|
הקורונה דרדרה את הדואר לאחור [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת דואר ישראל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסדי עתק של 230.7 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 28.6 מיליון שקל. זאת, בשל השפעות מחלת הקורונה וההאטה במסחר שנגרמה כתוצאה ממנה. ההפסד ברבעון השלישי לבדו עמד על 67.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-41.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות דואר ישראל ברבעון השלישי של 2020 ירדו בכ-11% והסתכמו בכ-400 מיליון שקל, בהשוואה ל-448 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו הכנסות החברה ב-15.6% והסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, לעומת כ-1.35 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
"הקורונה פגעה משמעותית בהכנסות חברת דואר ישראל, המבוססות על סחר מקוון ושירותים פיננסיים, על בסיס פריסת הסניפים הרחבה. הקורונה השפיעה על כל תחומי הלוגיסטיקה והסחר הכלל עולמי, השפעה אשר התבטאה בהאטה גלובלית בהטסות, בהאטה בתחומי הסחר הנכנס והיוצא, וכתוצאה מכך גם בירידה בפעילות הבנקאית, הנובעת מהאטה בצריכה במשקי הבית, בפעילות העסקית ועצירת הנסיעות לחו"ל, שפגעו גם ברכישת מט"ח", הסביר יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, חזי צאיג.
לדבריו, כעת ברור שמגפת הקורונה תלווה אותנו גם בשנה הקרובה אך עם זאת, ניתן לראות התאוששות ברבעון השלישי. "מאז חודש יוני האחרון יש חזרה לקניות ברשת, לאור הסגר השני בספטמבר, והעובדה שעד כה חנויות הרחוב והקניונים היו סגורים וביצוע רכישות הרשת היו האופציה המרכזית להזמנת מוצרים", אמר.
עוד ציין צאיג כי ברבעון השלישי החל תהליך מכירת 20% ממניות הדואר להפרטת החברה. "למרות הקורונה אנו אופטימיים. אנו רואים את הבעת האמון של המשקיעים הרבים שניגשו למכרז לרכישת החברה, אשר הגיעו מתחומי הסחר, הקמעונאות ושוק ההון. היענות זו ממחישה עד כמה בתקופה מאתגרת זו, חברת הדואר אטרקטיבית ביותר להשקעה, כאשר במהלך 2021 יושלם הליך המכירה. הכנסת המשקיע לחברה תאפשר לנו להמשיך להשקיע בטכנולוגיה ובחדשנות לתועלת הציבור, ולצמוח עסקית אל תוך העשור הבא", אמר.