|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  

  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

השיחות ממשיכות

חילוקי דעות מהותיים בין נתניהו לגנץ

נתניהו וגנץ נועדו במעון רה"מ בירושלים בין הצדדים קיימים חילוקי דעות מהותיים בגינם מתעכבת החתימה על הסכם גנץ: מתחייב להמשיך ולפעול למען אחדות ופיוס בעם
14/04/2020  |   מירב ארד, עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
גנץ במכוניתו לאחר הפגישה עם נתניהו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן בני גנץ נועדו (יום ג', 14.4.20) במעון ראש הממשלה בירושלים. בישיבה השתתפו גם צוותי המשא-ומתן במטרה להגיע להסכמות להקמת ממשלת חירום לאומית.

מעט לפני השעה ארבע אחר-הצהריים הופסקו השיחות. הצדדים קבעו להמשיך את המשא-ומתן בצאת החג. ל-News1 נודע, כי בין הצדדים, ובראשם נתניהו וגנץ, קיימים עדיין חילוקי דעות מהותיים - הן באשר לתיק המשפטים ומינויים בבית המשפט העליון; והן באשר להצעות החוק שיובאו לכנסת, בהם תובטח כהונתו של נתניהו כראש הממשלה ולאחר מכן גנץ.

גנץ צייץ בטוויטר לאחר הפגישה: "‏בדרך הביתה מירושלים. ערב שביעי של פסח, מתחייב להמשיך ולקבל החלטות נכונות למען אזרחי ישראל ולפעול למען אחדות ופיוס בעם. חג שמח לכולם, שימרו על ההנחיות ועל עצמכם".

אמש נועדו השניים שדיווחו על "התקדמות משמעותית" במגעים וביקשו הארכה של המנדט של גנץ ב-48 שעות נוספות. הנשיא האריך את המנדט עד יום רביעי, לאחר בקשה שהגישו בעניין ראשי המפלגות. מבית הנשיא נמסר כי "הבקשה נמסרה כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם. על-פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי".

ריבלין יאריך את המועד שוב רק אם יווכח שנתניהו וגנץ יציגו בפניו התקדמות "משמעותית ביותר" הקרובה לחתימה.

בהצהרה של גנץ אמש לתקשורת התייחס למו"מ על הקמת הממשלה אמר: "בשלושת השבועות האחרונים חבריי ואני מנהלים מו"מ בידיים נקיות. עשינו כל מה שניתן בכדי לשרת את אזרחי ישראל ולמנוע בחירות רביעיות". לדבריו, "נתניהו והליכוד יודעים שאנחנו שותפים הגונים והם גם יודעים שישנם נושאים שבהם לא נתפשר ובראשם שמירה על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה, זה חמור תמיד וביתר שאת בשעת משבר".

תאריך:  14/04/2020   |   עודכן:  14/04/2020
מירב ארד
+ניתוח מעקפים
23:55 14/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כל מי שיכול עוקף את הבג"ץ, ומדוע? כי בג"ץ איבד את הרסן  ▪  ואין כל דרך אחרת אלא מעקפים  ▪  אז בואו ננתח כמה מהמעקפים האלה
(ריבלין. גאון [צילום: פלאש 90])
+כחול לבן: אפשרות לשינוי חוקי היסוד מחרתיים
17:54 14/04/20  |  עידן יוסף
בכחול לבן אומרים כי אם ייחתם ההסכם מחר, הם ינסו לקדם שינוי של חוקי היסוד לצורך השבעת הממשלה כבר ביום חמישי (כאן חדשות).
+אין הסכם להקמת ממשלה; הצדדים ייפגשו בצאת החג
16:07 14/04/20  |  עידן יוסף
הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יחד עם צוותי המשא ומתן. סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית.
+הסכם נתניהו גנץ עלול להיפסל בבג"ץ
15:43 14/04/20  |  יוסי דר
הימנעותו המתמשכת של בג"ץ מלהכריע בשאלת כשירותו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בשל כתב האישום שהוגש נגדו - הימנעות זו מניחה עתה לפתחו של בג"ץ שאלה קשה שבעתיים להכרעה. בג"ץ, שבדרך כלל לא מתקשה לרבע מעגלים כשמתעורר הצורך לכך, ייאלץ הפעם לקמט כהוגן את מצחו כדי להתמודד עם הסוגיה שתונח על שולחנו.

במה דברים אמורים:

סעיף הרוטציה המתגבש בהסכם שבין נתניהו לגנץ אומר, כפי שפורסם, שאם נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה מסיבות משפטיות הכנסת תתפזר והולכים לבחירות.

