בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יו"ר ועדת הכלכלה בביקורת קשה:
|
|
|
משרד התחבורה מכשיל רפורמת ענף הרכב
|
הוועדה הגיעה למסקנה שהתחרות נכשלה ומוכשלת ע"י הגורמים שהיו אמורים לעודד אותה ● יבואן זעיר: "נועלים לנו את השוק ואני לא יודע מי עושה את זה" ● יו"ר איגוד המוסכים: בישראל יש רשות אי-תחרות; משרד התחבורה טען שהוא לא מקבל נתונים מרשות התחרות - ורשות התחרות טענה כי יש שיתוף פעולה טוב עם המשרד ● מרגי נגד משרד התחבורה ורשות התחרות: אקים ועדת משנה שתפתח את תיבת הפנדורה
|
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 3.8.20) ישיבת מעקב אחר יישום חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, אותו אישרה לפני למעלה מארבע שנים. היו"ר יעקב מרגי הזכיר בפתח הישיבה, כי הרפורמה נועדה להביא להורדת מחירי המכוניות החדשות וכן הוזלת החלפים והטיפולים ברכב, ואמר כי החליט לבחון את הנושא בעקבות פניות מהיבואנים הזעירים. "אנחנו משלמים כסף רב על מכוניות ולא היינו רוצים שההשקעה תרד לטמיון, לכן נרצה לדעת אם החוק השיג את מטרתו", אמר. מנהל אגף שירותי תחזוקה במשרד התחבורה, איציק סרור, אמר כי "החוק נכנס לתוקף ב-2016 וכיום ישנם 111 יבואנים ישירים ועוד 20 יבואנים עקיפים. היבואנים הישירים מייבאים כ-250 אלף מכוניות בשנה, כשלפני כניסת החוק לתוקף ייבאו כ-287 רכבים בשנה, בעוד שהיבואנים העקיפים ייבאו מאז 2016 9,000 רכבים. מתוכם 4,000 יבואו בשנה האחרונה". עוד הוא הוסיף כי יש מעל 200 יבואנים זעירים, שייבאו מאז 2016 2,300 רכבים, ועוד 7,000 רכבים הובאו בייבוא אישי. סרור אף מסר כי המשרד הסמיך 39 מפקחים לאכיפת החוק, ואמר: "אנחנו מצפים ליותר תחרות וכניסת יותר שחקנים לשוק". היו"ר מרגי ביקש לדעת מה עושה המשרד בשביל לעודד תחרות. ראש תחום כלכלה במשרד, אליאס עזאם, השיב כי המס הגבוה מהווה חסם כניסה והיבוא המקביל התפתח בעיקר בתחום ההיברידי ורכבי היוקרה. הוא הוסיף כי המשרד רוצה לקדם תחרות, אך אין לו סמכות לקבל נתונים מהיבואנים הישירים ורשות התחרות לא מעבירה מידע על רמת הרווחיות שלהם. היו"ר מרגי שאל האם יכול להיות שרשות התחרות מונעת תחרות? ונציגת הרשות, יפעת בס, השיבה כי לרשות יש שיתוף פעולה טוב עם משרד התחבורה, וכשזה אפשרי הרשות משתפת מידע. ח"כ יצחק פינדרוס ביקש לדעת מה צריך לעשות כדי שהיבוא המקביל יגיע ל-20-30 אחוז מהשוק, ואמר כי העסק לא עובד. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי יש כמה קרטלים שמשתפים פעולה, וכולם בדיון מפחדים מהם. לדבריו, "התפקיד שלנו ושל רשות התחרות זה לפרק אותם, ונפרק את מי שלא מפרק אותם ברשות התחרות". ח"כ יבגני סובה אמר כי צריך לזמן את שר התחבורה הקודם, ח"כ ישראל כ"ץ, שהתגאה בהורדת המחירים, ולשאול אותו אם הוא מרוצה. היבואן הזעיר, בן ציון גבאי, ציין כי הבעיה היא להשיג תעודת