|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
מלבורן: ניסוי קליני בחיסון [צילום: AP] ריו דה-ז'נירו: חולי קורונה [צילום: לאו קוראה, AP]

חדשות סותרות משני עברי האטלנטי על החיסון לקורונה

התקדמות בפיתוח חיסון לקורונה בארה"ב

הממשל בחר חמש חברות שסיכוייהן לפתח את החיסון נראים הטובים ביותר, והן יזכו לסיוע כספי ולוגיסטי בהיקף ניכר אנתוני פאוצ'י: ייתכן שבתחילת 2021 יהיו בארה"ב 200 מיליון מנות של חיסון OECD בתחזית פחות אופטימית: במקרה הטוב ביותר יידרשו 18-12 חודשים עד שיהיה חיסון יעיל בכמויות משמעותיות; יהיה צורך לחסן 75%-50% מאוכלוסיית העולם כדי להדביר את המגיפה
04/06/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ממשל טראמפ בחר חמש חברות כמועמדות המבטיחות ביותר לייצר חיסון נגד הקורונה, מתוך כתריסר שהודיעו שהן מפתחות את החיסון - מדווח (יום ה', 4.6.20) ניו-יורק טיימס. בחירה זו מהווה חלק מן המסלול המזורז שהעמיד הממשל לרשות חברות אלו, במטרה להאיץ ככל הניתן את הליכי הפיתוח והאישור של החיסון.

הנשיא דונלד טראמפ שואף להתחיל במבצע חיסון נרחב של תושבי ארה"ב כבר בסוף השנה הנוכחית - יעד הנראה כרגע שאפתני מדי. ארגון OECD אומר, בעידכון מסוף חודש מאי על פיתוח החיסון, כי יחלפו 18-12 חודשים עד שיהיה כמויות ממשיות של חיסון בטוח ויעיל - דהיינו, לא במועד כדי למנוע התפרצות מחודשת של המגיפה בחודש הקרוב.

עם זאת, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הרופא הבכיר בצוות הממשל נגד הקורונה, הביע את התקווה שבתחילת 2021 יהיו בארה"ב 200 מיליון מנות של החיסון. פאוצ'י, אשר עד כה התבטא בזהירות בנוגע לפיתוח החיסון, נשמע השבוע אופטימי יותר במפגש של אנשי רפואה ומדענים. לדבריו, כעת השאלה המרכזית היא לכמה זמן יעניק החיסון הגנה מפני הקורונה.

הדרג המקצועי בממשל הצהיר, כי ההליך המזורז הוא בעיקר בתחום ההשקעות ואיננו בא על חשבון בדיקות הבטיחות המקובלות. לדברי אנשי המקצוע, במצב רגיל ממתינים המשקיעים להתקדמות הפיתוח והניסויים, ומזרימים כספים בהתאם לאבני דרך אלו. הפעם, תוך גיבוי כספי חלקי של ממשלת ארה"ב, חברות התרופות מתארגנות כבר כעת לייצור ולשיווק - כל אחת מול המדענים איתם היא עובדת - ומוכנות ליטול את הסיכון של כישלון בפיתוח שיוריד לטמיון את ההשקעות.

לדברי הטיימס, חמש החברות שנבחרו הן: מודרנה ממדינת מסצ'וסטס, העשויה להיכנס כבר בחודש הבא לשלב הסופי של הניסויים הקליניים (ניסויים באלפי בני אדם); חברת אסטרה-זנקה הבריטית העובדת עם מדעני אוניברסיטת אוקספורד, ומצויים באותו לו"ז; וענקיות התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון, מֶרק ופייזר, שנמצאות בשלבים שונים של התקדמות. ההודעה הרשמית על הבחירה בהן צפויה להתפרסם בשבועות האחרונות מטעם הבית הלבן.

מודרנה, ג'ונסון אנד ג'ונסון והקבוצה של אוקספורד ואסטרה-זנטה כבר קיבלו במשותף מימון פדרלי בסך 2.2 מיליארד דולר לתוכניות החיסון שלהן. כל החמש יקבלו גישה למימון נוסף, סיוע בניהול הניסויים הקליניים, וסיוע כספי ולוגיסטי בבניית בסיס ייצור עוד לפני השלמת הפיתוח. פקידים בממשל אומרים, כי בקרוב יוכרז על העמדת מימון נוסף לפיתוח החיסונים.

ג'ונסון אנד ג'ונסון תכננה להתחיל לכל המאוחר בחודש ספטמבר בשלב הראשון של הניסויים, לבחינת בטיחותו של החיסון, אך כעת נראה שהיא תצליח לעשות זאת מוקדם יותר. רק לאחר הצלחה בשלב זה, ניתן לעבור לשלב השני - ניסויים בכמה עשרות בני אדם; ואם מתברר שהחיסון יעיל - מבוצע השלב השלישי, ובו ניסויים באלפי בני אדם. ניסויים אלו גם קובעים את המינון המתאים של החיסון - מנה אחת או שתיים.