בג"ץ מבחין כמובן במילכוד המקופל בסעיף האמור. שכן - אם בג"ץ יפסול את נתניהו, ייחשב בג"ץ עצמו כמי ששלח את הציבור לבחירות רביעיות. וכדי להימנע מבחירות רביעיות על בג"ץ לקבוע שנתניהו יכול להרכיב ממשלה למרות כתב האישום שהוגש נגדו. במילים אחרות, אם בג"ץ יקבע שנתניהו יכול להרכיב ממשלה למרות כתב האישום, ייראה הדבר כאילו קביעה זו הוכתבה לבג"ץ ע"י ההסכם שבין נתניהו וגנץ.

אין ספק: שתי האפשרויות הללו קשות לבג"ץ כשאול, והן בבחינת מלכודת ממש. ובכן, כיצד יוצאים מהפלונטר? לא מן הנמנע שבג"ץ - במקום להיכנס למלכודת - יבחר לתקוף את ההסכם עצמו ולקבוע שהוא חסר תוקף.

נקדים ונציין, שסמכותו של בג"ץ להתערב בהסכמים פוליטיים וקואליציוניים נקבעה לפני שנים - כמפורט בהרחבה בעתירה שהגיש יוסי ז'רז'בסקי (בג"ץ 1635/90).

נשאלת עתה השאלה, מה פגם יכול בג"ץ למצוא בסעיף הנ"ל בהסכם נתניהו גנץ. השאלה המיידית העולה על הדעת היא האם יש תוקף חוקי להסכם הקובע שעקב בעיה אישית של נתניהו - ראוי לפזר את הכנסת, ומה שיותר קשה: האם בשל בעייתו האישית של נתניהו ראוי לשלוח את המדינה והציבור לבחירות.

האם הדבר עולה בקנה אחד עם תקנת הציבור?

הנה-כי-כן, בשל שירבוב עניינו האישי של נתניהו אל תוך ההסכם - עלול בג"ץ לקבוע, שהסעיף הנ"ל בהסכם בטל וחסר תוקף חוקי מהטעם שהוא נוגד את תקנת הציבור.
(נתניהו-גנץ. ההסכם יבוטל? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+יו"ר מועצת יש"ע: "לוודא שהאינטרסים של ההתיישבות ישמרו בממשלה הבאה"
14:44 14/04/20  |  מירב ארד
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "כפי שפורסם, בימים האחרונים פעלה מועצת יש"ע רבות כדי לסייע להקמת ממשלה אחראית שתתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל. יחד עם זאת, אנו דורשים לוודא כי האינטרסים של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יישמרו ותימשך תנופת הפיתוח ברחבי האזור. אנו דורשים כי שותפינו לדרך, שעובדים כעת על קווי היסוד לממשלה, ידאגו שנושאים אלו, יחד עם החלת הריבונות, יהיו חלק אינטגרלי בסיכומים על הקמת הממשלה".
+יונית לוי, בן-ישראל, גבי ברבש
12:43 14/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
היא פשוט לא הניחה לבן-ישראל לפתח אפילו רעיון מבהיר אחד  ▪  גם ויתרה על דיאלוג דרמטי ועוין בינו לבין ברבש  ▪  הוא סולק מהמסך כפי שבא
(לוי. לא הניחה [צילום: מיכל פתאל / פלאש 90])
+קורונה בציון עובר
12:10 14/04/20  |  אסתר שניאורסון-גרי   |   לרשימה המלאה
נאשם מבלפור אשם בכול! אין ולו מילה אחת של שבח כפי שפרסמו למשל עיתוני חוץ, בהם נכתב כי מדינת ישראל מטפלת באופן הטוב ביותר במגיפת הקורונה
(נתניהו. מודל לחיקוי [צילום: מתוך הטלוויזיה])
+בכיר בימינה: אופוזיציה אינה מילה גסה
09:47 14/04/20  |  עידן יוסף
מנכ"ל הבית היהודי, אחת ממפלגות רשימת ימינה, צייץ בטוויטר: "גם בבוקר הזה, אופוזיציה היא לא מילה גסה".
+יעלון: גנץ מעל באמון
09:39 14/04/20  |  עידן יוסף
ח"כ משה יעלון (יש עתיד) מאשים את יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בכך שהוא עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״ץ. יעלון כתב: "בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה".
+החלה פגישת נתניהו-גנץ
09:34 14/04/20  |  עידן יוסף
החלה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ביחד עם צוותי המו"מ במטרה להקים ממשלת חרום לאומית. כך נמסר בהודעה משותפת לשתי המפלגות. לפגישה מצטרפים אבי ליכט וח"כ אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי. יורם טרובוביץ׳ ושלום שלמה משתתפים באמצעות ה"זום".
+הליכוד: רה"מ עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי
08:37 14/04/20  |  עידן יוסף
הליכוד: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חרום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חילוקי דעות מהותיים בין נתניהו לגנץ
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעלון כפוי טובה
14/04/20 12:12
 
