|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

משרד הבריאות ממליץ

לא לקיים סגר ברמדאן אלא אם תהיה התפרצות

שיעור המחלימים בכלל הנדבקים בחברה הערבית עומד על 25% והרבה נדבקים במגזר נדבקו במרכולים המשרד לבט"פ: התקנות המיוחדות לתקופות רמדאן צפויות להגיע לאישור היום או מחר וצפויות לכלול את סגירת הפעילות המסחרית משש בערב לשלוש לפנות בוקר, למעט בתי מרקחת ומשלוחי ; כמו-כן ישולבו פקחים עירוניים שיוסיפו ממד אזרחי משרד הפנים: להחריג את האימאמים והמואזינים ולהחזיר אותם לעבודה
22/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

הוועדה המיוחדת משבר הקורונה קיימה (יום ד', 22.4.20) דיון היערכות לקראת חודש רמדאן. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אנטאנס שחאדה פתח: "כל העולם נמצא במצב מיוחד של שינוי הרגלים ותחת זה אנחנו נכנסים לחודש רמדאן שהוא מאוד מיוחד מבחינה דתית, חברתית והתנהגותית. זה משנה את סדר היום ודפוסי ההתנהגות בקרב משפחות ובעבודה. זה חודש בו המשפחה מתלכדת יש מצוות דתיות לדיני משפחה אחרים וסעודות משפחתיות והוא מחייב התייחסות אחרת. איזה תקציבים מהחלטת הממשלה 922 שהייתה שלא נוצלו מה-15 מיליארד אפשר לנצל מיד? איך משרדי הממשלה יכולים לעזור לרשויות המקומיות לקראת רמדאן?"

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת): "העלייה בכמות הנדבקים קשורה גם לכך שהתחילו לעשות יותר בדיקות, ידענו שברגע שיעשו יותר בדיקות המספרים יעלו"

ח"כ ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת): "הבלגן הכללי שראינו בניהול המשבר קיים גם בניהולו בחברה הערבית ואני חושב שהגופים המרכזים חייבים לשבת לפחות פעם ביום בשביל לרכז את המצב. ביחס להיערכות לחודש רמדאן, אני לא מבין מי מזין את הממשלה כדי שתקבל החלטות? איזה משרד ואיזה צוות מספק מידע וחוות דעת לממשלה כדי שתקבל החלטות? אנחנו לא צריכים עוד לוביסטים מול משרד האוצר. גם למשרד הפנים יש כספים ויכולת לפתור את הבעיות לאלתר".


ח"כ משה אבוטבול (ש"ס): "על-מנת לסייע בנושאים שעלו יש להגביר תקציבים, לתגבר בכוח אדם. אני מבקש מהמשטרה להיות רגישים באכיפה ולהפעיל שיקול דעת, במיוחד לאור המקרים שהיו במגזר החרדי. כולנו נמצאים באותה סירת קורונה וצריך לדעת להפעיל שיקול דעת כלפי אנשים. צריך שמנהיגי הדת יאמרו לאנשים לשמור על ההנחיות ללא פשרות".

מודר יונס, הוועד הארצי לרשויות מקומיות ערביות: "כולם יודעים שהמצב הכספי של הרשויות הערביות הוא קשה ועכשיו עם הקורונה הוא קשה יותר. מגיע אלינו עוד מעט חודש רמדאן וכל פעולה שעשינו עכשיו נצטרך לעשות יותר ולא נצליח לעמוד בכך. הקמנו חמ"ל משותף שמרכז הטיפול בסוגיות, את מערך ההסברה ואת המידע מהרשויות המקומיות בשפרעם. ביקשנו סיוע ממשרד הפנים וגילו נכונות אך כשזה הגיע לאוצר זה נעצר. לא קיבלנו כסף תוספתי עד כה אלא רק הקדמות לתשלומים עתידיים. אנחנו מגלגלים את הבעיה קדימה. בעקבות ההנחיות החדשות של ראש הממשלה, אנחנו מרגישים קצת התרופפות בעמידה בהנחיות. בנוסף, המילה סגר לא מתאימה ועוצר הוא בלתי אפשרי, הרעיון הוא הגבלות בתנועה וסגירת חנויות בצורה שתאפשר למנוע התקהלויות".

