|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
ישועה. קיבל 15 מיליון שקל [צילום: יח"צ] אלוביץ. "ההוא מתאבד בשבילי" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

ניתוח News1: מדוע עד התביעה הראשון איננו נאשם?

ישועה מעורב עמוקות בסיקור לטובת נתניהו

מנכ"ל וואלה דאז נטל חלק פעיל ומרכזי בהעברת הנחיותיהם של בני הזוג אלוביץ - בעקבות דרישותיהם של בני הזוג נתניהו - למתן סיקור אוהד לנתניהו באתר אלוביץ אמר במפורש לישועה, שהדבר נחוץ כדי לקדם אינטרסים עסקיים של קבוצת בזק למרות זאת - ישועה אפילו לא נחקר באזהרה והפרקליטות טוענת שהוא איננו עד מדינה
17/09/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה - עד התביעה הראשון בתיק 4000 - היה מעורב בצורה עמוקה ומתמדת במתן הסיקור האוהד באתר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולרעייתו, שרה נתניהו. למרות זאת, הוא לא הועמד לדין ואפילו לא נחקר באזהרה - מה שמעורר תמיהות הן לגבי מעמדו של ישועה בתיק, והן לגבי האופן בו מתארת המדינה את הסיקור כשוחד שהעניקו לנתניהו שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. כך עולה מניתוח News1.

16 עמודי הנספח לכתב האישום כוללים למעלה מ-30 דוגמאות להתערבותם של בני הזוג אלוביץ בסיקור ענייני בני הזוג נתניהו בוואלה. ישועה היה מעורב כמעט בכל המקרים, לרוב כמי שקיבל את ההנחיות מבני הזוג אלוביץ או את הפניות מאנשיהם של נתניהו (ניר חפץ וזאב רובינשטיין) והעביר אותן לעורכי וואלה. בין המקרים המנויים בנספח:

  • בינואר 2013 טיפל ישועה בפרסום ידיעות נגד נפתלי בנט, לבקשתו של רובינשטיין בשמו של נתניהו. אלוביץ אמר לישועה, כי נתניהו לוחץ לפרסם את הידיעות, וישועה ענה: "תוך דקות זה בראשי", "הנחיתי להשאיר לפחות עד עשר בבוקר מחר" ו"יקבל כתף חמה משך כל הסופ"ש ועד יום שני". ישועה גם אמר למחרת לאלוביץ, כי מנע מעורכי וואלה להחליף את הידיעה על בנט בידיעה אחרת.

  • בדצמבר 2013 דרש רובינשטיין בשם בני הזוג נתניהו להפחית את הבלטתה של ידיעה בנוגע לחשבון ההוצאות של המעון בקיסריה. במקרה זה אף הבהיר אלוביץ, כי יש לו אינטרס בהיענות לבקשה: "אלו הפציינטים. חשוב מאוד שיזדקקו לנו". אלוביץ לחץ על ישועה לאחר שהדבר לא נעשה במהירות מספקת, וישועה הבטיח שיטפל בכך מול ינון מגל, שהיה אז העורך הראשי של האתר.

  • באותו חודש פנה רובינשטיין במישרין לישועה והכתיב לו ידיעה על קריסת תקרה במעון ראש הממשלה. ישועה השיב: "לשלוח תמונות וחומר ונעלה מיד". רובינשטיין לא היה מרוצה מהסיקור, פנה שוב לישועה, אמר במפורש שהוא מדבר בשמו של נתניהו, וישועה ענה: "מטופל, מתקנים". בהמשך היום פנה אלוביץ לישועה ואמר לו: "תנסה לעזור לו למרות שלא מגיע לו. אני לא מתכוון לזאב, אני מתכוון לגדול [נתניהו] שיודע לבקש אך בדרך כלל זה חד-צדדי". ישועה הסביר, שהדגשה רבה יותר של הסיפור עלולה להביא ל"מרד במערכת" ו"זה יגרום נזק לידידים".

  • בינואר 2014 דרש רובינשטיין לפרסם תמונות של בני הזוג נתניהו בהלוויתו של אריאל שרון, והזהיר את ישועה: "שאול יאכל אותה. עלי יכעסו, אני אשרוד". ישועה השיב: "ביקשתי לחפש עוד תמונה יפה ולהוסיף".

  • בינואר 2014 ביקש אלוביץ מישועה להימנע מפרסום ידיעה בנוגע ליאיר נתניהו ונימק: "אילן, תמנע זאת בכל מחיר. מחר הוא אמור לחתום על האישור להנפקה".

  • בינואר 2015 דרש נתניהו מאלוביץ להסיר ידיעה על עדויות של עובדות במעון ראש הממשלה נגד רעייתו. אלוביץ הורה בהתאם לישועה ואמר: "תוריד מיד, זה ימנע את אישור yes. אני הורג אותך". ישועה ציית.

  • במארס 2015 עמד ישועה בקשר עם חפץ, אשר צנזר קטעים מראיון שהעניק נתניהו לוואלה. שידור הראיון התעכב יממה תמימה, כדי לאפשר את המחיקות.

