בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עוד שש שנות עיכוב בסיום חשמול הרכבת
|
תאריך היעד החדש: 2025 - תוך נזקים והפסדים כבדים לרכבת ולמשק ● 13% מהמסילות חושמלו ב-30% מהתקציב במהלך העבודה בקו ת"א-ירושלים בוצעו נסיעות ללא נוהלי בטיחות
|
עבודות חשמול במסילה [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
|
פרויקט חשמול קו הרכבת לירושלים יסתיים רק בסוף 2025, באיחור של שש שנים - זוהי ההערכה המעודכנת של רכבת ישראל, המובאת (יום ב', 19.10.20) בדוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. עד סוף 2019, המועד המקורי לסיום הפרויקט, חושמלו רק 13.3% מן המסילות המתוכננות (64 מתוך 480 ק"מ) - בעוד שכבר הוצאו 31% מן התקציב העומד על 12.1 מיליארד שקל. יצוין, כי משמעות הדבר היא שהפרויקט כולו יעלה כפול מן התכנון המקורי. אנגלמן מדגיש, כי כל שנה של דחייה גורמת למשק לנזקים של מאות מיליוני שקלים ולהפסדים לרכבת בשל הצורך להפעיל ולתחזק קטרים וקרונות דיזל ישנים. בביקורת הקודמת (בשנת 2017) העיר משרד מבקר המדינה לרכבת על הצורך לבחון את נוהליה ואת מידת התאמתם לחשמול. כעת נמצא, כי רק בספטמבר 2018 - מועד הפעלת קו ירושלים-ת"א - אישר המנכ"ל דאז, שחר איילון, את נוהל העבודה בסביבה חשמלית. זאת, למרות שבוצעו הדרכות ונסיעות ברכבת בזמן העבודה באתר, דבר שלפי איילון היווה הפרת בטיחות חמורה. במועד פתיחת הקו לירושלים לא היה בחברה ציוד נייד להפעלתו והיא נאלצה להפעילו באמצעות מערכי קרונות שהוסטו מקווי רכבת אחרים. הדבר גרם להקטנת תדירותם ולהגברת הצפיפות בקווי הרכבת האחרים, וזאת ללא בדיקת כל המשמעויות הכלכליות של ההסטה. הקו הופעל במתכונת הרצה עם נוסעים בלי שהוכחה אמינות רצויה, ובתקופת ההרצה שנמשכה כשנה נרשמו שיעורי ביטולי רכבות גדולים מהממוצע בקווים האחרים. עוד עוסק הדוח במצבי חירום במנהרות ובגשרים של הקו. הובלת כוחות חירום באמצעות רכבת כוננית אינה מיטבית - היא עשויה להאריך את משך זמן הפינוי ועלולה לעלות בחיי אדם. לא בוצע תרגיל מרכזי מסכם נוסף לצורך תיקון הליקויים שהועלו בתרגילים הקודמים בהובלת כוחות חירום ופינוי נפגעים באמצעות הרכבת; נמצא חסר בציוד הנדרש של מד"א בתחנת נבון; צפויים קשיים בפינוי נפגעים ממפלס התחנה התחתון למפלס הכניסה; ולא הוסדרה מערכת קשר בין מד"א לגופי החירום האחרים.
