|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תישקל חקיקה לגישור סכסוכים עסקיים בקורונה

המשנה ליועמ"ש עו"ד ארץ קמיניץ: "מצב שבו נמצא המשק הישראלי כעת, כדאי לצדדים עסקית לחזור למו"מ ולתקן את החוזה" יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר: נקדם חקיקה לגישור בסכסוכים שנגרמו בשל קורונה
16/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

ועדת החוקה חוק ומשפט דנה (יום א', 16.8.20) במתווה קידום גישור לתקופת הקורונה, ובהמלצות שהוצגו על-ידי המרכז הישראלי לגישור ובוררות, לפתרונות חלופיים לסכסוכים עסקיים בצל הקורונה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "במהלך משבר הקורונה צפויות להגיע לבית המשפט תביעות רבות על הפרות הסכמים וצריך למצוא את הדרך שכולם ייפגעו כמה שפחות. יש פה מצב ששני הצדדים לא אשמים וצריך לייצר אמון ופשרה ביניהם, זה יחסוך הרבה כסף למדינה".

"יש לקחת בחשבון שעסקים נופלים בדרך ואת עוגמת הנפש וההשפעות החברתיות, ננסה להרים את הכפפה ולהכין הצעת חוק מצומצמת וגמישה שתאפשר לשלוח כמה שיותר אנשים 'להתגשר' בתקופת הקורונה, אין קואליציה ואופוזיציה בעניין הזה".

עוד אמר כי בכוונתו "לקדם את הצעת החוק שיזם ח"כ הרב משה גפני, אליה הצטרפתי, לאפשר לבתי הדין לדון כבוררים בדיני ממונות בהסכמת הצדדים. זו הצעת חוק טובה לכל הצדדים שתפחית עומס מבתי המשפט".

המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ: "יחד עם הפרקליטות הקמנו צוות שנועד לבדוק את השפעת הקורונה על החוזים הן בדין המהותי והן ביחס לריבוי התביעות, שהערכנו שהכמות תהיה גדולה ותתעצם. הנושא של דיני סיכול של "כוח עליון" מורכב מאוד. אם היינו היום אחרי תיקון של פרק הסיכול בקודקס, היה לבית המשפט קל יותר להתמודד עם הדין המהותי במציאות הכאוטית. יש שם מנגנונים המאפשרים לצדדים להגיע לדינים מוסכמים. לקח לנו חודשיים להגיע להמלצות לאחר ששמענו גורמים רבים בציבור ובמשק. הקורונה חצתה את כל השווקים והתחומים החל מגני ילדים וכלה בשכירות עסקית. החלטה אחת שהגענו אליה, היא שיהיה קשה להחליט על כל שוק ושוק ביחס לנזק ולכן המלצנו לצדדים עצמם לעשות מו"מ מחודש על תנאים מחודשים להמשך קיומו של החוזה, דבר שהגדרנו כמשמעותי ביותר. בית המשפט בעבר ראו במלחמה אירוע בלתי צפוי ואנחנו ראינו בקורונה אירוע בלתי צפוי שהוא תנאי ראשון לסיכול חוזה. עם זאת, בסיטואציות בהן נמצא המשק הישראלי, כדאי עסקית לצדדים לחזור למו"מ ולתקן את החוזה. המלצה נוספת היא לבדוק את הדרכים הנכונות לפתרון סכסוכים".

ד"ר מתן גוטמן, יועץ מחקר במרכז הארצי לגישור ובוררות: "בלי קשר לקורונה בשנה נפתחים 800,000 תיקים ומול כל שופט ניצבים בממוצע 527 תיקים פתוחים. ברור שסכסוכים שבימים בתיקונם סוחרים בקניון ואולמות אירועים לא אמורים להגיע לבית המשפט, אך אנחנו בעולם של אי-ודאות. בית המשפט שלום אחד מתיר ערבות ואחר לא כי זו מציאות חדשה. המצב בו עד שתתגבש הלכה בעליון בנוסף לאי הוודאות המשפטית עלול להביא לקורונה משפטית. משרד המשפטים ראה את הנולד והקים את ועדת קמיניץ שישבה והגדירה זאת כאירוע מאוד חריג אך אמרה שלא מדובר בכוח עליון שצריך לסכל את כל החוזים ובמקום זאת יש לבדוק כל מקרה לגופו ולנסות להגיע לחוזים מחודשים. אנחנו צופים שזה יתגלגל במקרים רבים לבית המשפט ויציפו אותו. פתרון אחד הוא בפגישות מהו"ת כחובה מעל סכום מסוים. זה אפקטיבי בדיני משפחה שם ההצלחה אדירה. זה הרבה יותר מהיר בטח במציאות שנכפתה בקורונה".

