|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
לוין. כמו בימים שקדמו לרצח רבין [צילום: פלאש 90] מנדלבליט. "ססמאות ריקות" [צילום: דוברות הכנסת]

יו"ר הכנסת טוען לרפיון מצד היועמ"ש לממשלה:

"אכיפה בררנית זוקפת את ראשה המכוער"

לוין אומר כי ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו מחייבת תגובה נחרצת מצד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה "למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה"
26/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, תוקף (יום א', 26.7.20) את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואת פרקליטות המדינה' וטוען כי הן נוהגות ברפיון כלפי תופעות חמורות. בהתייחסות לאירועים האחרונים, כתב לוין: ראינו איך ההתרחשויות מנוצלות לביזוי סמלי המדינה, לאיומים קשים ברצח ולהסתה חסרת תקדים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו, להתפרעויות אלימות, למקרים של תקיפת המפגינים עצמם על-ידי קיצונים' ולהתקהלויות המתעלמות במכוון מהוראות משרד הבריאות, הוראות שנועדו למנוע התפרצות רחבה עוד יותר של הקורונה.

"לצערי, דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראוי היה שרשויות התביעה ינהגו כפי שנוהגים השוטרים בשטח, שהינם היחידים שעומדים בנחישות אל מול ההפגנות האלימות. ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת, וביזוי סמל המנורה אל מול הכנסת אסור שייעטף בססמאות ריקות על חופש הביטוי כביכול".

יו"ר הכנסת האשים את רשויות אכיפת החוק באכיפה בררנית והמשיך: "האכיפה הבררנית זוקפת שוב את ראשה המכוער, והפעם זה על חשבון הבריאות והביטחון האישי של כל אחת ואחד מאיתנו. נגיף השנאה והאלימות מסוכן לא פחות מנגיף הקורונה. על כן, זוהי שעת מבחן לכל רשויות אכיפת החוק. עליהן להפסיק את החידלון ולפעול בעוצמה כדי להגן על כלל אזרחי ישראל".

לדברי לוין, "ימים אלו אינם פשוטים לכולנו, ולכן דווקא עכשיו נדרשות מאיתנו נחישות ואחריות, כדי למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה".

במקביל, הגיב ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לדיווח בהארץ, לפיו המחליט מנדלבליט, בצעד חריג, להפקיע מידי דן אלדד את ליווי חקירת פרשת המימד החמישי. היועמ"ש החליט להעביר את הטיפול בפרשה לידי המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, אף שהמשנים לפרקליט אינם משמשים פרקליטים מלווים. הוא נמנע מלהשיב לשאלה מדוע עשה זאת

לדברי קרעי, שוב מוכח, כי ה'חומה' של שר המשפטים וראשי כחול לבן על היועמ"ש וחבר מרעיו, היא קודם כל כדי להציל את עצמם וש'ישראל תלך לעזאזל-לפני הכל'".

מוקדם יותר, נמסר בשמם של מקורבי ראש הממשלה: "תשובת היועץ המשפטי לממשלה לבג״צ היא עוד הוכחה לרדיפה ולתפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. הניסיון של היועץ המשפטי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בנימוק מופרך חושפת את כוונתו האמיתית והלא מוסתרת - לפעול להחלפתו של ראש הממשלה.

"לאורך כל ההליך המשפטי בעניינם של ראש הממשלה ורעייתו החלטותיו של מנדלבליט רצופות סתירות. בכל פעם שחשש שהחלטה קודמת שלו תפגע בסיכוייו להרשיע בתיק הוא הפך את החלטתו ב-180 מעלות. כך לדוגמה, בשנת 2018 קבע מנדלבליט שחוק המתנות לא חל על תמיכתו של ספנסר במימון ההגנה המשפטית- וכעת, כשהוא חש שהחלטה זו תפגע ביכולתו להרשיע - הוא הופך אותה.

"מנדלבליט היה גם האיש ששלח את ראש הממשלה לוועדת ההיתרים כדי לאשר את מימון הוצאותיו המשפטיות- רק כדי לשלול ממנו את המימון כשהוועדה אישרה שראש הממשלה יכול לקבל אותו. כל פעולות היועץ מלמדות שמטרתו למנוע מראש הממשלה לקבל משפט צדק.

"היועץ מנע מראש הממשלה את מימון הגנתו המשפטית, הוא מנסה לעקוף את החלטת 11 שופטי בג״צ ואת חוק יסוד הממשלה באמצעות 'מסמך ניגוד העניינים' שממליץ לשלול מראש הממשלה סמכויות בסיסיות ו'לשתק' אותו, וכעת הוא פועל בחוסר סמכות כדי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בעניין ההגנה המשפטית של רעייתו.

"היועמ״ש איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים".

