|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
טקסס. חלק מהחנויות ייפתחו [צילום: אריק גיי, AP] מינסוטה. הקלות במרחב הפתוח [צילום: ג'ים מון, AP]

עימות בין המלצות הנשיא לסמכויות המושלים

טראמפ קורא להפר הנחיות המושלים

הנשיא קורא לתושבים במדינות שבראשן עומדים מושלים דמוקרטיים להפר את מגבלות הקורונה, אם המושלים לא יאמצו את תוכניתו לפתיחה מחדש של הפעילות העסקית גם המושלים הרפובליקנים אינם ממהרים לפעול על-פי שלושת השלבים שהציג טראמפ תומכי הנשיא החלו להפגין נגד מושלים דמוקרטיים, כולל קריאות "תכלאו אותה" נגד מושלת מישיגן
18/04/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

עימות בין הנשיא דונלד טראמפ לבין כמה ממושלי המדינות בארה"ב בנוגע למועד ולקצב של הסרת מגבלות הקורונה. בעוד טראמפ מעוניין בהסרה מהירה ונרחבת ככל האפשר, המושלים - שבידיהם הסמכויות המעשיות - מעדיפים ברובם פעילות איטית ומדורגת.

לממשל הפדרלי ולנשיא אין למעשה דרך להכתיב את חיי היום-יום של האמריקנים, בשל שיטת המשטר המותירה תחומים אלו בידי המדינות, המחוזות והרשויות המקומיות. כך למשל, מגבלות ההתקהלות והמרחק החברתי הוטלו בידי המדינות, בעוד סגירת בתי הספר מצויה בחלקה בסמכות המחוזות והרשויות.

מושלים רפובליקניים אינם ממהרים לאמץ את הקווים המנחים של טראמפ, ומושלים דמוקרטיים מותחים ביקורת על העדר מנהיגות ברמה הפדרלית. זהו ביטוי נוסף לקיטוב הפוליטי בארה"ב, אשר בא לידי ביטוי אפילו בקורונה - הן ברמת האמון של האזרחים בממשל (העומדת ביחס ישיר להשתייכותם הפוליטית) והן בחילוקי הדעות בין המפלגות על תוכנית הסיוע הבאה, לאחר שהצליחו להעביר יחדיו את התוכנית בסך 2.2 טריליון דולר.

המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, הודיע (יום ו', 18.4.20) על תוכנית להקלה במגבלות על הפעילות הכלכלית, אך דחה את רוב ההחלטות עד לסוף החודש, לאחר שיתייעץ עם כוח משימה שהקים ובו אנשי עסקים ומומחי רפואה. בשלב זה, יינתנו הקלות לחלק מן המגזר המסחרי ובפעילות בתי החולים, למרות שככלל - תישמר מדיניות ההישארות בבתים. המושל הרפובליקני של ורמונט, פיל סקוט, הודיע שב-20.4.20 יחל במדינתו השלב הראשון של ההקלות. לעומת זאת, מושלים רפובליקנים אחרים טרם הודיעו על הקלות וחלקם אף האריכו את תוקף המגבלות הקיימות.

טראמפ יצא נגד המושלים הדמוקרטיים של מישיגן, וירג'יניה ומינסוטה, כאשר צייץ: "שחררו את מישיגן!", "שחררו את מונטנה!" ו"שחררו את וירג'יניה! הגנו על התיקון השני הנהדר [הזכות לשאת נשק] הנמצא תחת מתקפה!" - אמירה שלא ברור מה היה הרקע שלה בעיצומו של משבר הקורונה. טראמפ אף קרא לתושבים להפר את הוראות המושלים ולחזור לפעילות בהתאם לקווים המנחים שהציג.

דבריו של טראמפ באו למרות שמושל מונטנה, סטיב בולוק, הודיע גם הוא על תחילת ההקלות בעוד יומיים, ולמרות שמושל מינסוטה, טים וולץ, אפשר כבר בסוף השבוע הנוכחי לפתוח מועדוני גולף, מטווחים ועסקי סירות המתנהלים במרחב הפתוח. קצפו של טראמפ יצא בשלבים הקודמים על מדינות אלו, שמושליהן הנהיגו איסורי התקהלות ומרחק חברתי חמורים במיוחד.