גידי פרץ, מנהל תחום צמצום פערי בריאות במשרד הבריאות: "המשרד ממשיך בהמלצות לשמור על הריחוק החברתי ולהימנע מהתקהלויות ומתפילות יחדיו. ההמלצה של משרד הבריאות כרגע היא לא לקיים סגר אלא אם כן נראה התפרצות משמעותית. אנחנו מודעים לכך שההנחיות של 19 מתפללים יצרו בלבול, אך לא תהיה איפה ואיפה, זאת החלטה של הממשלה. ברמה ההסברתית נערכנו לייצר תכנים והסברה סביב רמדאן".

מועוויה כבהה, מרכז בכיר (בקרה על תוכניות התערבות) במשרד הבריאות: "נכון שיש כמות נדבקים לא גדולה בחברה הערבית אך אנחנו לא במצב טוב, עלינו בקצב מאוד גדול בכמות הנדבקים. צריך שיהיה תיאום וקישור בין הוועדות/מרכזי השליטה שהוקמו בנושא נתונים רפואיים. המצב לא טוב במגזר הערבי ואנחנו רואים עלייה של מאות אחוזים בכמות הנדבקים בעשרה ימים האחרונים. חייבים להיערך לחודש רמדאן, צריך תוכנית הסברה בערבית למגזר, אולי עם אנשים מרכזיים שיעבירו את המסרים. נתון חשוב: הרבה נדבקים במגזר נדבקו במרכולים. יש להקפיד בתקנות על המרכולים כי יש עליהם עומס כי אנשים רוצים לקנות לקראת הארוחה בערב. יש להגביר בדיקות של חולים בבתי מלון על-מנת לאתר מחלימים ולהחזירם למשפחות לקראת רמדאן. נתון מעודד - אנחנו עומדים על 25% מחלימים בכלל הנדבקים בחברה הערבית".

אכיפה יותר מתחשבת

ישראל אבישר, ראש אגף בכיר לחירום במשרד לביטחון פנים: "בשבועות האחרונים השר קיים דיוני היערכות מוגברת בראשותו עם נציגי המשטרה ונוספים במיוחד לקראת רמדאן. הרעיון המרכזי מבחינת השר וראש הממשלה הוא להגיע להסכמות עם ראשי המגזר בנוגע להגבלות. בנוגע למאמץ ההסברה- המדינה השקיעה משאבים רבים על-מנת להעביר את המסרים לקהל הרחב בדבר חשיבות התקנות שיוצאו. התקנות המיוחדות לתקופות רמדאן בשלבי סיום וסיכום - בין 18:00 בערב ל-3:00 לפנות בוקר, תהיה סגירה של הפעילות המסחרית למעט בתי מרקחת ומשלוחים, מתוך רצון להימנע מהדבקה משמעותית. מניח שיאושרו היום או מחר. כל זה בתיאום עם ראשי המגזר.

"האכיפה שונה במהות ממה שכולם מכירים. מדובר באכיפה יותר מתחשבת ומכבדת ולכן ישולבו גם פקחים עירוניים כדי להוסיף ממד יותר אזרחי לפעילות האכיפה. השר מלווה את הנושא מקרוב וימשיך לנטר מתוך ראיה שיש פה אתגר משמעותי עם מגמות הפוכות מיתר החברה הישראלית".

אלי רגב, מנהל מינהל חרום במשרד הפנים: "ביצענו פגישות רבות עם משרד הפנים והרשויות המקומיות בשביל לעמוד על הבעיות והדרישות של הרשויות. הכנו מסמך שנתן תוקף למיפוי שביצענו. ביקשנו 50 מיליון שקל במסמך מפורט. אין יכולת למשרד הפנים לתת את הסכום הזה ככסף תוספתי. מה שניתן בינתיים כדי לתת מענה תזרימי הוא להקדים את מענקי האיזון. אנחנו מטפלים בסלי מזון, סיוע באכיפה, סל סיוע בתחום ההסברה וציוד מיגון עבור המתנדבים והעובדים ברשויות המקומיות. סה"כ הדרישות היו 50 מיליון שקל".