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
עידן יוסף
+יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "צפי לעלייה של מעל 100% בפניות לשירותי הרווחה"
11:06 27/07/20  |  מירב ארד
יו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני אמרה בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח על מצב שירותי הרווחה בעידן הקורונה, כי "עם הימשכות הקורונה, הצפי שלנו שככל שהאבטלה גדלה, קיימת אובדנות, יש עומסים בבתי חולים וכדו' תהיה עלייה של מעל 100% בפניות. כרגע אנו עומדים בעלייה של 70% בפניות".
+קשיים בהגעת תלמידי ישיבות מחו"ל
00:47 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עומס בקונסוליות וזמני המתנה ממושכים בטיפול בבקשות. יו"ר ועדת עלייה וקליטה השיג הקלה באישור תלמידים-קטינים: "לא נאפשר יצירת צוואר-בקבוק ביורוקרטי"
([צילום ארכיון: איתמר לוין])
+האוזר: "להעביר תקציב עם אופק, מהר ככל האפשר"
22:45 26/07/20  |  עידן יוסף
ח"כ צבי האוזר, בטוויטר: "‏מי שחושב שניתן יהיה להתמודד בחורף עם נגיף הקורונה, השפעת ובנוסף לזה להכניס את ישראל לקלחת בחירות- לא מבין בפני מה אנחנו עומדים. הגל שעמו אנו מתמודדים כעת מינורי לעומת זה שצפוי לבוא בחורף. רק ממשלת אחדות יכולה להתמודד עם המשימה. יש ליצור ודאות פוליטית ולהעביר תקציב עם אופק, מהר ככל האפשר".
+מרגי לשמולי: הגדל תשלום לתמיכת מוסדות ציבור
21:09 26/07/20  |  עידן יוסף
ח"כ יעקב מרגי פנה לשר הרווחה איציק מולי וביקש להגדיל את התשלום לתמיכת מוסדות ציבור. מנהלת אגף מוסדות ציבור שלחה מכתב בעניין תשלום מקדמה בסך 86 שקל בלבד לחודש. הסכום המועט הזה עבר רק בשל אי-העברת תקציב המדינה לשנת 2020.

מרגי מבקש לבחון עם משרד האוצר הגדלת תשלום המקדמות לסכום משמעותי יותר, בשל העובדה כי כספי תמיכה אלו נועדו לסייע למוסדות החינוך עבור תלמידים ממשפחות מעוטי יכולת אשר אינן יכולות לשלם את מלוא עלות שהיית תלמידים בפנימייה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אלדד / Dan Eldad   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר נתניהו / Yair Netanyahu   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אכיפה בררנית זוקפת את ראשה המכוער"
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
26/07/20 22:11
 
האמת
27/07/20 00:56
2
מניסיוני
26/07/20 22:58
3
שפן
27/07/20 02:28
 
ארנבת
27/07/20 11:18
4
שמישלי
29/07/20 04:57
5
שמישלי
29/07/20 04:57
6
שמישלי
29/07/20 04:57
7
שמישלי
29/07/20 04:57
8
שמישלי
29/07/20 04:57
9
שמישלי
29/07/20 04:57
10
שמישלי
29/07/20 04:57
11
שמישלי
29/07/20 04:57
12
שמישלי
29/07/20 04:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
סגן שר התחבורה, אורי מקלב, מאשים את ראש הממשלה באישורה בקריאה טרומית של הצעת החוק בעניין טיפולי המרה. בראיון (יום ו', 24.7.20) לביטאון דגל התורה "יתד נאמן", אמר מקלב: "אנחנו יודעים את האמת מי אשם בזה. נתניהו עשה באמת הכל לתקוע טריז בינינו לכחול לבן. חבל מאוד מבחינתו, כי זה יכול לפעול נגדו כבומרנג".
24/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בימי בין המצרים אנו נזכרים בגורמים שהביאו לחורבן בית שני ולכל האסונות שבאו בעקבותיו דברי חז"ל מצביעים בצורה ברורה על אשמתם של המנהיגים: אטומים, מנותקים, דואגים רק ליחסי הציבור שלהם ובורחים מאחריות השוואה למציאות שלנו מעוררת חלחלה וחייבת להדליק את כל נורות האזהרה נקודת האור מצויה דווקא במקום אותו חלק מאותם מנהיגים אוהבים לתקוף: מערכת המשפט
24/07/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
כאלפיים בני אדם הפגינו (יום ה', 23.7.20) סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, נגד בנימין נתניהו ובכיכר פריז. קודם לכן נערכה באותו מוקד הפגנה של מאות מתומכי ראש הממשלה, שהסתיימה.
24/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הליכוד נחלש וימינה מתחזקת - אלו הממצאים העיקריים שעולים מסקרי ערוצים 12 ו-13 בשאלה למי היית מצביע לו היו הבחירות מתקיימות היום.
23/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הקורונה בכנסת אישרה (יום ה', 23.7.20) את פתיחתם בימי שישי ושבת הקרובים של המוזאונים, והאטרקציות תיירותיות וגני החיות לפי הנחיות התו הסגול. חדרי הכושר, ייפתחו רק ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם.
23/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il