דוד בועז, מנכ"ל המרכז הארצי לגישור ובוררות: "אנחנו מציעים פתרון שמתיר את הפלונטר מהיר ויעיל יחסית ומאפשרים למשק לחזור לעצמו. החלטות ועדת קמיניץ זכו לתגובות מעורבות, יש שראו בזה התחמקות של הממשלה ואני חושב שזו הייתה החלטה נכונה ואמיצה. אין שום יכולת למערכת הממשלתית לטפל בגל תביעות כזה גדול והיא חייבת להיעזר בתגבורת חיצונית של שופטים בדימוס ושל מומחים לטיפול בסכסוכים עסקיים ויכולה לעשות זאת בפרקי זמן קצרים יותר. יש פה קריאה לדגל להתייצב לצד מערכת בית המשפט בדומה לסוף שנות ה-60 אז צה"ל פנה לדרגי סגן וסרן לעמוד לצדו בגלל מחסור חריף בקצינים".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "מוסד הבוררות של הבורסה הוא מוסד מפואר עם הליך בוררות על סכומים גדולים מאוד כשהבוררים הם שופטים בדימוס. עם זאת, זה לא פתרון לכל הבעיות. הוא יוריד מהעומס את אותם שני צדדים שרוצים לפתור את הבעיה. זה לכשעצמו דבר חשוב. במוסד הבוררות בבורסה יש סנקציה וכאשר אני חייב למישהו כסף והלכתי לבוררות שמי ייתלה על "קיר הבושה" ואיש לא עושה איתי עסקים. הסנקציה היא כה כבדה ולכן עובדת. חייבים להכניס אלמנטים של סנקציה אחרת זה יהיה הליך וולונטרי. גישור הוא דבר שמתאים לכל סוגי הבעיות".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם): "במקום לספק עוד שופטים מחפשים אלטרנטיבות. אם אנחנו בעולם החיוב, יש לקחת בחשבון שזכותם של אנשים או גופים עלולה להיפגע בעיקר אל מול הגופים הגדולים. בלי קשר לכלי הגישור וחשיבותו נדרש פה פתרון אחר".

ח"כל איילת נחמיאס ורבין, סגנית נשיא התאחדות התעשיינים: "הבנו שיש להיערך לתקופה הממושכת של משבר הקורונה ולהציע לתעשיינים לפנות לגישור במקום לבית המשפט. הסתימה שיש בבית המשפט ללא קשר לקורונה קטסטרופלית ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו. אנחנו מברכים על המהלך ורואים עצמנו שותפים להסדרתו. יש הרבה מהלכים שהמערכת הבנקאית יכולה לנהל מחוץ לבית המשפט וצריך לרתום אותה לכך".

עו"ד רועי כהן נשיא לה"ב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל: "עשרות אלפי עסקים נמצאים באי ודאות כתוצאה מהקורונה. סוגיות כמו מוסר תשלומים, החזר שכירויות, שיקים חוזרים, עיכוב מסירה, כל אלו הם דברים שאי אפשר לחכות לסופיות הדיון בהם כי עסקים יקרסו".

