|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

"חייבים מידתיות"

סעיף ערר האפוטרופוס הרוצח נשאר

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות אושר לקריאה ראשונה כולל הסעיף הבעייתי סער: "אתם שולחים את כולם בסעיף הזה לסרטים" עו"ס: "החוק מאוד בעייתי ולא רואה את האופציה של האדם להשתנות ולעבור טיפולים"
02/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
ייתכן שמספר הפניות האפשרי לבית המשפט יוגבל [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי אישרה (יום ד', 2.12.20) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח או בניסיון רצח בתוך המשפחה). הצעת החוק, שהוגשה על-ידי ח"כ גדעון סער, היו"ר עודד פורר וחברי כנסת נוספים, אושרה פה אחד.

בפתח הדיון הסבירה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ענת מיימון כי הורה שהורשע בביצוע עבירת רצח או בביצוע עבירת ניסיון לרצח של ההורה השני או של אחד מילדיו, או שהוגש נגדו כתב אישום בשל ביצוע עבירה כאמור וכל עוד מתנהל ההליך הפלילי כנגדו (ההורה הפוגע), תישלל אפוטרופסותו על הקטין. אין באמור בסעיף זה כדי לגרוע מחובות אחרים הקיימים בין הורים לבין ילדיהם או הנובעים מקשר זה, לרבות מזונות, וכן מזכות הקטין לרשת את ההורה הפוגע - אנחנו מבהירים שזה משהו אוטומטי מרגע הגשת כתב אישום או הרשעה. לקראת קריאה שנייה ושלישית נבצע בדיקה מעמיקה מול ביטוח הלאומי לכך שלא יגרעו מהקטין זכויות וקצבאות של הביטוח הלאומי. יש מצבים של אסירים שנולדים להם ילדים כשהם כבר בכלא - גם להם תשלל האפוטרופסות באופן אוטומטי".

פורר אמר כי הוא מצפה שהקריאה השנייה והשלישית לחוק האפוטרופסות תהיה כבר בשבוע הבא. הוא הודיע שיבקש שהחוק יוחל למפרע לאחר אישורו.

עו"ד איילת ששון, ממונה ייעוץ משפטי במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ציינה כי גם כיום כשיש רצח במשפחה נכנסת לתמונה עובדת סוציאלית לחוק הנוער ונעשית הוצאת הקטין ממשמורת ההורים והעברה של הקטין באופן חוקי לרשויות הרווחה. "אנחנו שם כל הזמן ומודעים לכל ההיבטים של מה נדרש לקטין", אמרה, "נדע ליישם זאת גם עם החוק המוצע".

ח"כ אוסאמה סעדי ביקש במהלך הדיון להוסיף לחוק בקריאה שנייה ושלישית גם סעיף של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת - "זאת הריגה". ח"כ עאידה תומא סלימאן ביקשה אף להחמיר את החקיקה כך שגם חבלה בנסיבות מחמירות תיכלל בחוק ותמנע מצב שבו אם הפרקליטות הגיעה לעסקת טיעון מקלה עם האב הוא עדיין לא יוכל להיות האפוטרופוס של ילדיו. "צריך להביא בחשבון שהפרקליטות משנה את כתבי האישום. אתמול הייתי בבית משפט במקרה של אישה שזה ברור נסיון-רצח, ובגלל רשלנות המשטרה באיסוף ראיות זה הפך בכתב האישום לחבלה בנסיבות מחמירות - זה אדם שניסה לרצוח פעמיים". ח"כ פורר: "נבחן הוספת סעיף זה לקריאה שנייה ושלישית".

ח"כ גדעון סער ביקש למחוק את סעיף ב'1 של החוק, הקובע כי אם בית המשפט מצא כי מתקיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת, וכי הדבר הוא לטובת הקטין אז ניתן להשאיר את האפוטרופסות אצל הרוצח. "פתיחת פתח לשיקול דעת למי שהורשע ברצח או ניסיון לרצח להישאר אפוטרופוס היא מדרון חלקלק. נסיבות מיוחדות זה לא מספיק חזק. נוסח חלופי שאולי עדיף יהיה נסיבות מיוחדות ויוצאות דופן אבל אני באופן עקרוני מעדיף את הצעת החוק בלי הסעיף הזה".