מקור שלפיה נקבעת ההנחה במכס. "נועלים לנו את השוק, ואני לא יודע מי עושה את זה. יש רכבים שנותנים לנו תעודת מקור ויש שלא. על רובם לא", אמר. הוא הסביר כי ללא תעודת מקור יכולה רשות המיסים, גם אחרי 7 שנים, לדרוש תוספת מס. יו"ר קבוצת גלובל אוטו מקס, דורון שורר, אמר כי דווקא התחרות אמורה להכניס יותר מיסים למדינה, והוסיף כי "הבעיה היא באין סוף אנשים שהאינטרס הציבורי לא עומד מול עיניהם. מישראל יוצאת קריאה ליצרנים, ולסוכנים שונים, בסוגים שונים של איומים שלא למכור לשוק הישראלי. יש איומים על חברות ההובלה. בטורקיה חברת ההובלה הימית הגדולה לישראל הודיעה שאסור לה להוביל לכאן רכבי טויוטה. מכוניות שיש להן יבוא מקביל מחירן ירד בכ-15% וכל המכוניות שיבואנים מקבילים לא מייבאים מחיריהם עלו". מרגי אמר בתגובה כי אם זה נכון, אזי רשות התחרות לא עושה את עבודתה. הוא הוסיף כי בכוונתו להקים ועדת משנה ולפתוח בסדרת דיונים, שככל הנראה תפתח תיבת פנדורה. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, אמר כי "בישראל יש רשות אי-תחרות, והיא עושה עבודה מצוינת. מאשרת מיזוגים, שותקת כשיש קרטלים ויכולה לקבל ציון לשבח על הצלחתה להעלות מחירים. ארבע שנים אחרי שהחוק אושר גם משרד התחבורה לא עושה כלום, ועובר על החוק שהוא בעצמו חוקק". יו"ר ענף הרכב באיגוד השמאים, יהודה יגן, הוסיף כי חברות הביטוח השתלטו בחלקן על הענף וצריך לפתוח את השוק לתחרות. היו"ר דרש את התייחסות רשות המיסים לנושא תעודת המקור, ונציג הרשות, אורי זיסקינד, אמר כי הדרישה לקבל תעודת מקור כדי לזכות בהטבת מס היא חלק מהסכמי הסחר של ישראל. היו"ר מרגי ביקש לדעת באיזה הסכם מדובר ואמר: "סיסמאות כלליות אני צריך לבדוק. בשביל זה שלחו אותי לבניין הזה". מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, חזי שייב, טען כי נאמרו דברים לא מדויקים. לדבריו, "אף יצרן לא מסמיך אף דילר באירופה להוציא תעודות מקור. אני מבין את הקושי של היבואנים הזעירים להוציא תעודות מקור, אבל הם חלק מהסכמי הסחר של מדינת ישראל והם צריכים לבקש את זה מהקונה. לנו מאוד חורה כאשר הדברים פוגעים בלקוחות. אם הוראת השעה מאשרת למכור רכב משומש, ששימש כרכב השכרה בקיץ באירופה ומגיע לישראל בתור רכב חדש, אנחנו חושבים שזה עושה עוול לאנשים שקונים אותו". נציגת רשות התחרות, יפעת בס, השיבה לטענות כלפי הרשות ואמרה: "אם יש לגוף מסוים תלונה על כך שחוליות מסוימות בשרשרת עוצרות מלממש יבוא עקיף - אנחנו קשובים. אנחנו בודקים תמיד, לא תמיד התשובות שלנו מוצאות חן בעיני כל אחד. יש עסקות שאנחנו מאשרים שלא נוחות לחלק מהגורמים בשוק, ואנחנו בודקים". היו"ר סיכם במילים קשות, ואמר: "הוועדה מגיעה למסקנה שהתחרות בענף הרכב נכשלה ומוכשלת על-ידי הגורמים שהיו אמורים לעודד את התחרות. רשות התחרות ומשרד התחבורה לא נקטו שום פעולה מאז חקיקת החוק לפעול ולתקן