|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מחלוקת בעניין הגבלות הקורונה על בתי כנסת

שר הבריאות אדלשטיין על הטענות לאפליית בתי כנסת: "מנסים להגיע לקריטריון אחיד" ההחלטה על חגי תשרי תתקבל בקרוב יו"ר ועדת החוקה: "נשמת אפה של היהדות היא התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות"
05/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
השר אדלשטיין והיו"ר אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה (יום ד', 5.8.20) דיון בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו תחת הכותרת: "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם". את הדיון יזמו הח"כים אליהו חסיד ומשה אבוטבול.

אדלשטיין: "לאורך כל הדרך עולה השאלה על השוני בהנחיות בין מקומות שונים. אנחנו מנסים להגיע לקריטריון אחיד עד כמה שניתן. הקריטריון שמנחה אותנו הוא שבפנים הרבה יותר מסוכן מבחוץ ולכן כל אפשרות לפעילות בחוץ עדיפה בין אם זו תפילה או מסעדה. בנוגע להקפדה, הציבור החרדי אינו מקשה אחת ואחרי המציאות הקשה של מרס-אפריל הציבור החרדי ברובו מקפיד. זה לא סוד שכ-50% מהתחלואה היא בקרב הציבור החרדי והציבור הערבי. זה לא משפט מתנשא או גזעני, זה דגל אדום למדינה כי התנאים הסוציו אקונומיים הם כאלו שמספר הנפשות למטר מרובע לא מאפיין הרבה ציבורים נוספים ורואים את זה בנתונים. 10 הרשויות האדומות בישראל שייכות לציבור החרדי או הערבי. יש גם ערים מעורבות אך גם בהן אלו השכונות. כשמסתכלים על הנתונים צריך לחשוב דווקא בדגש על חגי תשרי המתקרבים איך לא גורמים לתופעות שליליות בעקבות הדברים הכי משמחים בלוח השנה".

ביחס להשוואות בין התחומים והענפים השונים אמר: "לאורך הדרך אלו לא היו הוראות המשרד או עמדתו, אלא היו החלטות תלאי על תלאי שהתקבלו בחלקן בכנסת ולאו-דווקא עמדת המשרד שהוצגה בצורה יותר מסודרת בקורלציה בין ענפים שונים. ממילא אוהבים אותי פחות מאשר כשהייתי יו"ר הכנסת אז אני אומר שאם נראה את אומן בממדים שהיו בשנים קודמות זה יהיה אסון.

"ברור שצריך לשנות ולהתאים בין הקריטריונים השונים במקומות השונים. במציאות כמו ראש השנה אם נאפשר במקום של 500 איש 1/3 מהתפוסה 6 שעות יחד, עם כניסה, יציאה, שירותים, אינטראקציה בין 150 ל-200 איש במרחב סגור שזה דבר שמדאיג אותנו בנתוני התחלואה הנוכחיים של כמעט 2000 נדבקים כל יום כשסביר שיהיה חולה קורונה במקום כזה. כשנהיה במצב של 50 חולים ביום הסבירות יורדת ולכן נצטרך לקבל החלטה קרוב יותר לחגים".


השר אדלשטיין אמר עוד כי "תוכנית העבודה ברורה ואנחנו רוצים לראות התאמה מיידית של ענפים ולבחון אם מצליחים להוריד את התחלואה ולהתחשב בחגים הקרבים. אילו הייתה הקפדה של 100% על מסיכות וריחוק לא היינו בתחלואה. בבתי הכנסת בערים כמו שלי בחגים אין איפה להכניס סיכה ולכן על-מנת לאפשר להגיע בימים הנוראים יש להיערך מראש. המצווה הגדולה ביותר היא לשמור על החיים. נעשה הכל שמצד אחד יוכלו להתפלל ומצד שני לא ידביקו את סביבתם".