עו"ד נטלי לוי מהנהלת בית המשפט: "המערכת המשפטית הגיעה למשבר הכי מוכנה שיכולה להיות. בשנתיים האחרונות הושלם מהלך חקיקתי בשיתוף משרד המשפטים, הנהלת בית המשפט וארגוני המגשרים, לשימוש בגישור במערכת בית המשפט. המערכת המשפטית אימצה את הגישור כרכיב קבוע בכל תביעה כספים לפני שצדדים מגיעים לשופט. אין אח ורע להליך ההכשרה שעוברים המגשרים ומרבית מאגר המגשרים כבר מוכן. בכל תביעה שסכומה עולה על 75,000 שקל הצדדים חייבים להתייצב לפגישת מהו"ת. הכלי יעיל ביותר. למעלה מ-80% תביעות בנקאות מסתיימות בהסדר והבנקים אף יוזמים זאת. המערכת מאמינה בכלי הזה ועושה בו שימוש נרחב. כרגע יש 120 מגשרים ואנחנו מאמינים שנגיע למעל 200 ונוכל לתת כלים לסכסוכים רבים מאוד".

עו"ד ליאת שטרק ממשרד המשפטים: "אחת המחשבות הייתה להמליץ על הליכי גישור בשל אופי הסכסוכים שמלווים באי ודאות ובהם אין צד אחד אשם כי הם נובעים ממצב לא צפוי. התלבטנו האם לספק גישור ביחס להליך שהחל כבר בבית המשפט או לפני שנפתח הליך כזה".

לשאלת היו"ר על היוזמה "לקדם הוראת שעה והציפייה שהממשלה תתמוך, האם יתקבל הסיוע". השיבה שהממשלה אכן מעוניינת לקדם יישוב סכסוכים בדרך חלופית.