ניצב משנה הדס מדמוני, ראש מחלקת קהילה באגף המבצעים במשטרה: "הציבור במגזר ממושמע לצד הקושי הקיים במגבלות הקיימות. יש אצלנו עליה בכמות הפניות למוקד ואנחנו זוכים לשיתוף פעולה טוב עם הרשויות. לפני שבוע היה מפגש של השר עם ראשי הרשויות לקראת רמדאן. עלתה המלצה לסגור עסקים ואנחנו מקווים שהיא תתקבל בהחלטת ממשלה. נושא ההסברה - צריך לתת השקעה גדולה בתחום זה. ביחס לאכיפה - אנחנו מתגברים את התחנות בחברה הערבית במהלך כל חודש רמדאן".

דור בלוך, משרד האוצר: "אנחנו מכירים את הקשיים שעלו באוכלוסייה הערבית, התקציבים הנוספים נמצאים כעת בבחינה. מבינים את הדחיפות במיוחד בנושא הרווחה בחברה הערבית לקראת רמדאן, ומנסים לטפל בכך בימים הקרובים. קיבלנו את הבקשה לגבי החבילות מזון ומקווים שהנושא ייפתר בזמן הקרוב".

רועי אסף, ראש אגף פיתוח כלכלי חברתי בחברה הערבית, המשרד לשוויון חברתי השיב לשאלת מ"מ היו"ר ח"כ שחאדה בנוגע להחלטת הממשלה 922: "לא בטוח שתקציבים מהחלטת הממשלה 922 הם הדרך הנכונה לסייע כיוון שמיועדים לנושאים ספציפיים ברשויות המקומיות".

דני שחר, הרשות לביטחון קהילתי: "אני בודק את האפשרות לזרז העברת תקציבים לרשויות המקומיות. אם יש כספים הם יועברו במהרה לרשויות. תקציב שיהיה מיועד לפיקוח ונושאים נוספים שקשורים לנושא הביטחון הקהילתי. אנחנו נכנסים עכשיו לפעילות הסברתית לקראת רמדאן בשיתוף עם הרשויות המקומיות. יש מקומות בהם המוקד המקומי לא מחובר למוקד האזורי ואנחנו עובדים על לחבר אותם בהקדם. יש לנו עובדים מטעמנו בנמצאים ברשויות המקומיות והם יכולים לסייע בתקופה זו גם במשימות אחרות מחוץ להגדרת התפקיד שלהם".

בועז יוסף, ממונה מחוז צפון, משרד הפנים: "אנחנו עושים מה שאפשר בשביל להעביר תקציבים ולסייע לרשויות ואנחנו עומדים בזה כרגע. משרד הפנים מעסיק אימאמים ומואזינים, הוחלט שצריך להחזיר את אנשי הדת מהחופשה כי הם גורם משמעותי בהסברה. זאת לא בעיה כספית שהאוצר צריך להתערב בה, לא מבין את ההתעקשות של משרד האוצר. יש להחריג את האימאמים והמואזינים ולהחזיר אותם לעבודה".

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אנטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת) סיכם את הדיון: "יש התגייסות והיו הרבה משתתפים בדיון אך רוב הקואליציה לא השתתפה וזה חבל כי מדובר בנושא מאוד חשוב. נעקוב אחר נושא התקציבים בזמן הקרוב. לחלק מהרשויות אין אפשרות לשלם שכר, לפקח על ההנחיות ולדאוג לצרכי סלי המזון. נפקח על הנושאים האלה וננסה לעזור למצוא פתרונות".

תאריך:  22/04/2020   |   עודכן:  22/04/2020
עידן יוסף
+נתניהו פנה למשפחות השכולות: אל תגיעו לבתי העלמין
00:50 23/04/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה אמש למשפחות השכולות וקרא להן לכבד את ההנחיות של משרד הבריאות ולא לפקוד את בתי העלמין ביום הזיכרון.

"בכל שנה, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עולים להר הרצל ולעוד 52 בתי עלמין צבאיים במדינת ישראל, מיליון וחצי בני אדם. השנה נצטרך לעשות את זה אחרת. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותה צפיפות באתרי הקבורה שפשוט תסכן את כל מי שנמצא שם", אמר.

