|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

ועדת הכספים: לקדם תוכנית רב שנתית כוללת לטבריה

במהלך דיון על המשבר הכלכלי בעיר, ציין יו"ר הוועדה הממונה בעיר, כי שיעור האבטלה בעיר עומד על 27%, וכי אם מחשיבים גם את העצמאים שאינם עובדים, עומד המספר על כמחצית מתושבי העיר חברי הוועדה ומנכ"ל משרד הפנים קראו לתוכנית כוללת לשיקום העיר, במגוון תחומים גפני: "אין עוד הרבה ערי תיירות כמו טבריה, תהיה עלות לתוכנית אבל היא תהיה כדאית"
07/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
טבריה. כמחצית התושבים מובטלים [צילום: איתמר לוין]

ועדת הכספים קיימה (יום ב', 6.7.20) דיון בנושא 'המשבר הכלכלי הפוקד את העיר טבריה'. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח: "העיר טבריה במצב כלכלי קשה מאוד, התיירות נפגעת בצורה דרמטית. העיר במצוקה בלתי רגילה ואנחנו נדרשים לדון בעניין הזה".

ח"כ אופיר כץ: "ביקשתי לקיים את הדיון לאחר שישבתי עם נציגי העיר, ועם יו"ר הוועדה הממונה, ועם רבים מבעלי בתי המלון. התקשרתי אליך, יו"ר הוועדה, מיד בתום הדיון, ואמרתי שיש בעיה חמורה ואם לא נעשה, משהו, תהיה בעיה חמורה ביותר. טבריה כבר 20 שנה בתוכניות הבראה, היא נזקקת לסיוע מהמדינה פעם אחר פעם. מבחינת התיירות גם בשגרה יותר קשה להם מאשר ערי תיירות אחרות בארץ. גם התפוסה בבתי המלון נמוכה בין 5 ל-8 אחוז, זה ממש לא אמור להיות כך עם האגם והאנשים המדהימים. העיר תלויה בצורה גבוה בתיירות חוץ. מרגע שסגרנו את הטיסות, הפגיעה מוחלטת. בצעד ראשון יש להאריך את הארנונה לבעלי העסקים. טבריה הייתה במצב קשה לפני הקורונה, היא עכשיו במצב אנוש. אם לא נסייע לעסקים בעיר, הם לא יוכלו להתאושש מזה".

ח"כ עודד פורר: "אחת הסיבות שביקשתי את הדיון הזה, היא שבניגוד לאילת שמקבלת הרבה מאוד הטבות, ביניהם ההטבה במע"מ, טבריה לא מקבלת זאת. החלטת הממשלה בנושא הזה, נותנת לנושא הרשויות המקומיות מענים. טבריה זו עיר עם משבר ניהולי מתמשך, לאורך הרבה שנים. אני אומר לזכותו של מוני, ראש העירייה הממונה, שההוא הצליח לייצב את העיר. כך שהגזרה של סיוע לרשות כרשות מטופלת, אני הרבה יותר מוטרד מהסיוע למגזר העסקי והאזרחי".

דוד אוחנה, חבר מועצת העיר טבריה לשעבר: "30 שנה שטבריה עוברת מתוכנית סיוע לתוכנית סיוע, ושום דבר לא מציל את טבריה. בתקציב של העירייה, יש יותר הוצאות מהכנסות. זה לא בגלל מחדלים, את הארנונה אצלנו גובים יותר מ-90 אחוז. התקציב קשיח, יש כמה מיליונים בודדים שראש הרשות יכול לנייד. מבחינתנו אתם, הממשלה, הכנסת הריבון של העיר טבריה. זו הזדמנות להציל את טבריה".

שמעון מוני מעתוק, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה: "אני בטבריה חצי שנה. העיר במשבר לא קטן. זו עיר עם 80 מיליון שקל גרעון, עם מתחים קהילתיים, ותוך כדי תנועה הגיעה הקורונה והקשתה עוד יותר על הסיפור. התשתיות האירגוניות במצב מאוד בעייתי. אנחנו צריכים לתת מענה לדבר הזה בלוח זמנים די מורכב. תיירות חוץ בחלק מהמלונות מהווה 80%, היא כנראה לא תחזור לפני אמצע השנה הבאה. יש אבטלה של 27% בעיר, לא כולל העצמאים, שאם נוסיף אותם, זה 40-50 אחוז אבטלה. זו מציאות שהעירייה לא יכולה להתמודד בה לבד. בשנים האחרונות ההשקעה בתיירות התמקדה בערים אחרות. אנחנו צריכים תשתיות טובות יותר, מה שלא יכול לקרות בחודשיים או שלושה קדימה. הייתה החלטת ממשלה לפני מספר שבועות, החלטה מבורכת, אני מודה על כך. אבל ההחלטה מצומצמת בהיקפה והיא לא עונה על כמה דברים, הדבר הקריטי והמידי - הסיוע לעסקים בעיר. אם לא יהיה להם וודאות כלכלית לתקופה הקרובה, הם לא יוכלו להתקיים. רק 70 אחוז מהמלונות נפתחו, ויכולים לקבל רק 50% מהתפוסה נוכח ההגבלות, אז אנחנו מדברים על 30% תפוסה. יש לגבש תוכנית מסיבית לעסקים בעיר, זה הנושא האקוטי לדעתי. גם הסיוע בארנונה דורש חשיבה נוספת לאור התארכות המגפה. אלה דברים קריטיים, נעשה הכל למען זה, אך לבד אנחנו לא יכולים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "טבריה היא עיר עם פונטנציאל אדיר. היא ממוקמת במקום נהדר, לא רק תיירותי. בעבר היה מושג שנקרא טיפול נקודתי, החלטות ממשלה ספציפיות לעיר או לערים. עשו את זה בזמנו לקצרין. תוכנית חומש - בכל ההיבטים, תעסוקה וחינוך ותשתיות. זו הזמנות נהדרת, שמוני שם, גם שהוא חף מכל מיני לחצים בעיר. אם תהיה קדנציה של 4 שנים שתלווה בהצעת מחליטים, ולהוביל בתוכנית כוללת של 5-6 שנים, עם ריכוז מאמץ של המשרדים השונים. זו יכולה להיות מהפכה מאוד גדולה בעיר".

ח"כ אופיר סופר: "טבריה חייבת לקבל תשומת לב נפרדת. אין ספק שהתפקוד של יו"ר הוועדה הממונה יוצא מן הכלל. בסוף מרגישים את זה, זורם דם חדש שלא זרם בשנים הקודמות בטבריה. יש פוטנציאל בעיר, ויש להפוך את הלימון ללימונדה. נושא שיש לקדם, זה נושא החל"ת הגמיש. זה יכול להיות רוחבי לכל הארץ, אך וודאי לנגוע לתיירות והמלונאות".

ח"כ רם בן ברק: "אם טבריה תפרח זה ישפיע על כל הצפון. אני חושב שאחד הדברים שהם אבן שואבת לתיירות, זה שהיא תצטרך להיות פתוחה גם בשבתות, היא צריכה להיות עיר ליברלית פתוחה, כדי למשוך אורחים מכל הארץ. הפטור ממע"מ יכול לסייע, אך איש לא יבוא לטבריה אם היא לא תיתן תרבות ופנאי גם בשבתות וחגים, בלי זה, שום דבר לא ישתנה".

ח"כ קטי שטרית: "לטבריה כמו שכולם אמרו לפני יש פוטנציאל אדיר, התוכנית חייבת להיות טיפול נקודתי". ח"כ קרן ברק: "טבריה ואילת התחילו במצב דומה לפני 30 שנה, טבריה נשארה הרחק מאחור. הפוטנציאל קיים, נעשה עוול גדול שהוכרז הסגר, כאשר כבר היו הזמנות רבות. זה כמו בבורסה, היד על השאלטר צריכה להיות מאוד עדינה, יש לחשוב 10 פעמים לפני שמכריזים על סגר ערים".

ח"כ מיכל שיר: "צריך לשים לב שכספי הסיוע ילכו למקומות הנכונים, לאזרחים, לעסקים שיכולים לעבוד ולתת פרנסה ופעם שלישית לעסקים שלא יכולים לעבוד". ח"כ ינון אזולאי: "מה שצריך לעשות בטבריה זה לגעת בעסקים באופן פרטני, האבטלה תביא לשעמום ומשם לפשע, ולמגר את הפשע יעלה יותר. צריך לחזק את העיר כך שתצמח בפן התיירותי".

