|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

בריחת המוחות

250 מדענים חוזרים נקלטים בישראל

העדרה של תוכנית לאומית בנושא מעכבת השבתם של רבים יותר, כך נחשף בוועדת העלייה והקליטה יו"ר הוועדה: ישראל במקום ה-17 מבין 37 מדינות ה-OECD מבחינת בריחת המוחות. צריך לנצל את עידן הקורונה, ולהציע תוכניות אטרקטיביות להשבתם
08/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: אלכסנדר פורטולה/AP]

"בריחת המוחות מישראל חמורה ממה שידוע"
מירב ארד
דוח מצב המדינה לשנת 2013 של מרכז טאוב: בעיית פריון העבודה של ישראל הולכת ומחמירה מעשור לעשור * פרופ' בן-דוד: סך הכסף הממוצע שעובד ישראלי מייצר בשעה, 33.7 דולר, נמוך בהשוואה לסכום המיוצר על-ידי עובדים במרבית מדינות העולם המתועש
לרשימה המלאה

המחסור ברופאים, במהנדסים ובמתכנתים - ובקשתם של ישראלים רבים לשוב לארץ עקב הקורונה, מביא לפתרון בעיית "בריחת המוחות". ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ד', 8.7.20) בשלל התוכניות לעידוד חזרה שכזו, וביעילותן. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, "בשנת 2006 הוקמה ועדת שוחט למשבר במערכת ההשכלה הגבוהה, ב-2010, החליטה הממשלה על תוכנית לאומית ל'הבאת מוחות' וב-2012 נחתם הסכם בין-משרדי להקמת תוכנית לאומית להשבת אקדמאים. אך יש לבדוק אם התוכניות הקיימות לא עובדות - ולהיות מספיק גמישים לשנות אותן תוך כדי תנועה". ביטן הזהיר כי כיום אין בישראל גוף אחד שמרכז את הפעולות בנושא: "תוכניות ממשלתיות יש, החלטות ממשלה יש, רצון יש, הבעיה היא ביישום ובביצוע ובתוצאות מוכחות. ברורה לכל התועלת של המדינה בהשבתם לישראל. צריך לנצל את עידן הקורונה, ולהציע תוכניות אטרקטיביות להשבתם". לדבריו, ישראל במקום ה-17 מבין 37 מדינות ה-OECD מבחינת בריחת המוחות.

ביטן הזמין לדיון נוסף בעניין את מזכיר הממשלה כדי לקבוע גורם אחראי לתוכנית לאומית בנושא. ישיבה נוספת בנושא תיערך בעוד כחודש עם נציגי משרדי הקליטה והבריאות, התאחדות התעשיינים, רשות החברות, המוסדות האקדמיים, משרד המדע והטכנולוגיה ועוד.

שר ההשכלה הגבוהה זאב אלקין אמר שהאחריות לעידוד העלייה של אקדמאים היא של משרד הקליטה והוא מפעיל תוכניות מגוונות בנושא, אך מוגבלות בתקציבן. "חסרה תוכנית לאומית בעניין", אמר.


ח"כ מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) אמרה כי השבת אקדמאים קשורה להסרת החסמים לעולים חדשים בהכרה בתארים שרכשו בחו"ל, ואילו אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) הדגיש כי "קיים מחסור ברופאים בישראל, וזו ההזדמנות להבאתם".

נדב דואני, מנכ"ל ארגון המדענים הישראלים בחו"ל, סיפר על שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה בתוכניות שונות, "אך הסיפור הוא מורכב, ובעיקר בהשמה בעבודה".

גרנית בן עזרא-זינגר, מנהלת "קליטה במדע" במשרד הקליטה, אמרה שבעלי תואר שני ומעלה זוכים ע"י המשרד בליווי צמוד מרגע חזרתם לארץ, ע"י יועצים בעלי קשרים בתעשיה המקומית, עד להשמה בעבודה. "בנוסף ארגון המדענים פועל בשליחותנו ב-23 מרכזים השומרים על קשר עם אקדמאים ישראלים בחו"ל, בכ-200 פעילויות מדי שנה, מעודד אותם לעליה ומלווה אותם בהליכי העלייה".

ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית, סיפר כי מרבית המדענים הנקלטים היום במוסדות האקדמאים בארץ, כ-250 איש מדי שנה, הם ישראלים-חוזרים, והמליץ על תוכנית מחקר ויישום, שחלק מתקציבה יוגדר מראש בהשמה של מדענים ישראלים-חוזרים.
מידע על אקדמאים ישראלים בחו"ל ופועולות לקליטת אקדמאים השבים לישראל / מסמך
נתונים מעודכנים על עזיבת אקדמאים ישראלים לחו"ל ("בריחת מוחות") ועל פעולות להשבתם ולקליטתם בישראל ("השבת מוחות) וכן יוצגו פעולות הגופים הרלוונטיים בנושא.

תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
עידן יוסף
+נעצר התקציב לאולפנים פרטיים לעברית
23:49 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודו נציגי המשרד בוועדת העלייה והקליטה  ▪  עקב כך, לא מופנים עולים ללימודי עברית - אלא רק באולפנים הממשלתיים  ▪  יו"ר הוועדה: ללא רכישת השפה - לא ישתלבו העולים בארץ, בחברה ובעבודה
(אולפן ללימוד עברית [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90])
+ההמתנה ל'טסט' התקצרה, אך מספר הבחינות הוכפל
19:50 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתונים שהוצגו במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת: ב-2017 בוצעו 317 אלף בחינות וב-2019 חל זינוק ל-617 אלף  ▪  משרד התחבורה: זמן ההמתנה התקצר מ-90 יום לשבוע-שבועיים - אגרת הטסט יורדת ב-30% אם מספר הבחינות עולה מעל 420 אלף בשנה
(הרפורמה הצליחה אך טעונה שיפור [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
250 מדענים חוזרים נקלטים בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איששש
10/07/20 09:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה דנה (יום ד', 8.7.20) בהכשרת הנהג והרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים (טסטים), זאת במסגרת המעקב אחר הרפורמה להפרטת מבחני הנהיגה ויישומה. היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון בתזכורת לכך שרבים חששו מהרפורמה, ואמר כי הוועדה רוצה לדעת האם המצב השתפר. בעקבות הדיווח הוא שיבח את משרד התחבורה, והשר ישראל כ"ץ שהוביל את הרפורמה, על השיפור במצב. עם זאת, לנוכח נתונים שעלו ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת ביקש היו"ר מרגי הבהרות באשר לסוגיית הזינוק במספר הבחינות, שיעור ההצלחה הנמוך, הפער בשיעור ההצלחה בין חברת מילגם לטלדור ועוד. "אפשר לומר שהרפורמה זוכה להצלחה, אך היא לא מושלמת וצריך לתחזק אותה", אמר.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 8.7.20) לקריאה ראשונה את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020. ההצעה שהגיש ח"כ אופיר כץ, המבקשת להאריך את תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח חיים, ביטוח מפני מחלות ואשפוז וביטוח סיעודי, משלוש שנים לשבע שנים וכן לחייב את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח המצוי בהליכים, על סיום תקופת ההתיישנות, כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכ-3 חודשים לפני תום התקופה. על-פי המוצע, החוק יחול על פוליסות שנרכשו לאחר חקיקת החוק, ועל פוליסות קיימות שלא הוגשה בגינם תביעה לפני כניסת החוק לתוקף.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"עד שלא יוכרע הליך התכנון, אי-אפשר להעלות טרקטור לשדה בריר. צריך הנחיות של המשרד להגנת הסביבה ושל משרד הבריאות, ועד שעל סמך זה מוסדות התכנון לא יכריעו, שום תוכנית לא מאושרת ולא מקודמת", כך הבהיר (יום ד', 8.7.20) יוסי וירצבורגר, מנהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה לוועדת הפנים, שדנה בכריית הפוספטים בשדה בריר, על-רקע לחציה של כי"ל להרחיב את הכרייה למרות המחיר הכבד שישלם הציבור. את הדיון יזמו הח"כים סעיד אלחרומי, אלכס קושניר וקרן ברק.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
גל עלייה צפוי - אך בינתיים תקציבי ארגוני העלייה דווקא מקוצץ, והיום (ד', 8.7.20) דנה ועדת העלייה והקליטה ביכולת פעילותו של "נתיב", האחראי לבדיקת הזכאות לעלייה ממדינות חבר העמים ומזרח אירופה. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי "בשנים הקרובות אנו צפויים לגל עלייה, ולכן חובה להכין את התשתית הארגונית והתקציבית לכך. יש מחסור בקונסולים בשגרירויות מדינות חבר העמים, ובכוח אדם ב'נתיב' בבדיקת הזכאות לעלייה של הפונים הצפויים. הכרחית תוספת לתקציב "נתיב" של לפחות 10 מיליון שקל לתקציב הקרוב". ביטן ביקש לקצר את משך זמן הטיפול בבקשות - האורך כיום כארבעה חודשים.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה קיימה (יום ד', 8.7.20) דיון טעון בהתנהלות המשטרה ואופי אכיפת ההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה אל מול קטינים ואוכלוסיות מיוחדות. את הדיון כינס היו"ר ח"כ יעקב אשר בעקבות מקרה בו תועדה ילדה בת 13 בוכה בעת ששוטרים מגישים לה דוח על אי-עטית מסכה.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il