ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית,
אמיר אסרף, הודיע לשרת התחבורה
מירי רגב על כוונתו להתפטר מן התפקיד. אסרף, שהיה אמור לסיים את תפקידו רק ב-19 בינואר 2023, עוזב את התפקיד לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד.
הוא מותיר אחריו אדמה חרוכה, ובתקופתו כראש הרשות לא נרשמו הישגים כלשהם. הרשות הייתה בקיבעון, וסבלה מחוסר עשייה. התמודדות הרשות מול משבר הקורונה נחלה כישלון, ובין מחדליו של אסרף נרשם גם נושא היישומונים המתקדמים לתשלום בתחבורה הציבורית, שהושהה לנוכח פגיעתו הקשה בפרטיות ובנוסעים בכלל.
אסרף ספג ביקורת גם ממנהלים בחברות התחבורה הציבורית ומארגוני הנהגים, שבשיחות רקע האשימו אותו בין היתר בכך שהוא מנותק מן השטח וסובל מיחסי אנוש גרועים. אסרף היה מיודד עם מנכ"ל המשרד לשעבר
קרן טרנר, וכבר כאשר עלה נושא מינויו לתפקיד נטען כי הנעליים גדולות עליו, הוא אינו עומד בתנאי הסף ואין לו את הכישורים המתאימים, אולם למרות זאת אושר מינויו לראש הרשות בידי השר לשעבר ישראל כ"ץ.
אמיר אסרף, בוגר אגף התקציבים במשרד האוצר, שימש כרכז תחבורה במשך שנה משם התחרה על תפקיד ס' באגף וכשלא זכה בתפקיד יצא מהאוצר לשוק הפרטי ועבד תקופה קצרה ואז פנה לטרנר, שבאותה תקופה גם נבחרה לתפקיד סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה. טרנר, שהייתה אחראית על נתיבי ישראל במסגרת תפקידה, הורתה למנכ"ל דאז לקבל את מועמדתו של אמיר אסרף לתפקיד סמנכ"ל כספים בחברה למרות שלא עמד בתנאי הסף ואז נדרש לפסול קרוב ל-300 מועמדים שהגישו מועמדות ולהעסיק את אמיר אסרף בניגוד לדרישות הסף ולמורת רוחה של רשות החברות באותה תקופה.
במסגרת תנאי הסף למנהל הרשות, נדרש ניסיון של מספר שנים בתחבורה ציבורית, מרכיב שאמיר אסרף לא עמד בו ואף הוגש על ידו תצהיר שהוא עסק בתחבורה ציבורית במסגרת תפקידו כסמנכ"ל כספים בחברת נתיבי ישראל, שלמרבה האירוניה עוסקת בכבישים, והקשר היחיד בינו לתחבורה ציבורית הסתכם לכל היותר בהתקנת סככות המתנה לאוטובוסים, שבכלל נחשבות ריהוט רחוב, ואין להם קשר להפעלת תחבורה ציבורית.
במכתב פרידה מעובדי הרשות, הוא לא הסביר את הסיבה להתפטרותו, אך ניתן להניח שמי שסימנה לו את הדרך החוצה הייתה שרת התחבורה מירי רגב, שקיבלה תלונות על אופן תפקודו.
אסרף לא כתב לאן פניו מועדות, אך נודע כי יעבור למנהרות הכרמל. אסרף ציין: "אחרי לבטים רבים ועם כאב בטן לא קטן, החלטתי להמשיך לאתגר הבא. הדרך עודנה אורכה [הטעות במקור, ע.י.] ומורכבת והמשימות שנותרו רבות ומאתגרות, מהמורות ודאי לא יחסרו בה. עם זאת, אין ספק בליבי כי אתם תוכלו לכל אלה וכי תמשיכו לפעול באחריות ובמסירות למען ציבור הנוסעים בישראל.
השרה רגב, שכאמור לא ביקשה ממנו להישאר, פרסמה הודעה לקונית, שבה נאמר: ״אני מבקשת להודות לאמיר על שירותו למען קידום התחבורה הציבורית ואני מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך הדרך״.