מנכ"ל אמסלם טורס: "בטבריה 43 בתי מלון, כ-4500 חדרים, 12 אלף מועסקים במלונות ובעסקי התיירות שמסביב, כולם אזרחי מדינת ישראל, ללא עובדים זרים. על-פי מדיניות ממשלת ישראל, נבנו על פני 4 עשורים תשתיות שמתאימות לתיירות פנים בלבד. בטבריה יש 85 אחוז תיירות נכנסת ו-15 אחוז תיירות פנים בלבד. במציאות הזו, הקורונה משתקת לחלוטין את העיר. יש פה 50 אחוז אבטלה. התפוסה על 7 אחוז בלבד, אנחנו קוראים לכם: להחיל את החל"ת הגמיש, שיודע לעשות שכל בשילוב של עבודה ולימודים, כך ניתן לקרוא לעובדים על-פי הצורך. בנוסף אנחנו מבקשים את הארכה תקופת הפיצוי של ההוצאות הקבועות עד מרס 2021, עד אז אין סיכוי שהעסק שלנו יחזור לפעולה. ב-2006 הוחרג ענף המלונאות, אנחנו קוראים לחזור לזה. מבקשים תקציב מיוחד לשיווק התיירות בטבריה, מינימום 10 מיליון שקל, וכן להעדפת החשכ"ל את טבריה לנופש למגזר הציבורי".

מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים: "צריך לחזור בטבריה לתוכנית רב שנתית שתיגע בכל אחד מהתחומים. אני רוצה לכוון אתכם לערי תיירות דומות בחו"ל. אי-אפשר להפריד את המתחם העסקי והתיירותי. העיר טבריה לא נעימה, לא מטופחת, אין בה אטרקציות. אין בה מה שתייר מחפש. טבריה סובלת 20 שנה, זו לא הקורונה ולא התאונה שהייתה. אין מנוס מיצירת תשתית ממשלתית, גם משפטית, צריך לקבל החלטה אמיצה לעניין תוכנית כוללת. אתגר ראשון הוא ממשלתי להעמיד את התשתית המשפטית, להגדיר את טבריה כרשות מיוחדת בצפון שתשפיע על כל הצפון, לכן היא זקוקה לתוכנית רב שנתית, ויש הזדמנות בל חוזרת שיש ועדה ממונה".

ח"כ גפני: "אני לא יודע כמה ערים תיירותית יש בארץ כמו בטבריה, היא יכולה לקלוט תיירים מכל העולם ומהארץ, למה משרד התיירות לא מינף את העיר הזאת?"

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "חקרנו את העיר, אני יכול לקוות שמוני מעתוק ימשיך בתקופה הקרובה לייצג את העיר. בשנים האחרונות עשינו פה עבודת עומק, משרד התיירות לדורותיו השקיע מאות מיליוני שקלים בטבריה, שירדו למצולות. אנחנו עושים הכל כדי להתחיל לעבוד שם, כל המגמה של טבריה התהפכה והגיעו יותר תיירות מחו"ל, טבריה צריכה נראות, פרחים, תאורה, צריך פעולת שיקום גדולה, תוכנית גדולה לאירועים כמו המרתון וסובב כינרת. בכל זה היינו בשת"פ נהדר בשנה האחרונה, המטרה היא עם תקציבים גדולים שיש, ו-60 מיליון שקל שאנחנו מניעים לביצוע יחד עם יו"ר הוועדה הממונה. אנחנו נאבקים נגד החמרה נוספת במלונות. אנחנו עושים הכל ומשקיעים בקמפיינים לתיירות פנים, זה מה שיכול להציל את העיר".

ח"כ משה ארבל: "ההזדמנות של העיר היא שיש בה הנהלה מקצועית כעת. תבינו שיש לעיר הזו אימפקט אדיר, ככל שהוא יתועל לטובת לקוחות הקצה - שהם אזרחי מדינת ישראל, כל שקל שיושקע בה, יכול לשלש ולרבע את עצמו"

