|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

המדינה תגן על תיק השקעות של גוף מוסדי שישקיע בחברות טכנולוגיה

ועדת ההשקעות של רשות החדשנות אישרה להעניק הגנה להשקעה בחברות טכנולוגיה עילית בהיקף של 2 מיליארד שקל ל-10 גופים מוסדיים בשוק ההון הישראלי
01/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: דייויד גולדמן/AP]

הגופים הזוכים הם:
כלל ביטוח ופיננסים
מזרחי טפחות
מנורה מבטחים
מגדל
פסגות בית השקעות
בנק לאומי - שוק ההון
דיסקונט קפיטל
הפניקס
מור בית השקעות
בנק פועלים - שוק ההון

כחלק מהתוכנית הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה ועל-מנת לסייע לחברות טכנולוגיה עילית בשלבי המכירות והצמיחה בהתמודדותן עם הקשיים הפיננסים העומדים בפניהם בתקופת המשבר, השיקו משרד האוצר ורשות החדשנות, יחד עם רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון ורשות ניירות הערך, מסלול לעידוד השקעה של הגופים המוסדיים בשוק ההון הישראלי בחברות טכנולוגיה עילית ישראליות בתחילת שלבי המכירות והצמיחה. במסגרת המסלול, תינתן הגנה של המדינה על תיק השקעות של גוף מוסדי המשקיע בחברות טכנולוגיות.

הגופים המוסדיים הישראלים (פנסיה/גמל, ביטוח, בנקים) הם השחקנים בעלי ההון הזמין ביותר להשקעה בענף הטכנולוגיה עילית ואלו מאפשרים את גיוון האשראי של תעשיית הטכנולוגיה העילית בעת זו. מסלול זה מתוסף לצעדים נוספים שיזמו משרד האוצר ורשות החדשנות לסיוע לענף הטכנולוגיה עילית בעת משבר הקורונה בסך של כ-2 מיליארד שקל. כמו-כן, בשנים האחרונות, רשות החדשנות ומשרד האוצר, רשות ניירות הערך ורשות שוק ההון, ביטוח וחסכון קידמו מספר צעדים שנועדו להגדיל את החשיפה וההשקעה בטכנולוגיה ובטכנולוגיה העילית הישראלית בקרב המשקיעים המוסדיים. תוכנית זו מהווה נדבך משמעותי נוסף להליך התחרותי לתמיכה במחלקות אנאליזה והשקעה בטכנולוגיה עילית בקרב הגופים המוסדיים, וכן למהלכי אסדרה נוספים לחיבור ענף הטכנולוגיה עילית ושוק ההון הישראלי.

במסגרת התוכנית התקבלו בקשות בסכום כולל של 3.25 מיליארד שקל, כאשר ועדת ההשקעות של רשות החדשנות אישרה, לאחר בחינת כלל הבקשות, להעניק הגנה להיקפי השקעה של 2 מיליארד שקל ל-10 גופים מוסדיים בשוק ההון הישראלי - בתי השקעות, חברות ביטוח, בנקים וזרועות ההשקעה שלהם. במסגרת בדיקתה, בחנה וועדת ההשקעות של רשות החדשנות מספר היבטים משמעותיים, ביניהם: השפעה ארוכת טווח ויכולת פריסה ומימוש מהירים.

הגופים הזוכים יזכו למסגרת השקעה מאושרת בהגנת מדינה בשיעור של 40% מהשקעותיהם. ההשקעות יבוצעו במהלך 18 החודשים הקרובים בחברות טכנולוגיה עילית ישראליות בשלבי צמיחה ראשוניים. התיק ינוהל על-ידי גוף ההשקעה המוסדי לתקופה של 8.5 שנים (18 חודשי השקעה + 7 שנות אחזקה), כמקובל בענף.


שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על חיבור שוק ההון הישראלי להשקעות בענף הטכנולוגיה העילית המשגשג, תוך גיוון ענפי השוק הציבוריים ושמירה על ציבור החוסכים והמבוטחים בישראל. זהו צעד חשוב שיחזק את מעמדה של תעשיית הטכנולוגיה העילית הישראלית בעולם כולו. הצעד עתיד להוביל לשגשוג חברות טכנולוגיה עילית בישראל, לצד הבטחה על שמירת כספי העובדים, המבוטחים והחוסכים לפנסיה בציבור הישראלי. אני אמשיך לפעול למען ציבור החוסכים בישראל ולהבטיח השקעות נכונות ושקולות מכספי החוסכים, גם בשגרה וגם בעתות משבר. כל אלו לצד דאגה מתמדת לחוסנו של שוק ההון הישראלי הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך. זהו צעד משמעותי שיביא להאצת הכלכלה הדיגיטלית הישראלית. אני רואה בענף הטכנולוגיה העילית קטר צמיחה מוביל במשק הישראלי, ואדאג לכך שגם בתחום ההכשרות המקצועיות אותו אני מקדם בימים אלו, ינותבו מובטלים רבים לענף זה".

