|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  

  יצחק דנון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
טיסות המטען המיוחדות שותקו [צילום: דוברות אל-על] דרשו יחידת מיקוח עצמאית [צילום: סיון פרג']

נתונים שמסרה ההנהלה לבית הדין לעבודה

שכר קברניט אל-על: 95,000 שקל בחודש

78 טייסים משתכרים עד 160,000 שקל בחודש ההנהלה: המטרה האמיתית של הטייסים היא להחליף את השליטה בחברה ולהעביר אותה לידי משקיע שיעניק להם תמורות כלכליות טוענת שהטייסים הציגו דרישות סף בלתי סבירות בעליל לקיומו של מו"מ על התייעלות בשל הקורונה
02/08/2020  |   איתמר לוין, יצחק דנון   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

השכר הממוצע של קברניט באל-על עומד על 95,000 שקל לחודש, ו-78 טייסים משתכרים עד 160,000 שקל לחודש כאשר הממוצע שלהם הוא 120,000 שקל לחודש. כך מוסרת החברה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, ממנו ביקשו הטייסים לפסול את הסכם ההתייעלות עליו חתמה ההסתדרות עם ההנהלה.

ההסכם קובע יעד חיסכון של 105 מיליון דולר בשנה במשך חמש שנים וכולל פיטורים של כמה עשרות טייסים (מבין 630 המועסקים בחברה). הוועד החדש של הטייסים, בראשותו של ניר ראובני, טוען, כי ההסכם נחתם ללא מו"מ, בלא שנמסרו הפרטים הדרושים ומאחורי גבם. ההנהלה טוענת בתגובה (30.7.20), כי קיימה עשרות פגישות עם הוועד ומסרה לו פרטים רבים, אך הוא הציג דרישות בלתי מתקבלות על הדעת המתעלמות ממשבר הקורונה - שלדבריה הוא הקשה ביותר בפניו ניצב אי-פעם ענף התעופה העולמי.

על-פי הנתונים שמוסרת ההנהלה, הטייסים מהווים רק 10% מכלל עובדי אל-על - אך שכרם מהווה 41% מהוצאות השכר בחברה. עלויות אלו אינן כוללות תנאים נלווים והחזרי הוצאות, כמו אש"ל ובתי מלון - כך שבפועל, חלקם בעלויות השכר גבוה עוד יותר. זאת ועוד: בהסכמים הקיבוציים שנחתמו עימם בשנים 2016 ו-2018, הצליחו הטייסים - בעלי כוח המיקוח הרב ביותר בחברה - לזכות בתוספות שכר בשיעור כולל של 60%.

ההנהלה אומרת כי בחודשים מארס-אפריל הצליחה לקיים טיסות מטען וטיסות חילוץ, שהיו צינור האוויר שלה באותה תקופה, ולהעסיק בהן 45% מכלל הטייסים (אם כי בהיקפים נמוכים בהרבה מן הרגיל) ומאות עובדים נוספים. אולם מאז שנבחר בתחילת יולי הוועד בראשותו של ראובני, מסרבים כל הטייסים להתייצב לטיסות אלו, במטרה לשתק את פעילות החברה. בשל כך, לא היה מנוס מלהוציא לחל"ת גם את העובדים האחרים שהועסקו סביב טיסות אלו.

לטענת ההנהלה, הטייסים הציגו לאורך חודשי הקורונה שורה של תנאים מוקדמים לניהול מו"מ על התייעלות: הקמת ועד נפרד משלהם, הכרה בהם כיחידת מיקוח נפרדת, זכויות במקרה של עלייה בערך מניות החברה, ולהחזיר מחל"ת טייסי בואינג-737 למרות שאין כל פעילות של מטוסים אלו. לדברי ההנהלה, בעוד שהיא הייתה מוכנה לדון על חלק מן הדרישות, הטייסים לא היו מוכנים לדון לגופה ביעד החיסכון שהציבה - 110 מיליון דולר.

