|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

טיק טוק התחמקה מדיון על תוכן אנטישמי

יו"ר ועדת התפוצות הקים צוות עם נציגי פייסבוק, גוגל וטוויטר ומנכ"לי המשרדים לעניינים אסטרטגיים ותפוצות, שיקבע כללים להסרת תכנים כאלו רונן מנליס לפייסבוק: אתם מסירים תוכן גזעני, אך לא בהכרח אנטישמי
03/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: אנג'ום נביד/AP]

בעוד שחברות גוגל, פייסבוק וטוויטר שלחו נציגים לדיון הטעון (יום ב', 3.8.20) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, הרי שחברת טיק טוק סירבה והתחמקה מכך. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי אין מנוס מעבודה פרטנית, מדוקדקת ואפילו טרחנית של מאבק ממשלתי ישראלי, להסיר כל רשומה או ציוץ אנטישמיים ואנטי-ישראלים.

הוא קרא לראש הממשלה ולשרי הביטחון והחוץ, להתמיד בקביעת פגישה עם מנהלי הרשתות החברתיות - פעם, פעמיים ושלוש - כדי להטמיע אצלם את ההכרח להסיר ולחסום תכנים כאלו. ביטן החליט להקים צוות משותף בשיתוף פייסבוק, טוויטר וגוגל ומנכ"לי המשרדים לעניינים אסטרטגיים ותפוצות, שיקבע קווים מנחים להסרת תכנים אנטישמיים, ובצורה אחידה ומהירה. ביטן דרש כי הצוות יגבש מדיניות פעילה להגשת תלונות - ולא להמתין לפעולת הרשתות.

לדברי ח"כ מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) הרשתות החברתיות מפעילות מוסר כפול ביחס לישראל. "במקום לומר יהודי, הם מאפשרים לומר 'ישראלי' או 'ציוני' ומתירים להעלות כל דבר שלא היו מעזים לומר כלפי יהודים. במדיניות מוצהרת בלבד של החברות לא די, אלא הבעיה היא יישום מדיניות זו".

ג'ורדנה קטלר, נציגת פייסבוק, השיבה כי "בשנים האחרונות עשינו כברת דרך בהסרת תכנים אנטישמיים מהרשת שלנו. אנו משתמשים גם בבינה מלאכותית וגם בבני אדם. במקרים רבים במיוחד בדברי שטנה, אנחנו משתמשים בבני אדם כדי לבדוק את תוצאות הבינה המלאכותית. 88% מדברי השנאה שאנו מורידים - לפני שאנשים רואים אותם". לדבריה, פייסבוק מפעילה 'שולחן עגול' עם הקהילות היהודית ברחבי העולם, כולל נציגי ארגונים כקונגרס העולמי היהודי, כדי לשמוע את חוויותיהם ולשפר את צעדיה. היא הכחישה כי היחס לרשומות אנטי-מוסלמיות או הומופוביות הוא אחר מאשר לתכנים אנטישמיים, ולדבריה הנציבות האירופית דיווחה כי פייסבוק הורידה תכני-שנאה בתוך 24 שעות, ב-75% מהמקרים. רונן מנליס, מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים דחה נתונים אלו, וטען כי בתוך תכני-שנאה אלו נכללים כל ביטויים גזעניים שהם, ולא נמדד שם בנפרד הטיפול בתכנים אנטישמיים.

מנליס הציג מתווה פעולה מוצע להמשך ההתמודדות הממשלתית עם תופעת הדה-לגיטימציה והאנטישמיות ברשת. התוכנית ממליצה על הקמת פורום בין-משרדי להובלת המאמץ מטעם מדינת ישראל, בו יהיו חברים המשרד לנושאים אסטרטגיים, ומשרדי החוץ, המשפטים והתפוצות. כמו-כן, הציע המשרד שורה של דרישות מהרשתות החברתיות, על-מנת להביא להתמודדות אפקטיבית עם התופעה: הגדרת מדיניות ברורה לאיתור וזיהוי שיח דה-לגיטימציה ואנטישמיות, ניטור ייעודי, הגברת האכיפה והגברת השקיפות בכל הקשור לדיווח על פעולות בנושא.

מנליס פנה לנציגי פייסבוק וטוויטר, והציע להם לקדם שלושה צעדים פשוטים שיש ביכולתם להגביר את האמון הציבורי ברשתות, ברקע חוסר הטיפול בשיח הדה-לגיטימציה ברשת: הפניה למקורות מידע מהימנים (כפי שנעשה היום בנושא הקוביד-19) על-מנת למנוע דה-לגיטימציה למדינת ישראל וחדשות כזב, מינוי גורמים מומחים בנושאי הדה-לגיטימציה והאנטישמיות לצוותי הניטור, ודיווח באופן שקוף על תכנים שהוסרו על-רקע זה.

