|
אייל רביד. מנכ"ל ויקטורי [צילום: ויקטורי/ יח"צ]
|
|
|
|
|
ויקטורי רשת סופרמרקטים מדווחת ׁ(יום ב', 23.11.20) על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2020: המכירות לרבעון השלישי של 2020 הסתכמו לשיא של 615 מיליון שקל, עלייה של 37.8% בהשוואה לכ-447 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019. הגידול הניכר במכירות נובע בעיקר מגידול דו-ספרתי במכירות חנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים והתפרצות נגיף הקורונה. קצב המכירות ברבעון מוביל את החברה לקצב מכירות שנתי של מעבר ל-2.4 מיליארד שקל. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-11.6%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2020 הסתכם לשיא של 157 מיליון שקל, עלייה של 38.5%, בהשוואה ל-112 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-25.3% לעומת 25.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי לתקופה הסתכם ל-15.8 מיליון שקל, עלייה של 70.3%, בהשוואה לכ-9.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי בתקופת הדוח עלה ל-2.6%, בהשוואה ל-2.1% בתקופה מקבילה אשתקד. הגידול הניכר ברווח לתקופה ברבעון השלישי של שנת 2020 לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר מהגידול הניכר במכירות והגידול ברווח הגולמי.
מתחילת השנה, החברה דיווחה על שיא בתזרים חיובי מפעילות שוטפת שעמד על 177 מיליון שקל.
יתרת מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר ליום 30 בספטמבר 2020 הסתכמה בכ-145 מיליון שקל. הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות ולהרחיב את פעילותה.
ההון העצמי, נכון ליום 30 בספטמבר 2020 עלה על ל-316 מיליון שקל. העלייה בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח הנקי השוטף של החברה ומחלוקת דיבידנד.
ויקטורי מפעילה כיום 60 סניפים יחד עם הסניף בצמח שנפתח במהלך הדוח. החברה ממשיכה לבחון את המשך הרחבת הרשת באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ.