|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ח"כ מנסור עבאס: הכחשת שואה - עבירה על האיסלאם

יו"ר סיעת רע"ם בכנסת הצהיר כי ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא נושא תפילה מן הקוראן לעילוי נשמת ששת מיליוני היהודים שנרצחו בשואה וכי הכחשת שואה היא כישלון מוסרי, בגידה בערכי האמת והצדק ועבירה על עקרון יסוד באיסלאם
21/04/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
נאום ח"כ עבאס במליאת הכנסת [צילום: מתוך ערוץ הכנסת]
ח"כ עבאס במליאת הכנסת, היום [צילום: ערוץ הכנסת]

יו"ר סיעת רע"ם בכנסת, ח״כ מנסור עבאס, אמר בנאום שנשא במליאת הכנסת ביום הזיכרון לשואה ולגבורה כי הוא עומד ונושא תפילה מהקוראן למען עילוי נשמתם של ששה מיליון יהודים שנספו בשואה במלחמת העולם השנייה.

"לפני עשרים ושש שנים עמדתי בפעם הראשונה שתי דקות דומייה, בעיקר נתתי כבוד לקולגות על ספסלי הלימודים, באוניברסיטה העברית", אמר. לדבריו, כערבי פלשתיני וכמוסלמי דתי, שהתחנך על מורשתו של שיך עבדאללה נמר דרויש עליו השלום מייסד התנועה האיסלאמית, יש בו אמפטיה לכאבם וסבלם לאורך השנים של ניצולי השואה ומשפחותיהם של הנספים.

"אני עומד כאן ומביע סולידריות עם העם היהודי, כאן ובעולם. העם שנבחר ע״י הנאצים כמטרה להשמדה המונית ורצח עם. ואומר כאן לעולם לא. אני מרכין ראש בפני גבורתם של נשים וגברים שיצאו במרד גטו ורשה, נגד גזירת המוות ותחושת היאוש כדי לשמור על צלם אנוש. אני גם מרכין ראש בפני גיבורים מעמים שונים חסידי אומות העולם נוצרים ומוסלמים ואחרים, והמיוחד ערבים ומוסלמים במסגד הגדול של פריז, ובמדינת אלבניה המוסלמית, שחיבקו ונתנו יד ומחסה ליהודים במהלך המלחמה", אמר.

הוא הזכיר את אלברט אסולין, יהודי שברח ממחנה השמדה גרמני שסיפר כי יותר מ-1,700 לוחמי מחתרת, חלק קטן מהם לא-יהודים, מצאו מחסה במסגד. בעיקר בזכות האימאם של המסגד. עוד ציין שאלבניה, המדינה האירופית היחידה בעלת רוב מוסלמי, הצליחה במקום בו נכשלו מדינות אירופיות אחרות- למרבה הפליאה מספר היהודים באלבניה בתום מלחמת העולם השנייה היה רב יותר מאשר בתחילתה.

"הכחשת השואה היא שריד של האידיולוגיה הנאצית, היא כישלון מוסרי, ובגידה בערכי האמת והצדק, ועבירה על עיקרון יסוד באיסלאם ״شهادة الصدق والعدل" עדות האמת וצדק", אמר. עוד ציטט את המופתי הגדול של בוסניה לשעבר, מוסטפה צ'ריק, אשר קבע כי הסכנה בהכחשת רצח עם אינה רק הכחשת האמת לגבי רצח העם הפיזי. היא גם מתן צידוק לרצח עם אפשרי בעתיד, משום שכל מי שמתכחש לרוע האמיתי של רצח העם, מוכן לבצע את הרוע הזה שוב.

"עוצמתה של השואה מכריחה אותנו כבני אנוש להשאיר לרגע את המחלוקות הלאומיות והדתיות, וכמובן את הדעות הפוליטיות ולהתייחד עם הקורבן ולהרגיש את הכאב. אין לי הסבר למה זה קרה, אני לא יודע. יש לי הבנה שהאדם מסוגל לעשות את זה שוב, כאשר מאבד את צלם אלוהים בתוכו, וכאשר מתעלם מזכותו של האחר לחיים בכבוד ובחירות. פוליטיקאי או איש דת או כל אדם שלא מצליח להתנער מהגזענות ושנאת האחר ולא מפסיק לחרחר ריב ומלחמות, שלא יגע בשואה ולא יחלל את קדושתה", אמר.