נועה אלפנט לפלר, נציגת גוגל, אמרה כי "הגדרת 'דברי שטנה' בכללי הקהילה שלנו מתייחסת לבודדים וקבוצות בין השאר על בסיס לאום. הדבר הזה נופל תחת כללי הקהילה. רק בשנה שעברה נעשו 30 שינויים בכללי הקהילה, ההבחנה היא בין ביקורת לגיטימית על קיום מדינה ישראל גם אם לא לרוחנו, לבין קריאה לפגיעות בישראלים. קריאה לפגיעה בישראלים היא הבעייתית בין השניים". לגבי יוטיוב היא טענה כי "התייחסותם לנושא מאוד רצינית, פומבית ושקופה לחלוטין. בנושא דברי שנאה, ישנה מדיניות הבנויה ממספר תחומים: הסרה תוכן המקדם שנאה, צמצום הפצה של תכנים בעייתיים 'העוברים קו אדום' ותגמול ליוצרים שהתכנים שלהם הם ראויים". נציגי טיק טוק, לעומת-זאת, התחמקו מספר פעמים מהדיון.

חגי אליצור, סמנכ"ל משרד התפוצות, ציין כי המשרד פיתח מערכת יחידה מסוגה לניטור אנטישמיות ברשתות החברתיות, הפעילה מזה כשנתיים וחצי ומספקת תמונת מצב מתמשכת של ההסתה האנטישמית ברשתות. המערכת פעילה בשש שפות, ניטרה מעל ל-130 מיליון פוסטים וזיהתה כחצי מיליון גולשים המעלים תכנים אנטישמיים. לדבריו, המשרד "עומד בחזית המאבק באנטישמיות, מפעיל כלים מגוונים להתמודדות עמה, מצוי בשיח מול ממשלות וגופים בינלאומיים ופועל לקידום מדיניות להפחתת השנאה האנטישמית ברשתות החברתיות". לדבריו, "צריך להתרכז בים ולא בכפיות: הים גדול מאוד והכפיות קטנות מדי. המיקוד בים הוא ברובו טכנולוגי ואנו נבנה צוות משותף עם רונן מנליס והרשתות - כדי לעצב מדיניות שקופה שניתן לאכוף אותה שתבייש את הים ולא את הכפיות". גם יוגב קרסנטי, ממונה המאבק באנטישמיות במשרד, הדגיש כי הרשתות הן האחראיות לניטור התכנים שמתפרסמים אצלן, ויש לדרוש מהן שקיפות בנתוני ההסתה ומדיניות הסרה ברורה וגלויה, הפעלת סנקציות כנגד גולשים שמפרים את כללי הקהילה ואימוץ הגדרת העבודה לאנטישמיות של IHRA כמבחן לזיהוי אנטישמיות ברשת.

העלייה המדאיגה בשיח אנטישמי ברשתות החברתיות / מצגת
מצגת עם הממצעים שהוצגה לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ב-3 באוגוסט 2020 (21 עמ')

תאריך:  03/08/2020   |   עודכן:  03/08/2020
עידן יוסף
+סופית: כספי תרופות לא יעוקלו
20:01 03/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי לא ניתן יהיה לעקל כספי ביטוח רפואי ומימון תרופות  ▪  18 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים
([צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רונן מנליס / Ronen Manקlis   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיק טוק התחמקה מדיון על תוכן אנטישמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 66), התש"ף-2020, של ח"כ מיכאל מלכיאלי, אשר קובעת כי לא ניתן יהיה לעקל כספים המיועדים לטיפול רפואי או מימון תרופות.
03/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 3.8.20) את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים (קופת גמל) (העברת כספים בין קופות גמל) (תיקון(, התש"ף - 2020.
03/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 3.8.20) ישיבת מעקב אחר יישום חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, אותו אישרה לפני למעלה מארבע שנים. היו"ר יעקב מרגי הזכיר בפתח הישיבה, כי הרפורמה נועדה להביא להורדת מחירי המכוניות החדשות וכן הוזלת החלפים והטיפולים ברכב, ואמר כי החליט לבחון את הנושא בעקבות פניות מהיבואנים הזעירים. "אנחנו משלמים כסף רב על מכוניות ולא היינו רוצים שההשקעה תרד לטמיון, לכן נרצה לדעת אם החוק השיג את מטרתו", אמר.
03/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה ממליצה למשרד התחבורה לבחון מחדש את האפקטיביות של שיטת ניקוד עברייני התנועה, ואת גובה הקנסות והניקוד השלילי על כל עבירות התנועה. ההמלצה נקבעה בסיום דיון שעסקה בשיטת ניקוד עבירות התנועה תוך קריאה לבחון יחד עם המשטרה את הקנסות ואת הניקוד על-פי פיתוח של נהגים מקצועיים, נהגים צעירים ואחרים ותוך ביצוע שינויים בתקנות כדי להתאימן למצב בשטח.
03/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
למרות הבטחת משרד הבריאות לוועדת הקורונה בשבוע שעבר, לא הציגו (יום ב', 3.8.20) נציגיו, מתווה או תאריך-יעד לפתיחת מופעי תרבות ואומנות. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הדגישה כי "הממשלה משתמשת בתירוצים ולא בתשובות כנות ואמתיות לפתיחת עולם התרבות. במופעים כאלו ניתן לשלוט היטב בשמירת ההנחיות: מי קונה את הכרטיס, היכן הוא יושב, הגדרה מראש של מקומות ישיבה וקפסולות. ורק צריך לבחור באיזה מתווה לבחור. מריח לא טוב שדווקא עולם זה לא יכול להיפתח, ויש לקבוע תאריך יעד מוגדר".
03/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il