בעקבות ציוציו של טראמפ התקיימו הפגנות בכמה מן המדינות אליהן כיוון את חיציו, תוך שהמפגינים חוזרים על קריאות ה"שחרור" שלו וחלקם חבושים בכובעי קמפיין 2016 של טראמפ - Make America Great Again. במישיגן אף השמיעו המפגינים קריאות "תכלאו אותה" נגד המושלת הדמוקרטית גרטשן וויטמר - חזרה על הקריאה נגד הילרי קלינטון אותה הוביל טראמפ לפני ארבע שנים.

טראמפ הציג (16.4.20) תוכנית בת שלושה שלבים להסרת מגבלות הקורונה, אותה ניתן להפעיל אם תירשם ירידה ממשית במספר חולי הקורונה בכל מדינה במשך שבועיים, בתי החולים במדינה יכולים לטפל בכל החולים וניתן לבצע בדיקות קורונה לכל העובדים במערכת הבריאות החשופים לנגיף. התוכנית אינה כוללת לוחות זמנים, אך טראמפ אמר שוב ושוב שהוא מעוניין להתחיל במימושה ב-1 במאי.

בשלב הראשון ניתן יהיה לפתוח מסעדות, בתי קולנוע, מגרשי ספורט וחדרי כושר, אם יוכלו לפעול על-פי הנחיות רפואיות קפדניות. בשלב זה יישארו סגורים בתי הספר, מעונות היום ובארים. ההנחיות יכללו בדיקת חום של הנכנסים, שמירת מרחק חברתי ושימוש באמצעי מגן. קבוצות הסיכון יתבקשו להישאר בבתים וככלל תועדף עבודה מרחוק.

אם לא יהיו סימנים להתפרצות מחודשת של הקורונה, תוכל המדינה לעבור לשלב השני, בו ניתן יהיה לפתוח את בתי הספר, לבצע נסיעות שאינן חיוניות ולהקל על הריחוק החברתי במתקנים שנפתחו בשלב הראשון. בשלב השלישי יוסרו רוב המגבלות שיישארו, אם כי עדיין יומלץ על שמירת מרחק חברתי מוגבל.

תאריך:  18/04/2020   |   עודכן:  18/04/2020
איתמר לוין
+השרה גמליאל: "לחדש את טיפולי הפוריות באופן בטוח"
10:48 19/04/20  |  מירב ארד
השרה גילה גמליאל כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בצל משבר הקורונה אלפי נשים נאלצו להפסיק את טיפולי הפוריות. הלילה העליתי את הסוגייה בישיבת הממשלה במטרה לחדש אותם באופן בטוח למרות המשבר. ראש הממשלה היה קשוב לעניין והנחה את מנכ״ל משרד הבריאות לטפל בנושא. בזמן שאנחנו נאבקים על החיים, חשוב שנסייע גם לאלה שרוצות להביא חיים."
+ח"כ לפיד: "הרס הכלכלה הישראלית יהיה על ראשה של הממשלה"
10:24 19/04/20  |  מירב ארד
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אז ממשלת ישראל ישבה כל הלילה לדון בהנחיות לא ממש ברורות שראש הממשלה כבר נתן בטלוויזיה. העצמאים מתרסקים, יותר ממיליון מובטלים, ואלה רבים ביניהם. הרס הכלכלה הישראלית יהיה על ראשה של הממשלה המבולגנת הזו".
(לפיד במחאת העצמאים [צילום: אלעד גוטמן])
+משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-171
10:20 19/04/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן (יום א) כי מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-171. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל במדינה עלה ל-13,362, בהם 156 במצב קשה ומתוכם 109 מונשמים. 3,564 בני אדם החלימו ושוחררו לביתהם.
+השר פרץ על הלמידה מרחוק: "אין כאן דבר שהוא חובה"
10:16 19/04/20  |  מירב ארד
שר החינוך רפי פרץ התייחס בפייסבוק למסמך הלמידה מרחוק, והסביר: "החלטנו להוציא המלצות למנהלים ולמורים כדי לעשות סטנדרטיזציה של הלמידה מרחוק. עלו טענות שהלמידה מרחוק לא מספיק רצינית, ושיש מקומות שאין בהם למידה משמעותית, ושהכל תלוי בהשקעת המורה. הוצאנו מסמך למנהלים ולמורים הממליץ על האפשרויות ללמידה מרחוק - סטנדרטיזציה ומסגרת, אך בסופו של דבר על המנהל והמורה מוטלת החובה לקחת מהלו"ז את מה שמתאים לגיל ולאופי הכיתה.