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "טבריה ידעה הרבה בעיות, כספים שהיו צריכים להגיע לא הגיעו, ניהול בעייתי. בטווח הקצר מוני מעתוק צריך להישאר, יש תמימות דעים לעניין כך, גם אדבר עם השר. במונח הישן אנחנו מדברים על טיפול נקודתי לטבריה, היא עיר עם פוטנציאל בלתי רגיל, יש בה כל מה שאדם רוצה. גם בתיירות חוץ וגם פנים. כמעט אין מקומות כמו טבריה מבחינת נתוני פתיחה, המדינה צריכה להתבייש במצב בו טבריה נמצאת. אנחנו פונים לממשלה - אנחנו רוצים טיפול נקודתי, מעבר לטיפולים של הקורונה, תוכנית כוללת בכלל התחומים, כל מה שנוגע לפיתוח העיר, תיירות והכל, אנחנו מבקשים שיעשה. החלטה כזו תמנע בעיות משפטיות. טבריה במצב לא טוב מוניציפלית, מבחינת פיתוח ומבחינת החלטות ממשלה. אני מבקש את סיוע משרד האוצר, תהייה עלות אבל היא תהייה כדאית".
העלייה בתחלואה בטבריה ממוקדת בשכונות חרדיות הממוקמות במערב העיר / סקירה
נוכח ההתפשטות המחודשת של מגפת הקורונה בטבריה בימים האחרונים בוצע ניתוח של נתוני התחלואה בעיר
סיוע לעידוד התיירות בעיר טבריה / הצעה להחלטה
מחליטים להקצות 20 מיליון שקלים לטובת מענק מנהלי מיוחד לעיר טבריה לצורך עידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן לצורך השבה והסבה של מבנים לבתי מלון, באופן שיביא לתוספת חדרי אירוח בעיר