כשלים שיעודדו את התחרות. סוגיית התחרות בענף הרכב אינה מעניינת את משרד התחבורה. המשרד לא נקט שום פעולה אקטיבית לעידוד התחרות ולוודא שקבוצות כוח בענף זה לא מנצלות לרעה את הכוח שלהם ואת הריכוזיות בענף. הוועדה מתרשמת שישנה ריכוזיות בענף ואולי זו ההזדמנות לבחון לפרק את הריכוזיות הזו כפי שעשו בתחומים אחרים בענפים אחרים במשק הישראלי. הוועדה מתרשמת שרשות התחרות לא מבינה את תפקידה בכל מה שקשור להתנהלות של קבוצות כוח בענף הרכב". לנוכח הדברים הקשים שאמר הודיע מרגי, כי אחרי החגים יקים ועדת משנה שתלמד את הסוגיה לעומק ותביא רפורמה יסודית. הוא הוסיף וביקש ממשרד האוצר "להגיש תוך 30 יום מסמך שבו יפורטו הצרכים שבהן המשרד מתכוון לנקוט בכדי להקל על היבואנים העקיפים והזעירים, וממשרד התחבורה להגיש מסמך המפרט את פעולות הפיקוח והאכיפה שבהם נקט המשרד, בפילוח לענפים, תוך 14 יום".
|
תאריך:
|
03/08/2020
|
|
|
עודכן:
|
03/08/2020
|
|
עידן יוסף
|
+טיק טוק התחמקה מדיון על תוכן אנטישמי
|
23:49 03/08/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
יו"ר ועדת התפוצות הקים צוות עם נציגי פייסבוק, גוגל וטוויטר ומנכ"לי המשרדים לעניינים אסטרטגיים ותפוצות, שיקבע כללים להסרת תכנים כאלו ▪ רונן מנליס לפייסבוק: אתם מסירים תוכן גזעני, אך לא בהכרח אנטישמי ([צילום: אנג'ום נביד/AP])
|
|
+סופית: כספי תרופות לא יעוקלו
|
20:01 03/08/20 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי לא ניתן יהיה לעקל כספי ביטוח רפואי ומימון תרופות ▪ 18 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים ([צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
|
|
+ועדת הכספים אישרה ניוד קופות גמל להשקעה
|
16:52 03/08/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
התיקון צפוי להגדיל את התחרות ולשפר את תנאי החוסכים ▪ עוד אושר כי חוסכים שהגיעו לגיל 60, יוכל להעביר את חסכון קופת הגמל להשקעה, לקופת הגמל לקצבה, ובכך ליהנות מהטבות המס הניתנות בקצבה ▪ יו"ר הוועדה: "צעד חיובי, במיוחד נוכח הימים המורכבים בהם אנו נמצאים" ([צילום: איתמר לוין])
|
|
+"לבחון מחדש שיטת ניקוד עבירות התנועה"
|
16:11 03/08/20 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
ועדת הכלכלה קראה למשרד התחבורה ולמשטרה לערוך בחינה מחודשת של שיטת ניקוד עבירות התנועה תוך שימת לב לממצאים העשויים להעיד על כך שהשיטה אינה מרתיעה עבריינים חוזרים ([צילום: פלאש 90])
|
|
+נתניהו: העניין עם לבנון עדיין באוויר
|
15:55 03/08/20 | עידן יוסף |
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "צה״ל סיכל אמש ניסיון חבלה בחזית הסורית. פעלנו אתמול גם מול רצועת עזה. העניין עם לבנון עדיין באוויר. אנחנו נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו ובכל מי שפוגע בנו - העיקרון הזה תקף".