הוא הוסיף כי "משבר הקורונה מאתגר את מערכת החינוך, ואנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לשגרה מלאה וחשוב שהלמידה מרחוק תהיה טובה ואיכותית. אסור שהקורונה תגרור להרחבת הפערים בחינוך, ולכן מוטלת חובה על המנהלים, המורים וכמובן בסיוע ההורים, לעשות כל מאמץ שכל התלמידים ישתלבו בתכנים הנלמדים (כל מסגרת לפי ההתאמה). זו הסיבה שדאגנו למגוון רחב של פלטפורמות, כשהמטרה המרכזית היא לאפשר למורים לגעת בכל תלמיד ולעזור לכל אחד להתקדם, על אף המצב".
+כאשר טראמפ פגש את קורונה
10:01 19/04/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
במקום שאמריקה תאחד כוחות כפי שעשתה תמיד במלחמות ומצבי משבר, מקבלים כמעט מדי יום התכתשות חדשה בין הנשיא למבקריו שבשל כך הופכים בעיניו ליריביו כי אינם רוצים בטובתו
(טראמפ. הבין את חומרת המצב [צילום: פטריק סמנסקי/AP])
+לשחרר את הקטר של המשק - ולהציל את הכלכלה
09:30 19/04/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
לקראת הדיון המכריע בממשלה על אסטרטגיית היציאה מהמשבר, כמה סיבות מדוע ההיי-טק חייב להיות בין הענפים שחוזרים לשגרה, רגע לפני שהקטר עלול לרדת מהפסים
(אזהרה ראשונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+גלובל: בוטלה מכירת שני מטוסי איירבוס
09:26 19/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדובר במכירה שהושעתה לאחר שפרצה מגיפת הקורונה ולאחר שענף התעופה בעולם כולו ספג מכה אנושה עם הפסקה כמעט מוחלטת של תנועת הנוסעים במטוסים
(המכירה בוטלה אחרי שהושעתה [צילום: פרנסואה מורי, AP])
+בן 96 מת מקורונה בבית החולים לניאדו
09:07 19/04/20  |  איציק וולף
חולה קורונה בן 96 נפטר הלילה בבית החולים לניאדו בנתניה. הודעה נמסרה למשפחתו.
+מוקדם עדין ל"אסטרטגיית יציאה"
09:02 19/04/20  |  אליזבט רימיני   |   לרשימה המלאה
אופטימיות זה נחמד, אבל הגיע הזמן לומר לציבור את האמת המרה  ▪  למה זה חשוב? כל אחד והסיבה שלו  ▪  אפשר לעניין אתכם באסטרטגיית שגרת קורונה?
(להרוויח זמן [צילום: אליביה פיטוסי/פלאש 90])
+סין לא תחליף את ארה"ב
08:17 19/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שני בכירים לשעבר במועצה לביטחון לאומי סבורים, כי בייג'ינג אינה בשלה לרשת את וושינגטון - ובכל זאת, על ארה"ב לשנות את התנהלותה כדי לחזור ולהוביל את העולם
(העולם לא קונה את התעמולה [צילום: נג האן גואן, AP])
הקורונה בסין / BBC
+חנויות רבות יתקשו לעמוד בתנאי הפתיחה
07:32 19/04/20  |  איתמר לוין, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החנויות שיוכלו להיפתח נדרשות למדוד את החום של הקונים, לרשום את פרטיהם וליצור הפרדה פיזית בין בינם לבין המוכרים - דרישות שחנויות פרטיות יתקשו לקיים בטווח המיידי  ▪  אושרה חזרה מוגבלת לעבודה תוך עמידה בתנאי "התו הסגול": הצהרות בריאות, שמירת מרחק והגבלת מספר הנוכחים בחדר  ▪  תפילות יתקיימו במרחב הפתוח עם 19 איש לכל היותר  ▪  קנס של 200 שקל למי שלא יחבוש מסיכה לאחר שהוזהר
הקניונים יישארו סגורים
הגבלות בכניסה לחנויות
+יועץ שר הבריאות התנצל בפני השרים על הפרסום המוקדם של התקנות
00:03 19/04/20  |  איציק וולף
מוטי בבצ'יק, יועצו של שר הבריאות יעקב ליצמן, התנצל בפני שרי הממשלה על הפרסום המוקדם של ההנחיות לציבור לפני אישורן בממשלה. "אנו מבקשים להתנצל בפני השרים על הפרסום של ההנחיות טרם אישורן בממשלה. חשבנו שנכון לפרסם לציבור הנחיות כלליות, אך נוסחן הסופי ואישורן תלוי בחברי הממשלה", כתב בקבוצת הווטסאפ של חברי הממשלה.
+כולם סטטיסטים בהצגה של ביבי
23:49 18/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כדרכו לאורך משבר הקורונה, נתניהו הודיע על ההקלות הצפויות עוד לפני שהממשלה דנה בהן ולא טרח לענות על שאלות. התוצאה היא בלבול מוחלט ומצב חוקי בו פורמלית אסור עדיין ליישם את הצעדים החדשים  ▪  ככה לא פועלת דמוקרטיה, אפילו לא ובוודאי שלא בעת משבר  ▪  זה איננו עניין של חוסר זמן ויעילות; זה עניין של חוסר רצון וסמכותנות
נתניהו אמש. שליט יחיד [צילום: משרד רה"מ]
מצפה שיהיו חותמת גומי [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]
+הרב צבי טאו שחלה בקורונה שוחרר מביה"ח
23:24 18/04/20  |  עידן יוסף
הרב צבי טאו (82) מחלים מקורונה, ושוחרר מבית החולים. הרב טאו, נשיא ישיבת הר המור וממנהיגיה של הציונות הדתית, שהה באשפוז כשלושה שבועות. ממיטת חוליו אמר כי התפרצות הנגיף באה כתגובת נגד על נסיונות לטשטוש הזהות הלאומית של כל עם ועם ישראל בפרט ויצירת אוסף של שבטים שמרכיבים ישות רב-לאומית ורב תרבותית, תוך הריסת יסודות חיי החברה, חיי העמים ויסודות המשפחה.