+צניחה של 90% במכירות הטרנינגים
23:22 22/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
באופן מפתיע, למרות שרבים נאלצים לשהות בבתיהם ואף לובשים טרנניג, הם אינם מזדרזים לקנות חדשים  ▪  לעומת זאת, מכירות ההלבשה התחתונה בשיעור של 16%, מכירות מוצרי האיפור והקוסמטיקה גדלו ב-35% ואילו מכירות המזון ומוצרי הבסיס קפצו ב-26%
(אופנה ביתית [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90])
+ראשי הערים הודיעו: לא יהיו זיקוקים
22:41 22/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר שהממשלה הודיעה על אישור מופעי זיקוקים בליל יום העצמאות הודיעו ראשי העיריות של בת ים, רעננה, הוד השרון ורמת גן כי לא יהיו זיקוקים בעריהם  ▪  "אין הצדקה להוציא עשרות אלפי שקלים על זיקוקים שעה שכלל המשק מתמודד עם משבר כלכלי בעקבות נגיף הקורונה"
([צילום: יח"צ])
+"לבטל את מס השימוש ברכב"
21:54 22/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות המיסים הודיעה כי שווי השימוש ברכבים לא יבוטל לנוכח הקורונה  ▪  ההסתדרות הלאומית: גזל של עובדים אשר משלמים לחינם בעבור הרכב שלנוכח המצב אינו בשימוש אישי
(המכונית עומדת ללא שימוש [צילום אילוסטרציה: ג'רום דיליי/AP])
+אושרו מופעי זיקוקים ביום העצמאות
20:03 22/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רשויות מקומיות שבהן מתגוררים מעל 20 אלף תושבים יוכלו להפעיל שני מוקדים של מופעי הזיקוקים  ▪  ההחלטה התקבלה בישיבה טלפונית של הממשלה שכללה החלטה על הנחיות סגר ביום העצמאות שיכלול סגירה של כל החנויות לממכר מזון מערב יום העצמאות בשעה 17:00
נחמה פורתא. הזיקוקים אושרו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
הסופרמרקטים יהיו סגורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בנט: אתרום 20% משכרי למשפחות במצוקה
19:00 22/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הודיע על תרומת חמישית משכרו ועל כך שיוותר על העידכון השנתי לשכרו לאחר שהובהר לו שלא ניתן לבצע הפחתה של שכרו ללא חקיקה או החלטת ממשלה
([צילום: פלאש 90])
+איכוני המבודדים יופסקו מהלילה
18:23 22/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון הודיעה כי לא תאפשר לאשר את בקשת משרד הבריאות להאריך את תוקף התקנה שאפשרה למשטרה לבצע איכונים לטלפונים הסלולריים של מחויבי בידוד הבית  ▪  "זה נראה לי כמו כסת"ח"
([צילום: AP])
+הממשלה: הגבלות ביום הזיכרון, יום העצמאות וברמדאן
16:22 22/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כחלק מההנחיות, תיאסר הגעה לבתי העלמין ביום הזיכרון, ויוטל סגר ביום העצמאות  ▪  טקס סמלי יתקיים ב-53 בתי עלמין  ▪  יד לבנים: מברכים על החלטת הממשלה  ▪  ביישובים ערביים יוטל הסגר בכל ערב בחודש רמדאן מ-18:00 עד 03:00
הסגר ביום העצמאות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
הרכבת הקלה בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+חלמאות בריטית בציוד מגן
16:02 22/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בריטניה סובלת ממחסור כבד בכפפות, מסיכות וחלוקים - ודיילי טלגרף מגלה, כי חברות מקומיות מוכרות מיליוני יחידות באירופה לאחר שממשלת בריטניה לא הסכימה לקנות אותן
(אין חומרי גלם לחלוקים [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP])
+המסכות לא יגיעו עד הקיץ
15:45 22/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מתוך שלושה מיליוני מסכות-מגן, שהזמין הפנטגון לעובדיו, יסופקו עד סוף חודש מאי רק פחות משליש  ▪  השאיפה -ארצות-הברית לא תצטרך לייבא מסכות
(טקסס, ארה"ב [צילום: אריק גיי, AP])
+מגוון קורסים מקוונים לעסקים בעלות 100 שקל בלבד
15:14 22/04/20  |  עידן יוסף
לקראת חזרה הדרגתית של המשק לעבודה, הסוכנות לעסקים קטנים מודיעה כי היא משיקה מערך שירותים דיגיטלי שיאפשר לעסקים לפתח את העסק ולהתאים אותו לשגרה החדשה. בין השירותים המוצעים לעסקים: ליווי וייעוץ עסקי שיתקיים באופן דיגיטלי, ליווי דיגיטלי לקבלת מימון מקרנות ומגוון קורסים לעסקים שיועברו בזום בעלות של 100 שקל בלבד לקורס באורך 10 שעות, כאשר תינתן האפשרות להירשם גם לקורסים בודדים בעלות של 10 שקל לשעה כולל מע"מ.