בסוף חודש מאי הדברים הגיעו להתפרצות אלימה, שהובילה את יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, להשעות את חברי נציגות העובדים ולהעמידם לדין משמעתי. בסוף יוני נבחר ועד הטייסים בראשותו של ראובני, והוא הקצין את העמדות ודרש להתערב במבנה הבעלות - טוענת ההנהלה. הוועד הציג דרישות מוקדמות חדשות לניהול מו"מ על התייעלות: העברת השליטה מידי משפחת בורוביץ לידי משקיע מטעם הטייסים, החזרת טייסי ה-737 מ-1.6.20 ותוספת של מיליוני דולרים לטייסים שלא הוצאו לחל"ת. באמצע יולי הסכים הוועד לחיסכון שנתי של עד 86 מיליון דולר, תוך שבמקביל הוא דורש תוספת טייסים בחלק מן הטיסות והטבות בדמות כרטיסי טיסה - דרישות שההנהלה דחתה על הסף.

בשל כך, אומרת ההנהלה, היא חתמה על הסכם עם ההסתדרות - הארגון היציג של עובדי אל-על - ובו נסוגה מרבות מדרישותיה והסכימה לדרישות של ההסתדרות. במקביל, פורסם בתקשורת שוועד הטייסים מנהל מו"מ עם משקיע אפשרי "בדבר מתן תמורות כלכליות ותנאי העסקתם" - מה שמלמד, לטענת ההנהלה, שמטרתו האמיתית היא להחליף את הבעלות בחברה. ההנהלה מבקשת מבית הדין לדחות על הסף את תביעתו של ועד הטייסים, בין היתר בנימוק שהיא הוגשה בחוסר סמכות, בחוסר זכות ובהעדר נקיון כפיים. תגובת ההנהלה הוגשה באמצעות עוה"ד אוהד גלעדי, רוני איטח-גנט ואור איבשיץ.

תאריך:  02/08/2020   |   עודכן:  03/08/2020
איתמר לוין, יצחק דנון
+שומרים על קשר
11:01 03/08/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
איך בכל זאת אנחנו ממשיכים את החיים כפי שהכרנו אותם קודם, עכשיו בתקופת הקורונה?