עוד אמר כי הנגיף מזהה את האנושות, המתנהגת בבהמיות, כבהמות ולכן תוקף אותה. הוא ייחס את ההתפרצות לפוסטמודרנה שהשתלטה על הערכים היהודיים. "התרבות של הפוסט מודרנה עם האייפונים המוצפים בסרטי תועבה, עם ארגוני הסוטים ההופכים את האדם בכל העולם להידמות לבהמה. וכי פואלימוריה אינה מעשה בהמות?", דבריו.
(הרב צבי טאו [צילום: יח"צ])
+השר אלקין: משרד הבריאות מבזה את הממשלה
23:09 18/04/20  |  איציק וולף
‏השר זאב אלקין תקף את פרסום ההנחיות על ידי משרד הבריאות לפני ישיבת הממשלה שאמורה לאשר את ההנחיות הללו עצמן, וכתב בקבוצת הוואטסאפ של שרי הממשלה כי "משרד הבריאות עושה ביזיון מהממשלה".
+ארדן: להצביע בנפרד על כל סעיף השנוי במחלוקת
22:54 18/04/20  |  איציק וולף
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שלח לשרי הממשלה מסרון תקיף ובו טען כי האחריות לתקנות לשעת החירום היא של השרים ולא של מנכ"ל משרד הבריאות ושל אנשי המשרד.

"חברי השרים, אני מעריך את מנכ"ל משרד הבריאות ואנשי משרד הבריאות ואת העמדות שהוא מציג לציבור, כולל בדיונים במל"ל ועם ראש הממשלה. אבל האחריות על התקנת התקנות היא שלנו כממשלה וגם הצורך לתת תשובות לציבור", כתב.

ארדן הוסיף כי הוא סבור שיש לקיים הצבעה נפרדת על כל סעיף שבו יש מחלוקת למי מהשרים עם עמדת משרד הבריאות. "אנחנו בשלב שניתן לשחרר את הציבור מחלק מההגבלות ולא מדובר פה במדע מדויק. ישנם איסורים לא הגיוניים שנשארים עדיין בתקנות וישנם עוד שינויים שלהבנתי ניתן לבצע", כתב.
+הצעת חוק: לקצץ 30% בשכר הבכירים ובפנסיות התקציביות
21:45 18/04/20  |  איציק וולף
חברי הכנסת מתן כהנא (ימינה) ועוזי דיין (הליכוד) צפויים להגיש הצעת חוק שתקבע כי בשל המשבר הכלכלי-חברתי יש לקצץ בפנסיות התקציביות ובשכר הבכירים. על פי ההצעה, יקוצצו בין 10% ל-30% משכר עובדי המגזר הציבורי ומן הפנסיות התקציביות של המשתכרים מעל לשכר הממוצע במשק.