לדבריו, יש יהודים שאומרים ומדגישים ״לעולם לא״ בהקשר היהודי הקולקטיבי ויש יהודים שאומרים ״לעולם לא״ בהקשר האוניברסאלי, לכל האנושות. שניהם צודקים. כמוסלמי מאמין וכבן לעם הפלשתיני שסבל וממשיך לסבול, כאב וממשיך לכאוב במשך עשרות שנים, אני מתפלל שכל יושבי הארץ הארץ, יהודים וערבים ידעו ויפנימו את הלקח ההומני האנושי, להכיר בסבלו של העם האחר, ובזכיותיו לחרות ולחיות בכבוד, ונזכה להגשים את חזון השלום הביטחון השותפות והסובלנות בין שני העמים ושתי המדינות".

תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
איציק וולף
+אותרו יותר מ-100 קרובים שהקשר עימם ניתק בשואה
19:46 21/04/20  |  עידן יוסף
יחידה מיוחדת לאיתור קרובים, שמהווה חלק מהפעילות ההומניטרית של מד"א, איתרה בשנה החולפת 102 קרובי משפחה שאבדו בתקופת השואה או מידע חשוב על גורלם, והמעגל נסגר. אלפי בקשות לעזרה באיתור קרובים ובקבלת מידע התקבלו במהלך השנים ביחידה המיוחדת. בחלק גדול מהמקרים, נמצאו קרובי משפחה או מסמכים המעידים על גורל בני המשפחה, ובמספר מקרים אף אוחדו זוגות של אחים ואחיות, אשר חלקם כלל לא ידעו זה על זה.

היחידה מקיימת שיתוף פעולה עם הצלב האדום הבינלאומי וגורמים אחרים הפועלים בתחום. בנוסף, היחידה עובדת באופן שוטף מול משרד הפנים וארכיון מוזאון "יד ושם", ומקדמת שיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים שונים, שעוסקים באיתור קרובים.
+אף יהודי לא אמור היה להימלט
17:30 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: שתי דוגמאות לטוטליות של הרדיפות והרצח - תושב העיר רדום שבפולין ותושבת העיר סלוניקי שביוון
גם חיל האוויר השתתף ברצח העם [צילום: בונדסארכיב]
ניצולות במחנה ברגן-בלזן [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
+שלטי הזיכרון על שער בירקנאו
14:56 21/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בפעם הראשונה ב-32 השנים האחרונות מצעד החיים לא יתקיים ביום השואה, אך מפעל ההנצחה ממשיך גם בימי הקורונה

(שלטים המוקרנים על שער מחנה ההשמדה בירקנאו [צילום: מצעד החיים])
[צילום: Jakob Szczygielski/Jerusalem Media Group]
+"אכזרי מאוד, מכה אסירות עד שהתמוטטו"
14:24 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: גורלן של אסירות במחנה העבודה איידלשטט שליד המבורג, ועדות על הסלקציות וההשמדה במיידנק ובאושוויץ
תא הגזים במיידנק. הצבע הכחול - עקבות ציקלון-בה
בורמן. היכתה במקל גומי עד לאובדן ההכרה
+הבובה
13:15 21/04/20  |     |   לרשימה המלאה
למרים פרומר (רסלר)

+גם נשים השתתפו במעשי הזוועה
11:04 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: הממונה על עובדות פרך במחנה בגרמניה ופושעת שטנית במיוחד באושוויץ-בירקנאו
נשים מסגל מחנה ברגן-בלזן [צילום: ארכיון המדינה הבריטי]
שרידי בירקנאו. "מי שנבחר הלך לתאי הגזים"
+ח"כ מנסור: "יש בי אמפתיה לסבלם של ניצולי השואה"
11:03 21/04/20  |  מירב ארד
חבר הכנסת עבאס מנסור נשא דברים במליאת הכנסת בדיון המיוחד לציון יום הזיכרון לשואה. "אני נושא תפילה מהקוראן לעילוי נשמת 6 המיליונים שנספו בשואה. יש בי אמפתיה לכאבם וסבלם לאורך השנים של ניצולי השואה ומשפחות הנספים. אני עומד כאן ומביע סולידריות עם העם היהודי כאן ובעולם. העם שנבחר ע"י הנאצים כמטרה להשמדה המונית ורצח עם".
+ח"כ כסיף: "שנדע תמיד להתנגד לגזענות, לקנאות ולמפלצתיות"
10:58 21/04/20  |  מירב ארד
חה"כ עופר כסיף כתב (יום ג') בחשבון הטוויטר שלו:‏ "לזכר הנרצחים והמעונים. לזכר ההתנגדות. שנדע תמיד להתנגד לגזענות, לקנאות ולמפלצתיות - בכל מקום בו ירימו ראשן המכוער. אנושיות וצדק הם הציווי המוחלט."