היו"ר: "לגבי הערת ח"כ סער לגבי סעיף ב'1, תהיו בטוחים שלא יהיה אחד שלא ינצל את הסעיף הזה. רוצח שיושב על עבירות אלימות במשפחה הם ממשיכים להתעלל בקורבנות גם כשהם יושבים בבית הכלא. מטרידים אותי ההליכים המשפטיים שיידרשו אליהם הקורבנות. לא לכולם יש את הזמן, התקציבים וההתמודדות הנפשית להתנגד. אני מבין את הזכות החוקתית של הערעור אבל אותי מטרידה האפשרות שכל הזמן יוגשו התנגדויות".

עו"ד ששון ציינה כי תיקון של חוק זכויות החולה יצר מהלך דומה של מניעת החלטות רפואיות וקבלת מידע, ושם נכנס המנגנון של הפוגע לקבל את המידע ולא הוגשו כלל בקשות. "בחוק נקבע כאשר בוצעו עבירות מין אז להורה התוקף אין שום זכויות בהיבטים רפואיים או פסיכולוגיים ועד היום לא הוגשו בקשות לביטול ההגבלות הללו. עו"ד ליאת יעקובוביץ' ממשרד המשפטים: "ההליך מתחיל מרגע כתב האישום. לאדם עומדת חזקת החפות. חייבים מידתיות בנסיבות מיוחדות ולכן חייבים להשאיר את הפתח הזה כדי שהמידתיות תהיה נוכחת בחוק". ח"כ סער: "אתם שולחים את כולם בסעיף הזה לסרטים. להידיינויות מיותרות בבית המשפט".

ח"כ מיכאלי: "לעיתים לקטין אין אלטרנטיבה טובה יותר. אני חושבת שאסור לנו לשכוח שאנחנו חייבים כמדינה לפעול לקראת שיקום. אם שוללים את האפוטרופסות לא פתרנו את כל הבעיות. צריך הסדר כולל מיטבי". ח"כ פורר: "אם ננהל הליך של הלוך ושוב בבית משפט - לא יהיה שיקום". מרים ספיר, עו"ס ארצית לענייני סדרי דין במשרד הרווחה: "צריך לעשות הפרדה בין הליך פלילי לאזרחי. במבחן התוצאה לאחר שנים של שינוי בחוק זכויות החולה לא הייתה ולו בקשה אחת שהופנתה מהורה שנשללה זכותו להביע עמדה לגבי טיפול. בטיפולים מתגלים הסודות של הפגיעה המינית".

ד"ר איאד זחאלקה, מנהל בתי הדין השרעיים, אמר כי לבתי הדין השרעיים יש סמכות לדון באפוטרופסות - "יש עברות שהן לא פחותות מרצח כגון אונס של אב בבנותיו ולמה הוא כן צריך להישאר אפוטרופוס? לכן העמידה רק על עבירות הרצח אולי מפספסת דברים אחרים. אונס של ילדות זה לא פחות מרצח. השלילה האוטומטית עלולה לעיתים לפגוע בטובת הקטין. קביעה גורפת בחוק בלי שיקול דעת של טובת הקטין עלולה לפגוע לפעמים בקטינים, ויש מקום למתן שיקול דעת שיפוטי שיתחשב בכל הגורמים ורק על-פי טובת הילד".

עו"ס תמר דהן: "אם יבוטל הסעיף בצורה גורפת זאת תהיה פגיעה קשה בנשים כגון סימונה מורי ודלאל דאוד. החוק מאוד בעייתי ולא רואה את האופציה של האדם להשתנות ולעבור טיפולים". עו"ד גלי עציון מנעמ"ת: צריך להתייחס לכלל ולא ליוצאים מהכלל והכלל הוא נשים שנרצחות וילדים שנשארים יתומים. צריכה להיות זכות ערעור אבל היא צריכה להיות מדודה. אמירה של טובת הילד זה משהו כללי מדי. אני בעד שיקום אבל יש קושי מאוד גדול בשיקום ומה שיצא זה שנעקוף את הרעיון של החוק".

ח"כ פורר סיכם את נושא הסעיף שבמחלוקת: "אני באמת רוצה שהסעיף יהיה בנסיבות מיוחדות ועל-פי ההצעות של ח"כ סעדי ומיכאלי אולי באמת נציע להגביל את מספר הפניות לבית המשפט. אנחנו עושים פה משהו חריג כבר בשלב האישום וזה לא סטנדרטי".

ח"כ קרן ברק: "אני חתומה על החוק ובשביל זה באתי לפוליטיקה. כולי תקווה שהחוק הזה ייכנס לספר החוקים למרות המצב הפוליטי. כל בר דעת מבין שהחוק הזה צריך להיות מחוקק. בתיקון חקיקה הזה אנחנו עושים צדק. טוב שהגיע לוועדה הזו כי באותו שבוע אנו מסיימים את החקיקה".

