|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
"ראינו את מהירות הבזק" [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת] "שיח השנאה שאחריתו מי ישורנה" [צילום: פלאש 90]

לאחר שנתניהו האשים אותו בהתרת דמה של משפחתו

מנדלבליט: המנהיגים אחראים להרגעת הרוחות

נתניהו דרש לפתוח בחקירה בעקבות "ביזוי מיני בוטה" שלו ושל בני משפחתו בהפגנה בשבוע שעבר ובעקבות "איום מפורש לאנוס את שרה נתניהו" מנדלבליט השיב: 29 חקירות כבר נפתחו, נחקר חשוד בפוסט נגד שרה נתניהו מנדלבליט מציע לנתניהו לפנות אליו בעתיד לבירור הדברים
11/08/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

"אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי, היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו". כך טוען (יום ג', 11.8.20) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במתקפה חסרת תקדים על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בתגובה רומז מנדלבליט, כי לנתניהו יש חלק בשיח השנאה הקיים בימים אלו.

נתניהו האשים את מנדלבליט בחודשים האחרונים ברדיפה פוליטית, בניסיון להפיל אותו ואת הימין מן השלטון ובכך שהנחיותיו מעכבות את הטיפול במשבר הקורונה. נתניהו ומקורביו גם טוענים מזה מספר שבועות, כי מנדלבליט והפרקליטות אינם מגיבים כיאות על קריאות לרצח נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו - למרות שבפועל נפתחו מספר חקירות והוגשו שני כתבי אישום במקרים כאלו. התקפות אלו מחריפות ככל שמתקדם מועד שמיעת ההוכחות במשפטו של נתניהו - שמנדלבליט הוא שהחליט להעמידו לדין וחתום על כתב האישום נגדו. מנדלבליט היה מזכיר ממשלתו של נתניהו ומועמדו לתפקיד היועץ המשפטי.

כעת, לראשונה, פונה נתניהו במישרין למנדלבליט וטוען, כי בשבוע שעבר "מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך. וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע".

לדברי נתניהו, "איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור? הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מיד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מיד מול כל מעשה עברייני מסוג זה". בכך רומז נתניהו לבקשתו של מנדלבליט להוציא צו הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, מפגינה בוטה נגד ליאת בן-ארי, ראש צוות התביעה במשפטו.

הוא ממשיך: "למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מיד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו. חשוב להדגיש: אני מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא, וחובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אלי ואל משפחתי". לסיום אומר נתניהו: "אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה ביורוקרטי מתפתל שזועק לשמים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

בתגובתו כותב מנדלבליט, כי הבוקר נחקר באזהרה חשוד בכתיבת הציוץ הגס נגד שרה נתניהו, וכי בחודשים האחרונים פתחה המשטרה ב-19 חקירות הקשורות לאיומים כלפי בני משפחת נתניהו. כמו-כן, נפתחו חקירות בעשרה מבין 20 אירועים בהם עלה חשד להסתה אלימות כלפי ראש הממשלה ומשפחתו, ובאחד מהם אף הוגש כתב אישום. לפיכך, הוא אומר, אין יסוד לטענותיו של נתניהו כאילו קיים יחס של קלות ראש כלפי האיומים נגדו. מנדלבליט גם מציע לנתניהו לפנות אליו בעתיד כדי לברר את הדברים.

מנדלבליט מוסיף, בהסכמה עם ראש השב"כ, נדב ארגמן, "כי ראוי להם לכל הגורמים הנוגעים בדבר, מצד זה או אחר, למתן את ההתלהמות ושיח השנאה שאחריתו מי ישורנה. אמנם, אין חולק כי למשפט הפלילי תפקיד חשוב בהקשר זה, וכפי שציינתי לעיל - הדברים מטופלים באופן רציני והחלטי. אולם המשפט הפלילי אינו חזות הכל. בצד זאת, גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תופעות קשות ובלתי נסלחות".
מכתב ליועץ המשפטי לממשלה / 11.8.20
בנימין נתניהו טוען שאביחי מנדלבליט מתיר את דמם שלו ושל בני משפחתו
מכתב לראש הממשלה / 11.8.20
תשובתו של היועץ המשפטי לממשלה על המכתב בו האשים אותו בנימין נתניהו בהתרת דמו