(השגריר דיויד פרידמן [צילום: AP])
+בקשה לתביעה ייצוגית נגד אקום
10:58 03/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שלושה בעלי זכויות ביצירות מוזיקליות טוענים שהאגודה מחזיקה בקופתה סכומי עתק המגיעים לבעלי הזכויות, ושחובתה לחלק אותם כדי לסייע ליוצרים במשבר הקורונה
("הסירה מהאתר את הדוחות הכספיים")
+מאז פרוץ הקורונה: נוספו רק 20 מיטות לבתי החולים
10:56 03/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מינואר 2020 ליולי 2020 גדל מספר מיטות האשפוז הכללי בישראל מ-16,301 מיטות ל-16,321, כלומר נוספו רק 20 מיטות אשפוז כללי  ▪  באשר לנתוני התפוסה באשפוז הכללי, י התפוסה במחצית הראשונה של השנה אינה גבוהה יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובחלק מבתי החולים אף נמוכה יותר  ▪  במשרד הבריאות השיבו לפניית הממ"מ לגבי תפוסת מיטות הקורונה שמדובר בנתונים שגויים שלא ברור מה מקורם וכיצד חושבו  ▪  פרופ' רוטשטיין: הנזק הכלכלי לביה"ח – למעלה מ-200 מ"ש
אשפוז במחלקת הקורונה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
פרופ' רוטשטיין. נזק של מעל 200 מ"ש [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+הופעות אומני רחוב ומוזיקאים באתרי רט"ג
10:16 03/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המיזם המשותף למשרד התרבות ומפעל הפיס יספק תעסוקה לכ-960 אמנים במגוון תחומים וכ-120 מוזיקאים שיופיעו באתרי רשות הטבע והגנים  ▪  הפעילות תתקיים שלוש פעמים בשבוע באתרים הפרוסים מהצפון ועד דרום במהלך חודש אוגוסט
(מוזיקה בחיק הטבע [צילום: פלאש 90])
+ארה"ב מפנימה סוף-סוף: צריך מסיכות
08:06 03/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מתאר כיצד חודשים יקרים ירדו לטמיון, כאשר אפילו גורמי הבריאות בארה"ב לא המליצו להשתמש במסיכות  ▪  לאחר מכן נכנסו לתמונה סירובו של טראמפ לטעות מסיכה, תרבות המתנגדת להן באופן עקרוני והנחיות מקצועיות סותרות  ▪  רק הזינוק בהיקף הקורונה בחודש שעבר הוביל סוף-סוף לחובת מסיכות - אם כי לא בכל רחבי המדינה
המתנגדים טענו שזוהי פגיעה בחופש [צילום: ג'ון לוכר, AP]
הפכו לנושא לוויכוח פוליטי [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+אילת: עוכבה חולת קורונה ששברה בידוד
00:44 03/08/20  |  עידן יוסף
המשטרה עיכבה נופשת במלון קלאב הוטל באילת בחשד שהיא חולת קורונה שהפרה בידוד. לטענתה קופת החולים שלה הודיעה לה שסיימה את תקופת הבידוד, אך זאת בניגוד טענה למה שמופיע במערכת של משרד הבריאות. היא ומשפחתה הורחקו מהעיר ומחר הנושא ייבדק מול קופת החולים ומשרד הבריאות.
+שוש טורס מבקשת הקפאת הליכים ונאמן זמני
21:20 02/08/20  |  יצחק דנון
חברת שוש טורס (2000) למתן שירותי תיירות מבקשת (2.8.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו להקפאת הליכים נגדה ומינוי נאמן זמני. לדברי החברה, חובותיה נאמדים ב-4.6 מיליון שקל וצו ההקפאה נועד לאפשר לה לצלוח את המשבר שנוצר בענף התיירות עקב מגפת הקורונה. החברה מציינת, כי מכרה בדצמבר אשתקד את פעילותה לחברת תלמה נסיעות ותיירות, ולטענתה תמורת המכירה מצויה בסכנה אם היא תחדל להתקיים.
+מגבלות התכנסות ייקבעו בהתאם למיקום ולמספר המשתתפים
20:23 02/08/20  |  עידן יוסף
תוכנית הקורונה החדשה: משרד הבריאות ופיקוד העורף הפיצו מתווה למשרדי הממשלה שמטיל הגבלה של התכנסויות ועל אירועים בהתאם למיקום ולמספר המשתתפים. במתווה יש הצעות לאופן הפעלת מערכת החינוך במגבלות התו הסגול, כך שתיסגר בהתאם לעלייה בתחלואה (כאן חדשות).
+מספר המתים מקורונה עלה ל-536
20:02 02/08/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי נכון לאתמול 1.8 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים במערכת 628 מאומתים חדשים. 7,793 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 2.8 נכון לשעה זו: 72,584 מאומתים מפרוץ המגפה. 342 חולים שמצבם מוגדר קשה. 98 מונשמים. 536 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