להצעת ח"כ סובה שהציע לאפשר למקומות עם תפוסה מעל 50 אנשים לפעול תחת נאמן קורונה אמר השר אדלשטיין כי "מה שלא יהיו ההחלטות להמשך, כשמדובר על מקומות גדולים בין אם זה בית הכנסת הגדול בירושלים או קיסריה תהיה מגבלת משתתפים כי התקהלות היא התקהלות. אנחנו מחפשים בכל דרך אפשרית איך לפתוח ומבינים את מצוקת האמנים והאחרים אך צריך למנוע קרוסלה של נתוני תחלואה שבהם פותחים סוגרים פותחים סוגרים".


לשאלת ח"כ אבידר על הסגרים אמר: "סגר זה הכדור האחרון שנשאר לך בקנה. אם אתה מביא לסגר ותוך שבועיים שלושה נשאר עם אותם נתוני תחלואה אתה יכול להרים ידיים ואנחנו מנסים מאוד לא להגיע לשם. נעשה הכל למנוע סגר אך זה תלוי מאוד בשמירה על ההנחיות. חבל מאוד שלצד הקפדה יתרה על הכללים של חלק מהציבור, שולחים לי כל מיני הזמנות בסגנון "נבוא להפגין לצד הזוג למען בניית בית נאמן בישראל" ומייצרים הדבקות שרשרת".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "קדושת החיים בציבור החרדי היא אחד מצוויי התורה החשובים ביותר. צריך להפעיל היגיון באיך אנחנו צריכים לשמור על עצמנו. קשה לנו עם הרבה דברים, נאלצים לוותר על חתונות ונושאים נוספים אבל לציבור החרדי יש שני דברים נורא חשובים, נשמת אפה של היהדות- התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות. חייבים למצוא פתרון לבתי הכנסת, והישיבות שזה מה שמחזיק את העולם על-פי אמונתנו. אם רוצים לדאוג שעשרות אלפי בחורי ישיבות לא יסתובבו בערים אדומות ובמשפחות עם 12 נפשות, צריך למצוא את הפתרון דווקא בישיבות. העברנו 15 חוקים בנושאי קורונה בחודשיים האחרונים והצעתי לעשות מלוניות בישיבות בהן יש הדבקה. אם חלילה נדבקו מספר בחורי ישיבה אפשר לייצר אגף חולי קורונה שיעמוד בכל התקנים במקום לקחת אותם לביתם כשבדרך ידביקו את מי שסביבם. זה יהיה בפיקוח משרד הבריאות והמל"ל. צריך להיכנס לתוכנית ברורה והגיונית. יש לייצר תקן פרטני ומותאם לכל בית הכנסת ומקומות שלא יעמדו בתקן ייקנסו. אי-אפשר בגלל 5% או 10% שיפרו כללים להפיל הכל. לכל רשות מקומית יהיה תברואן או איש בריאות הציבור שיהיה אחראי לפקח. אנחנו הולכים לחיות בשגרת קורונה ואי אפשר לחיות בדלי הדברים היומיומיים ויש כאלו שעבורם הדברים הרוחניים הם דברים של יום יום ויש למצוא לכך פתרון".

הרב הראשי דוד לאו: "אותם 17,000 סטודנטים, תלמידי ישיבות ואולפנות שיגיעו לכאן זו ברכה לישראל, כמובן לפי ההנחיות ובבידוד מתאים. בנוגע לבתי כנסת, אין דומה בית כנסת שיש בו 20 מקומות ישיבה והגבלה של 10 היא הגיונית לעומת בית כנסת שיש בו 300 מקומות ישיבה או בית הכנסת הגדול בו יש 3000 מקומות ישיבה ואין היגיון להגבלה הזו. אני לא מכיר מקום בארץ בו יש שמירה על הגבלות הקורונה כמו רוב מוחלט של בתי הכנסת. כשמגיע האדם ה-11 הוא עולה למעלה לעזרת נשים והאדם-21 יוצא החוצה ליד החלון. בראש השנה וביום כיפורים באים מתפללים רבים וחובה עלינו לעשות הכל שהמתפללים יוכלו לבוא. המרחב הפתוח לא צריך להיות מוגבל ב-20 אנשים כאשר הוא גדול ואפשר לשלוח אוכפים לוודא שעומדים בתנאים. קבעו תנאים ונעמוד בהם כי בעוד 45 יום נעמוד בראש השנה ונתפלל למגיפה אחרת של אהבת אדם וידידות בין אנשים, אך עד אז מצאו את הדרך שבני ישראל יוכלו להתפלל בבתי כנסת כקדמת דנא".