תאריך:  07/07/2020   |   עודכן:  07/07/2020
עידן יוסף
+מערת המכפלה: נאסר השימוש בספרי קודש ציבוריים
17:48 07/07/20  |  עידן יוסף
מנהלת מערת המכפלה הודיעה כי בהתאם להנחיות המשרד לשירותי דת ומשרד הבריאות - מהיום לא תהיה גישה לסידורי תפילה, חומשים וספרי תהלים במערת המכפלה. הציבור מתבקש להצטייד בספרי הקודש באופן אישי, ולא להשאיר ספרי קודש אישיים במקום.
+הקורונה - הזדמנות לטוב או רע
14:02 07/07/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
אחים שפגעו מינית בקרוביהם נאלצו לחזור לביתם בעקבות משבר הקורונה - מה התרחש באותן משפחות?
(גם היבטים חיוביים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+קפקא בדרך לכאן
13:51 07/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
זה לא נגמר  ▪  מטרה טובה עלולה להשתבש  ▪  למשל, אם השב"כ יודיע יומיים לפני חידוש המשפט הפלילי של ביבי לאחד השופטים כי יש לו תסמינים ועליו להישאר בבית, ונדחה המשפט בחודשים ארוכים
(קיבלת הודעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חוזים בקורונה: להגיע להסכמות
13:29 07/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הצוות נמנע מפתרונות רוחב לבעיית חוזים שלא ניתן לקיים בשל הקורונה, למעט בתחומי התרבות, האירועים וגני הילדים הפרטיים
(קמיניץ. סיכול חוזים [צילום: ליאב פלד])
+משרד הביטחון: "חיילים שהשתחררו בחמש השנים האחרונות יוכלו לפדות כספי הפיקדון"
11:20 07/07/20  |  מירב ארד
    האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון מודיע (יום ג') כי חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי/אזרחי שהשתחררו במהלך חמש השנים האחרונות יוכלו לפדות, באופן חד פעמי, אלפי שקלים מכספי הפיקדון, בהתאם למועד שחרורם: מי שתאריך שחרורו בין 19.1.2019 - 20.7.2015 יוכל לפדות 3,500 ש"ח, ומי שתאריך שחרורו בין 20.1.2019 - 20.10.2020 יוכל לפדות 5,300 ש"ח, או את יתרת הסכום בפיקדון (הנמוך מביניהם, בשני המקרים). משיכת הכסף תיעשה לכל צורך וללא קשר לשש המטרות הקבועות היום בחוק
  • . ההטבה תיכנס לתוקף בעוד כשבועיים למשך שלושה חודשים.
+ח"כ כסיף על התפטרות סצדקי: "ההחלטות שמקבלת הממשלה נובעות מאינטרסים פוליטיים"
11:17 07/07/20  |  מירב ארד
ח"כ עופר כסיף על התפטרותה של סדצקי: "‏אמש הוסרה סמכותה של הכנסת לפקח על מגבלות הקורונה וכעת אנו מקבלים עוד הוכחה לכך שכל ההחלטות שמקבלת הממשלה נובעות מאינטרסים פוליטיים ובניגוד לצרכי הציבורי. על ראש הממשלה וראש הממשלה הרזרבי להתפטר מיד מתפקידם."
+פרופ' סדצקי מתפטרת: "מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון"
10:54 07/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתחה ביקורת על פתיחת מהירה של המשק אחרי הגל הראשון  ▪  טענה במכתבה: "בתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף"
פרופ' סדצקי. מותחת ביקורת [צילום: אבשלום ששון/פלאש 90]
השר אדלשטיין. "עובדת מסורה שפעלה למען בריאות האזרחים" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+רגב ביטלה את הגזרה: המזגנים יעבדו באוטובוסים
10:03 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה סיכמה על כך עם שר הבריאות אדלשטיין: "גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה"  ▪  עשרות נהגים הפגינו נגד החזרת התשלום במזומן לאזרחים ותיקים
(הפגנת נהגים מול משרד האוצר [צילום: כוח לעובדים])
+ח"כ ליברמן: "קצב ההדבקה של נגיף הקורונה - כישלון ניהולי של נתניהו"
09:36 07/07/20  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו:
קצב ההדבקה של נגיף הקורונה הוא לא גזרה משמיים אלא כישלון ניהולי של רה"מ נתניהו. ביוון מדינה באזור שלנו בסדר גודל שלנו, יש 1,996 חולים, 192 נפטרים ו-43 נדבקים חדשים ביממה האחרונה. בישראל יש 12,359 חולים, 331 נפטרים ו- 788 נדבקים חדשים ביממה האחרונה. לכן, כפי שאמר פרופ' אלי וקסמן יו"ר צוות המומחים המייעץ למל"ל, "אנחנו איבדנו שליטה".
+העם התנתק מהשכל הישר
09:13 07/07/20  |  מיקי סבר   |   לרשימה המלאה
הגל השני, הצפוי כאמור בעוד מספר חודשים, יביא בתנאים הנוכחיים, אם לא נחזור מיידית לשכל הישר, לקריסת המשק
(סגירה מוחלטת [צילום: איתמר לוין])
+נחצה רף 1,000 הנדבקים בקורונה ליממה
09:08 07/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
1,057 נבדקו חיובית לקורונה ביממה האחרונה  ▪  12,717 חולים פעילים, 85 מהם במצב קשה  ▪  מאתמול נוספו עוד ארבעה נפטרים למניין קורבנות  ▪  מרכז המידע: "שימוש בבדיקת אנטיגנים מהירה - לשבירת שרשרת ההדבקה"
(השר אדשלטיין. הגבלות חדשות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הכי רחוק מצ'רצ'יל, הכי קרוב לאורבן
08:51 07/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יש הגיון נקודתי בחוק המיועד לאפשר לממשלה לפועל במהירות נגד הקורונה  ▪  הבעיה היא שהוא בא על-רקע של ממשלה אנטי פרלמנטרית ואנטי-דמוקרטית  ▪  לפי אותה חשיבה, בל נתפלא אם ההגבלות הבאות יהיו על בתי המשפט וחופש העיתונות
נתניהו. תראו מי מדבר [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. תראו מי שותק [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הקורונה כנשא של הדמוקטטורה
08:31 07/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גל שני? וואו, איזה גל ענק, ממש נחשול, משברי מים  ▪  אתמול עלה מספר המונשמים ב-1, עוד אחד גם מת
(נתניהו. מפחיד את העם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+התנועה לאיכות השלטון: "בחסות הקורונה בוצע פיגוע בדמוקרטיה"
08:20 07/07/20  |  מירב ארד
התנועה לאיכות השלטון בתגובה תגובה לחוק מעקף הכנסת שאושר הלילה: "ממשלת נתניהו מנצלת את התבהלה הציבורית ומבצעת סיכול ממוקד ברשות המחוקקת. במקום להיות הגורם המפקח על עבודות הממשלה, כנסת ישראל הפכה להיות אסקופה נדרסת ומרמסת מולה. חברי הכנסת שהרימו את ידם בעד החוק האנטי דמוקרטי הזה יזכרו לדראון עולם, כמי שהחריבו את הדמוקרטיה הישראלית לטובת נאשם בפלילים".