|
|
+10,000-7,000 כלבים נמסרים מדי שנה לעמותות
|
15:21 03/08/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
רופאה וטרינרית: "כ-400,000 כלבים רשומים בישראל, ורק כמחציתם ב'בעלות אחראית, כלומר מחוסנים. כ-45,000 כלבים חדשים נרשמים מדי שנה" ▪ יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים: "הדרך היחידה היא שינוי חקיקה. להגדיר בחוק צורת הרבעה מותרת ואסורה ולהגדיר גם מי הוא הגוף האוכף" ([צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
|
|
+בתי חולים מתריעים מפני קריסה: "אנחנו בתוהו ובוהו"
|
13:38 03/08/20 | מירב ארד | לרשימה המלאה |
|
רועי רייכר מאגף התקציבים באוצר בדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת] |
מנהל בית חולים הדסה בדיון בוועדה: " הוצאנו 250 עובדים לחל"ת כי אין תקציב. אין לי משכורת לשלם את חודש אוגוסט" ▪ יו"ר הוועדה: "מערכת הבריאות מתפקדת בחסר שמאיים להידרדר לקריסה החורף הקרוב" (בית חולים הדסה. 250 עובדים בחל"ת [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
|
|
|
משרד התחבורה מכשיל רפורמת ענף הרכב
|
|
ועדת הכלכלה ממליצה למשרד התחבורה לבחון מחדש את האפקטיביות של שיטת ניקוד עברייני התנועה, ואת גובה הקנסות והניקוד השלילי על כל עבירות התנועה. ההמלצה נקבעה בסיום דיון שעסקה בשיטת ניקוד עבירות התנועה תוך קריאה לבחון יחד עם המשטרה את הקנסות ואת הניקוד על-פי פיתוח של נהגים מקצועיים, נהגים צעירים ואחרים ותוך ביצוע שינויים בתקנות כדי להתאימן למצב בשטח.
|
|
|
למרות הבטחת משרד הבריאות לוועדת הקורונה בשבוע שעבר, לא הציגו (יום ב', 3.8.20) נציגיו, מתווה או תאריך-יעד לפתיחת מופעי תרבות ואומנות. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הדגישה כי "הממשלה משתמשת בתירוצים ולא בתשובות כנות ואמתיות לפתיחת עולם התרבות. במופעים כאלו ניתן לשלוט היטב בשמירת ההנחיות: מי קונה את הכרטיס, היכן הוא יושב, הגדרה מראש של מקומות ישיבה וקפסולות. ורק צריך לבחור באיזה מתווה לבחור. מריח לא טוב שדווקא עולם זה לא יכול להיפתח, ויש לקבוע תאריך יעד מוגדר".
|
|
|
"מילן קונדרה אמר כי "טוב אנושי של ממש, על רוח החופש הטהורה המגולמת בו, יכול לבוא על ביטויו רק בשעה שהוא מכוון אל המנושלים מכוח. מבחנו המוסרי של המין האנושי, המבחן הקודם לכל המבחנים, ומסתתר הרחק מן העין, הוא מנהגו של האדם במי שנתונים לחסדו: בעלי החיים. בזירה הזאת, נחל המין האנושי מפלה גמורה כל כך, שכל המפלות האחרות אינן אלא נגזרותיה", כך פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', את הדיון (יום ב', 3.8.20) על מניעת סחר בכלבים והרבעתם.
|
|
|
הוועדה לביקורת המדינה התכנסה (יום ב', 3.8.20) לדיון עם מנהלי בתי החולים בעקבות העומס בבתי החולים הכלליים בשל התחלואה בקורונה. מנהל בית החולים הדסה, זאב רוטשטיין התריע מפני ההמצב החמור שבפניו עומד בי החולים: "אין תקציב ואנחנו לא מקבלים לעבודה אחיות ורופאים. הוצאנו 250 עובדים לחל"ת כי אין תקציב. אין לי משכורת לשלם את חודש אוגוסט אם אני לא אקבל את הכסף עד ה-15 לאוגוסט את ה-60 מיליון שקלים השערים יסגרו".
|
|
|
ועדת העבודה, הרווחה הבריאות של הכנסת הקימה לראשונה ועדת משנה מיוחדת לנושא של טיפול המדינה בהלומי הקרב ונפגעי הפוסט טראומה. מאבקם ודרישותיהם של הלומי הקרב להכרה מהירה וברורה מצד משרד הביטחון באו לידי ביטוי לאורך השנים בדיוני ועדה ספציפיים.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|