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה): "אנחנו מצווים על נשמרתם לנפשותיכם והתורה אומרת לנו לסמוך על הרופא שירפא ואם אפשר לקחת סיכון במקום אחד אפשר גם בשני. חשיבות התפילה ליהודי בבתי כנסת אינה פחותה מבריכות או חדרי כושר. במקומות מסוימים פתחו לפי תפוסה במקום. כמו לגבי הפגנות שאי אפשר לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ואני בעד, למרות שלא נשמרים הכללים, צריך לזכור שמדינת ישראל קמה כיהודית ודמוקרטית ומשום מה דילגו על היהודית. אנחנו לא מבקשים לערוך אירועים בבתי כנסת אלא להתפלל. יש בתי כנסת בגודל 4000 מ' ויש 100 מ' ואין דין אחד כדין השני. אפליית בתי כנסת נמצאת בראש של כל יהודי שהולך להתפלל היום בבתי כנסת כשרואים שפותחים חדרי כושר ובתי כנסת לא, מאבדים את אמון הציבור".

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס): "הצער מאוד גדול. בוועדת הקורונה דוחפים חזק את קיום אירועי התרבות ואין הבדל בין 100 שיושבים ושומעים קונצרט לבין 100 ששומעים חזן בבית כנסת. אנחנו מתקרבים לחגי תשרי ואמירת סליחות ושבועיים מהיום יחל לחץ ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שהציבור יעשה דין לעצמו. אנחנו לא בסגנון של לפתוח ולצפצף אלא לעשות הכל בצורה מסודרת של תו סגול. המרמור הכי גדול הוא כשאין קריטריונים ברורים ואין הסבר מה ההבדל בין זה לבין זה. אני פונה לראשי הערים לתת אפשרות לתת בימים הללו מנ"סים בתי-ספר וכיתות כדי לאפשר את קיום המנהגים בצורה מרווחת. פתרון נוסף הוא למנות גבאי קורונה".

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד): "אני לא רואה סיבה בעולם שלא לאפשר את המתווה לבתי הכנסת. יש פה ציבור גדול שמראש שרומסים את זכויותיו ושהוא מופלה ביחס לגורמים אחרים".

ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה): "הציבור מחכה לתשובות הברורות למה מסעדות יכולות להיפתח במתווה ולבתי הכנסת אין שום מתווה. חייב להימצא מתווה ושאנשים ישמרו עליו לא פחות מלולב ולא פחות מכיפור".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "אסור לעצור את התפילה בבתי הכנסת ויש להקפיד על מקום מאוורר, מסיכה ומרחק שני מטרים. בוודאי לאפשר לאנשים להתפלל במרחב הציבורי. אני לא מוותר על הכיסא שלי בבתי הכנסת בחגים הבאים עלינו לטובה". הוא פנה לשר אדלשטיין ואמר: "הקול שלך ערב לאוזננו, אתה מתבטא בצורה זהירה בכל הקשור לסגרים ואנחנו רוצים לדעת מה עמדתך בנוגע לסגרים כי כל מה שאנחנו אומרים כאן בטל ב-60 אם יש סגר. סגירת המרחב הציבורי לא פוגעת בקורונה אלא במחאה. צריך לתת מעטפת בבתי כנסת, מסעדות ואולמות תרבות, לאפשר פינה מאווררת לאוכלוסייה בסיכון".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "לא הייתי מייחד את הדיון רק לבתי כנסת אלא בתי תפילה של כל הדתות. אנחנו מחזקים את ידי השר והמשרד במאבק בנגיף הזה וחשוב שכל הציבור ימלא אחר ההוראות אך יש גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. התרענו על כך בחג הקורבן וברגע האחרון הודיעו על סגר. מי יכול לעמוד בזה? יש מסגדים שמכילים אפילו יותר מ-1,000, אז תאמר רק 20? למה אי-אפשר לפי תו סגול ומרחק 2 מ' לאפשר יותר מתפללים? אלו מקומות היגייניים בהם מחויבת נטילת ידיים. מה שיקרה הוא שיהודים מוסלמים ונוצרים ילכו בסוף ויקיימו את המצוות וצריך לאפשר זאת לצד שמירה על הבריאות של האזרחים".