כלל הקורסים המוצעים על ידי הסוכנות הינם מותאמים לימי הקורונה ומעניקים לעסקים כלים לפיתוח העסק בצורה מקוונת. כך לדוגמה במהלך הקורס ילמדו מיומנויות לשיווק דיגיטלי, פלטפורמות דיגיטליות, ניהול מותג באינסטגרם ועוד. מטרת היוזמה לאפשר לעסקים לפתח את הפלטפורמות הדיגיטליות כך שיאפשרו ניהול נכון של העסק בזמן משבר, מבלי שידרשו להוציא סכומים גדולים בעת הזו. במקביל, הסוכנות פועלת במגוון זירות על מנת להיטיב עם העסקים הן בתחום המדיניות, וכן מול רשויות מקומיות, גורמי אכיפה ועוד. כמו כן, בימים אלו הסוכנות מגבשת את מודל היציאה מן המשבר בעזרת כלים שונים שיקלו על חזרתם של העסקים לשגרה.
+ממחר: 30% מסניפי הבנקים ייפתחו
14:50 22/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפיקוח על הבנקים הנחה את כלל הבנקים להרחיב את קבלת הקהל בסניפים ולהעלות את שיעור סניפי הבנקים הפתוחים מ-15% ל-30%  ▪  קבלת הקהל תרוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, שבהם יינתנו שירותי משיכה והפקדת מזומנים ושירותי משיכה והפקדת שיקים בלבד
([צילום: איתמר לוין])
+השר פרץ: "איך יכול להיות שאיקאה פתוחה ובתי הספר לא?"
14:49 22/04/20  |  עידן יוסף
שר החינוך רפי פרץ בישיבת הממשלה: "איך יכול להיות שאיקאה פתוחה ובתי הספר לא? אז לא להחזיר את כל ה-2.3 מיליון תלמידים בבת אחת, אבל להחזיר כמו המתווה שהצעתי, חזרה הדרגתית, עם גילים נמוכים קודם ופיצול לקבוצות קטנות. חייבים לדון בחינוך". ראש הממשלה נתניהו השיב - ״החינוך זו הסוגיה שהכי מתלבטים בה בכל העולם. אנחנו נדון על זה בצורה יסודית בקרוב". בעמדת שר החינוך תומכים שרים רבים, בהם ארדן, בנט ואקוניס.
+נחף: פונה מסגד שבו התקיימה תפילה
14:40 22/04/20  |  עידן יוסף
בכפר נחף פעל מסגד שפעל בניגוד לצו בריאות העם ובתוכו מתפללים. שוטרים הגיעו אמש למסגד, ודוחות בסך 500 ש"ח נרשמו לשבעה מן המתפללים.

