|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

רפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אך לא לתחרות רצינית

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך - אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות משרד התקשורת: הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט
04/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: פלאש 90]

יבוטל הפיצול בין תשתית לספק
עידן יוסף
משרד התקשורת מציע כי בזק והוט תוכלנה לספק שירות אינטרנט אחוד, במקביל להמשך ההפרדה המבנית בקבוצות, מה שיפגע בספקיות הקטנות * 170 אלף מנויים משלמים לשתי ספקיות * במקביל מוצע לקבוע מנגנון ניודים כמו בסלולר
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 3.11.20) לדיון מיוחד בבחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת פס לבין שירות גישה לאינטרנט. היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון ואמר כי זימן את הדיון כדי לבחון את הנושא ולהאיץ את התהליך, כך שיימנע מצב שבו לקוחות משלמים על שירות שלא קיבלו.

סמנכ"ל אסטרטגיה של משרד התקשורת, יאיר חקאק, אמר כי האבחנה בין תשתית לספק היא המצאה ישראלית שאין לה אח ורע בעולם. לדבריו, "זה כמו שתהיה חובה למכור את נעל ימין בנפרד מנעל שמאל. המדיניות הזו מקורה לפני 20 שנה כשהאינטרנט, בגלל היעדר התחרות בתשתית, ביקשו להפריד את תשתית הספק ולייצר שם תחרות. לפני כמה שנים קידם המשרד את רפורמת השוק הסיטונאי, שמנסה לפתור את בעיית התחרות בלי ליצור מנויים רדומים ופיצול מוצר אחד לשני מוצרים. הדבר יפתור את בעיית המנויים הרדומים ואת הטרטור של הצרכן כשיש לו בעיה טכנית".

מרגי ביקש לדעת כיצד תישמר התחרות וחקאק השיב: "הספק ירכוש תשתית והדינמיקה התחרותית תהיה יותר טובה. נציג רשות התחרות, אבי גרוסמן, אמר כי הרפורמה אינה תחרותית במהותה ולא אמורה לפגוע בתחרות. מנגד, פרופ' ירון זליכה, המייעץ לעובדי בזק בינלאומי, אמר כי מדובר בשתי רפורמות. לדבריו, הרפורמה לביטול ההפרדה היא חשובה, אבל ביחד איתה מתכוון משרד התקשורת לאפשר לבזק והוט, המונופולים, להתחרות מול 20 ספקיות קטנות.

"המשמעות של הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט. בחודשים האחרונים פתח משרד התקשורת, בתמיכת אגף התקציבים, במסע חיבוקים כלפי בזק. כניעה למונופול זה כמו כניעה לטרור, אתה נענה פעם אחת ומזמין עוד כניעות", אמר זליכה.

היו"ר מרגי אמר כי הרפורמה הייתה מושלמת אם לא היו מאפשרים לבזק למכור חבילות. חקאק השיב כי הפיכת בזק רק לחברת צינורות היא "נשק יום הדין של שוק התקשורת, שינקט רק במצב של חוסר תחרות קיצוני". הוא הוסיף כי זו הסיבה שהרפורמה תצא לדרך רק ב-1 בינואר 2021. ח"כ עידן רול ביקש לדעת האם יש קשר בין ההקלות לבזק לבין פריסת תשתית הסיבים.

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן, טענה כי באירופה יש מעל 10 מדינות שמפרידות בין ספק לתשתית, והוסיפה כי הרפורמה תביא לפיטורי אלפי עובדים דווקא בתקופה קשה זו של התמודדות עם הקורונה.

השוק הסיטונאי בהוט קרוב לאפס ובבזק כ-30%


מנכ"ל איגוד האינטרנט, יורם הכהן, אמר כי השוק הסיטונאי בהוט הוא קרוב לאפס ובבזק כ-30%, ולכן ייתכן שהמהלך הזה מגיע מוקדם מדי. לדבריו, "אם אלה הנתונים אז אולי השוק הסיטונאי לא כל כך הצליח. משרד התקשורת מתכוון גם לבטל מסמך מדיניות משנת 2000, שיש לו חשיבות לא רק לעניין ההפרדה בין ספק לתשתית".

ראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, אניטה יצחק, אמרה כי "ההפרדה בין ספק לתשתית מייצרת לצרכן עסקה מורכבת. לא תמיד ברור לו שיש שני ספקים והוא מטורטר כשיש תקלה, הבעיה הגדולה היא הקושי שעולה כשבאים לנתק. אנחנו שוקלים לקדם הוראה שתחייב לפנות ללקוחות רדומים, כדי להפסיק את התופעה". היו"ר מרגי קרא לרשות להגיש הצעת חוק שתחייב לנתק לקוח רדום לאחר 3 חודשים ללא שימוש.

מנהל אגף הכלכלה במשרד התקשורת, עופר רז דרור, התייחס לטענות בזק בינלאומי וביקש להזכיר כי הם למעשה בזק. היו"ר מרגי הגיב: "אז אתם מודים שכל ההפרדה המבנית זה בלוף ואתם רוצים לבטל אותה?", רז דרור השיב לו ואמר: "הצוות שדן בזה הגיע למסקנה שהוא רוצה לשמר את ההפרדה המבנית, אבל לבצע הקלות מסוימות". על כך אמר מרגי: "פעם זה גרר חקירת משטרה וכתב אישום".

בסיכום הדיון אמר היו"ר כי המסקנה היא שרפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אבל לא הביאה לתחרות רצינית. "אני מתייחס לבזק והוט כחטיבה אחת, ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית זה דבר מבורך ואני מברך על כך ואם יש לשר התקשורת קשיים מול הממשלה אקדם את זה בחקיקה פרטית, אבל אני מבקש להאיץ את הרפורמה של החבילות האחודות כשבחמש שנים ראשונות לפחות לא לאפשר לבעלי התשתיות החברות הגדולות לא לשווק חבילות אחודות. אם בזמן הזה תביאו תוכנית טובה לתחרות נוכל לקצר את המועד. עיננו פקוחה על זה. יש קושי גדול מאוד לעורר תחרות".

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
עידן יוסף
+"דחיית 820 אלף הלוואות - מספר מטורף"
14:03 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקע ביקורת של חברי הכנסת על התנהלות הבנקים במשבר הקורונה ועל כך שרבים ממבקשי ההלוואות, במיוחד בעלי עסקים בסיכון נענו בשלילה לקבל הלוואות בערבות המדינה השיב המפקח על הבנקים: "כלקוח בנקאי אני רוצה שתנוח דעתי שהכסף שמלווים יחזור, לא לכל לקוח הלוואה היא הפתרון"  ▪  ההלוואות שכן ניתנו מגיעות להיקף של 30% בלבד מגובה הבקשות, וההיקף צפוי לגדול לאחר שאושרה מנה נוספת של ערבות מדינה לאחרונה
(המפקח על הבנקים, יאיר אבידן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+יש עתיד משכה הצעת החוק לפיזור הכנסת
09:24 04/11/20  |  מירב ארד
סיעת יש עתיד-תל"ם משכה את הצעת החוק לפיזור הכנסת שהייתה צפויה להעלות היום במליאה. בסיעה האשימו את כחול לבן: "שוב מנעו את הפלת הממשלה והשאירו את נתניהו בשלטון".
+ועדת הכספים קוראת להאריך את הקפאת היטל ההעסקה על עובדים זרים בחקלאות
01:02 04/11/20  |  עידן יוסף
במהלך דיון בנושא שנערך לרגל יום החקלאות וההתיישבות, עלה כי ההיטל לא הביא לגידול בהעסקת עובדים ישראלים וכי הוא יהווה נטל כבד על החקלאים. במשרד האוצר טענו כי העסקת עובדים זרים זולה יותר, ובמשרד החקלאות טענו כי הדבר איננו נכון. נוכח הדברים, וכך שהוראת השעה הזמנית המקפיאה את ההיטל מסתיימת בסוף השנה, ציין יו"ר הוועדה כי יקדם את הצעות החוק הפרטיות הקובעות את הקפאת הצו ב-5 שנים נוספות, ובמקביל יפנה לשר האוצר

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אפילו בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שלא מגיעים לשם". שר החקלאות, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו"

