|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
גנץ. "אוסף של רכילויות ממוחזרות" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90] שקל להפר הבטחה לרוטציה עם לפיד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הפירוק של כחול לבן החל מזמן

"גנץ לא התכוון לשבת באופוזיציה ושקל להצטרף לליכוד"

אחרי התפטרות ליברמן הוצע תיק הביטחון לבני גנץ, שסירב כי היה מעוניין במפלגה מאחוריו גורם בכחול לבן: גנץ התכוון לשבת בממשלת נתניהו אפילו כשר חינוך בחר להתמודד מולו בגלל סקרים שהצביעו על יכולתו לנצח
22/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

הכל חושבים שהפירוק של סיעת כחול לבן נגרם כתוצאה מהחלטתו של העומד בראשה, ח"כ בני גנץ, להצטרף לממשלת נתניהו. אולם הפירוק החל הרבה לפני כן. בסדרת כתבות שישודרו במהדורת חדשות הערב של כאן 11, שכותרתה כחול לבן, מובאות עדויות והקלטות על ההקמה של המפלגה שהייתה אמורה להיות החלופה השלטונית והתפוררה. כחול לבן, שקמה מאפס והצליחה להפוך לגדולה בישראל, הייתה התקווה שהתנפצה למחנה המרכז שמאל. אך בכחול לבן לא הצליחו לממש את ההבטחה להחליף את השלטון.

ביום שאביגדור ליברמן התפטר מתפקיד שר הביטחון, הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו לגנץ לתפוס את מקומו. הוא שקל מאוד ברצינות להיות שר הביטחון של ביבי, לפני שהוא הקים את המפלגה", סיפר גורם בכחול לבן. "הוא אמר לי את זה מפורשות". גנץ מצידו מכחיש, אך בכאן חדשות טוענים כי מצויות בידיהם עדויות לכך שגנץ אכן התלבט כמה ימים, שבסופם החליט כי מוטב לו להגיע עם מפלגה מאחוריו.

באחת העדויות נשמע גורם בכחול לבן מספר: "הוא [בני גנץ] מלכתחילה, עוד לפני הקמת המפלגה, התכוון לשבת עם נתניהו. הוא אמר לנו את זה מפורשות. לא באתי לפוליטיקה בשביל להיות חבר בוועדת חוץ וביטחון או בוועדת הקליטה. הוא לא יישב דקה באפוזיציה. הטיעון שהוא נכנס לממשלה בגלל הקורונה - זה פשוט שקר. הוא תכנן לשבת עם נתניהו. הוא לא ראה שום הבדל בינו לבין נתניהו רעיונית".

על השאלה האם התעניין בהצטרפות לליכוד, השיב הגורם: "כן, היו לו מחשבות להיכנס לליכוד. אמר שאין ימין ואין שמאל. הוא 'רק רוצה ללמוד מנתניהו, ולהתחיל אפילו כשר חינוך שלו'. הוא לא עשה את זה, כי הראנו לו בסקרים שיש לו סיכוי לנצח את נתניהו - אז הוא כבר התחיל להאמין בעצמו והתחיל להתאהב ברעיון". גנץ מכחיש כוונה להצטרף לליכוד או לשבת כשר תחת נתניהו.

כבר בימיה הראשונים נאלצו גנץ ולפיד להתמודד עם פערים גדולים - דרך ההדלפות, הפריצות והתככים בתוך הרביעייה ועד לפירוק הבלתי נמנע שחשף הרבה דם רע בין החברים. במערכת הבחירות השנייה תוכננה רוטציה בין גנץ ללפיד, אך מתברר שגנץ בכלל לא האמין במימושה.

גורם בכחול לבן: "הוא האמין שהחרדים יתנו לו לממש את הרוטציה עם יאיר לפיד, והוא ממש לא הצטער על זה. הוא אמר לנו באחת הישיבות שכשיגיע הרגע, אם הוא יהיה ראש ממשלה ויצטרך לתת את הרוטציה ללפיד, אז הוא לא יעמוד בזה (במילתו)".

השרה פנינו תמנו שטה, שעברה מיש עתיד לחוסן לישראל של גנץ תורת ע'דיר כמאל מריח, שעברה ליש עתיד, תיארה את מה שזממו ביש עתיד: "אני יודעת, שמבלי שבני גנץ ידע את זה, היו תוכניות ביש עתיד ללכת לבחירות רביעיות ולהחליף את בני. בעיניי זו נוכלות. זה לא היה הוגן. זו הייתה אחת האפשרויות. בני לא ידע זאת באותה נקודת זמן".

על קשריה האישיים של עומר ינקלביץ' לגנץ, ועל כוח ההשפעה שלה עליו נכתב לא מעט. גורם המקורב לשרה אמר: "היא אמרה לי באופן ברור שהיא שולטת בו, וכל מה שהיא דורשת ממנו היא תקבל. הוא יעשה הכל, אבל כל מה שהיא אומרת, והיא צדקה לאורך הדרך".

תגובת כחול לבן: "מדובר באוסף רכילויות מופרכות וממוחזרות שפורסמו לא פעם ואין בהן חדש, מלבד ניסיון של גורמים פוליטיים ואינטרסנטים להאיר באור שלילי את מפלגת המרכז הגדולה והחזקה אי-פעם.