  • במארס 2015 פורסמה בוואלה ידיעה ולפיה נתניהו לחוץ מן הסקרים לקראת הבחירות. חפץ דרש מישועה לשנות את הכותרת, וישועה ענה: "מטפל. חשבתי שזה מה שרציתם כדי לדחוף המצביעים שלכם מהימין... בקשתם את המסר ששולח המצביעים מהימין... בקשתם להבליט הקטע שקורא למצביעי הימין לבוא להצביע, אז זה מה שקרה". הכותרת שונתה.

  • ערב הבחירות במארס 2015 הנחה אלוביץ את ישועה, בעקבות פניית חפץ ורובינשטיין לבקשת נתניהו, לערוך עם נתניהו "ראיון מלטף עם מראיין אוהד".

  • ביום הבחירות עצמו העלה וואלה בכותרתו הראשית, בהנחייתו של אלוביץ דרך ישועה, את סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" של נתניהו.

  • ביולי 2015 דרש חפץ מישועה לפרסם ידיעה על השתתפותה של שרה נתניהו בטקס בנהריה. אלוביץ פנה גם הוא לישועה ואמר: "תן לגברת כל מה שניתן. ההוא מתאבד בשבילי". בכתב האישום צוין, כי "הדברים נאמרו זמן קצר מאוד לאחר שאישר הנאשם נתניהו את עסקת בזק-yes".

  • באוגוסט 2015 פורסמה בוואלה, בעקבות פנייה של חפץ לישועה, ידיעה נגד הנשיא ראובן ריבלין אשר כונה "מתבכיין" בשמו של "בכיר בליכוד המקורב לנתניהו".

  • באוגוסט 2015 נזף אלוביץ בישועה: "שוב אנו מוצאים את עצמנו משתרכים אחרי השאר. וזאת כשלנו יש אינטרס ומה להפסיד. אתה מבין את החשיבות העצומה להשאיר אותם מרוצים בעת הזאת? יש לנו בקשות רבות לתיקון חלק מהעוול שנעשה, מה עוד שיש דיון בבג"ץ ב-14.9... שמור על הדברים בינתיים. יש פגישה חשובה מאוד שדנה במרבית הנושאים ביום ראשון".

  • במארס 2016 הנחתה איריס אלוביץ את ישועה להעביר בשידור חי את נאומו של נתניהו בוועידת איפאק וציינה: "תשגיח אישית, כולנו במלחמה".

  • בנובמבר 2016 ביקש רן ברץ, ראש תחום ההסברה במשרד רה"מ, מישועה להבליט את דבריו של נתניהו בנוגע לגל השריפות באזור חיפה. ישועה עדכן את איריס אלוביץ שהידיעה פורסמה, והיא הגיבה: "מה שחשוב שניר ורן יידעו ויעבירו לבוסים שלהם שיש שת"פ מעולה. משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו עבור האבא האמא והבן".

מן הדברים ברור, כי לא רק שישועה ידע שהפניות מגיעות במישרין או בעקיפין מנתניהו, ולא רק שהוא מילא לרוב את רצונותיהם - גם תוך כפיית דעתו על הדרג המקצועי בוואלה - אלא גם שהוא ידע היטב, כי אלוביץ מבקש לשאת חן בעיני נתניהו בשל האינטרסים העסקיים שלו. לפיכך, על-פי הציטוטים המובאים כאמור בכתב האישום עצמו, נראה לכאורה שהיה מקום לחוקרו ואף להאשימו לצידם של בני הזוג אלוביץ, כמי שנתן בפועל לנתניהו את השוחד הנטען. אולם כאמור, ישועה אפילו לא נחקר באזהרה.

עד היום לא הסבירה הפרקליטות מדוע זכה ישועה ליחס הנראה מועדף; היא הצהירה, כי ישועה לא קיבל כל טובת הנאה תמורת עדותו ולכן הוא איננו עד מדינה. בשלב מסוים הגדירה אותו הפרקליטות כמי שפעל מתוך חרטה על חלקו בפרשה ואזרחות טובה - הגדרה בעייתית, שמבחינה משפטית אינה מאפשרת שלא להתייחס אליו כאל חשוד, ואשר יכולה לרוב להביא לכל היותר להקלה בעונש. הסבר אפשרי שלישי הוא שהמדינה לא ראתה עבירה במעשיו של ישועה (כפי שגם אמר לו עו"ד רלי לשם, עימו התייעץ בזמן אמת, ואשר סבר שזכותו של אלוביץ להתערב בתכני וואלה). אלא שאם זו הסיבה, יהיה עליה להסביר מדוע היא מייחסת לבני הזוג אלוביץ מתן שוחד על אותם מעשים בדיוק.

