|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
"אמריקנים לא נבהלים, הוא נבהל" [צילום: פטריק סמנסקי, AP] "הם מתים מבחינה פיננסית" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

עימות מכובד בין שני המועמדים לנשיאות

טראמפ: חיסון לקורונה - בתוך שבועות; <br>ביידן: הוא אחראי למות 220,000 איש

טראמפ: ביידן רוצה לסגור את כל המדינה; אי-אפשר להתחבא במרתף כמותו ביידן: אני רוצה לסגור את הנגיף; צריך לתת את האמצעים לפתיחה מחדש בצורה בטוחה טראמפ: שילמתי מקדמות מס בעשרות מיליוני דולרים ביידן: רוסיה וסין משלמות לך הרבה
23/10/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אומר שהחיסון לקורונה יהיה מוכן בתוך מספר שבועות. סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, אומר כי טראמפ אחראי למותם של מאות אלפי אמריקנים ולכן אינו ראוי להמשיך בתפקידו. נושא הקורונה שלט בחלקו הראשון של העימות השני והאחרון בין השניים (יום ו', 23.10.20). העימות התנהל בצורה רגועה ומכובדת, בניגוד בולט לעימות הראשון בסוף החודש שעבר, וגם חילופי הדברים הישירים בין השניים לא חרגו מן המקובל.

טראמפ אמר: "החיסון מוכן והוא יוכרז בתוך מספר שבועות. זה ייעלם". ביידן השיב: "עטיית מסיכות יכלה להציל 100,000 איש. לנשיא אין תוכנית מקפת. נעודד את כולם לעטות מסיכות כל הזמן, בדיקות מהירות, סטנדרטים לאומיים לפתיחה מחדש בצורה בטוחה ונעניק את התמיכה הכספית הדרושה לכך. אני אוודא שיש לנו תוכנית". בתשובה לשאלתה של המחנה, קריסטן וולקר מרשת NBC News, הבהיר טראמפ, כי אין ערבות לכך שיהיה חיסון תוך כמה שבועות. "זה יהיה עד סוף השנה. ג'ונסון אנד ג'ונסון ופייזר מתקדמות היטב. לוח הזמנים שלי יהיה יותר מדויק משל המומחים [הצופים שהחיסון יחולק רק בשנה הבאה]. ברגע שהחיסון יהיה מוכן, ניתן יהיה להפיץ אותו". ביידן: "האיש הזה אמר שהנגיף ייעלם בחג הפסחא, ולאחר מכן שזה ייעלם בקיץ – ואנחנו בדרך לחורף אפל. אין לו תוכנית להפצת החיסון לפני אמצע השנה הבאה".

טראמפ: "אנחנו לא יכולים לנעול את עצמנו במרתף כמו ג'ו. הוא יכול להרשות לעצמו, כנראה עשה הרבה כסף. אני לא יכול לנעול את עצמי במרתף או באיזהו חדר יפה בבית הלבן למשך שנה. אנחנו לא יכולים לסגור את המדינה, או שלא תהיה מדינה. אנחנו לומדים לחיות עם זה".
ביידן: "אנחנו לומדים למות עם זה. הוא אינו נוטל אחריות. אני אסגור את הנגיף, לא את המדינה. במקום להיות במסלול הגולף, הוא היה צריך לנהל מו"מ עם הדמוקרטים על הסיוע. אם יש הדבקה בשיעור מסוכן, כולם אומרים: צריך להאט, לא לפתוח הכל. ואז לתת את האמצעים לפתוח בצורה בטוחה, כמו מימון לבתי הספר".

טראמפ: "הוא רק מדבר על סגרים. המושלים הדמוקרטיים סוגרים בצורה הדוקה והם מתים, והוא תומך באנשים האלה. אנחנו צריכים לפתוח את בתי הספר. הבן שלי נדבק, וזה נעלם. חייבים לפתוח את המדינה, אחרת לא תהיה מדינה. אנשים מאבדים את משרותיהם, יש התאבדויות ושימוש באלכוהול ואלימות במשפחה בשיעורים חסרי תקדים. הוא יסגור את המדינה אם פקיד אחד יאמר שזה נחוץ". ביידן: "פשוט לא נכון. צריך לפתוח בצורה בטוחה ולתת את האמצעים לכך. למשל: ריחוק חברתי בחנויות, מחיצות במסעדות".