עו"ד מיימון הוסיפה לנוסח החוק: "נוספה עבירת אינוס או מעשה סדום כנגד קטין כאשר השלילה היא רק כלפי אותו קטין נפגע. נוספה הוראה כי מרגע כתב האישום מדובר בהוראה זמנית שהופכת לקבועה בעת ההרשעה. ננסח את סעיף ב'1 כך שהכוונה היא למקרים חריגים שבחריגים".

ח"כ פורר אמר בטרם ההצבעה: "החומה שיצרנו מאוד חזקה באפוטרופסות של הילד. אני מודה למשרדי המשפטים והרווחה שסייעו לנו, ח"כ סער ולכל מי שליווה אותנו. אני לא וותיק כמו גדעון בבניין הזה אבל מבחינת העיסוק פה והרגישות הנדרשת והחשיבות שאני מרגיש היום - כזה חוק לא היה לי - בואו נצביע".

תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  03/12/2020
עידן יוסף
+לולים ללא כלובים: "האוצר לא פותח את הכיס"
23:41 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המועצה הלאומית לכלכלה שמחון: האוצר הציע 100 מיליון שקל ומשרד החקלאות רצה אותו לצרכים אחרים  ▪  סמנכ"ל משרד החקלאות דחה את הטענה ואמר כי מדובר בתקציב לקורונה - וכי המשרד יהיה מוכן לחזור לסיכום שהושג ב-2018 על תקציב של 340 מיליון שקל  ▪  נציג האוצר: משרד החקלאות הוא שסירב לחתום ב-2018 - היום אין לנו את הכסף
([צילום: רחל קרוטי/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+1,400 מב"סים ממשרד החינוך; רק 100 לחינוך החרדי
22:16 02/12/20  |  עידן יוסף
מתוך 1,400 מובילים בית-ספריים שהקצה משרד החינוך, רק 100 הופנו למערכת החינוך החרדית. כך עלה בדיון (יום ד', 2.12.20) הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול לרגל חודש המודעות הלאומי להתמודדות עם סמים ואלכוהול בדגש על נושא התמכרויות והמגפה השקטה שבצל הקורונה. המב"סים הם מדריכים שנועדו למניעת השימוש בסמים אלכוהול וטבק.

בוועדה הוצגה סקירה של משרד החינוך על אודות התמודדות מערכת החינוך עם סמים ואלכוהול, קרי פעולות מרכזיות הנעשות במהלך השנה ובפרט בחודש השיא - דצמבר. כמו-כן, הוצגו פעולות המשרד בנושא מניעת השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בשגרה ובעת משבר ממניעה, דרך איתור וזיהוי, וכלה במענה טיפולי.

בתגובה לשאלת ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) על אודות האפליה לרעה לציבור החרדי בעניין המובילים הבית ספריים (מב"סים), אישרה נציגת משרד החינוך קרן רוט איטח את עובדת מספר המב"סים הקטן לחינוך החרדי.

יו"ר הוועדה מיכל קוטלר-וונש סיכמה את הדיון ואמרה: "משיקים את החודש להמשך דיונים והעמקה, למיצוי ולזיהוי החובה המוטלת עלינו בבית המחוקקים בשיתוף המשרדים השונים. כדי שנמלא את מחויבותנו כלפי כל אזרחי המדינה ללא הבדל".
(אליהו ברוכי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+לפיד: נתניהו מתעסק כל היום בהסתה ושנאה ואז מדבר נגד הסתה ושנאה
22:15 02/12/20  |  איציק וולף
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הצהרת נתניהו ואמר כי ראש הממשלה הפר כל הסכם עליו חתם, ואז הלך לטלוויזיה בערב והאשים את שותפיו בהפרת הסכמים. לדברי לפיד, נתניהו נכשל כישלון טוטלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הם הפוכים. "האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז מגיע בערב לטלוויזיה ומדבר נגד הסתה ושנאה", אמר.


+שר החוץ אשכנזי: המילה תקציב נעלמה מדף המסרים של נתניהו
20:52 02/12/20  |  איציק וולף
שר החוץ, גבי אשכנזי, הגיב על הצהרת נתניהו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי נתניהו לא התייחס לנושא החשוב ביותר - תקציב המדינה.