עוד הסבר אפשרי הוא ההבדל במעמד: שאול אלוביץ היה בעל השליטה בבזק ויו"ר החברה, בעוד ישועה היה מנכ"ל שכיר של חברת-הבת וואלה. אך גם להסבר זה יש נקודת תורפה: ישועה קיבל בונוס של 15 מיליון שקל בעקבות מכירת לוח יד 2 במאי 2014, עסקה שנתניהו אישר בתפקידו כשר התקשורת; יד 2 הייתה חברת-בת של וואלה, והאישור נדרש בשל תנאי רשיונה של בזק. לכן, לפחות בתקופה שערב אישור זה, היה לישועה אינטרס אישי ישיר במתן סיקור חיובי לנתניהו. ניתן גם לטעון, כי כאשר מדובר במנכ"ל של אתר אינטרנט מוביל, קשה להתייחס אליו כאל שכיר חלש אשר רק ממלא את הוראותיו של מעסיקו - ובוודאי שלא אם הן בלתי חוקיות כטענת המדינה.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ, נוני מוזס / כתב אישום מתוקן
כתב אישום מתוקן (12.3.20) בפרשות 1000, 2000 ו-4000

תאריך:  17/09/2020   |   עודכן:  17/09/2020
איתמר לוין
+נדחתה תלונה על התערבות הפרקליטות בעניין בן-ארי
14:25 17/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוזן: מנהלת המחלקה להנחיית תובעים פעלה במסגרת תפקידה, כאשר הבהירה שאין לאפשר התערבות פוליטית בעבודת התביעה העירונית בראש העין אגב הטיפול בחריגות הבנייה של ליאת בן-ארי
(בן-ארי. דרישה לכתב אישום [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90])
+מנדלבליט - אנא פרט את האמת!
13:09 17/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
היועמ"ש לממשלה תוקף שרים וחברי כנסת על דרכי התבטאות לא ראויות, אך האם קושט הוא עצמו טרם הוא קושט אחרים?
(מנדלבליט. מוכן לסלוח [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+נדחתה עתירה נגד מעורבות מנדלבליט במינויים בפרקליטות
09:58 17/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ: עו"ד כנרת בראשי, מתומכי נתניהו, הסתמכה על קטעי תמלילים שייתכן שיש עליהם צו איסור פרסום; החלטתו של רוזן אינה תומכת בעמדתה; והיא לא פנתה לאיש לפני העתירה
("קטעי-קטעים של שיחות" [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישועה מעורב עמוקות בסיקור לטובת נתניהו
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מביש
17/09/20 09:48
2
גקי
17/09/20 10:46
3
זה קשקוש
17/09/20 11:08
4
יאקי
17/09/20 17:28
5
יאקי
18/09/20 08:28
6
עמך1
19/09/20 23:35
7
עוד יותר מגוחך
21/09/20 13:46
8
יש העזתי שצופר...
23/09/20 21:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
הפרקליטות מבקשת לנהל את משפט נתניהו תוך שמירת כוחה העודף על הנאשמים, ונוטלת לעצמה את האפשרות להפתיע אותם תוך פגיעה בזכותם להליך הוגן. כך טוענים עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, סניגוריהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, בתגובה על הודעת המדינה בדבר סדר העדים הראשונים בתיק 4000 (ראו קישור משמאל).
16/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
כשהיסטוריונים בדורות הבאים יחקרו, כיצד תוך תקופה קצרה, הפכה מדינת ישראל מאומת הייטק משגשגת ששביעות הרצון של אזרחיה מהגבוהות בעולם, לזירת אגרוף מדממת שתושביה מוטלים על הקרשים, קרוב לוודאי, שכול הידיים יכוונו לאיש אחד, שכמעט במו ידיו, דרדר את מדינת ישראל לתהום חברתית, כלכלית ופוליטית: הדוקטור אביחי מנדלבליט.
16/09/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, ייכלל בקבוצת העדים השנייה של התביעה בתיק 4000 בו הוא עד מדינה. רעייתו, אילנית פילבר, תיכלל ברשימת העדים הרביעית. כך נאמר ברשימת העדים שהעבירה הפרקליטות לסניגוריהם של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. סניגוריו של נתניהו, עוה"ד בועז בן-צור ועמית חדד, חשפו את הרשימה בתגובה שהגישו (יום ג', 15.9.20) לבית המשפט המחוזי בירושלים על הודעת התביעה בנוגע לסדר העדים בתיק (ראו קישור משמאל).
16/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא יבדוק בצורה ספציפית את הטענות שהועלו בנוגע להתנהלות המשטרה ומח"ש בנוגע לתקרית אום אל-חיראן, והוא מותיר בדיקה זו לנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן. אנגלמן יעסוק בדוח השנתי שיפורסם ב-2022 בטיפול המערכתי בעבירות שוטרים. כך הודיע (יום ג', 15.9.20) אנגלמן לשרים אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה, ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ולממלא-מקום המפכ"ל מוטי כהן.
15/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, יהיה עד התביעה הראשונה במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כך הודיעה (יום ג', 15.9.20) התביעה לעורכי דינם של נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. בניגוד להתבטאויות קודמות של הפרקליטות ובניגוד למקובל בתיקים דומים, עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר לא יהיו הראשונים שיעידו.
15/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il