"בעת הזו כאשר המשק כולו כורע תחת נטל הקורונה גם המגזר הציבורי חייב להכנס תחת האלונקה. יש לבצע קיצוץ מידי בשכרם של אלו המשתכרים מעל לשכר הממוצע במשק ומקבלי הפנסיות התקציביות. עד שהצעתנו תעבור בכוונתי להעביר 20% משכרי לתרומה", צייץ ח"כ כהנא.
+הקלות בכלכלה ובמרחב האישי - מהבוקר
21:33 18/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עיקרי ההקלות המתוכננות: מספר העובדים במשרדים יועלה בממוצע ל-30%; הפעילות תהיה מותנית בעמידה בכללי "התו הסגול" של מניעת הידבקות; תפילות במרחב הפתוח - עד עשרה אנשים; פתיחת חנויות בחלק מן המגזרים - ברחובות אך לא בשווקים ובקניונים; פעילות חלקית בחינוך המיוחד ובמשפחתונים  ▪  כחלון צפוי לאשר מחר מענקים נוספים לעסקים.
תדרוך קורונה, 18.4.20 / משרד ראש הממשלה
חנויות ייפתחו חלקית [צילום: פלאש 90]
תפילות במרחב הציבורי [צילום: פלאש 90]
+מספר חולי הקורונה בישראל: 9,809 בני אדם
21:09 18/04/20  |  איציק וולף
13,265 בני אדם נדבקו בקורונה בישראל מאז שפרצה המגיפה. 3,456 מן הנדבקים החלימו מן המחלה ו-164 מתו עד הערב.

מצבם של 9,337 מן החולים והנשאים המאובחנים - קל. מצבם של 164 קשה (ירידה של 2.4% לעומת נתוני אמש) ו-113 חולים נזקקים לסיוע של מכונות הנשמה (ירידה של 7.4%).
+עוזרת רופא בת 33 משיבא נדבקה בקורונה ואושפזה במצב קשה
20:42 18/04/20  |  איציק וולף
עוזרת רופא בת 33 אשר נדבקה בקורונה אושפזה בבית החולים שיבא בתל השומר. מצבה קשה והיא מחוברת למכונת לב ריאה (אקמו) ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים.
+בן 61 עם מחלות רקע מת מקורונה בבי"ח מאיר
20:41 18/04/20  |  איציק וולף
חולה קורונה בן 61, שסבל ממחלות רקע, נפטר בשבת בבית החולים מאיר בכפר סבא. משפחתו נפרדה ממנו לפני מותו.
+חינוך מיוחד יופעל החל מיום שלישי
20:37 18/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד החינוך הציג את מתווה החזרה ללימודים של תלמידי החינוך המיוחד  ▪  תלמידי המוסדות לחינוך מיוחד יתחילו לפעול ביום שלישי, תלמידי חינוך מיוחד לומדים בבתי ספר רגילים, יחזרו ללימודים ביום רביעי, ותלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית יחזרו ללימודים בשבת הבאה  ▪  הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד שלושה תלמידים במרחב הגן או הכיתה ותוך הקפדה על שני אנשי צוות קבועים  ▪  לא תתקיים הפסקה משותפת לכלל התלמידים
הלימודים עבור התלמידים המשולבים - ביום רביעי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
שר החינוך פרץ. השגרה חשובה לחינוך המיוחד [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+קמפיין רמדאן: "אל תסכנו את חיי המשפחה"
19:16 18/04/20  |  יואב יצחק
משרד הבריאות יזם קמפיין הסברה רחב היקף הפונה למגזר הערבי, לקראת רמדאן שיחל ביום 23.04.20 ויימשך חודש (עד עיד אל-פיטר). הקמפיין יבוצע בהובלת אגף ההסברה של משרד הבריאות, ובשיתוף מלא עם לשכת הפרסום הממשלתית ומטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה.

המסרים העיקרים של הקמפיין כדי למנוע התפשטות קורונה במגזר הערבי, יהיו: להתפלל את תפילות סיום הצום (התראויח) רק עם בני הבית; ארוחת איפטאר רק עם בני הבית, בלי אורחים ובלי אירוחים; לציית להנחיות של משרד הבריאות - אל תסכנו את חיינו ואת חיי המשפחה, לא רוצים שאיש מאיתנו ימות; השנה חוגגים בנפרד, כדי ששנה הבאה נוכל לחגוג עם המשפחה; לא לצאת מהבית למעט פעולות חיוניות של רכישת אוכל ותרופות; אם מוכרחים לצאת יוצאים עם מסכה ושומרים על מרחק 2 מטרים.