טראמפ: "הם מתים מבחינה פיננסית, ואי אפשר להרשות זאת. אנחנו מבינים את המחלה. עלינו להגן על זקנים ובעלי מחלות קודמות. אני מקשיב לכל הרופאים, כולל אנתוני פאוצ'י. אבל הוא אמר לא לעטות מסיכות ושזו לא תהיה בעיה; אני חושב שהוא דמוקרט. אין לי טענות כלפיהם; איש לא ידע מה זה". ביידן: "תחשבו על מה שהנשיא ידע בינואר ולא אמר לציבור האמריקני. הוא אמר שידע כמה זה מסוכן ולא רק שניבהל. אמריקנים לא נבהלים; הוא נבהל".

התערבות זרה בבחירות

וולקר שאלה על התערבות זרה בבחירות וביידן השיב: "כל מדינה שתתערב בבחירות, ולא משנה מי – תשלם מחיר. רוסיה התערבה, סין התערבה, אירן התערבה. הן ישלמו מחיר אם אבחר. זו פגיעה בריבונות שלנו. למיטב ידיעתי, הנשיא לא אמר על כך דבר לוולדימיר פוטין. החבר שלו רודי ג'וליאני הוא כלי בידי הרוסים ומוזן במידע, ודבר לא נעשה. רוסיה רוצה שלא אבחר, כי אני מכיר אותם והם מכירים אותי. למה הנשיא לא עושה דבר?"

טראמפ תקף: "ג'ו קיבל 3.5 מיליון דולר מרוסיה וזה הגיע דרך פוטין, משפחתו קיבלה את הכסף הזה. מעולם לא קיבלתי כסף מרוסיה. גם רוסיה וגם אירן רוצות שאני אפסיד, כי איש לא היה קשוח כמוני כלפי רוסיה". ביידן: "מעולם לא קיבלתי אף סנט ממדינה זרה כלשהי כל ימי חיי. הנשיא הזה עושה עסקים בסין ושילם שם, והוא מדבר עלי? פרסמתי את דוחות המס שלי למשך 22 שנה, ואתה לא פרסמת אפילו שנה אחת. מה אתה מסתיר? רוסיה וסין משלמות לך הרבה, סין סוללת כביש לאתר הגולף שלך".

טראמפ הגיב: "נפרסם את דוחות המס שלי ברגע שהם יהיו מוכנים ותראו כמה אני מצליח. שילמתי מקדמות מס בעשרות מיליוני דולרים. הם מדברים על 750 דולר, ואני חושב שזה בלוף. אני לא מקבל כסף מסין, אוקראינה ורוסיה – ואתה כן. יש הצהרה שצריך לתת 10% ל'איש הגדול' ואני חושב שזה אתה. עשינו הסדר עם רשות המיסים וזה היה מוכן, עד שהודעתי שאני רץ לנשיאות". ביידן: "הוא אומר את זה ארבע שנים. פשוט תראה לנו. תפסיק את המשחקים. אתה לא משלם מיסים. הוא אמר שהוא משלם מעט בגלל שהוא כל כך חכם".

ביידן טען, כי לא הייתה שום בעיה אתית בפעולותיו של בנו, האנטר ביידן, באוקראינה וסין. "כולם העידו שביצעתי כהלכה את תפקידי מול בוריסמה [חברת האנרגיה האוקראינית שהעסיקה את בנו]. האיש הזה ניסה לשחד את ממשלת אוקראינה לומר משהו שלילי עלי, וזה לא קרה כי לא היה מה להגיד. האיש היחיד שעושה כסף מסין זה האיש הזה". טראמפ: "לבנו לא הייתה עבודה. ברגע שהוא נעשה סגן נשיא, בוריסמה שילמה לו 183,000 דולר בחודש". ביידן: "אין כל בסיס לזה".

ביטוח הבריאות ומתחים גזעיים

בנושא ביטוח הבריאות אמר טראמפ, כי הוא יחליף את אובמהקר בתוכנית טובה בהרבה, אם כי לא פירט. הוא האשים את ביידן, כי בכוונתו להלאים את ביטוח הבריאות. ביידן השיב, כי הוא תומך בביטוח בריאות פרטי וכי יבטיח ירידה במחירי התרופות והאשפוז על-ידי פתיחת השוק לתחרות. טראמפ האשים את יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, כי היא המונעת - מסיבות פוליטיות - הסכם על חבילת סיוע נוספת למשק האמריקני. ביידן הבטיח להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה, בעוד טראמפ אמר ששכר המינימום צריך להשתנות ממדינה למדינה. בנושא ההגירה הבטיח ביידן, כי ממשלו יעניק אזרחות במסלול מהיר ל-11 מיליון מהגרים בלתי רשומים. טראמפ אמר כי ממשל אובמה הוא שבנה כלובים בהם הוחזקו מסתננים.