+בני ברק: המשטרה פיזרה התקהלות בדירה
14:38 22/04/20  |  עידן יוסף
הבוקר פוזרה ע"י המשטרה התקהלות אסורה בדירה בעיר בני ברק. 12 אנשים נמצאו בחדר קטן בדירה ברחוב ישמח משה ללא מסכות וללא שמירת מרחק זה מזה. ההתקהלות פוזרה לאחר שלמפרי תקנות צו בריאות העם נרשמו דוחות.
+כמה נזק כלכלי מוצדק בשביל להימנע מכל סיכון
14:34 22/04/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
ניהול המשבר הוא מתחת לכל ביקורת  ▪  לא רק שמשרד הבריאות מקבל משקל מופרז בהחלטות על הסגר והיציאה ממנו, גם תהליך היציאה עצמו מנוהל בצורה נוראית
(נזק כלכלי [צילום: איתמר לוין])
+שכחו את דרי הרחוב
14:21 22/04/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

רחוב ריק [צילום: אמיליו מורנטי/AP]
+רק לחובבי ספורט
14:20 22/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
יש לזכור כי הרוב המכריע של הצופים והאוהדים הם אנשים שאינם בגיל הסיכון ולא יקרה כלום אם חלק יידבקו  ▪  הרי כך יגדל שיעור המחוסנים באוכלוסייה
(געגועים [צילום: פלאש 90])
+"אילת בריאה, אפשר להכניס תאים משפחתיים"
13:19 22/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד האוצר: "עובדים על זה מול המל"ל ומשרד הבריאות"  ▪  נתוני שירות התעסוקה, אשר מצביעים על כ-70% אבטלה בעיר  ▪  ח"כ פורר: "קורא לממשלה להכריז על העיר אילת כעיר נקיה מקורונה"
(אילת. עיר במשבר [צילום: פלאש 90])
+בנט: לא נמנע בכוח כניסת משפחות שכולות לבתי העלמין
13:06 22/04/20  |  עידן יוסף
‏שר הביטחון נפתלי בנט: "אב שכול לא ייעצר פיזית מלהיכנס לבית העלמין צבאי ביום הזיכרון. שוטרים לא ימנעו זאת בכוח. יהיה סגר על הצירים המובילים לבתי העלמין ועל התחבורה הציבורית כך שמי שיגיע בכל זאת - יעשה זאת ברגל".
+קבוצות הכדורגל יחזרו לאימונים ללא מגע
12:52 22/04/20  |  עידן יוסף
מנהלת הליגות לכדורגל הודיעה כי קבוצות הכדורגל יחזרו לאימונים ללא מגע, כאשר המגרש יחולק לשני חצאים אשר בכל אחד מהם יתאמנו 10 שחקנים, בהתאם להוראות משרד הבריאות. ארז כלפון, יושב ראש המנהלת: "נעשה הכל כדי לסיים את העונה באופן ספורטיבי על המגרש".
+מטען ענק של ציוד התגוננות מקורונה הובא לישראל
12:46 22/04/20  |  עידן יוסף
מטען ובו מיליון כפפות סטריליות, 5.6 מיליון כפפות מיליון מסיכות כירורגיות, כחצי מיליון מסיכות N95, ו-700 זוגות ערדליים הובא הבוקר (ד') בטיסה לישראל. מטען זה נחשב לאחד המטענים הגדולים שנחתו בארץ לציוד למיגון נגד נגיף הקורונה. חלק גדול מהציוד מיועד עבור הצוותים הרפואיים בבתי החולים וחלקו עבור ספקים.

הבאת המטען נעשתה באמצעות חברת קאל, שמפעילה בשגרה טיסות סדירות בין סין וישראל. לאחרונה החלה בטיסות ישירות מישראל לסין וחזרה, כדי לענות לצרכים של המדינה ושל המשק להבאת מטענים דחופים במיוחד. הפעילות המיוחדת הנוכחית נעשית לבקשת הממונה על השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון, ובמסגרתה יובאו לארץ מאות רבות של טונות של ציוד חיוני.
+חברת AVCS מציעה הסדר נושים
12:03 22/04/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
החברה מספקת שירותים לשוק המוסדי בתחום חדרי שירות חכמים ושירותי וידאו קונפרנס, ומדווחת על חובות של 22 מיליון שקל  ▪  במרכז ההסדר: מכירת החברה לקבוצת פימי
(בבעלות דב שושן)
+בחופי איגוד ערים כינרת מזהירים: מעתה יחולקו דוחות כספיים למפירי ההוראות
12:01 22/04/20  |  מירב ארד
בחופי איגוד ערים כינרת מזהירים את כל הבאים לחופי הכינרת שלא על-פי הנחיות משרדי הממשלה מעתה יחולקו דוחות כספיים למפירי ההוראות עקב ריבוי מקרים בשבוע האחרון של אנשים המגיעים לחופי הכינרת לנפוש ולדוג. חגי לוין, מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת: "עד כה, הוצאנו את האנשים מהחופים והזהרנו לבל יחזרו, אך כעת, עקב ריבוי המקרים וחוסר ההבנה לסכנה שבדבר, נאלץ לחלק דוחות כספיים כולל תלונה למשטרה על פריצה וכד' לאלו שיפרו את ההנחיות".