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
איתמר לוין
+מרכזי הגנה טיפלו בכ-5,900 מקרי פגיעה בקטינים ב-2019
01:06 12/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
5,889 מקרים של פגיעות גופניות או מיניות בקטינים טופלו במרכזי ההגנה הייעודיים בשנת 2019  ▪  ב-2020 יש דווקא ירידה בשיעור המקרים, כנראה כתוצאה מהקורונה, אף שהמרכזים הוכרו כחיוניים והמשיכו לעבוד כל הזמן
(ח"כ יוסף ג'אברין [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+משא-ומתן סודי בין נתניהו לגנץ
23:20 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בין השינויים שמבקש נתניהו לערוך בהסכם עם כחול לבן: אם בג"ץ יחליט להתערב - הולכים לבחירות, ומינוי מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה יחזור לידי הפוליטיקאים  ▪  גורם בליכוד: העדרות כחול לבן מהצעת החוק נגד נתניהו - הפרה של ההסכם הקואליציוני שתוביל לבחירות
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+מחירי המים עלולים להתייקר בקרוב
22:38 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מרכז השלטון המקומי מזהיר בוועדת הכלכלה: בקרוב תפקע הוראת שעה לפטור ממס על רווחי תאגידי המים, שהאוצר מסרב להאריך, והמשמעות תהיה עליית תעריפים  ▪  היו"ר: אם האוצר לא יתפשר נקדם פיקוח פרלמנטרי על תעריפי המים - ועדת הכלכלה לא תישאר אדישה
([צילום: פלאש 90])
איתי חוטר [צילום: דוברות הכנסת]
+הבכירים נעדרו מהוועדה והדיון בהצעת החוק נדחה
21:07 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי סירב לדון בהצעת החוק לדחיית ההחזר הכספי ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה - ודרש נוכחות שרים או לפחות מנכ"לי האוצר, התחבורה והבריאות  ▪  "כל עוד החברות מקורקעות איש לא יחזיר שקל לצרכנים"
(אנטאנס שחאדה, יבגני סובה ובועז טופורובסקי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+הממשלה לא עומדה ביעד הייצוג ההולם לערבים
19:47 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות הכנסת]
לפי נתוני הכנסת: בשנת 2019 הועסקו בשירות המדינה 9,763 עובדים ערבים, המהווים 12.2% מכלל העובדים  ▪  2/3 מהעובדים הערבים הועסקו במערכת הבריאות  ▪  במערכת משרדי הממשלה הועסקו 43,873 עובדים  ▪  מהם 3,360 עובדים ערבים, שהם 7.7% מהעובדים במערכת  ▪  ביחס לכלל העובדים במערכת משרדי הממשלה, בקרב העובדים הערבים יש שיעור גבוה יותר של עובדים בדרג הכניסה ושיעור נמוך יותר בדרגים הבכירים יותר ככל שמתקדמים בדרגת הבכירות
(ח"כ אוסאמה סעדי)
+בקריאה ראשונה: מעסיק גדול יחויב לפרסם דוח שנתי המפרט את הבדלי השכר בין גברים ונשים
19:42 11/08/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שכר שווה לעובדת ולעובד (תיקון מס' 6) (חובת פרסום דוח שנתי), התש"ף-2020 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה.

מוצע בה להסמיך את שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים לקבוע הוראות לעניין חובה של מעסיק פרטי המעסיק מעל מאה עובדים לפרסם דין וחשבון שנתי שיציג את פערי השכר בין עובדות לעובדים שהוא מעסיק, לרבות הוראות לעניין הפרטים שייכללו בדוח, והוראות בדבר אופן עריכתו ופרסומו לציבור.