+דרום אמריקה שוקעת עם הקורונה
08:06 07/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקורונה ממשיכה להשתולל ברחבי היבשת והמצב הולך ומחמיר, במיוחד בברזיל  ▪  גארדיאן: ההשלכות החברתיות עלולות להיות קשות עוד יותר מהמגיפה
("רצח עם, 60,000 מתים, בולסונארו הביתה" [צילום: ארלדו פרז, AP])
+ניסנקורן: אירוע חריג למדינה וצריך ללכד ידיים
03:19 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים ניסנקורן בוועדת החוקה: "בסוף יש החלטה של הכנסת; זה מקשה קצת על הרשות המבצעת אך זו הקשיה נכונה"
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים
03:02 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון ועדת הכספים, לעניין מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות ותושבי היישובים בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה, הודיע מרדכי כהן, כי בכוונת המשרד לקדם פעימה נוספת של פטור מארנונה לעסקים ברשויות המקומיות, וכי המהלך זוכה לתמיכת האוצר, תוך התאמות מסוימות  ▪  גפני: לפצות גם עסקים שנפגעו כתוצאה מסגר או הגבלת תנועה
(מרדכי כהן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+משרד התחבורה מקפיא את כיבוי המזגן
02:45 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה הודיעה על הקפאת כוונת הממשלה למנוע הדלקת מזגנים באוטובוסים והגבלת מספר הנוסעים ל-20  ▪  עצת יו"ר ועדת הכלכלה ליתרה שלילית ברב-קו אינה ישימה ונראה שאין מנוס מפטור תשלום לקשישים
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אישור לחודש: הגבלות ללא אישור הכנסת
02:42 07/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המבקשת להסמיך את הממשלה להטיל הגבלות על הציבור מבלי שתזדקק לקבל אישור נוסף מן הכנסת בשל דחיפות הטיפול בקורונה  ▪  באופוזיציה תקפו את הצעד הפוגע ביכולת הכנסת לבקר את עבודת הממשלה  ▪  הלילה צפוי החוק לשוב להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ולקבל אישור סופי
חיזוק משמעותי לכוח הממשלה
החלשה מהותית של הכנסת [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+אושר סופית: קנס על מסכה - 500 שקל
00:11 07/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המעלה את גובה הקנס המינהלי שניתן לתת לאזרחים שייתפסו ללא מסכה על פניהם מ-200 שקלים ל-500 שקל
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים: לקדם תוכנית רב שנתית כוללת לטבריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיע (יום ב', 6.7.20) לחלקו השני של הדיון המרתוני שקיימה ועדת החוקה בחוק סמכויות הקורונה, המכונה "חוק המסגרת" לקריאות שנייה ושלישית.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ב', 6.7.20) במצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות ותושבי היישובים בהם נקבעו סגר או הגבלות תנועה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "יש מצב שבו יותר ויותר קובעים הגבלות תנועה בישובים שונים ושכונות שונות, ויש גם סגר מלא בחלק מהמקומות. אנחנו עוסקים בנושא הכלכלי - אם אתה סוגר עיר או שכונות בעיר, הרשויות המקומיות כורעות תחת הנטל, פעמים רבות אלה רשויות במצב סוציו אקונומי נמוך, אבל לא רק. מצד שני איך את מחייב אנשים בארנונה בעסקים, ואם שני בני הזוג בחל"ת, אין להם כסף לשלם מיסים, איך אתה מתמודד עם זה? המצב היום בלתי נסבל".
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הביקורת הציבורית העזה שהאשימה את שרי הממשלה בהיותם מנותקים מן הציבור, החליטה שרת התחבורה מירי רגב להטיל וטו ולהקפיא את החלטת הממשלה בכל הקשור להגבלת הנסיעה בתחבורה הציבורית.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש - הגבלת פעילות) (תיקון), התש"ף-2020. 29 חברי כנסת תמכו, 24 חברי כנסת התנגדו, ללא נמנעים.
07/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום שלפיה יעלה גובה הקנס המינהלי בגין אי-עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 34 חברי כנסת אל מול 24 מתנגדים.
07/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il