"בסיום הבחירות השלישיות עמדה מדינת ישראל בפני אחד המשברים הגדולים שידעה, משבר שדרש הקמת ממשלה יציבה שתענה לאתגרים העומדים בפני המדינה. הכניסה לממשלה הפריטטית, שבה לכחול לבן 'יש יד על ההגה ורגל על הברקס' מוכיחה את עצמה גם היום בכל הצמתים המרכזיים. יש מי שלא היו להם את כוחות הנפש להבין את הסכנות הטמונות באותה השעה והחשיבות בנשיאת נטל העשייה והאחריות, גם במחירים אישיים ופוליטיים לא פשוטים.

"לפני שנכנס לחיים הפוליטיים, שקל גנץ את האפשרויות השונות שיוכלו להוות את החלופה הטובה ביותר עבור מדינת ישראל, עד שהחליט להקים את חוסן לישראל ולימים כחול לבן, החלטה שהוכיחה את עצמה כחלופה משפיעה במשך שלוש מערכות בחירות וגם היום בתוך הממשלה.

"עומר ינקלביץ' היא שרה מוערכת שפועלת רבות למען יהודי התפוצות. כל הפרסומים על אודותיה הם סיפורים ממוחזרים שכבר פורסמו בעבר ואין בהם ממש.

"כפי שנאמר כבר בעבר, באשר לסוגיית הטלפון, בכחול לבן סבורים שמאחורי הפריצה עומדים גורמים זרים עוינים או פוליטיים".

תאריך:  22/11/2020   |   עודכן:  22/11/2020
עידן יוסף
+ח"כ אבידר: "נתניהו יזם את ההפגנה מול בית משפחת פרקש"
23:14 21/11/20  |  עידן יוסף
חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) שב ותקף את ראש הממשלה, ואמר כי נתניהו הו זה ששלח את המפגינים מול ביתה של משפחת פרקש השכולה. "אנחנו יודעים את זה. אנחנו מכירים את כל השנים-עשר האלה. הם מוכוונים ישירות מבלפור. למרות כל ההתגרות, לא ויתרנו על בלפור ונמשיך להגיע לפה עד שביבי יתפטר". במשפחת נתניהו מכחישים הכוונה שכזו.
+כסיף: "בן שטרית נעצר על לא עוול בכפו"
22:51 21/11/20  |  עידן יוסף
ח"כ עופר כסיף הגיב למעצרו של סדי בן שטרית: "‏חברי נרדף דרך קבע ע"י משטרת ירושלים, וגם היום נעצר על לא עוול בכפו. שוחחתי עם מפקד תחנת מוריה נצ"מ קובי יעקובי שסירב לתת לי מידע על אודות מעצרו והפנה אותי לפרטים ל...לשכת השר! לשכת השר?! ממתי השר נותן הנחיות למעצרים או מקבל עליהם מידע מיידי? אולי הוא דואג לבן דוד?! בושה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גנץ לא התכוון לשבת באופוזיציה ושקל להצטרף לליכוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ה', 19.11.20) את התקנות להגדלת התפוסה בחנויות רחוב. התקנות צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות.
19/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה (יום ד', 18.11.20) בדוח המבקר 70ב' המעלה ביקורת על ההפחתה העקבית בחלק של משרד החוץ בתקציב המדינה - מהלך, שעל-פי המבקר "פגע בפעילות המשרד בארץ ובעולם".
19/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנו יוצאים למלחמה ללא מודיעין", כך הגדיר ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד, שלמה רוטנברג, את חסרונו של מכ"ם בשירות המטאורולוגי, בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה על הערכות גופי החירום לחורף הקרוב. בדיון השתתף גם נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי. המכ"ם הישן, שלא תוחזק בשנים האחרונות בשל אי-אישור תקציבי, חדל לתפקד, ולאחרונה הוקצו שני מיליון שקל כדי לתקנו. המכ"ם יהיה מוכן רק בפברואר.
18/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. המדינה תשפה את המעסיק על עלות היום השני לבידוד ולאחר מכן על מחצית מעלות הבידוד למעסיק, כשהשיפוי יינתן באמצעות המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, מעסיקים עד 20 עובדים המדינה תשפה בסך 75% מעלות הבידוד. בקשות המעסיקים לשיפוי יוגשו החל מחודש פברואר, זאת על-מנת לתת למוסד להיערך למתן השירות, אולם הזכאות תהיה רטרואקטיבית מיום תחולת החוק.
18/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 18.11.20) את בקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות תכנון משק החלב, העוסקות בשליחת הודעות לרפתנים וייצור חלב באומנה. בפתח הדיון התייחס היו"ר יעקב מרגי למשא-ומתן בין הרפתנים למשרדי החקלאות והאוצר, ולכך שהאוצר נמנע מלאשר את בקשת שר החקלאות לאפשר חצי שנה נוספת של תכנון במשק החלב, עד להגעה להסכם. "האוצר לא יכול להתנהל בצורה כוחנית וחד-צדדית, יש עוד שחקנים בזירה", אמר.
18/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
פרנקל. רווחים עצומים [צילום: אתר ועידת הנשיא]
תומר קורנפלד
עסקות שבוצעו מחוץ לבורסה בסכום של כ-65 מיליון ש"ח ובמחיר 2400 אגורות למניה הקפיצו את מניותיה של תמר פטרוליום    שער המניה נסגר במחיר הגבוה בכ-60% מעל המחיר בהצעת הרכש שפרסם אהרן פרנ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il