14 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.
+"משרד החוץ מונע עליית יותר מ-40 אלף איש"
14:08 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביוזמת יו"ר ועדת העלייה והקליטה - משרד הקליטה יפעיל אולפן ללימוד עברית עוד בחו"ל, דרך יישומון "זום"  ▪  במשרדי "נפש בנפש" נרשם גידול של 152% בנרשמים לעלייה מארה"ב וקנדה  ▪  במשרדי הסוכנות נרשם לפני כחודשיים גידול של 592% של כלל העולים
(עולים מצפון אמריקה. רישום גבוה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   נדב ארגמן   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרה נתניהו / Sara Netanyahu   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: המנהיגים אחראים להרגעת הרוחות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משפחה מטורללת
11/08/20 18:40
2
מנחם עמיר
11/08/20 18:47
3
Haim Mevin, NYC
11/08/20 22:01
4
מדוע לא מפרסמים?
12/08/20 05:48
5
מגיב ותיק
12/08/20 09:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
עומס רב נרשם ברישום לעלייה במשרדי הסוכנות ובארגון "נפש בנפש", ובוועדת העלייה והקליטה תמה (יום ב', 10.8.20) יו"ר הוועדה דוד ביטן עד כמה מוכנים משרדי הקליטה והחוץ ומינהל האוכלוסין - לעלייה המונית זו. ביטן סירב לשוחח בדיון עם נציגי משרד החוץ בטענה כי "הצענו להם פתרונות, כולל כוח-אדם, ומטעמי יוקרה הם סירבו לקבל אותו. עד שהם לא יביאו פתרונות - לא אדבר איתם. הם צוואר הבקבוק המונע עלייה של יותר מ-40 אלף איש בשנה". לדבריו, על משרד החוץ ומינהל האוכלוסין לצמצם ב-80% את ההמתנה לעלייה. ביטן דרש כי תוענק לעולים האפשרות לקבל מיד אשרת-תייר - עד להשלמת מסמכי העלייה, וקרא למשרדי החוץ, הקליטה ורשות האוכלוסין לקבוע מתווה לעלייה מזורזת שתאפשר עלייה בתוך חודש ימים, מקבלת ההחלטה, והשלמת המסמכים תתבצע כבר בארץ.
11/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון סוער, וכפוף לרביזיה, ועדת הכנסת אישרה את בקשת ח"כ צבי האוזר להקדמת הדיון בהצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון - התפזרות בשל אי-קבלת חוק תקציב) (הוראת שעה), לפני הקריאה הטרומית. בתום הדיון אושרה הצעת החוק ברוב של 10 תומכים מול ארבעה מתנגדים והיא תובא, מחר לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית.
11/08/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שבוע אחרי הדיון הקודם בישיבת הקורונה בפתיחת התעופה לישראל וממנה, עדיין אין בשורה בעניין. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, "שבוע אחרי הישיבה הקודמת, עדיין אין מתווה, אין כללים, אין נתונים על מכרז הבדיקות ואין רשימת מדינות מגובשת. תשובות הממשלה מאכזבות, כיוון שהמתווה לא ברור, לא כולל תיירים והתעופה לא באמת נפתחת". שאשא-ביטון הבטיחה לערוך דיון נוסף ביום שני הקרוב, ודרשה נתונים מלאים כמה מהנכנסים לארץ ששהו בבידוד התגלו כחולים-מאומתים, מהם המדינות בהם מדובר ומה המתווה המוסכם לגבי כל מדינה ומה מצב מכרז המעבדות.
11/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 10.8.20) את צו הגז, העוסק בטיפול של ספקיות הגז הביתי באירועי גפ"מ, בהן דליפות גז ביתי, שהגיש משרד האנרגיה. הצו נועד להסדיר את אמות המידה שחייבו את הספקיות בטיפול באירועי גפ"מ, בהם בין היתר החובה להפעיל מוקד טלפוני 24 שעות ביממה, שייתן מענה אנושי בתוך שתי דקות לקריאה באשר לאירוע גז.
11/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע הצעת החוק שתחייב את הבנק ליידע בעל חשבון בטרם המחאה שנמסרה לפירעון מתוך חשבונו נדונה לסירוב ושעליו לדאוג להפקיד כספים בחשבון עד שעתיים וחצי לפני תום יום העסקים (עד השעה 16:00), בנקים מבקשים מוועדת החוקה, חוק ומשפט להקדים את המועד שעד אליו יהיה ניתן להפקיד כספים לחשבון שיאפשרו את פירעון השיק. באופן רגיל, במרבית הבנקים יהיה פקיד שבשעה 16:00 יוכל לשקול אם לסרב את השיק או לא. כמו-כן, הוצע כי למפקח על הבנקים תהיה אפשרות להאריך את משך הזמן שעד אליו ניתן יהיה להפקיד כספים בחשבון כדי למנוע את סירוב השיק.
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il