בנושא המתחים הגזעיים אמר ביידן, כי "יש גזענות ממסדית בארה"ב". לדבריו, יש לספק למיעוטים כלכלה טובה יותר, חינוך טוב יותר וגישה טובה יותר למשאבים כלכליים. טראמפ הגיב: "הוא היה בממשל 47 שנים, חוץ מאשר ב-1994 כאשר עשה עוול נורא לקהילה השחורה" - חוק ההחמרה בענישה, שהוביל לכליאת מאות אלפי שחורים. טראמפ שב ואמר כי שום נשיא מאז אברהם לינקולן לא סייע לשחורים כמותו, כולל הרפורמה בענישה. ביידן: "האיש הזה אמר שהבעיה היחידה בחוק שלי היא שאין מספיק אנשים בכלא". טראמפ: "התמודדתי לנשיאות בגללך, בגלל שאתה ו[ברק] אובמה עשיתם עבודה גרועה. אם הייתם עושים עבודה טובה, לא הייתי מתמודד".

בנקודה זו התעמתו השניים במישרין, כאשר טראמפ טען שביידן מכונה "פוליטיקאי מושחת". ביידן השיב, שאיש אינו אומר זאת, וכי עשרות אנשי מודיעין לשעבר - ששירתו תחת שתי המפלגות - אומרים שההתקפות עליו הן תוצרת רוסיה. טראמפ: "אתה שוב חוזר לסיפור הרוסי הזה?". וולקר מיהרה להשתלט על הדיון והחזירה אותו לסוגיית הגזע. בנושא זה שב ואמר טראמפ, כי הוא "האדם הכי פחות גזעני בחדר הזה". ביידן: "הוא שופך דלק על כל מדורה גזענית". טראמפ: "אתה לא עשית דבר חוץ מהחוק שמכניס רבבות שחורים לכלא. הם זוכרים את זה".

וולקר שאלה את ביידן על חוק הענישה, והוא השיב שהחוק על החמרת הענישה בסמים משנות ה-80 היה טעות וכיום הוא סבור שיש להשקיע בגמילה. טראמפ: "למה הוא לא עשה את זה? זה העניין עם הפוליטיקאים האלה: הם רק מדברים. היו לך שמונה שנים לעשות את זה". ביידן: "שחררנו 83,000 אסירים מבתי כלא פדרליים. התחלנו את התהליך ואז הפסדנו בבחירות".

האקלים והמנהיגות

בנוגע לשינויי האקלים אמר טראמפ, כי הוא פרש מהסכם פריז משום שמשמעותו הייתה אובדן מיליוני משרות בארה"ב, בעוד רוסיה וסין אינן עושות דבר בנושא. ביידן אמר כי זהו האיום הגדול הבא על האנושות ואין זמן רב לטפל בו. הוא האשים את טראמפ, כי הוא ביטל את כל הצעדים של ממשל אובמה לטפל בבעיה, ואילו תוכניתו שלו תיצור מיליוני משרות תוך צמצום משמעותי בשימוש בדלקים מזהמים. הוא ציטט הערכות מוול סטריט, לפיה תוכניתו תיצור 18.3 מיליון משרות ותוסיף טריליון דולר לכלכלה האמריקנית.

וולקר שאלה את השניים מה יאמרו בנאום ההשבעה למי שלא הצביעו עבורם. טראמפ אמר כי ההצלחה תאחד את הציבור האמריקני - אך ניצחון של ביידן ישקיע את ארה"ב במיתון עמוק. ביידן השיב, כי הוא ייצג את כל האמריקנים וכך גם יפעל, משום שיש אפשרויות עצומות לשפר את מצבם של כל האמריקנים. "מה שמונח על כף המאזניים הוא האופי של האומה הזאת, מתן אפשרויות שוות לכל, ולא קיבלתם את זה בארבע השנים האחרונות".

