|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מתה הרקדנית והמורה למחול יונה לוי

כמעט ללא פרסום בתקשורת, בשקט, רחוק מאור הזרקורים הלכה לעולמה (22.4.20) בביתה בתל אביב הרקדנית והמורה למחול יונה לוי-סייפן והיא בת 77 במותה בשנות ה-60 הייתה מרקדניות המחול הבולטות בארץ הופיעה בעולם, וזכתה לפרסים ולתשואות ב-1962 נבחרה לאחד מהתפקידים הראשיים בסרט "מרקו פולו" לצד אלן דלון
30/04/2020  |   אלי אלון   |   חדשות   |   תגובות
פרסים ותשואות [צילום: אבשלום פולק]

יונה לוי - מורה למחול [צילום: באדיבות המשפחה]

יונה לוי נולדה ב-5 בפברואר 1943 בירושלים לאהרון ושושנה לוי. המשפחה עברה לתל אביב והתגוררה בצריף בשכונת מחלול סמוך לחוף ים תל אביב. יונה למדה בבית הספר גורדון. בגיל 8-7 הלכה לשיעור ספורט עם כיתתה בחוף ים תל אביב. מישהו הבחין ביונה וראה שהיא מאוד ספורטיבית, מאוד מיוחדת ובלטה מאד. הוא סיפר על כך למורה לריקוד הנודעת מיה ארבטובה, וזו השיגה את כתובת הוריה של יונה והציע ליונה ולהורים שהילדה תבוא לראות שיעור בסטודיו שלה בשד' קק"ל בתל אביב (כיום שד' בן-גוריון).

יונה לא התלהבה לבוא לשיעור, זה לא עניין אותה, והיא כמעט ולא ידעה מה זה מחול. לבסוף הגיעה לשיעור. באותו יום הייתה מסונוורת והחליטה שזה מה שהיא רוצה לעשות - לרקוד. הסטודיו של מיה ארבטובה היה סטודיו ידוע ויוקרתי בתל אביב. ארבטובה נחשבה כבר אז בשנות ה-50 לכוהנת הגדולה של הבלט הקלאסי בארץ והייתה מורתם של בכירי הרקדנים בארץ ובהם רינה שיינפלד, יונתן כרמון, נעה אשכול ועוד. יונה הפכה חיש מהר לאחת התלמידות הבולטות והמצטיינות בסטודיו.

בת טיפוחיה ותלמידתה של מיה ארבטובה
יונה לוי בילדותה [צילום: באדיבות המשפחה]

במשך מספר שנים יונה, שהייתה אז ילדה-נערה צעירה, התגוררה בבית מיה ארבטובה יחד עם מיה ועם בתה והפכה למעשה לבתה השנייה של מיה
▪ ▪ ▪

בגיל 9 לערך החל יונה להופיע במופעי ותחרויות ריקוד וזכתה לשבחים והערכה על כשרונה והופעתה. הוריה של יונה היו מעוטי יכולת כלכלית ולא יכלו לממן את שכר הלימוד בסטודיו אולם ארבטובה הודיעה כי היא לוקחת אותה תחת חסותה ודאגה לה למלגה.

בשלב מסוים עברו הוריה של יונה לוי להתגורר בגבעתיים והמרחק בין גבעתיים לסטודיו וההופעות בערבים על במות, הקשה על יונה שהייתה אז ילדה, ויונה הודיעה שלא תוכל ותתקשה לבא לשיעורים בסטודיו. ואז מיה ארבטובה הציעה שיונה תבא להתגורר בביתה בתל אביב. במשך מספר שנים יונה, שהייתה אז ילדה-נערה צעירה, התגוררה בבית מיה ארבטובה יחד עם מיה ועם בתה והפכה למעשה לבתה השנייה של מיה.

מיה חשפה את יונה לעולם התרבות, לקחה אותה למופעי תרבות לאופרה, ולהופעות מחול ושיתפה אותה בהופעות ייצוגיות בהם נטלו חלק רקדני הסטודיו שלה. בגיל 13 הופיעה יונה על במת תיאטרון "דו רה מי". בשלהי שנת 1957 והיא בת 14.5 בלבד זכתה יונה לוי בפרס לאמנות מטעם "מועדון מלוא". שווי הפרס - 100 ל"י.

שתי מדליות כסף בפסיטבל בינלאומי בוינה
זכתה במקום השני בשתי מדליית כסף ולשבחים ותשואות על הופעתה המרשימה
▪ ▪ ▪

בשנת 1959 והיא בת 16 לערך השתתפה יונה לוי בפסטיבל העולמי השביעי לנוער ולסטודנטים שנערך בווינה בהשתתפות רקדנים ורקדניות מכל העולם, וזכתה במקום השני בשתי מדליית כסף ולשבחים ותשואות על הופעתה המרשימה. הזוכה במקום הראשון היה הרקדן נורייב. פרופ' זאכרוב מגדולי הכוראוגרפים ברוסיה שכיהן כיו"ר חבר השופטים הגדיר את יונה כ"ילדת פלא".