הממשל מתכנן ש-30,000 בני אדם ישתתפו בשלב השלישי של הניסויים בכל אחד מן החיסונים - כולל מבוגרים ובעלי מחלות רקע. ייתכן שחלק מניסויים אלו ייערכו מחוץ לארה"ב ויתמקדו בנקודות חמות של התפשטות הקורונה, שכן כאשר סיכויי ההידבקות גבוהים יותר - קל יותר לבחון את יעילותו של החיסון ולקצר את משך הניסויים.

כאמור, התחזיות של OECD פחות אופטימיות. להערכת הארגון, במקרה הטוב ביותר יידרשו לפחות 18-12 חודשים עד שחיסון יעיל לקורונה יופץ בצורה נרחבת. הערכה אופטימית זו מבוססת על הצלחה מלאה של אחד הפיתוחים הנעשים כעת; בעבר נדרשו מספר שנים לפיתוח וייצור של חיסונים.

הארגון גם מדגיש, כי כדי לחסל את הקורונה - יהיה צורך לחסן 75%-50% מאוכלוסיית העולם. הדבר יצריך יכולות ייצור עצומות, החלטה על סדרי העדיפות במתן החיסון והעברתו לקצווי תבל. הארגון קורא למסד בדחיפות שיתוף פעולה בין-ממשלתי, כדי לרכז את הצרכים ויכולות הייצור הקיימים והצפויים.

עוד מציין OECD, כי עד כה נכשלו הנסיונות לפתח תרופה לקורונה וכזו אינה נראית באופן. הושגה התקדמות מסוימת בהתאמה של תרופות קיימות למחלות אחרות, אך לרובן יש תופעות לוואי משמעותיות והן יעילות רק על חלק קטן מן החולים, כגון המקרים הקשים ביותר. הניסויים רחבי ההיקף, העשויים לתת יותר ממצאים בנושא ריפוי הקורונה, טרם הסתיימו. כרגע נראה, כי בסופו של דבר יהיו כמה תרופות שניתן יהיה להתאים בצורה פרטנית לחלק מן החולים.
Treatments and a vaccine for COVID-19 / תדרוך
תמונת מצב של פיתוח החיסון והתרופות לקורונה, 29.5.20

תאריך:  04/06/2020   |   עודכן:  04/06/2020
איתמר לוין
+118 חולי קורונה ביממה האחרונה
20:50 04/06/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 118 חולים בקורונה ביממה האחרונה, 17 מתוכם בירושלים, 9 בתל אביב, 8 בבני ברק.
+מתחם 'היבדק וסע' נייד נפתח ביפו
19:57 04/06/20  |  עידן יוסף
מגן דוד אדום בשיתוף עיריית תל אביב וקופות החולים מאוחדת, כללית ומכבי פתחו מתחם "היבדק וסע" נייד, ברחוב קדם ביפו. המתחם יפעל עד השעה 21:00.
+הדסה החזירה את קיבולת אלפי הבדיקות ליום
18:31 04/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בצל התפרצות המגפה בגמנסיה העברית בירושלים הודיעה הנהלת המרכז הרפואי הדסה על הגדלת פעילות מערך מעבדות הקורונה
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+משרד המשפטים: לחלק את הנטל בין ההורים והגנים
17:50 04/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ, מזהיר מפני שינוי חד-צדדי של ההתקשרויות בידי הנהלות הגנים ומפני ביטול החוזים בידי ההורים, בשל השבתת הגנים בתקופת הקורונה
("שיח משותף והסכמה" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+דואר ישראל ב-105 מלש"ח הפסד
17:01 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסות הדואר ירדו ב-12% ברבעון הראשון והסתכמו ב-405 מיליון שקל  ▪  ירידה חדה של 45% בכמות החבילות שהוזמנו  ▪  החברה נערכת להפרטה ולמכירת 20% ממניותיה למשקיע
(צניחה בכמות החבילות בשל הקורונה [צילום: דוברות דואר ישראל])
+הרכבת תחזור ביום שני - כמתוכנן
12:46 04/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפעילות תהיה חלקית, ויישמרו דרישות משרד הבריאות לבדיקת חום בכניסה, לחיטוי ולדרישה לעטות מסכות  ▪  ״הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים"
חיטוא רצפת תחנת נבון בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
רגב ואדלשטיין. סיכום לפתיחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החום מחזיר את הלקוחות לקניונים אבל זה לא מספיק
11:46 04/06/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
לא יעזרו כל הסיסמאות הנבובות שמפריחים ראשי המפלגות, ההפך הוא נכון, שכן הפער והניכור פשוט מקוממים ומרתיחים
+מי מפחד (בימי קורונה) מטרשת נפוצה
11:16 04/06/20  |  רועי אלוני   |   לרשימה המלאה
על אף הדימויים והאסוציאציות על המחלה ועל נכות, בפועל מדובר בקשת רחבה מאוד של תסמינים וברמות חומרה שונות בקרב המתמודדים עימה
(התמודדות כפולה עם המציאות [צילום אילוסטרציה: אדי ישראל/פלאש 90])
+מסע ההפחדה הפך לבדיחה
09:32 04/06/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עכשיו ביבי צריך להרוס את מערכת המשפט  ▪  אז באמצע החג אנשיו של ביבי במשרד הבריאות קיימו מסיבת עיתונאים וביבי שוב הפחיד והזהיר
(נתניהו. שוב מזהיר [צילום: מתוך הטלוויזיה])
+160 מיליון שקל יועברו לרשויות מוחלשות
08:51 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הפנים יעביר לרשויות בדירוג סוציו-אקונומי 1 עד 3 סיוע מיוחד  ▪  כ-80 רשויות יקבלו את הסיוע על-פי קריטריונים שנקבעו מראש  ▪  78% מן הרשויות שיקבלו סיוע - מהמגזרים הערבי והדרוזי
(אום אל פאחם - סיוע של 2.1 מלש"ח [צילום: משה שי/פלאש 90])
+סיוע של 160 מיליון ש"ח יועבר לרשויות המוחלשות
08:25 04/06/20  |  מירב ארד
בהנחיית שר הפנים, אריה דרעי, יעביר משרד הפנים סיוע בסך 160 מיליון שקלים לרשויות מקומיות מוחלשות בדירוג סוציו אקונומי 1 עד 3. כ-78% מהתקציב יועבר לרשויות הערביות והדרוזיות שנפגעו מירידה בהכנסותיהן ועליה בהוצאות בעקבות משבר הקורונה. הסיוע התקציבי ניתן לרשויות המקומיות המוחלשות בין היתר בשל עליה בשיעור האבטלה בקרב התושבים, ירידה בהכנסות מאגרות שילוט, חניה וכו, ירידה בתשלומי הארנונה למגורים ועליה בהוצאות המיוחדות אליהן נדרשו הרשויות על מנת ליישם את הנחיות משרד הבריאות.