העימות הראשון התקיים ב-30.9.20 והוא זכור בעיקר בשל ההפרעות הבלתי-פוסקות של טראמפ לביידן, אשר בנקודה מסוימת פלט: "אולי תשתוק, בן אדם?". העימות השני אמור היה להתקיים בשבוע שעבר, אך בוטל לאחר שטראמפ לקה בקורונה. ועדת העימותים האל-מפלגתית קבעה שיש לקיימו בצורה וירטואלית, טראמפ סירב ושני המועמדים הופיעו בראיונות טלוויזיוניים מקבילים בהם ענו לשאלות מן הקהל. בעקבות העימות הראשון קבעה הוועדה, כי בעימות הלילה ינותקו המיקרופונים של שני המועמדים בעת שזכות הדיבור היא של האחר.

ביידן שומר על יתרון יציב של כעשר נקודות האחוז בסקרים הארציים - כמעט כפליים מיתרונה של הילרי קלינטון בסקרים באותה נקודת זמן לפני ארבע שנים. הוא גם שומר על יתרון, אם כי של כמה נקודות האחוז בלבד, ברוב מדינות המפתח. לכן, העימות חשוב לטראמפ הרבה יותר מאשר לביידן.


תאריך:  23/10/2020   |   עודכן:  23/10/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ: חיסון לקורונה - בתוך שבועות; ביידן: הוא אחראי למות 220,000 איש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
23/10/20 11:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
שבועות של חוסר ודאות מבחינתם של מיליוני אמריקנים הפכו (יום ד', 21.10.20) לאכזבה: קרוב לוודאי שהקונגרס לא יאשר לפני הבחירות חבילת סיוע נוספת להתמודדות עם נזקי הקורונה. הדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים והרפובליקנים השולטים בבית הלבן ובסנאט לא הצליחו להגיע להסכמות. אם ייבחר ג'ו ביידן לנשיא, חבילת סיוע חדשה חייבת להיות המשימה הראשונה ואף היחידה על סדר יומו – סבור ג'יימס דאוני במאמר בוושינגטון פוסט. על הדמוקרטים להכיר כבר עכשיו בעובדה, שהדבר עשוי לחייב צעדים חסרי תקדים ואולי גם את ביטול אפשרות הפיליבסטר בסנאט.
22/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אירן מנסה להתערב בבחירות בארה"ב - הודיעו הלילה (יום ה', 22.10.20) מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב, ג'ון רטקליף, ומנהל ה-FBI, כריסטופר ריי. הם הדגישו, כי נכון לעכשיו אין ראיות לשיבוש ישיר של ההצבעה, וכי מטרתה המרכזית של אירן היא לפגוע בהליך ולא לסייע למועמד כלשהו.
22/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט פדרלי בטקסס ביטל החודש צו של מושל המדינה, גרג אבוט, לפיו בכל מחוז תהיה תיבה אחת ויחידה בה ניתן יהיה להפקיד הצבעות בבחירות לנשיאות במקום לשלות אותן בדואר. כמה ימים מאוחר יותר בוטלה החלטתו בידי שלושה שופטי ערעור – שאת כולם מינה דונלד טראמפ. המשמעות: תהיה תיבה אחת גם במחוז ווילר, בו יש 4,000 מצביעים, ובמחוז האריס בו יש 2 מיליון. זהו לפחות אחד משמונה מקרים ברחבי ארה"ב בהם בתי המשפט הנמוכים צידדו בדמוקרטים ובארגוני זכויות אדם, אך פסקי הדין נהפכו בבתי המשפט לערעורים – בהם מינה טראמפ יותר שופטים יאשר כל נשיא ב-40 השנים האחרונות.
20/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
דונלד טראמפ וצוות הקמפיין שלו מפגינים בפומבי אופטימיות לקראת הבחירות ב-3 בנובמבר, למרות שעל-פי הסקרים סיכוייו קלושים. אבל בשיחות פרטיות, רוב אנשי צוותו מודים שיש סיכוי של ממש שהוא יפסיד – מדווח ניו-יורק טיימס. חלק ניכר מן הזעם מופנה לראש הסגל, מארק מדואוז, לגבי טיפולו באשפוזו של טראמפ ונראה שלא יישאר בתפקיד לאחר הבחירות, גם אם טראמפ ינצח.
20/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מדינות המפתח בבחירות לנשיאות בארה"ב ידועות היטב – אבל לדעת דן בלץ, כתב בכיר בוושינגטון פוסט, המדינה המעניינת ביותר היא טקסס. להערכתו, לא משנה האם דונלד טראמפ ינצח בה או ג'ו ביידן; הנשיא מהווה בעיה לרפובליקנים במדינת ענק זו.
19/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il