+חשש להנקה בזמן קורונה
11:58 22/04/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
הורים רבים חוששים באופן טבעי שטיפול לא נכון שלהם בתינוקות שלהם עלול לחשוף אותם לנגיף  ▪  ד"ר שרון ברנסבורג צברי, מנהלת הבנק הלאומי לחלב אם של מגן דוד אדום שעתיד להיפתח עונה על כל השאלות
(אתגר לא פשוט [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לקיים סגר ברמדאן אלא אם תהיה התפרצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ממחר (יום ה', 23.4.20) תורחב קבלת הקהל בסניפי המערכת הבנקאית ושיעור סניפי הבנק הפתוחים לקבלת קהל יעלה מ-15% ל-30% מכלל הסניפים. כך הוחלט בפיקוח על הבנקים.
22/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אני לא מומחה למגפות, אבל אני רואה שרבים מהמומחים סבורים שמדיניות הסגר, בשלב זה לפחות, מופרזת מאוד. בכלכלה אני קצת מבין, והנזק של הסגר הוא פשוט אדיר, שלא לדבר על הפגיעה הקשה בחירות, פגיעה שהיא כנראה מופרזת מאוד ולא לצורך מוצדק. וזה לא רק הנזק הישיר של הסגר, זה הנזק הנוסף של פריצת התקציב והמדיניות הכלכלית הפופוליסטית. גם הנזק הישיר וגם הנזק ארוך הטווח, לא רק מהחוב הכבד, אלא גם מהפופוליזם הגובר. חיזוק הקולות הקוראים להגדלה קבועה של תקציב הממשלה, חיזוק הקולות הקוראים "לעצמאות ייצורית", "עצמאות תזונתית", ועוד מגוון הבלים מזיקים, ואפילו חיזוק התפישה שיש לממשלה "עץ כסף" והיא צריכה לחלק לנו יותר מתנות.
22/04/2020  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
בתמונה: גבר ישן באמצע רחוב ריק במהלך ימי התפרצות הקורונה בברצלונה ספרד. נגיף הקורונה גורם לתסמינים קלים עד מתונים, אך אצל חלק, במיוחד אנשים מבוגרים ואנשים עם מחלות רקע, הוא עלול להתפתח למחלה רצינית ואף למוות.
22/04/2020  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו לא נראה לי ולא נשמע לי חובב ספורט במיוחד. לכן הוא אינו מבין מה משמעות סגירת הספורט התחרותי בישראל לחצי שנה. מילא. העיקר, כפי ששמעתי ב"אולפן ששי" מפי דני קושמרו, הדמוקרט הגדול הזה העיר לאיש התקשורת המובהק נסים משעל, שלא כדאי להזמין לשידור את הפרופסור יורם לס - מי שהוכיח כי מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות שגויה ברובה בכל הקשור בקורונה. יבושם לו.
22/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר, קיימה (יום ד', 22.4.20), ישיבה בעניין המשבר הכלכלי הפוקד את העיר אילת והעיר טבריה.
22/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
חברת AVCS מציעה הסדר נושים  /  יצחק דנון
חשש להנקה בזמן קורונה  /  יפעת גדות
"חוששת שיהיה גל שני של תחלואה בחודש מאי"  /  מירב ארד
מה מטריד את סדצקי וגרוטו  /  שמואל לוין
מה עוד   /  דן מרגלית
כמה זמן יקח לפתוח את ניו-יורק  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il