במשרד מדגישים כי מספר תוצאות הבדיקות והמאומתים החדשים הוא המספר הידוע, נכון לעכשיו. כמו-כן, מספר החולים הפעילים והמחלימים משקף שינוי של הימים האחרונים בהגדרת המחלימים. השינוי טרם הושלם במלואו, ועודנו בתהליך.
+אדלשטיין: "בימים האחרונים בלמנו את עליית הנגיף"
19:44 02/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות סייג בישיבת מרכז השליטה כי "המספרים עדיין גבוהים ומדאיגים"  ▪  נתניהו: "צריך להגיש תקציב לזמן קצר. הממשלה לא צריכה ליפול"  ▪  גנץ אישר גיוס מילואים למפקדת הקורונה שמאפשר גיוס בצווי חירום של עד 3,000 אנשי מילואים שיעסקו בתחקירים אפידמיולוגיים ויתגברו את מלוניות הקורונה
(חזי לוי, יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו)
+נתניהו: 3 מיליון ילדים קיבלו מענקים
18:00 02/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפגש עם שר האוצר ועם מנכ"ל הביטוח הלאומי לציון העברת מענקי הסיוע ל-99.57% מילדי ישראל  ▪  "למעלה מארבעים אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך - הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות"
(נתניהו, כ"ץ ושפיגלר בלשכת ראש הממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ])
+מי יהיו הראשונים להתחסן נגד הקורונה
17:45 02/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מדווח על דיונים במרכז לבקרת מחלות לצורך קביעת קבוצות הסיכון העיקריות, בתקווה שיהיה חיסון בחודשים הקרובים  ▪  לצד השיקולים המובנים מאליהם של חיוניות התפקיד ומידת החשיפה לסיכון, האווירה החברתית בארה"ב מחייבת להתחשב גם בשאלות של גזע ומוצא אתני
ההחלטה תהיה שנויה במחלוקת [צילום: האנס פניק, AP]
שאלה של הגדרות [צילום: האנס פניק, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שכר קברניט אל-על: 95,000 שקל בחודש
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחמיה תנא
2/08/20 21:53
2
נחמיה תנא
2/08/20 21:53
3
אזרח מזועזע
3/08/20 10:07
4
זחלילה
4/08/20 16:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
"בימים האחרונים ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף, אבל המספרים עדיין גבוהים ומדאיגים", אמר (יום א', 2.8.20) שר הבריאות יולי אדלשטיין בתום ישיבת מרכז השליטה קורונה בראשות ראש הממשלה נתניהו. מנכ"ל המשרד, הפרופסור חזי לוי, הבהיר כי קוצרה תקופת הבידוד לחולים, עם ובלי תסמינים, אך בידוד לאנשים שבאו במגע עם חולה מאומת נותר 14 יום.
02/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש (יום א', 2.8.20) עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, ועם מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, עם תחילת העברת ״מענק לכל אזרח״ לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל.
02/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
כאשר הניסויים ליצירת חיסון לקורונה נמצאים בשלביהם האחרונים, מתחבטים פקידים ומומחים אמריקנים באחת השאלות הקשות ביותר בפניהם ניצבת ארה"ב: כאשר יהיה חיסון – מי יקבל אותו ראשון? וושינגטון פוסט מדווח (30.7.20), כי דיונים בנושא כבר מתנהלים בוושינגטון.
02/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
האם מבני ציבור ייפתחו לצורך תפילות בימים הנוראים? יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) פנה לממונה המאבק בקורונה, הפרופסור רוני גמזו, והציע פתרון שלדבריו יאפשר תפילה בטוחה בימים הנוראים.
02/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
תהליכי ההתפרקות השלטונית, הכלכלית והחברתית האנרכית מודל 2020 בישראל, כמו בעולם, משקפים שינויים חברתיים כלכליים ופוליטיים בישראל ובעולם הגלובלי, שבו מתנגשים כוחות מנוגדים חיוביים מול שליליים. הכוחות החברתיים החיוביים בקרב העמים, שיכריעו איך ייראו פרדיגמות ופלטפורמות החברות האנושיות העתידיות, אינם משקפים יותר פוליטיקת אידיאולוגיות ופרקטיקות חברתיות, פוליטיות ומפלגתיות שאבד עליה הכלח, אלא את העוצמות החדשות, שאליהן חוברים צעירים רבים שחייהם נהרסים בשל פרדיגמת הקורונה, שהיא בעיקר יוצרת "הרס-יוצר", חברתי-כלכלי. התופעות והכוחות מנבאי השינוי כבר קיימים בזירה הציבורית שכוללים בין השאר את:
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
משה מרגיש כחייל הנמצא בחזית ואינו מוכן לנטוש את עמדתו    "במשך שנה, מיום פרסום ניסיון ההתנקשות בחיי פתחתי 18 נציגויות תחת סכנות ממשיות וייסדתי אידאולוגיה הסברתית שלא נוצחה בידי משמר...
עדנה ויג
עדנה ויג
"יש בך כוחות שמעולם לא ידעת על קיומם. אתה מסוגל לעשות דברים שלא היית מאמין שתוכל לעשותם. אין גבול ליכולת שלך, אלא רק הגבולות שאתה מציב לעצמך, כאשר אתה חושב על מה שאינך יכול לעשות. ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il