בדיון נוסף לעניין התמיכות בחקלאים, הציג משרד החקלאות כי התמיכות התקציבית בישראל נמוכה משמעותית מהתמיכה במדינות ה-oecd ויתר מדינות העולם המערבי.
+בכיר במח"ש: "מעולם לא פנו אלי להקל או לסגור תיק"
23:39 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים  ▪  ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"
(ארבל. המחלקה לחיבוק שוטרים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+עלות הטיפול במהגרים לא חוקיים עולה מיליארדים למדינה
22:43 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת: בישראל כ-324 אלף עובדים זרים - מהם 37% לא חוקיים, והמדינה משלמת מדי שנה כחצי מיליארד שקל לטובת קיומם  ▪  העסקתם בארץ פוגעת בכלכלה המקומית ובשכבות החלשות
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+הפטור שאולי יטרפד גגות סולארים במבני ציבור
21:36 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוראת שעה שפטרה ממכרז גגות סולאריים עד 200 קילוואט, שאמורה להתבטל, עלולה למנוע הקמת גגות סולאריים במבני ציבור של השלטון המקומי, ולסכל את העמידה ביעדי הגידול באנרגיה ירוקה  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יד אחת קובעת יעדים והשנייה מונעת עמידה ביעדים
([צילום: ג'קלין מרטין/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אך לא לתחרות רצינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה קיימה (יום ג', 3.11.20) דיון ביוזמת הח"כים משה ארבל ושלמה קרעי על "התנהלות מח"ש בסגירת תיקים וטיוח בניגוד לעמדת גורמי המקצוע".
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לבחינת השלכות ההגירה הבלתי חוקית על כלכלת ישראל, בראשה עומדת ח"כ מאי גולן, קיימה (יום ג', 3.11.20) את ישיבתה הראשונה, שעסקה בהשלכות הכלכליות של ההגירה הבלתי חוקית על השלטון המקומי. ח"כ גולן פתחה את הדיון ואמרה כי עד היום העיסוק בנושא היה אמוציונלי, ובכוונתה לבחון את המשמעויות הכלכליות של ההגירה הבלתי חוקית.
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"שר האנרגיה שטייניץ קבע יעדים מאוד ברורים אליהם צריכה ישראל להגיע בכמות החשמל המיוצרת ממקורות של אנרגיות מתחדשות. לפי הנתונים שידועים לנו כעת, ליעד של 10% אנרגיה מתחדשת עד סוף שנת 2020 אנחנו כבר לא נגיע ולא נעמוד בו, כי בסוף שנה זו סך יצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה באזור ה-8%", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון על החשש לאי עמידה של המדינה בהתחייבותה להפחתת גזי החממה, בשל הפגיעה בייצור חשמל מגגות סולאריים.
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה דנה (יום ג', 3.11.20) בנושא מיזם התיעוד הלאומי החכם, כדי לקבל תמונת מצב ולדון על פוטנציאל השימוש בתעודות הזהות הביומטריות. בדיון הודיע מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה, אורן אריאב, כי 1.1 מיליון "גלמים" (פלסטיק נושאי שבב) של תעודות זהות חכמות נמצאים כעת במחסני המדינה, ונשקלת האפשרות לספק אותם בקרוב לתושבים. בתגובה אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה: "אבל הכרטיסים האלה לא טובים, למה שהאזרחים יקבלו אותם?! מה גם שבמקביל מוכנות לייצור תעודות טובות יותר, מדור חדש. האזרחים לא צריכים לשלם על הטעות שנעשתה בעבר על-ידי הממשלה. ההתנהלות הממשלתית הייתה לקויה מלכתחילה: לא היה צריך למהר ולרכוש 5 מיליון כרטיסי פלסטיק לפני שידעו מה יהיה הביקוש והשימוש".
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה (יום ג', 3.11.20) לדון בבקשה למתן חוות דעת ובדיקת המבקר בנושא: אפליה בהליך אימוץ ילדים - אשר כפי החוק מוקנית לה הסמכות לחייב את המבקר בבדיקה על הנושאים שיאושרו בוועדה. בסוף הישיבה ביקשה הוועדה, בתמיכת שלושה מחברי הוועדה וללא מתנגדים מהקואליציה ( אוריאל בוסו, עמית הלוי, יעקב טסלר, אופיר כץ, אריאל קלנר, שלמה קרעי והילה שי וזאן), שנעדרו מהישיבה.
03/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il