|   15:07:40
דלג
  איילת פישביין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

סגירת היל"ה - עבירה על החוק

הקליניקה לחינוך באוניברסיטת חיפה מזהירה שסגירת תוכנית היל"ה המספקת מסגרות לימוד לשמונת אלפים בני נוער שהונשרו ממערכת החינוך הרגילה מהווה עבירה על חוק חינוך חובה במשרד החינוך טוענים שהאוצר מסרב לשחרר את הכסף הנחוץ למימון התוכנית
13/08/2020  |   איילת פישביין   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
הפגנה נגד סגירת תוכנית היל"ה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"החלטת משרדי החינוך והאוצר לסגור את תוכנית היל"ה, מבלי שיש להם חלופות של ממש לתלמידי התוכנית, מהווה פרה ברורה של הדין" - כך טוען עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה לחינוך באוניברסיטת חיפה. לדבריו, תוכנית היל"ה היא מסגרת ייחודית שונה מהותית מכל תוכניות ההעשרה שמשרד החינוך הודיע בימים האחרונים על סגירתן, בכך שהיא מעוגנת בחוק חינוך חובה חינם, לפיו המדינה מחויבת לספק מסגרות לימוד לכל ילדי ישראל עד כיתה י"ב.

אם ייסגרו מסגרות היל"ה, מדגיש עו"ד הרן, משרד החינוך יצטרך למצוא במהלך החודש הקרוב מסגרות לימוד לשמונת אלפים תלמידי התוכנית, שאם לא כן, הוא יימצא עובר על החוק. "מדובר בהפרה של הזכות הבסיסית לחינוך", אומר הרן. הוא הוסיף שהעובדה שתוכנית היל"ה מופעלת על-ידי קבלן פרטי מעידה על "אי הפנמת המחויבות החוקית והציבורית כלפי כלל ילדי ישראל ובמיוחד כלפי נוער בסיכון, שמאפשרת למשרדי הממשלה להעלות על דל שפתיהם לפתוח שנת לימודים מבלי שלילדים אלו יש מסגרת חינוכית ללמוד בה".

"אל תהיו אטומים"

כ-1,600 מורי תוכנית היל"ה מנהלים בימים האחרונים מאבק לביטול פיטוריהם, שיביאו לסגירת כ-200 מסגרות לימוד של היל"ה הפועלות בשיתוף הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. תלמידי התוכנית והוריהם שותפים למאבק המורים. בדיון שנערך השבוע (יום ג', 11.8.20) בוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת בראשות ח"כ מיכל קוטלר וונש, אמר משה שגיא, סמנכ׳׳ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה ותקציבים במשרד החינוך, שהחסם העיקרי בהזרמת הכספים לתוכנית היל"ה הוא החשב הכללי באוצר: "תוכנית היל"ה היא בראש סדר העדיפות של המשרד. יש תקציב במשרד שאנחנו לא יכולים להשתמש בו בשל הוראת החשב הכללי. ברגע שהוא יאשר את השימוש בכסף, או שיאושר תקציב המדינה, יהיה אפשר להעביר את הכסף".

הורה לילד שלומד בתוכנית אמר בישיבה: "לקחו מהילדים את הזכות הבסיסית ל-12 שנות לימוד. אביא לכך ששנת הלימודים לא תיפתח אם התוכנית תיסגר".

יו׳׳ר הוועדה קוטלר וונש טענה: "האוצר עושה פוליטיקה על גבם של בני הנוער בסיכון!", וקראה לממשלה לאשר את התקציב לתוכנית עד סוף שנת 2021: "החריגו את התקציב. אל תהיו אטומים!", אמרה.

גלנט צייץ בטוויטר בקשה לגנץ

שר החינוך יואב גלנט צייץ בטוויטר בקשה אל יו"ר כחול לבן בני גנץ, להסיר את התנגדותו לאישור תקציב חד-שנתי, כדי למנוע פגיעה בתוכניות החינוך המשלים ביניהן תוכנית היל"ה: "1.5 מיליארד שקל מוכנים באוצר לטובת החינוך המשלים במערכת החינוך ובכלל זה תוכנית קרב, היל"ה, המתנ"סים ועוד רבות אחרות. לצערי לא ניתן להעביר את הכסף כל עוד אין תקציב מאושר למדינת ישראל. אני קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ: הצטרף אלינו לאישור מיידי של הצעת התקציב כדי שנוכל למנוע את ביטוח התוכניות החשובות האלה ולמנוע את פיטוריהם של אלפי עובדי הוראה".

חוק חינוך חובה כולל את תלמידי היל"ה

לפי חוק לימוד לימוד חובה, התש"ט-1949, משרד החינוך חייב לממן יחד עם הרשויות המקומיות את לימודיהם של כל בני הנוער בגיל 14 עד 18 הלומדים במסגרות חינוך רשמיות. בשנת 1998 החליטה ממשלת ישראל להחיל את החוק גם על בני נוער שאינם לומדים במסגרות לימוד רשמיות, ובשנת הלימודים תשע"ה הושלמה כניסתו לתוקף של התיקון לחוק לימוד חובה, צעד שמשמעותו המעשית היא שמשרד החינוך ובראשו שר החינוך, אחראי לפעול לספק מסגרות חינוך לכל התלמידים, כולל תלמידים נושרים, בין היתר באמצעות העמדת מסגרות לימודיות חלופיות כדוגמת היל"ה.