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "יש לנו את הימים הנוראים ויש לנו את א' אלול שלא פחות קריטי והוא קודם לא' תשרי. צריך לעשות דברים שהציבור יכול לבלוע, אולי לחלק בניין לכמה כיתות כדי שלא תהיה התפרצות ב-א' באלול וההדבקה תהיה כפולה".

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו): "האם יש לך תשובות ביחס לאומן כאשר ממשיכים לשווק טיסות? באשר לפתיחת בתי הכנסת, אם יש בית כנסת גדול צריך לפתוח ולעשות נאמן קורונה. בכל בית קולנוע ותיאטרון מעל 50 צריך נאמן קורונה. שיהיה אדם תחת פיקודך שיפעיל את מערכת התרבות שאנשיה יושבים בבית חמישה חודשים. תן תקווה לאנשים כולל לבתי הכנסת".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו: "ברור שבחוץ אפשר להיות יותר מקלים, למרות שיכולה להיות הדבקה גם שם בגלל מגע הדוק ואי אפשר לעשות התקהלות של אלפים אך ניתן יותר להתגמש. חלק מהפתרונות יכולים לאוורר עם פתיחת חלון או ונטה, ונציע זאת במסגרת המתווה. פתחנו ביוזמת גמזו ושר הבריאות שולחנות עגולים ובנושא בתי התפילה קיימנו כבר ישיבה אחת. אנחנו מתחילים לראות ירידה, בטווח הארוך של תחילת ספטמבר נבוא עם תוכנית שלפיה ביישובים בהם מצב תחלואה טוב יותר יהיו תנאים מקלים לעומת יישובים עם תחלואה גבוהה. בטווח הקצר, לנסות לייצר כמה שיותר התאמות על בסיס הגיוני ומדעי מקצועי לבתי התפילה ועולם התרבות.

הרב משה דגן, מנכ"ל הרבנות הראשית: "עמדת הרבנות היא שאין היגיון באפליה בין בתי כנסת לאחרים והמתווה המדבר על גודל בתי הכנסת רלוונטי מאוד. יש כ-136 מועצות דתיות והממשק שלהן לבתי הכנסת שונה בפריפריה- שם הקשר הרבה יותר צמוד ויש קשר שוטף בין הרב המקומי לבתי הכנסת ובין הערים הגדולות. אפשר לפעול דרכן כדי להגיע לכל בתי הכנסת והגבאים אם כי היכולת לעקוב ולפקח בעייתית ויש לסמוך על כל קהילה וקהילה".

דברי הרב הראשי דוד לאו לוועדה
[צילום: דוברות הכנסת]


תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
עידן יוסף
+השתתפות עציר בדיון טלפוני תצריך אישור חריג
23:55 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים והשר לבט"פ יוסמכו להכריז יחד על הגבלה מלאה או חלקית של השתתפות עצורים ואסירים בדיונים בבית המשפט ונקבעה סמכות לביטול ההכרזות בכל עת ע"י ועדת החוקה  ▪  לא תתאפשר השתתפות בדיון באמצעות הטלפון בלבד אלא במקרים חריגים ביותר  ▪  ישראל ביתנו והרשימה המשותפת: חוק אנטי דמוקרטי
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+"כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה"
16:39 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי הייתם שואלים למה רק עכשיו"  ▪  לפיד: "הכישלון הוא רק שלך ולא של אחרים"  ▪  ח"כ זוהר לחברי האופוזיציה: "השמאל מסוכן, אתם מסיתים"  ▪  ליברמן: "קואליציה של צבועים"  ▪  בנט: "אין לי עניין להיכנס לממשלה המנופחת והאטומה"
נתניהו. "מכתב במחנה לצייצן המחנה" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
לפיד. "אנחנו נחליף אותך" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+חברי הכנסת אבידר ויזבק הוצאו מאולם המליאה
16:28 05/08/20  |  עידן יוסף
חברי הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) והיבא יזבק (הרשימה המשותפת) הוצא מהאולם לאחר קריאה שלישית לסדר על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. אבידר קרא מספר פעמים לעבר ראש הממשלה נתניהו: "ביבי תתפטר". קראה קריאות ביניים בפתח נאום רה"מ כאשר הציע סיוע הומניטרי ללבנון.
+ליברמן: התנגדנו לפסקת ההתגברות כי זה לא קשור לקורונה
15:15 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+השר רפי פרץ: לא לדגל לבנון בת"א, כן לסיוע הומניטרי
14:35 05/08/20  |  עידן יוסף
שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בטוויטר: "אפשר וצריך לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב ת"א זה בלבול מוסרי. ‏לבנון אפשרה לחיזבאללה להתעצם ואף מאפשרת לפעילות טרור של אירן משטחה. ‏לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום. דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת. את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית ת״א".

