשלות
12:54 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברות גדולות יקבלו סיוע ממשלתי ענק, וגם חלק מן הסיוע לעסקים הקטנים יגיע אליהן  ▪  אם הללו יוכלו לגייס הון בשוקי הכספים, כולם ירגישו טוב יותר  ▪  חברות התעופה מקבלות עזרה ישירה ואולי ייאלצו להעניק מניות לממשלות  ▪  ייתכן שהפעם לשם שינוי הבנקים יהיו חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה
פולקסוואגן. 2 מיליארד אירו בשבוע [צילום: ינס מייר, AP]
אליטליה. הולאמה שוב [צילום: דארקו וויג'נוביץ, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"העבירו לידי צה"ל את הטיפול במשבר הקורונה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קלמן1
6/04/20 17:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
סקר ראשוני שנערך בקרב המגזר החרדי חושף כיצד משבר הקורונה מאלץ את המגזר השמרן להגביר את השימוש במדיה הדיגיטלית ובאינטרנט במגוון תחומי החיים, החל מצריכת חדשות, דרך לימודים ועסקים ועד לקניות ברשת. הסקר נערך בקרב 400 נשים וגברים מהמגזר החרדי, בגילאי 20-55 בתאריכים 2 עד 5 באפריל 2020, באמצעות מכון המחקר TNS-KANTAR.
06/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ההקלה בסגר על העיר ווהאן במחוז חוביי, המוקד הראשון של התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, תתחיל השבוע באופן מדורג מאוד, וזאת רק אחרי יותר מחודשיים וחצי מאז שהחל הסגר ההרמטי על העיר. כך מדווח רן רזניק בישראל היום.
06/04/2020  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב ידון ביומיים הקרובים בסכסוכי עבודה שהוכרזו בחברות פלאפון ובחדשות 13, כאשר העובדים טוענים שההנהלות מנצלות את מגיפת הקורונה כדי לפגוע בהם בצורה משמעותית. השופטת מירב קליימן תדון היום (יום ב', 6.4.20) בתביעת עובדי פלאפון, והשופטת דפנה חסון-זכריה תדון מחר (יום ג', 7.4.20) בתביעת עובדי חדשות 13.
06/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ע' ובעלה נשואים עשרים שנה. היחסים ביניהם ידעו עליות ומורדות לאורך השנים. התקופה האחרונה הייתה קשה, רצופת מריבות, והמילה גירושים נזרקה לחלל לאוויר לא פעם. מה שהציל אותם היא אומרת, הייתה העובדה שבימים כתיקונם בעלה נמצא רוב הזמן בבית הקפה שבבעלותו, ובני הזוג כמעט לא התראו. עכשיו הקפה סגור והיא עצמה בחל"ת. שניהם בבית, עם המתח ביניהם ועם המריבות, ובתווך שלושה ילדים.
"אין איתנו התייעצות. רה"מ מעדכן פעם בכמה ימים. אם נישאר בחוץ נקדם את כל מה שחשוב לנו - מלחמה בשחיתות זה לא נכס של השמאל בלבד". כך אומרת (יום ב', 6.4.20) שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד בראיון לכאן ב'.
06/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ניו-יורק: נקבת טיגריס נדבקה בקורונה  /  עידן יוסף
הממשלה אישרה את הגדלת מסגרות התקציב  /  עידן יוסף
ראש ממשלת בריטניה מאושפז בבית חולים  /  עידן יוסף
הקורונה משפיעה גם על הנדל"ן  /  עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר
ימי קורונה  /  מיכל שמש
הסיוע לעסקים הקטנים הוא בלוף  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il