|
הקו האדום לא יפעל לפני סוף 2022
|
עידן יוסף
|
יו"ר נת"ע: "בעקבות הקורונה, אנחנו במחסור של מנהלים ועובדים מסין" * נציג האוצר לא התייחס לעיכובים ויו"ר ועדת הכלכלה דרש לקבל את הדוח הפנימי של נת"ע ואת דוחות הביקורת של משרד התחבורה
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
לאחר ארבעה חודשים של עיכובים, 81 עובדים סיניים מקצועיים נחתו (יום ג', 21.7.20) בנמל התעופה בן-גוריון בישראל, לצורך המשך העבודות להקמת הקו באדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. אתמול דיווחה נת"ע לכנסת
שעדיים קיים מחסור של כ-300 עובדים.
העובדים הסיניים, אנשי מערכות חשמל, איתות ואנרגיה, אמורים להיכנס לעבודה על קו הרכבת הקלה בתחילת חודש אוגוסט. העובדים הגיעו בטיסה ישירה מביג'יין שבסין, במטוס שנשכר על-ידי הקבלן הסיני המבצע את עבודות הרכבת הקלה, לבקשת חברת נת"ע.
עם נחיתתם הוסעו העובדים הסיניים למלוניות מיוחדות, בהם ישהו 14 יום בבידוד, שכנראה יקוצרו ל-10 בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הבאתם של העובדים הסיניים התאפשרה בעקבות התערבות משרד התחבורה, במטרה לזרז את קצב העבודות בקו האדום.
עם סגירת הגבולות והפסקת הטיסות לישראל של כל חברות התעופה, בעקבות מגפת הקורונה, באמצע חודש מרס השנה, נותרו מחוץ לישראל מאות עובדים סינים שטסו לסין, לרגל ראש השנה הסיני, ולא יכלו לחזור לישראל להמשך העבודות.
על-פי ההסכמות, נדרשים העובדים מסין לשהות 7 ימים בבידוד בסביבת מגוריהם בחו"ל ולאחר הגעתם לישראל, הם נדרשים לשהות 14 ימים נוספים בבידוד במלונית בישראל. לאחר בדיקות רפואיות שיבוצעו להם, הם יוכלו להתפנות לקידום הקמת הרכבת הקלה בתל אביב.