הקמפיין ישודר בכל אמצעי המדיה, בתקציב העולה על שלושה מיליון ש"ח. הוא יפורסם בערוצי דיגיטל, שידורי רדיו וטלוויזיה, שילוט חוצות, מסרונים (הודעות SMS), וכן פרסום בעיתונות הערבית בארץ. במקביל ימשיכו לטפל משרדי יחסי ציבור והפרסום סוזן מאזאווי (דוברת משרד הבריאות לנושא הקורונה) ואיימן סמארה שמתמקד בהסברה במזרח ירושלים.
הקמפיין שיוזם משרד הבריאות למגזר הערבי [מקור: משרד הבריאות]
+אופ"ק פלוס, תפוקה מינוס
18:51 18/04/20  |  דניאל ראקוב, אלדד שביט, תומר פדלון   |   לרשימה המלאה
מחירי הנפט אומנם ירדו לאחר ההסכם לקיצוץ מתמשך בתפוקה, אך מדובר בנקודת מפנה חשובה - גם אם המשבר עלול להתחדש  ▪  ניתוח ההסכם מוביל למספר מסקנות בינלאומיות חשובות - כולל בנוגע לישראל
(האמריקנים זקוקים למחיר גבוה [צילום: רוגליו סוליס, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ קורא להפר הנחיות המושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הליגה נגד שונאינו
18/04/20 23:06
2
חשדנית
19/04/20 00:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
תלמידי החינוך המיוחד הלומדים בגנים ובבתי ספר לחינוך מיוחד יחזרו ללימודים בעוד שלושה ימים, ביום שלישי הקרוב. תלמידי החינוך המיוחד הלומדים בבתי ספר רגילים, יחזרו ללימודים ביום רביעי, ותלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית יחזרו ללימודים בשבת הבאה, כך הודיע (שבת, 18.4.20) משרד החינוך.
18/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
במאמץ לייצב את שוק הנפט העולמי, ניהלו בשבועות האחרונים ארצות הברית, רוסיה וסעודיה מגעים קדחתניים, שהסתיימו בשבוע שעבר (10.4.20) בהסכם היסטורי לקיצוץ הפקה של כ-10 מיליון חביות נפט ביום עד סוף יוני על-ידי קרטל הנפט המורחב אופ"ק פלוס. על-פי ההסכם, הקיצוץ צפוי להימשך גם לאחר מכן (8 מיליון חביות ביום עד סוף 2020, ו-6 מיליון עד אפריל 2022). רוסיה וסעודיה אמורות לקחת על עצמן את עיקר הקיצוץ, כך שכל אחת מהן תפיק רק כ-8.5 מיליון חביות, לעומת 10 מיליון חביות בפברואר השנה.
לפני כמה שבועות, ליתר דיוק ב-20.3.20, התפרסם בגלובס ראיון עם פרופ' יורם לס, בו שטח את עמדתו בנוגע למדיניות הרצויה לדעתו בעניין מגפת הקורונה. עמדתו, כך מסתבר, חריגה למדי. זה כשלעצמו כמובן איננו רע בהכרח, כל עוד אותה עמדה מתבססת על הנמקות כבדות משקל, ובעיקר - זהירות.
18/04/2020  |  פרופ' דוד נבון  |   מאמרים
בשעה 08:00 (יום שבת, 18.4.20) נכנס לתוקפו הסגר שהטילה הממשלה על הישובים דיר אל אסד ובענה שבגליל, בעקבות העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. על-מנת לאכוף את הגבלות התנועה, הציבה המשטרה שמונה מחסומים בדרכי הגישה לישובים מאויישים בשוטרים שימנעו תנועה לא הכרחית. בנוסף, פועלים השוטרים בכוחות מתגוברים בתוך תחומי הישוב, על-מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות כדי להבטיח את בריאות התושבים.
18/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם הוכנסה לבידוד (יום ו') למשך מספר ימים, בעקבות חשיפה אפשרית של הצוות הרפואי לחולה מאומת שלקה בקורונה. החולה שהה במחלקה עד ה-10 לאפריל. האיש, תושב נהריה, ליווה את בנו שעבר ניתוח במחלקה.
17/04/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il