דניאל פריידנברג
15/04/20 11:38
2
פוליטיקאים בגרוש
14/04/20 13:02
3
אודי 186
14/04/20 15:30
4
א.ל. רמת-גן
14/04/20 17:24
5
קובי ל
14/04/20 18:38
6
אה
14/04/20 20:14
7
אקטואלי
15/04/20 06:51
 
נכון מאד
15/04/20 12:47
8
אקטואלי
15/04/20 07:00
9
פלג א
15/04/20 11:33
10
יאקי
15/04/20 20:04
11
אקטואלי
16/04/20 05:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
כל מי שהיה במחיצתו של בנימין נתניהו או הועסק בביתו ומתח ביקורת על המתרחש שם זכה לקיתונות של שופכין. חלקם הפכו עדי מדינה (הארי הארו, ניר חפץ, שלמה פילבר) ואחרים הודחו (יועז הנדל ולמעשה גם צבי האוזר), והיו מי שהתבטאו בתקשורת או פנו לערכאות (מני נפתלי). אך אחד יצא בשלום, והוא מנכ"ל המשרד ומי שהיה ראש הסגל יואב הורוביץ.
13/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
גם בנימין נתניהו וגם בני גנץ רוצים כל אחד לעצמו את המנדט להרכבת הממשלה. הם גם תלויים האחד ברעהו. לגנץ אין ממש לאן לחזור, אבל אם נתניהו יעשה מהלך נגדו, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, עמיר פרץ, ניצן הורוביץ ואיימן עודה ישתפו עימו פעולה בחקיקה כנגד ראש הממשלה על-מנת שלא יוכל להרכיב ממשלה בגין כתבי האישום העומדים כנגדו. הם יעדיפו שיתוף פעולה איתו על פני ישיבה בחיבוק ידיים בזמן שנתניהו מנסה להקים ממשלה לבדו. שיתוף פעולה שכזה יהיה צורם, עקב הדם הרע שעבר ביניהם, אך עדיין ישרת את האינטרסים של כלל הצדדים; האויב של האויב הוא חבר. גנץ, מתוקף היותו יו"ר הכנסת, יכול להרים מהלך שכזה, אך הוא צריך בנוסף את ראשות הוועדה המסדרת, תפקיד המתלווה למחזיק המנדט להרכבת הממשלה המתקבל מהנשיא, ובשביל זה הוא צריך ממנו ארכה.
13/04/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
אחרים, וגם אני הדל באלפי מנשה, הזהרנו אותך בני גנץ, שביבי שקרן כרוני. אצלו השקר הוא, במילון של ימינו, מחלת רקע. הוא קמצן חולני ולפיכך אינו מסוגל לתת לאחר את מה שמגיע לו. ביבי מעניק רק כאשר הוא נאלץ. הוא גם היפנט את המשתתפים בפולחן האישיות שלו, כאילו הרמייה היא לטובה, ההונאה - מעשה ראוי. הם כבר מאמינים בזה.
13/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נתחיל מהשורה התחתונה: אין מקום לכך שבית המשפט העליון ימנע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה. בית המשפט מופקד על השיקולים המשפטיים והחוקיים, לא על המוסר והאתיקה. בית המשפט מקפיד לומר שהוא אינו מחליף את שיקול דעתה של הרשות המינהלית, ועל אחת כמה וכמה שהוא אינו יכול להחליף את שיקול דעתו של הציבור. כל החלטה אחרת תהווה רמיסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות ותחולל משבר חוקתי חסר תקדים, העלול למוטט את מערכת האיזונים בין הרשויות.
13/04/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בטיוטת ההסכם בין הליכוד לכחול לבן נכתב, שבמקרה שבו בג"ץ ימנע מבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, ראש הממשלה יוכל להמשיך לכהן והרוטציה בינו לבין בני גנץ גנץ לא תמומש במקרה כזה. בכאן חדשות דווח כי למרות הסיכום הזה, נתניהו לא מסתפק במילים בעלמא ודורש חקיקת פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לקבוע שאינו יכול להרכיב ממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו.
12/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי  
בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט  /  איתמר לוין
הנשיא החליט: לא להאריך המנדט לגנץ  /  מירב ארד
אורלי לוי-אבקסיס ממליצה על בנימין נתניהו  /  מירב ארד
ורטר והורוביץ, וביבי כמובן  /  דן מרגלית
בני גנץ, מבין לליבך  /  דן מרגלית
הפור נפל  /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il