שר הכלכלה והתעשיה, עמיר פרץ: "הגופים המוסדיים בישראל יכולים להפוך מנוף להשקעות בטכנולוגיות מתקדמות ובאותה עת לשמור על ערך החברה כדי שהשקעות של העמיתים והפנסיונרים יהיו בסיכון נמוך יותר. משקיעים מוסדיים שהיו צמאים להשקיע בחברות הטכנולוגיה העילית הישראליות, שנמנעו לעשות זאת, עקב מגבלות טכניות וסיכוני השקעה, יוכלו עתה לעשות זאת היום בהיקפים גדולים. דווקא בימי קורונה, ההחלטה שקיבלנו ביחד עם שר האוצר לאפשר לגופים מוסדיים להשקיע ולהיות שותפים למהלך זה מוכיח שלפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה. ההצלחה הגדולה של פרויקט זה, תהווה מנוף משמעותי לצמיחת המשק מיד ולטווח הארוך. אני מברך את הגופים המוסדיים שזכו ומקווה שבקרוב נצא עם מספר פרויקטים חדשים אליהם יצטרפו גופים מוסדיים נוספים".

הגופים הזוכים יזכו למסגרת השקעה מאושרת, שתקבל הגנת השקעה של 40% על סך ההשקעה הנומינלית בתיק השקעות בחברות טכנולוגיה עילית ישראליות בשלבי צמיחה ראשוניים.

התיק ינוהל על-ידי גוף ההשקעה המוסדי לתקופת השקעה של 8.5 שנים (18 חודשי השקעה + 7 שנות החזקה), בדומה לנהוג בענף. במקרה של עליית ערך בתום תקופת התוכנית, גוף ההשקעה המוסדי שיאושר במסגרת המסלול יעביר לרשות החדשנות ממסגרת השקעה מאושרת, אשר יושקעו בה כספים שאינם כספי עמיתים - 10% מההפרש בין תשואת התיק ובין תשואה חלופית של 18.5%.

במסגרת התוכנית הוגשו בקשות ממספר רב של גופים מוסדיים, ביניהם מרבית הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל, והיקף הבקשות הכולל הסתכם בסכום של 3.5 מיליארד שקל. הבקשות כללו שיתופי פעולה עם כמה עשרות גופי הון סיכון - קרנות הון סיכון בשלבים מוקדמים ומאוחרים, ישראליות וזרות, וגופים נוספים המתמחים בפעילות השקעות בתחום הטכנולוגיה העילית.

בחלק מהבקשות הוצג מיקוד בהשקעה בחברות מתחומי Healthcare (בהן ניכר היעדר משקיעים ישראלים והפוטנציאל שלהן עלה לאור מגפת הקורונה ומגמות עולמיות), חלק מההצעות פנו לתחומים כגון InsureTech ופינטק - שם המוסדיים יכולים להוות משקיעים אסטרטגיים ואף לקוחות ושותפים המסייעים בהטמעה ובחדירה לשוק הישראלי, ומהווה מטרה בפני עצמה בקידום הטמעת חדשנות פיננסית בשוק ההון.

בשנים האחרונות, רשות החדשנות ביחד עם רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך, קדמו מספר צעדים שנועדו להגדיל את החשיפה וההשקעה בטכנולוגיה ובטכנולוגיה עילית ישראלי בקרב המשקיעים המוסדיים. תוכנית זו מהווה נדבך משמעותי נוסף להליך התחרותי לתמיכה בהקמת מחלקות אנליזה והשקעה בטכנולוגיה עילית בקרב הגופים המוסדיים, וכן למהלכי אסדרה נוספים לקירוב ולחיבור של ענף הטכנולוגיה עילית ושוק ההון בישראל.

ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשיה ויו"ר רשות החדשנות: "אנו מאמינים שמהלך זה יסמן את תחילתו של שינוי מבני בשוק ההון הישראלי להתמחות בהשקעה בטכנולוגיה, אשר יביא להאצת הכלכלה הישראלית לכיוון הטכנולוגיה עילית והכלכלה דיגיטלית. בניית מומחיות השקעה בטכנולוגיה אצל גופי ההשקעה המוסדיים להגדלה ניכרת של השקעותיהם בטכנולוגיה תיתן תנופה אדירה לצמיחת חברות בישראל ותאיץ את המעבר של המגזר הפיננסי והכלכלה הישראלית אל עבר עתיד יותר דיגיטלי ומבוסס חברות טכנולוגיות צומחות"

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "במסגרת התוכנית שיצרנו, רשות שוק ההון תומכת באופן תקדימי בהשקעות כספי המוסדיים בטכנולוגיה עילית הישראלי כאשר הן מבוצעות באופן שקול ומדוד לטובת החוסכים ותוך שמירה על כספם. בהתאם לכך, דרשנו לתת הגנה של 40% לחוסכים, על-אף שהופעלו עלינו לחצים לתת שיעור הגנה נמוך יותר. כמו-כן עמדנו על כך ששיעור המשקיעים שאינו מוגן יעלה לכ-35%. בנוסף פעלה רשות שוק ההון להבטיח כי חברות היעד יהיו בשלות מספיק להשקעה והתעקשה על הכנסת חברות בסבבי גיוס מתקדמים בלבד. אני משוכנע בהצלחת התוכנית בתנאים אלו. היא תתרום לחוסכים לפנסיה, לקידום הטכנולוגיה עילית ולצמיחת המשק הישראלי. העובדה שחלק משמעותי מההקצאה מגיעה לבנקים ולא לחוסכים לפנסיה, תוביל את הרשות לדרוש הרחבת המתווה כך ש-2 מיליארד ש"ח יגיעו לידי החוסכים לפנסיה ולא לבנקים".

ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך: "חיבור שוק ההון לטכנולוגיה עילית הוא יעד אסטרטגי של הרשות מתוך רצון לשתף את ציבור המשקיעים בישראל עם הצלחת הטכנולוגיה עילית הישראלי ולגוון את ענפי השוק הציבורי באופן שנותן משקל ראוי לענף התעשיה שמהווה עורק ראשי בכלכלת ישראל, המחובר לזרם החיים הדיגיטלי-טכנולוגי. בחודשים האחרונים, אנו מתחילים לראות מספר תהליכים שהובלנו, נושאים פירות המבשרים על תחילתו של שינוי - קיבלנו עשרות תשקיפים של חברות טכנולוגיה עילית ושותפויות מחקר ופיתוח. אנו רואים התעניינות גוברת של גופים מוסדיים בהשקעות בחברות טכנולוגיה עילית ובהטמעה של חדשנות פיננסית, אשר נועדה להעמיד את התשתית למעבר של שוק ההון הישראלי לאלף השלישי".

תאריך:  01/10/2020   |   עודכן:  01/10/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה תגן על תיק השקעות של גוף מוסדי שישקיע בחברות טכנולוגיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הממשלה אישרה להאריך את הסגר עד 14 באוקטובר, ארבעה ימים מוקדם מהמתוכנן, וזאת ללא נימוקים כלשהם שנמסרו לשרים.
01/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מועצת חכמי התורה של תנועת שס, ביוזמת יו"ר המפלגה אריה דרעי, הנחתה לסגור את בתי הכנסת ולקיים את התפילות באוויר הפתוח בלבד, תוך הוספת הנחיות פרטניות לחגי תשרי.
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר יזהר שי בראיון לכאן 11 אחרי סיום קבינט הקורונה: "היציאה מהסגר תהיה איטית, נגיע חזרה לתוכנית הרמזור בדצמבר".
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק השבת אבידה קובע כי אדם המוצא אבידה ונטלה חייב להשיבה לבעליה, או להודיע על המצאה בהקדם למשטרת ישראל. תקנות השבת אבידה קובעות כי על המשטרה לפעול לאיתור בעל האבידה בשקידה סבירה, כאשר לעניין אבידה יקרת ערך, קרי - אבידה ששוויה מוערך מעל 1,000 ש"ח, אף קיימת החובה לפרסם על אודותיה ברשומות, או בעיתון יומי אחד לפחות. כמו-כן, בחלוף 6 חודשים ממועד הפרסום מועברת האבידה למוצאה והוא הופך לבעליה, אלא אם יימצא מי שיטען לזכות עליה.
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות חילופי הדברים הקשים הלילה (יום ד', 30.9.20) במליאת הכנסת, פרסם יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הודעה מתונה, שבה נמנע מלנזוף בסגנו ח"כ מיקי זוהר, על כך שהביע מכס היו"ר את סלידתו מנאומה של חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il