עלות היל"ה כ-140 מיליון שקל ויש בה מספר מסלולי לימוד:
  • מסלול לקראת קבלת תעודה ל-8 שנות לימוד,
  • מסלול לקראת קבלת תעודה ל-9 שעות לימוד,
  • מסלול לקראת קבלת תעודה ל-10 שנות לימוד,
  • מסלול לקראת קבלת תעודה ל-12 שנות לימוד,
  • מסלול לקראת בגרות.

תאריך:  13/08/2020   |   עודכן:  13/08/2020
איילת פישביין
+ח"כ דיין: שמעתי את פסיקת בג"ץ ורציתי לבכות
23:46 13/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון של קוראת לממשלה לבקש דיון נוסף על החלטת בג"ץ בעניין הריסת ביתו של הרוצח של הלוחם עמית בן יגאל  ▪  אביו: נתניהו הבטיח ל שהמדינה תערער על ההחלטה
(ח"כ עוזי דיין [צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סגירת היל"ה - עבירה על החוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"שלומם ובטחונם של ילדינו לא הוסדרו עשרות שנים. אחרי עבודה לא קלה נחקקו שני חוקים שיתנו מענה ולו חלקי לדאגות של כולנו. אבל למרות שהחוק נקב בלוחות זמנים, התקנות שהיו צריכות להגיע לאישור הוועדה כבר בחודש אוקטובר עדיין לא מוכנות, וחוק התקנת המצלמות שאמור להיכנס לתוקף ב1.9 לא בשל, כי משרד העבודה טרם הכין את המנגנון לתמרוץ המעונות שיתקינו מצלמות", כך אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יוסף ג'בארין בדיון על חוק הפיקוח על המעונות ועל חוק התקנת מצלמות. "הידיעה שאלפי מסגרות קיימות ללא שום פיקוח צריכה להדאיג את כולם. חשיפת המקרים האחרונים רק חיזקה את חשיבות הפיקוח. אסור לחכות לזוועה הבאה. זה אפשרי לצמצם את היכולת שמקרים כאלה יקרו".
13/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההשפעות החברתיות של משבר הקורונה כבר נבדקות באקדמיה, והשבוע (יום ג', 11.8.20) הן הוצגו בוועדת הקורונה ע"י מחקר חדש מגבעת חביבה ואוניברסיטת חיפה, הרואה במשבר הזדמנות לשיתוף פעולה בין רשויות, קבוצות באוכלוסייה ובניית החוסן האישי והלאומי. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, "מלבד ההשלכות הרפואיות והכלכליות - אסור לשכוח את השפעתה האדירה של המגפה על החברה, על המצב הנפשי והחברתי, ועל הצורך בחשיבה-מחודשת של מערכות יחסים בין הרשויות השונות ובנייה של חוסן חברתי. צריך לראות בראשי הרשויות שותפים מרכזים וראשיים בהתמודדות עם המשבר, ולשתף את הציבור ולרכוש את אמונו - מתוך קשב למצוקותיו ולהעדפותיו".
13/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשבועות האחרונים, מאז הגעתי לבית הזה, אני לא מפסיקה לחשוב על רבן יוחנן בן זכאי, אחד היהודים החשובים ביותר בהיסטוריה; מי שברגע האחרון הצליח לחלץ את העם היהודי מירושלים של בית המקדש הבוער ליבנה של בית המדרש המחבר, ולהמציא אותו מחדש. אני חושבת על המנהיג הזה שחי בתוך ירושלים, בתוך מלחמת אחים נוראה, כשבחוץ עומדים הרומאים ומחכים לרגע הנכון להיכנס ולהחריב הכל; מלחמת אחים שהתחילה בגלל ויכוח על היחס לרומאים, אבל הפכה מהר מאוד למלחמה של זהות, מלחמת הכל בכל.
13/08/2020  |  תהלה פרידמן  |   נאומים
גינויים במערכת הפוליטית לדבריו הגזעניים של סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (שס). שר האוצר ישראל כ"ץ צייץ בטוויטר: "נדהמתי מדבריו נגד ח״כ אלכס קושניר ונגד העלייה מרוסיה ואני מגנה אותם בכל תוקף. העלייה ממדינות בריה״מ לשעבר תרמה תרומה מכרעת לעקרון קיבוץ הגלויות, ולחיזוקה ופיתוחה של מדינת ישראל".
13/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה שבה ודנה (יום ב', 10.8.20) בהשוואת תנאי שירותם של חיילים בודדים, חרדים החוזרים-בשאלה, לאלו המשרתים במסלולים החרדיים. לדברי יו"ר הוועדה, דוד ביטן, בשנים האחרונות משרתים בצה"ל חיילים חרדים המטופלים במנהלת החרדים. כמו-כן חרדים משרתים בכלל יחידות צה"ל.
12/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il