+בוטלו כל ישיבות ועדות הכנסת
08:20 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הכנסת הורה על ביטול כל ועדות הכנסת שתוכננו להיום לאחר שהתגלה כי ח"כ סמי אבו שחאדה נדבק בקורונה  ▪  עובדי הכנסת הונחו שלא להגיע לעבודה אלא אם מדובר בעבודה חיונית
(עבודת הכנסת שובשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+רווחי ישראכרט התרסקו ב-86.4%
08:20 04/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דוח הרבעון הראשון חושף את השפעות מגפת הקורונה על חברת האשראי ישראכרט  ▪  נסיקה של 292% בהוצאות בגין הפסדי אשראי  ▪  הרווח הנקי צנח מ-74 מיליון שקל אשתקד ל-10 מיליון שקל השנה  ▪  ההכנסות ירדו ב-2.4%  ▪  הריבית עלתה ב-23.8%  ▪  הריבית השנתית הממוצעת לפרטיים: 9.2%
(זינוק חד בהוצאות האשראי [צילום: האתר הרשמי])
+תרמיות בשיווק בדיקות סרולוגיות בארה"ב
08:01 04/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בדיקות הדם והרוק לגילוי קורונה עשויות להיות חיוניות בחזרה לשגרה בשל המגיפה  ▪  חלק מ-150 החברות שקיבלו את אישור מינהל התרופות והמזון לשווק בדיקות, מצויות בבעלות מפוקפקת של חסרי ניסיון ואף בעלי עבר פלילי  ▪  חברות רבות מבטיחות תוצאות מיידיות - למרות שה-FDA אוסר במפורש לעשות זאת
בדיקות סרולוגיות לקורונה / ניו-יורק טיימס
ויוורה. הבעלים נפסל בעבר בידי ה-FDS
Sensing Self. "הראשונה מסוגה בעולם"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקדמות בפיתוח חיסון לקורונה בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ביבי גייס את המל"ל, שהפך לסניף של הליכוד. ביבי גייס את משה בר סימן טוב ואיתמר גרוטו ואת סיגלית סדצקי שהמליצה לנו לוותר (בסיבוב הראשון של מסע האימים) על זכויות האזרח.
04/06/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
סיוע של 160 מיליון שקלים יועבר לרשויות הערביות, הדרוזיות ולרשויות המוחלשות בשל ירידה בהכנסותיהן במשבר הקורונה. כך הוחלט (יום ד', 3.6.20) במשרד הפנים.
04/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', ביטל את כל הדיונים שתוכננו להתקיים היום בכנסת. זאת, בעקבות ממצאי בדיקת הקורונה שבוצעה לח"כ סמי אבו שחאדה שהתגלו חיוביים.
04/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רווחי חברת האשראי ישראכרט צנחו ברבעון הראשון של 2020 ב-86.4%. הרווח הנקי של החברה עמד על 10 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 74 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2019.
04/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
משקיעים טענו בבית המשפט שהוא הוליך אותם שולל, כאשר נהג במכונית רולס-רויס וענד שעון זהב של רולקס כדי להסתיר את היותו פושט רגל. מינהל התרופות והמזון (FDA) אסר עליו בשנת 2014 למכור תוספי תזונה לאחר שהחברה שבבעלותו נכשלה בסדרה של ביקורות. ובכל זאת, חברת ויוורה שבבעלותו של פול אדלאט היא בין 150 שביקשו ואף קיבלו את אישור ה-FDA למכור בדיקות סרולוגיות לאיתור קורונה.
04/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il