"רבע שעה של נאום, והמילה החשובה ביותר נעלמה מדף המסרים. תקציב. 9 מיליון אזרחים מבקשים וודאות כלכלית. כולם כבר יודעים שאם לא היה משפט, היה תקציב למדינה. זה הזמן לדאוג גם לחיסון כלכלי ולאשר תקציב לשנת 2021", כתב בהודעתו.
+ימינה: שוב נתניהו מפיץ שנאה ועוסק באינטרסים אישיים
20:49 02/12/20  |  איציק וולף
במפלגת ימינה הגיבו על דברי נתניהו, ששב לתקוף את יו"ר המפלגה נפתלי בנט, בטענה שהוא גורר אחריו את בני גנץ, ואמרו כי שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל. "רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם", אמרו במפלגה.
+נתניהו מאשים את כחול לבן;
גנץ בתגובה: האחריות עליך
20:23 02/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה טוען שכחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני, למרות שהליכוד הפרה את הסעיף שחייב העברת תקציב דו-שנתי  ▪  "בימים דרמטיים כאלה - לא צריך ללכת לבחירות. זה לא יכול להיות אם הם מקיימים ממשלה בתוך הממשלה. אופוזיציה בתוך הקואליציה - קואזיציה"  ▪  גנץ הגיב: האחריות על נתניהו, אם לא היה משפט - היה תקציב והייתה ממשלה מתפקדת
נתניהו. "להרים את ההנדברקס" [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. "פיגוע כלכלי באזרחי ישראל"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חוק הלאום   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קרן ברק / Keren  Barak   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   רשלנות   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סעיף ערר האפוטרופוס הרוצח נשאר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 2.12.20) את בקשת משרד החקלאות ופיתוח הכפר לתקן את תקנות מכסות הביצים לשנת 2020, ולהגדיל את המכסה הארצית השנה ב-110 מיליון ביצים. התקנות הוגשו לאישור הוועדה לאחר שלפני כחצי שנה נענתה לבקשת המשרד להקפיא מצב, אך היו"ר יעקב מרגי דרש כי המשרד יתקן את התקנות ויעניק למגדלים תוספת למכסה.
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לעצור את התהליך שעלול להוביל לבחירות וקרא לו לשים את הפוליטיקה בצד תוך שהוא טוען כי הוא נגרר אחרי יאיר לפיד ואחרי נפתלי בנט. כשנשאל האם התכוון אי-פעם לאפשר את הרוטציה - נמנע נתניהו ממתן מענה.
02/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בעקבות האסונות האחרונים בתאונות אימונים בצה"ל, קיימה (יום ד', 2.12.20) הוועדה לענייני ביקורת המדינה ישיבה מיוחדת על מצב הבטיחות בצה"ל. בוועדה השתתפו הוריו של החייל אביתר יוספי שנסחף למוות באימון ניווט בודד של חטיבת צנחנים בנחל חילזון כשהנחל היה מוצף ובתנאי מזג אוויר קשים וכן עילי חיות - חיייל מגלן שנפצע בצבא מקפיצה מג'יפ האמר. המשתתפים טענו בוועדה נגד הליך חקירת התאונות שנעשה בצבא והאשימו כי "קיים טיוח עובדות והתעלמות מפקדים מגרסאות החיילים בשטח, על-מנת לנקות את שמם".
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה קיימה (יום ד', 2.12.20) דיון בנושא פיטורין והוצאה לחל"ת של נשים בהריון בתקופת המשבר. יוזמת הדיון, ח"כ אימאן ח'טיב יאסין, אמרה: "יש נשים שהן מוגנות על-פי אבל ממרץ קרוב ל-15,000 נשים כאלה הוצאו לחל"ת או פוטרו. באחוז מאוד גדול מהמקרים לא בוצע ההליך החוקי כנדרש, לפעמים נרשמה הסכמה מצד העובדת למרות שלא ניתנה כזו ולעובדת לא ניתנה הזדמנות להסביר או לעמוד על זכויותיה. יזמתי את הדיון כי צריכה לצאת אמירה ברורה מהכנסת נגד תופעות כאלה".
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ד', 2.12.20) דיון בהצעות החוק לפיזורה של הכנסת. בהצבעה בקריאה הטרומית מצביעים בשעה זו חברי כנסת בעד פיזורה. בהצבעות - השמית והאלקטרוניות - הצביעו 61 ו-54 התנגדו. חברי מפלגת רע"ם נעדרו מן המליאה.
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il