|
תאריך:
|
19/10/2020
|
|
|
עודכן:
|
19/10/2020
|
|
איתמר לוין
|
+המדינה מחמיצה הכנסות בעשרות מיליארדים
|
15:55 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
רווחים בלתי מחולקים ב-618 מיליארד שקל נשארו בחברות לאחר תום הטבת המס לחלוקתם; המדינה יכולה לקבל סכומי עתק כמיסים אם יחולקו בשיעור מס נמוך ▪ 97% מהדיבידנדים במס המופחת חולקו לשני העשירונים העליונים ▪ 5.2 מיליארד שקל חולקו לחברות שבין בעליהן מצויים המייצגים מול רשות המיסים
|
|
25% מחברות ארנק [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
|
|
|
תחזית הרשות לא התממשה [צילום: פלאש נ90]
|
|
|
|
+יש משימות שנהג אוטובוס לא אמור לבצע
|
15:54 19/10/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות, אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות ▪ הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות ([צילום: פלאש 90])
|
|
+התחבורה הציבורית בירושלים מקרטעת
|
15:48 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה (עוד מפעילים - בלי נהגים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
|
|
+ממשל תאגידי לקוי בתאגידים הציבוריים
|
15:48 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת ▪ עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א (נציגי הציבור לא מגיעים)
|
|
+כישלון בהפחתת צריכה החשמל והתחבורה הפרטית
|
15:48 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20% ▪ התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2% (נזקי עתק מגזי חממה [צילום: גיל יערי, פלאש 90])
|
|
+30% מהרשויות המקומיות מצויות במשבר כספי
|
15:48 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
שני שלישים מהן - רשויות קטנות ▪ התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי ▪ גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה (לא הגיב על אי-מינוי מבקרים)
|
|
+רבבות ניצולי שואה זקוקים להשלמת הכנסה
|
15:47 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
שיעור הזקוקים לסיוע המיוחד מבין הניצולים ונפגעי ההתנכלויות עלה מ-67% לפני שלוש שנים ל-70% כיום ▪ נמשך העדר התקצוב להתאמה והנגשה של דירות ניצולים
|
|
|
|
המצב הכלכלי מחמיר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
|
|
|
הצוות הבין-משרדי אינו נפגש [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
|
|
|
|
+הציבור מתקשה להשוות את ביטוחי הבריאות
|
15:47 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
הסיבה: ריבוי מידע והעדר אחידות בפוליסות ▪ רשות שוק ההון לא טיפלה בכשל הבא לידי ביטוי בשיעור ההחזר הנמוך בפוליסות הפרט ובחשש לניגוד עניינים של סוכני הביטוח (מה מיטיב ומה מיותר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90])
|
|
|
|
+הכשרה ופיקוח לקויים בענף הרכב הכבד
|
15:47 19/10/20 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים (אין מידע על הליכים פליליים [צילום: גילי יערי, פלאש 90])
|
|
|
|
+דוח מבקר המדינה הוגש ליו"ר הכנסת
|
14:21 19/10/20 | עידן יוסף |
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל בלשכתו בכנסת מידי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, את דוח ביקורת המדינה השנתי (71 א'). הדוח מוקדש בעיקרו לנושאים בתחומי הכלכלה והתשתיות, בדגש על נושאים חברתיים-כלכליים, בהם סיוע המדינה לניצולי שואה, תחבורה ציבורית ומשקי האנרגיה והמים.
|
|
[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
עוד שש שנות עיכוב בסיום חשמול הרכבת
|
|
73% מן התאגידים הציבוריים בעלי פעילויות בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים אינם מפרסמים דוחות כספיים וב-55% מהם הרכב הדירקטוריון אינו מלא. כך מוסר (יום ב', 19.10.20) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.
|
|
|
צריכת החשמל בשנת 2020 הייתה נמוכה רק ב-7.5% מזו שנצפתה ב-2008, לעומת יעד של 20% שנקבע באותה שנה. הדבר פוגע משמעותית בהורדת הפליטה של גזי חממה ובנזק שהיא גורמת - אומר (יום ב', 19.10.20) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. הנזק השנתי מפליטת הגזים נאמד אשתקד ב-10.9 מיליארד דולר. אם המגמה הנוכחית תימשך, הירידה בשנת 2030 תהיה רק 17%.
|
|
|
אף שרוב הרשויות המקומיות מצויות בעודף או באיזון תקציבי, עדיין 42% מהן סיימו
|
|
|
הממשלה אינה מקדמת מהלכים המיועדים להגביר את התחנות במגזר תחנות הדלק - קובע (יום ב', 19.10.20) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. תשע שנים חלפו מאז החליטה הממשלה לתקן את החוק להגברת התחרות ולהקצות 40 מגרשים להקמת תחנות מתחרות - אך שני הדברים לא נעשו.
|
|
|
למעלה מ-51,000 ניצולי שואה מאירופה ונפגעי התנכלויות במזרח התיכון זקוקים למענק השלמת הכנסה כדי להתקיים בכבוד - מגלה (יום ב', 19.10.20) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. משרד האוצר והרשות לזכויות ניצולי השואה טרם מצאו פתרון לשפר את מצבם הכלכלי, שאף מחמיר: בשנת 2017, בה נערך הדוח הקודם בנושא, נזקקו 67% להשלמת הכנסה - וכיום השיעור הוא 20%.
|
|
|
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
|
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|