בהמשך נמנתה יונה עם חברי להקת המחול "ענבל" בשרה לוי-תנאי והשתתפה במסע הופעותיה של הלהקה בעולם. בתחילת שנות ה-60 הצטרפה ל"להקת הפעמונים" והשתתפה בהופעותיה בארץ ובעולם כאן הכירה את אחד מחברי הלהקה המוסיקאי יצחק אליעזרוב. ב-1961 נישאו השניים, אך כעבור שלוש-ארבע שנים התגרשו.

תפקיד ראשי לצד אלן דלון
יונה לוי [צילום: באדיבות המשפחה]

יונה הפכה למפורסמת בקנה מידה ארצי שמה הופיע לא מעט באותן שנים בטורי הרכילות
▪ ▪ ▪

ב-1962 בהמלצת העיתונאי ג. עיטור (עיטור גֶלבֶּץ) שסיקר בעיתונות את הקולנוע הבינלאומי ואת חיי הבוהמה של תל אביב, הוזמנה יונה לוי והיא בת 19 בלבד על-ידי המפיק ראול לוי וכריסטיאן ז'אק לשחק בתפקיד הנסיכה אחד מהתפקידים הראשים הנשיים בסרט "מרקו פולו" לצד השחקן הצרפתי הנודע אלן דלון.

צילומי הסרט נערכו בכמה מקומות בעולם. בחירתה של הנערה בת ה-19 לאחד מהתפקידים הראשים בסרט לצדו של הכוכב הנודע אלן דלון, זכתה לסיקור נרחב בעיתונות הישראלית. תצלומיה של יונה לוי עם אלן דילון הופיעו במספר עיתונים בארץ ולא רק בעיתוני בידור וקולנוע, ויונה הפכה למפורסמת בקנה מידה ארצי.

שמה הופיע לא מעט באותן שנים בטורי הרכילות. צילומי הסרט מרקו פולו נמשכו כמה חודשים אולם קשיים כספיים אליהם נקלע מפיק הסרט ראול לוי מנעו המשך הצילומים והפקת הסרט נעצרה.

ב-1965 השתתפה יונה לוי בקומדיה הישראלית צרפתית בביומו של אלכס יופה. בסרט מגלמת יונה את "אסתר" סמלת צה"ל. עוד בין השחקנים בסרט רובר הירש, דליה פרידלנד, גאולה נוני ויוסף (בומבה) צור. את המוזיקה לסרט כתב סשה ארגוב.

עיתון "קול עם"(14.9.62) כתב על יונה לוי: "רקדנית בעל אישיות, קסם, שליטה טכנית ומיגוון בלתי רגילים".

נישאת לאלכס סייפן ועוברת לקיבוץ תל יוסף
יונה לוי בחתונתה [צילום: באדיבות המשפחה]

יונה שמשה כמורה בבית ספר האזורי בתל יוסף וכמארגנת מסיבות וחגיגות במשק
▪ ▪ ▪

ב-1965 נישאה יונה לאלכס אליק ספונקוב, חבר ילדות שלה משכונת מחלול בתל אביב. גלי סייפן, בתם של יונה ואלכס, מספרת לי כי הוריה היו בקשר כל השנים עוד מילדותם בשכונת מחלול. אלכס עקב בגאווה בעיתונות אחר פעילותה והצלחותיה. אלכס ספונקוב (סייפן), בנם של בלה ויצחק ספונקוב, נולד בתל אביב ובגיל 9 הגיע עם משפחתו לקיבוץ תל יוסף בעמק חרוד כאן גדל והתחנך.

בהמשך עברת שם משפחתו מספונקוב לסייפן. הוא שירת בשייטת ואחר כך היה ממקימי סיירת שקד. חתונתם נערכה בקיבוץ תל יוסף. לאחר נישואיהם התגוררו יונה ואלכס בקיבוץ תל יוסף. כאן (בבית חולים העמק) נולדה בתם הבכורה אורלי. יונה שמשה כמורה בבית ספר האזורי בתל יוסף וכמארגנת מסיבות וחגיגות במשק, אולם חשה כי אינה מממשת את עצמה בקיבוץ וכעבור מספר שנים עזבו יונה ואלכס עם ילדתם אורלי את הקיבוץ ועברו לתל אביב לשכונת יד אליהו.

וכאן נולדו להם שלושה ילדים נוספים: ברק, גלי ודקל. אלכס עבד כטרקטוריסט ובהמשך כצוללן בשירות בחברת חשמל. יונה המשיכה להופיע פה ושם עם עם להקת יונתן כרמון ועוד. ב-1969 הופיעה כרקדנית במופע "הימים הטובים "של שייקה אופיר בו הוא משלב מלל פנטומימה וריקוד. לצדה של יונה בריקוד במופע זה הופיעו יעקב קלוסקי יחיאל דוד ועוד.