ח"כ איילת שקד: "‏במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי".
+ח"כ הלוי: אגיש הצעת חוק נגד התערבות בלתי חוקית של ביהמ"ש בסמכות הכנסת
14:32 05/08/20  |  עידן יוסף
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) מצהיר: "אגיש בימים הקרובים הצעת חוק מתוקנת למניעת התערבות הבלתי חוקית של בית המשפט בסמכות הכנסת. במכתב ששלח ח"כ עמית למציעת החוק, ח"כ איילת שקד נכתב: "כוונתך רצויה, אולם הצעת החוק שהעלית היום נותנת לראשונה חותם חוקי לפסילת חוקי הכנסת על ידי בית המשפט והיא בכיה לדורות ולכן לא תמכתי בה".
+פינדרוס: הצבעה בעד פסקת ההתגברות סיכנה את יציבות הקואליציה
14:30 05/08/20  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "במשך קדנציה שלמה איילת שקד כשרת משפטים נמנעה מהעלאת פסקת התגברות בגלל שותפה קואליציונית זוטרה שנקראה כולנו. בניגוד אליה, הנציגות החרדית מעוניינת באמת להעביר פסקת התגברות יעילה ובשלמות, ולשם כך נדרשת קואליציה יציבה וחזקה של 61 תומכים. לצערנו, לעת עתה אין קואליציה שכזו ודינה של פסקת התגברות כזו להיכשל במליאה. משכך, לא ניכנע לתעלולי האופוזיציה, בפרט בימים אלו בהם מדינת ישראל זקוקה לקואליציה יציבה ומתפקדת".
+הליכוד והחרדים אפשרו דחיית פסקת ההתגברות
14:13 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק של ימינה נדחתה בטרומית  ▪  ניסנקורן: אתם רוצים לייצר מדינה שתפגע בזכויות האזרחים וזכויות הפרט  ▪  שקד: נביא גם פסקת התגברות לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו  ▪  סמוטריץ': ממשלה שבורחת מאחריות וממחויבות למצביעים שלה, הגיע הזמן שהציבור יברח ממנה
(ח"כ איילת שקד [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+אוהב אני את עמי
13:51 05/08/20  |  אריאל קלנר   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם הליכוד בישיבה ה-63 של הכנסת ה-23 [י"ד באב תש"ף, 04.08.2020]
(אריאל קלנר [צילום: דוברות הליכוד])
+לייצר מציאות ראויה יותר בכל תחומי החיים
13:45 05/08/20  |  מיכל וונש   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם כחול לבן בישיבה ה-63 של הכנסת ה-23 [י"ד באב תש"ף, 04.08.2020]
(מיכל קוטלר וונש)
+אמסלם נגד יעלון: "אתה מלא טינה, רעל וארס"
13:09 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת דחתה בטרומית הצעת חוק להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות  ▪  יעלון: אם אין כלום כי לא היה כלום, אז למה הליכוד כל כך מתאמץ למנוע את אותה בדיקה מתבקשת?  ▪  לפיד: גנץ ואשכנזי הסבירו שאנחנו מוכרחים ועדת חקירה ממלכתית לחקר הצוללות  ▪  כחול לבן נעדרה מההצבעה
(ח"כ משה יעלון [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת בעניין הגבלות הקורונה על בתי כנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "אנו דוחים מכל וכל את הפוליטיקה הקטנה, ההתרסה והניסיונות להרוויח רווחים אלקטורליים על חשבון החוסן הלאומי ואחדות העם. לכן, אנחנו נגד פסקת ההתגברות וועדת החקירה בנושא הצוללות בעת הזו. שני נושאים שלא קשורים, לא למלחמה בקורונה ולא להוצאת המשק מהמשבר הכלכלי, ואנו נתמוך בהם רק לאחר שהקורונה והמשבר הכלכלי יהיו מאחורינו". יצוין כי בניגוד לדברי ליברמן, חברי הכנסת של ישראל ביתנו עוסקים גם בנושאים שאינם קשורים לקורונה כגון חוק קמיניץ וחוק הלאום.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 5.8.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון - פסקת התגברות) של חברי הכנסת אילת שקד, אופיר סופר ומתן כהנא (ימינה). ההצעה נדחתה לאחר ש-71 הצביעו נגדה ורק 5 תמכו. חברי הכנסת של הליכוד יצאו מן המליאה וחברי הכנסת של שס ויהדות התורה הצביעו נגד.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אדוני השר, השרים, משפחתי היקרה, אזרחי ישראל, אם יבקשו ממני להגדיר את שליחותי במשפט אחד, הרי שאבחר במילותיו של זאב ז'בוטינסקי: "אוהב אני את עמי ואת ארץ ישראל. זה האני מאמין שלי, זוהי מלאכת חיי, ואין לי צורך עוד בשום דבר בעולם".
05/08/2020  |  אריאל קלנר  |   נאומים
הנשיאה בדימוס כבוד השופטת מרים נאור, השר ויושב-ראש הסוכנות לשעבר נתן שרנסקי ובתו חנה, פרופ' שמחה גולדין, משפחתי היקרה, חברות וחברי הכנסת, תרשו לי לפתוח בדברי החוכמה של מנחם בגין, זכרו לברכה: אין ויכוח על כך שבליבו של כל אחד מאיתנו, בליבו של כל יהודי באשר הוא יהודי, מקננת השאיפה האדירה המחזיקה בנו אולי אף יותר מכפי שאנו מחזיקים בה - על משקל האמרה: יותר מכפי שישראל שמרו על השבת השבת שמרה על ישראל - השאיפה לצדק, השאיפה לתקן עולם שיש בו עוול ודמע ורדיפת אלמנה ודיכוי יתום ועירום ובערות וחוסר אמצעי קיום. צדק - צדק לכול; השכלה - השכלה לכול; אמצעי קיום ראויים לבני תרבות - לכול; קורת גג לאדם - לכול. זו השאיפה הנצחית המקננת בליבו של כל יהודי.
05/08/2020  |  מיכל וונש  |   נאומים
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 5.8.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק ועדת חקירה מיוחדת לרכש ספינות השיט והצוללות לחיל-הים, התש"ף-2020 של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת. לאחר הצבעה שמית, 19 ח"כים תמכו מול 48 שהתנגדו. על-פי המוצע, נשיא בית המשפט העליון ימנה את חברי ועדת החקירה ויגדיר את העניין שיהיה נושא החקירה.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il