תאריך:  16/08/2020   |   עודכן:  16/08/2020
עידן יוסף
+מרב מיכאלי תרכז את המאבק בזנות
12:33 17/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמרה עם היבחרה לראשות הוועדה למניעת סחר בנשים: "השר לביטחון פנים מסרב לחתום על התקנה שתוכל להפעיל את יישום חוק איסור צריכת זנות. זאת חרפה"  ▪  קטי שטרית נבחרה לראשות עדת המשנה לנערות וצעירות בסיכון
(מרב מיכאלי, קטי שטרית ועודד פורר [צילום: נועם אלטחן])
+ליצמן לנשיא: להתאחד במאמץ למנוע בחירות
12:02 17/08/20  |  עידן יוסף
יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואמר לו: "יש להתאחד במאמץ לאומי משותף למניעת שוב הליכה לבחירות. אין להעלות על הדעת קיום מערכת בחירות בתקופה קשה זו, בה המשק במשבר, התחלואה גוברת ואזרחי ישראל מצפים מהנהגה לגלות אחריות לצורכי העם. הליכה לבחירות בעת הזו תהיה מכה קשה למשק ולאזרחים".
ליצמן וריבלין בפגישתם
+סערה בוועדת הכספים: "חבורה של אפסים"
11:55 17/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה: המועד האחרון להעברת התקציב - 3 בדצמבר  ▪  דיון הוועדה להכנת החוק לדחיית מועד הגשת התקציב ב-100 ימים נפתח במהומה, עם חילופי צעקות בין חברי אופוזיציה למציע החוק
[צילום: דוברות הכנסת]
מיקי לוי ואיתן גינזבורג [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
רם בן ברק וצביקה האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+פערים משמעותיים במגעים בין הליכוד לכחול לבן
09:49 17/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורם בכיר שמעורב במו״מ בין כחול לבן לליכוד צוטט: ״סכנת הבחירות לא חלפה, נתניהו עוד לא החליט אם הוא רוצה בחירות  ▪  פגישה נוספת תתקיים הערב
(פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן [צילום ארכיון])
+עמיר פרץ: "פוגש ח"כים ומקיים איתם שיחות על הנשיאות"
09:12 17/08/20  |  עידן יוסף
שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אישר בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב' כי הוא בוחן את האפשרות להתמנות לתפקיד נשיא המדינה: "אני בהחלט פוגש ח"כים רבים וכאשר אנחנו מקיימים דיונים על כל הנושאים, אני גם מקיים איתם שיחות על הנשיאות ועל הבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד 10 חודשים".
+המשטרה לא תשתמש בכוח כדי להעביר סרבן למלונית
21:37 16/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות הכנסת]
תיקונים ל"חוק הקורונה הגדול": מלוניות יוכרו כמקום ציבורי לצורך חוק המאבק בתופעת השכרות אך לא יהיה איסור כללי על הכנסת אלכוהול  ▪  יו"ר ועדת החוקה התייחס להגבלות הפעילות בתחום התרבות שיובאו מחר לוועדה: "כמו שידענו כוועדה לשמר את קדושת התפילות ואת הזכות הדמוקרטית להפגנות, צריך קווי רוחב נוספים של היגיון"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+"נתניהו מתעקש בעיקר על 'נקודת יציאה' מההסכם"
21:15 16/08/20  |  עידן יוסף
צוות המו״מ של הליכוד בשיחות הערב: יו״ר הכנסת יריב לוין ויעקב אטרקצ׳י. מטעם כחול לבן: שר המשפטים אבי ניסנקורן והוד בצר. גורם המעורב בשיחות אומר כי נתניהו מתעקש בעיקר על ״נקודת יציאה״ מההסכם (כאן חדשות).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תישקל חקיקה לגישור סכסוכים עסקיים בקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה חוק ומשפט סיימה (יום א', 16.8.20) לדון בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה וצווי סגירה מנהליים) (הוראת שעה), התש"ף-2020. שני ההסדרים היו אמורים להשתלב ב"חוק הקורונה הגדול" (חוק המסגרת) שנחקק ב-23.7.20 אך הוגשו בנפרד בשל לוחות הזמנים הקצרים שליוו את הליך חקיקתם. ישולבו שניהם בחוק המסגרת, כך שיהיו בתוקף עד ל-30.6.21.
16/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קורא לחבריו לאופוזיציה להתנגד לחוק דחיית התקציב. החוק, שעלה ביוזמת סיעת דרך ארץ, אמור לקנות זמן נוסף למגעים בין הליכוד לכחול לבן בטרם תפוזר הכנסת באופן אוטומטי אם לא יאושר תקציב המדינה.
16/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ה', 13.8.20) בהצעתו לסדר של ח"כ גדעון סער, בנושא "החלטת בג"ץ האוסרת להרוס בית מחבל ובקשה לדיון נוסף", ובסיום הדיון אישרה בהצבעה את ההחלטה הבאה:
13/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"החלטת משרדי החינוך והאוצר לסגור את תוכנית היל"ה, מבלי שיש להם חלופות של ממש לתלמידי התוכנית, מהווה פרה ברורה של הדין" - כך טוען עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה לחינוך באוניברסיטת חיפה. לדבריו, תוכנית היל"ה היא מסגרת ייחודית שונה מהותית מכל תוכניות ההעשרה שמשרד החינוך הודיע בימים האחרונים על סגירתן, בכך שהיא מעוגנת בחוק חינוך חובה חינם, לפיו המדינה מחויבת לספק מסגרות לימוד לכל ילדי ישראל עד כיתה י"ב.
13/08/2020  |  איילת פישביין  |   חדשות
"שלומם ובטחונם של ילדינו לא הוסדרו עשרות שנים. אחרי עבודה לא קלה נחקקו שני חוקים שיתנו מענה ולו חלקי לדאגות של כולנו. אבל למרות שהחוק נקב בלוחות זמנים, התקנות שהיו צריכות להגיע לאישור הוועדה כבר בחודש אוקטובר עדיין לא מוכנות, וחוק התקנת המצלמות שאמור להיכנס לתוקף ב1.9 לא בשל, כי משרד העבודה טרם הכין את המנגנון לתמרוץ המעונות שיתקינו מצלמות", כך אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יוסף ג'בארין בדיון על חוק הפיקוח על המעונות ועל חוק התקנת מצלמות. "הידיעה שאלפי מסגרות קיימות ללא שום פיקוח צריכה להדאיג את כולם. חשיפת המקרים האחרונים רק חיזקה את חשיבות הפיקוח. אסור לחכות לזוועה הבאה. זה אפשרי לצמצם את היכולת שמקרים כאלה יקרו".
13/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il