מורה למחול ש"גידלה" רקדנים רבים
באוקטובר 1985 מת אלכס סייפן והוא בן 42 בלבד ונקבר בתל יוסף קיבוץ שמאד אהב
▪ ▪ ▪

בהמשך יונה פתחה סטודיו למחול בשכונת יד אליהו בתל אביב וכן שימשה מורה למחול במרכז קהילתי בית ברבור ובמקומות נוספים וגידלה רקדנים רבים. מכריה מספרים על אישה אצילית טובת לב. אשת משפחה, מאוד קשורה ומסורה למשפחתה ילדיה ונכדיה.

באוקטובר 1985 מת אלכס סייפן והוא בן 42 בלבד ונקבר בתל יוסף קיבוץ שמאד אהב.

לפני כ-4 שנים בהיותה יונה לוי-סייפן בת 73 התגלתה גידול סרטני בכלייתה. בשבוע שעבר נפטרה והיא בת 77 במותה. הובאה למנוחות ב-23.4.20 בבית העלמין בתל יוסף שם נטמנה ליד קבר בעלה אלכס סייפן.

תאריך:  30/04/2020   |   עודכן:  30/04/2020
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתה הרקדנית והמורה למחול יונה לוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.א.
30/04/20 17:02
2
שלמה רוזמרין
30/04/20 22:41
3
יורם מתל אביב
2/05/20 21:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
מיטב אמני ישראל משלל תחומים התאגדו וירטואלית, לסרטון לשיר הזיכרון "רוצה להיות שם", שהופק במסגרת מיזם "אלה האחים שלי" של גלי צה"ל בשנת 2017. את מילות השיר כתב חלל צה"ל רב"ט אריאל רביב ז"ל, והלחין ומבצע מי שהיה חייל בעצמו באותם ימים, לידור ויצמן.
27/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מועצת המנהלים של מגדל אחזקות הודיעה על פיטורי המנכ"ל, ניר גלעד, מתפקידו בחברה ומתפקידיו בחברה הבת מגדל ביטוח, כפוף לשימוע. זאת, בשל חוסר הסכמה שהתגלה בין הדירקטוריון לבין גלעד על תפיסת החלוקה המהותית של התפקידים, רמת המעורבות והממשק בין יו"ר הדירקטוריון מצד אחד לדירקטוריון וועדת הביקורת מצד שני.
24/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שמונה חודשים לאחר הפיגוע הרצחני במעיין דני בסמוך לדולב, שבו נרצחה רנה שנרב בת ה-17 מהגרעין התורני בלוד, בישרו (יום ג', 21.4.20) הוריה איתן ושירה על הולדת בת חדשה למשפחה.
21/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לכבוד חג פסח וחול המועד הלא שגרתי שבו כולם עדיין יהיו בבידוד, מציעה הספרייה הלאומית לציבור הרחב שירותים דיגיטליים איכותיים במיוחד. לראשונה מעלה הספרייה לאתר שלה, באופן מרוכז וידידותי, גישה חופשית לכמיליון פריטים מהאוספים והארכיונים של הספרייה, ללא הגבלות וחסמים. מדובר בתמונות נדירות, עיתונים מכל השנים, כתבי עת ישראלים, מפות עתיקות יפהפיות, מערכי שיעור למורים, שירים והקלטות - כולם בגישה ישירה למחשב או לטלפון הנייד.
06/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שבועיים אחרי זכייתו של פרופ' הלל פורטנברג ממכון איינשטיין למתמטיקה באוניברסיטה העברית בפרס "אבל" היוקרתי במתמטיקה (מקביל ביוקרתו לפרס הנובל), התבשר השבוע תלמידו האקדמי, חתן פרס ישראל לשנת תשע"ח (2018) אלכס לובוצקי, על זכייתו בפעם השלישית במענק למחקר מטעם ERC Advanced לשנת 2019. מדובר במענק היוקרתי ביותר של האיחוד האירופי ובאחד המסלולים הקשים ביותר, המיועד לחוקרים בכירים עם ותק של למעלה מ-12 שנות מחקר, בעלי הישגים יוצאי דופן בעשר השנים שקדמו להגשה. לובוצקי הוא בין החוקרים הבודדים באירופה שיכולים להתהדר בשלוש זכיות שכאלה, כשרק עוד 18 חוקרים וחוקרות מתהדרים כיום בהישג המשמעותי הזה. היקף המימון למחקרו של לובוצקי יעמוד על כ-1,800,000 דולר.
02/04/2020  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דרור גרין
דרור גרין
הרהור על שיר עגום ביותר מאת דן פגיס    את השיר 'הקרב' קראתי בספר 'שנים-עשר פנים'    הכותרת 'הקרב' אינה מתאימה לשיר, שאינו מתאר קרב אלא תהלוכה של מתים
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il