|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

דרמה במליאת הכנסת

האופוזיציה משכה כל ההסתייגויות

האופוזיציה הודיעה לנשיאות הכנסת כי היא מושכת את כל ההסתייגויות שהגישה על הצעת חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים ודורשת לערוך הצבעה מיידית בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק המהלך - בניסיון להפתיע את הקואליציה המסתמנת של נתניהו וגנץ
06/05/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ההצבעות על ההסתייגויות [צילום: ערוץ הכנסת]
דרישה להצבעה מיידית [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

חברי האופוזיציה הודיעו כי הם מושכים את כל ההסתייגויות שהגישו על חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים ודרשו לקיים הצבעה מיידית בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק. המהלך נעשה במהלך הדיון באלפי ההסתייגויות, מתוך כוונה של האופוזיציה להפתיע את הקואליציה.

בתגובה עלה יו"ר הוועדה המיוחדת לאישור החוק, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) כי הוא מבקש להעביר אחד מסעיפי החוק - הנוגע להארכת כהונת ממשלת החילופים מעבר לתקופה הקבועה בחוק - לדיון נוסף בוועדה. המליאה אישרה את ההודעה של גינזבורג בהצבעה שמית ברוב של 87 חברי כנסת תומכים מול 17 מתנגדים.

מליאת הכנסת סיימה (יום ד', 6.5.20) את הדיון בן 30 השעות שקיימה בהנמקת ההסתייגויות לחוק יסוד הממשלה. הדיון החל אתמול בשעה עשר בבוקר. והסתיים בשעה 16:00. מייד בסיומו התחילו להתקיים במליאה ההצבעות הרבות על ההסתייגויות ועל סעיפי החוק. בשעה 19:00 תצא המליאה להפסקה לטובת שבירת צום רמדאן והדיון יתחדש בשעה 20:15. הדיון צפוי להסתיים לפנות בוקר.

יוזם הצעת החוק ומי שעמד בראש הוועדה המיוחדת שהכינה את החוק האמור לאפשר להקים את ממשלת החילופים בראשות הליכוד וכחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, סיכם את הדיון ואמר כי לא התרגש שהיו מי שנכנסו לדיוני הוועדה רק כדי לצלם את עצמם נזעקים בדבר סופה של הדמוקרטיה, בלי להבין בכלל מה כתוב בהצעת החוק.

"היו כאלה שבחרו במקום לנצל את הזמן שלהם גם בוועדה וגם במליאה ולהקדיש אותו לדיון מעמיק, דיון רציני בתוכן של ההצעות היו כאלה שהעדיפו לשים את התהליך הפרלמנטרי של חקיקת חוק היסוד ללעג, להגיש אלפי הסתייגויות קיקיוניות ומבישות, רק כדי להקשות על עמידה בסד זמנים שנתון לחקיקה, ולהוביל את ישראל למערכת בחירות רביעית, הדבר האחרון שאנחנו צריכים היום במדינת ישראל", אמר.

יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה המסתמן, ח"כ יאיר לפיד, אמר בדיון כי הרגע הזה שבו חברי הכנסת עומדים להצביע על ריסוק חוקי היסוד של מדינת ישראל לא קורה בחלל ריק. "במשך שלוש שנים מאז שנפתחו החקירות נגדו, ראש הממשלה מנהל מערכה נגד שלטון החוק בישראל. הוא, שדרני הרדיו שלו, העיתונאים שלו, השרים והח"כים שלו מסבירים לנו כבר 3 שנים שאסור לסמוך על הדמוקרטיה", טען.

לדברי לפיד, על-פי התזה של נתניהו ושל תומכיו, לא הוא החשוד אלא כל המוסדות הבסיסים של הדמוקרטיה הם החשודים - בתי המשפט, הכנסת, התקשורת והאקדמיה. "את כל יסודות השיטה המשטרתית שלנו מחליפים היום בסיסמה פשוטה הרוב קובע, אני מסכים שהרוב קובע, זה הבסיס המהותי של הרעיון הדמוקרטי, אבל זה לא כל הרעיון הדמוקרטי. אין דמוקרטיה אם האזרחים אינם יודעים מה היא האמת עם כל הזמן משקרים לציבור", אמר.

לפיד הוסיף כי אין דבר כזה ממשלת חירום של 36 שרים ו-16 סגני שרים. "דווקא עכשיו דווקא כשהעצמאים מתרסקים ומעמד הביניים קורס מקימים את הממשלה הגדולה ביותר הבזבזנית ביותר בתולדות המדינה. שלשום בבית המשפט נתניהו גנץ ואשכנזי נאבקו בכל כוחם נגד התביעה להגדיר קווי יסוד לממשלה כי אין להם. קו היסוד היחיד שהם מסכימים לו זה שכולם נורא נורא רוצים לשבת על כיסא של שר. אם זו הייתה ממשלת חירום היינו חוזים עכשיו במאבק הירואי על תיק הבריאות, האוצר, הכלכלה, הפנים, ועדת הכספים. כל התיקים שרלוונטיים באמת למשבר כלכלי. כל התיקים שעליהם לא התקיים שום ויכוח. אלה שעליהם כולם ויתרו מראש. מי שחושב שהמשבר הכלכלי מאחורינו, לא מבין על מה הוא מדבר. ההשפעה מתחילה עכשיו", אמר.