+"לקחתי על עצמי אחריות לשמור על הדמוקרטיה"
10:28 21/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-דנ"א שלה מחויבות ללקחי השואה"  ▪  לאחר הצפירה, יחל טקס הנחת הזרים לרגלי אנדרטת מרד גטו ורשה ב"יד ושם", שיתקיים ללא קהל, ולאחר מכן ישודר הטקס "לכל איש יש שם" שהוקלט במשכן הכנסת
גנץ בכנסת. מחויבות ללקחי השואה [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן]
מליאת הכנסת. עומדים בפצירה [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן]
+יו"ר הכנסת, בני גנץ, הדליק נר זיכרון בכניסה למשכן הכנסת
09:52 21/04/20  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הדליק נר זיכרון לזכר הנספים בכניסה למשכן הכנסת. הוא ישא דברים בפתח מליאת הכנסת בדיון המיוחד ליום הזיכרון לשואה.


([צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן])
+אסירים תלו "שלטי שואה" באגפי הכלא
08:44 21/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבתי הסוהר בצל משבר הקורונה: תחנת רדיו פוקוס של האסירים משדרת תוכניות מיוחדות  ▪  סוהרי המשמרות נעמדו במגדלי השמירה של מתקני הכליאה עם שלט "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק"
(אסירים מנציחים את הזיכרון. השלטים יישלחו לעמותת עמך [צילום: דוברות שב"ס])
+הרוצח מגטו לודז', הסדיסט ממחנה פלשוב
08:17 21/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה  ▪  מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי  ▪  בכתבה זו: מעשי הרצח הספורדיים והגירושים המתוכננים מגטו לודז', ומעשיו של מפקד מחנה פלשוב שנודע לשמצה ב"רשימת שינדלר"
הגשר בין חלקו גטו לודז', 1940 [צילום: בונדסארכיב]
מראה כללי של מחנה פלשוב ליד קרקוב, 1942
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ מנסור עבאס: הכחשת שואה - עבירה על האיסלאם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן נאמן
21/04/20 15:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי בכתבה זו: הממונה על עובדות פרך במחנה בגרמניה ופושעת שטנית במיוחד באושוויץ-בירקנאו
21/04/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מליאת הכנסת קיימה (יום ג', 21.4.20) דיון מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בפתח הדיון נשמעה הצפירה ולאחריה נשא דברים יו"ר הכנסת בני גנץ ואמר: "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-דנ"א שלה מחויבות ללקחי השואה, ומחויבות לשורדי השואה. בימים כאלה, כשאזרחי ישראל נושאים אלינו את עיניהם, האחריות המוטלת עלינו כנבחרי ציבור גדולה שבעתיים.
21/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ביחידות שירות בתי הסוהר מקיימים את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. טקס בנושא ״סולידריות בעולם מתפרק״ יועבר בשעה 10:00 מיד עם תום הצפירה, על-ידי אסירים המשדרים ב׳רדיו פוקוס׳, תחנת הרדיו של האסירים, לכל התאים בבתי הסוהר ברחבי הארץ.
21/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
באביב 1945 גבו קצינים בריטים עדויות מניצולי שואה במחנה ברגן-בלזן - העדויות השיטתיות הראשונות שניתנו לאחר השואה מאות העדויות נותרו גנוזות 75 שנה בארכיון המדינה הבריטי בכתבה זו: מעשי הרצח הספורדיים והגירושים המתוכננים מגטו לודז', ומעשיו של מפקד מחנה פלשוב שנודע לשמצה ב"רשימת שינדלר"
21/04/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף נפתחים (יום ב', 20.4.20) בטקס ללא קהל המתקיים ברחבת גטו ורשה ביד ושם, בשל מגבלות הקורונה. הנאומים הוקלטו מראש והם משולבים בקטעי הנגינה ובהדלקת המשואות המתקיימים ברחבה כמדי שנה. ששת הניצולים אינם מדליקים פיזית את המשואות, בשל גילם המתקדם.
20/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il