תאריך:  06/05/2020   |   עודכן:  07/05/2020
איציק וולף
+השר סמוטריץ': פסק הדין - אקטיביזם היפר אקטיבי
00:43 07/05/20  |  איציק וולף
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, טען כי פסק הדין של בג"ץ שניתן הערב ביחס לאפשרות הרכבת הממשלה על ידי נתניהו הוא אקטיביזם היפר-אקטיבי, והכל פה אחד בקונצנזוס של 11 שופטים.

"שיקול הדעת של חברי הכנסת שפיט. "מושגית" אפשר לפסול מועמד שקיבל מנדט מהעם מלקבל את המנדט. בג"ץ יתערב בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. במילים פשוטות: ההסכם שנתניהו חתם עליו לא שווה את הנייר שהוא חתום עליו ולמעשה נתניהו מכר את הוועדה לבחירת שופטים לניסנקורן ולשמאל. בג"ץ הולך להתערב בחוקי יסוד (בנורווגי ואולי עוד). הלכת פנחסי בעינה עומדת למרות שהכנסת תיקנה את חוק היסוד בצורה מפורשת לאחר שניתנה", טען.
+יו"ר מרצ: אסור לראות בפסיקה הכשר לכהונת ראש ממשלה מושחת
00:03 07/05/20  |  איציק וולף
יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי יש לכבד את החלטת בית המשפט העליון, אך הוסיף שאסור לראות בפסיקה הזו הכשר מוסרי לכהונת ראש ממשלה מושחת.

"השופטים הדגישו את הקושי המוסרי ואת הבעיה העמוקה בהמשך כהונת נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מגיע לנו שלטון נקי משחיתות, וראש ממשלה שעוסק בניהול המדינה ולא בהימלטות מהדין. את החוק יש לשנות כך שלא יהיה ניתן להטיל את המנדט על נאשם בפלילים, וכי אדם כזה לא יוכל לכהן כראש ממשלה״, אמר.
+שקד: טוב שבית המשפט נמנע מלהתערב
23:36 06/05/20  |  איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, טענה כי בית המשפט עשה טוב בכך שלא התערב בתהליך הפוליטי.

"הטענות שעלו בעתירה הזו הן טענות שהופכות את התהליך הפוליטי לתהליך משפטי, וטוב שבית המשפט נמנע מלהתערב. הטלת המנדט על רה״מ הוא שיאו של תהליך פוליטי מובהק שמממש את בחירת העם", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.
+נתניהו וגנץ סיכמו: הממשלה תושבע ברביעי הבא
23:18 06/05/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו״ר כחול לבן, יו"ר הכנסת בני גנץ, סיכמו על הקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא, 13.5.20. זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה.
+נתניהו יכול לעמוד בראש ממשלת האחדות;
ההסכם הקואליציוני ייבחן לאחר החקיקה
23:03 06/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ אומר שאין עילה משפטית למנוע מנתניהו, בעקבות כתב האישום נגדו, לעמוד בראש הממשלה - וזאת לצד חומרת האישומים והקושי המעשי הנגזר מכהונתו במקביל למשפטו  ▪  קובע שקיימים קשיים ניכרים בהסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן, אך הזמן לביקורת שיפוטית עליו הוא לאחר אישור החקיקה ולאחר שהסעיפים יבוצעו בפועל  ▪  משמעות פסק הדין: הממשלה תצא לדרך - ובג"ץ ידון במקביל בשיטה הדו-ראשית, בחלוקת ראשות הוועדות בכנסת ובהרכב הוועדה לבחירת שופטים
נתניהו. קיבל אישור [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
חיות. עתירות נוספות [צילום: פלאש 90]
+נמשכו כל הסתייגויות האופוזיציה על הצעת חוק ממשלת החילופים
22:25 06/05/20  |  איציק וולף
חברי האופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות שהוגשו על הצעת חוק יסוד: הממשלה וממשלת חילופים. חברי כנסת ביקשו הפסקה ומנגד אחרים מבקשים הצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האופוזיציה משכה כל ההסתייגויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ספר לחברי הכנסת הערבים על תולדות העם הפלשתיני. במהלך דיון בכנסת, הסביר סמוטריץ' לחברי הכנסת הערביים למה אין דבר כזה עם פלשתיני, ולעולם לא תקום מדינה כזאת.
06/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סיעות הליכוד וכחול-לבן הכניסו מספר שינויים בהסכם הקואליציוני, בעקבות הדיון הממושך בבג"ץ בעתירות נגד ההסכם להקמת ממשלת האחדות. שתי הסיעות גם מיישרות קו ומבקשות לדחות את העתירות, לאחר שבדיון הביעו נציגי הליכוד עמדה שונה בצורה חלקית.
05/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון ממושך בהסתייגויות שהוגשו להצעת חוק-יסוד: הממשלה (ממשלת חילופים), לקראת ההצבעות על החוק בקריאה שנייה ושלישית הצפויות להתקיים מחר בשעה 16:00.
05/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"זו תהיה המשימה הראשונה של האופוזיציה. להחזיר את האמון של האזרחים בבית הזה. להוכיח להם שיש גם פוליטיקאים שמתייחסים ברצינות לערכים שלהם ולהבטחות שלהם". כך תקף יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, במליאת הכנסת, את ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד.
05/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המיוחדת להצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון - ממשלת חילופים) אישרה את הצעות החוק להקמת ממשלת האחדות לקריאה שנייה ושלישית, לאחר דחיית הרביזיות שהוגשו על-ידי האופוזיציה.
05/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il