|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
יצחק טישלר עם חברים בפלמ"ח. ימין דוד סדן, יצחק טישלר, אברהם שלום [צילום: באדיבות המשפחה]

הלך לעולמו איש התקשורת יצחק טישלר בגיל 91

את הקריירה העיתונאית שלו החל יצחק טישלר עוד בשנות החמישים כאשר שימש עורכו הכלכלי של עיתון "למרחב" של "אחדות העבודה" בהמשך כתב כתב מאמרים וכתבות בעיקר בנושאי חברה וכלכלה בעיתונים מובילים דאז ובהם "דבר", ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ ונוספים
03/01/2021  |   אלי אלון   |   חדשות   |   תגובות
יצחק טישלר ורעייתו [צילום: באדיבות המשפחה]

יצחק טישלר עם שפם ובלורית, גאולה טישלר מחייכת מימין [צילום: באדיבות המשפחה]

יצחק טישלר ורעייתו בצעירותם [צילום: באדיבות המשפחה]

בביתו, מוקף בבני משפחתו, הלך לעולמו (29.12.20) יצחק טישלר שהיה מאנשי התקשורת הבולטים בארץ במשך שנים רבות. טישלר השתתף בעשרות תוכניות רדיו וכן בתוכניות טלוויזיה ובמקביל כתב בשורה של עיתונים מובילים. בן 91 במותו.

יצחק טישלר נולד בתל אביב בצום י"ז בתמוז שנת תרפ"ט, 25 ביולי 1929. אביו יוסף טישלר עלה לארץ בשנת 1920 מעיר בוצ'אץ' בגליציה היה אדריכל ומתכנן ערים ידוע ותכנן הקמתם של כשלוש מאות בתים בתל אביב, בבני ברק, בפתח-תקוה ובכפר סבא; וכן עסק בתכנון של שכונות חדשות, ובניהן, שכונת פקידי אפ"ק, ושכונת נווה שאנן (תל אביב). אמו של יצחק טישלר חנה בת חיים ברונשטיין, הייתה "צברית" ילידת צפת.

את לימודיו עשה יצחק טישלר בגימנסיה הריאלית בלפור בתל אביב. יחד אתו בבית הספר למד באותו מחזור גם חברו הטוב אברהם שלום, לימים ראש השב"כ. בשנת 1946, והוא נער בן 17, נטש טישלר את לימודיו בגימנסיה והתגייס במסגרת הכשרת יגור/מעוז לפלמ"ח. שם שירת בפלי"ם ובפלוגה ד' של הגדוד הראשון. במלחמת העצמאות שירת בחטיבת "יפתח" כסייר וכאיש מודיעין. "הייתי עוזר בדרגת סמל לקצין המודיעין הגדודי רחבעם זאבי", סיפר לי טישלר בראיון שערכתי עימו לפני מספר שנים.

לאחר שחרורו מצה"ל למד טישלר משפטים, כלכלה וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית וכיהן כמזכיר תנועת אחדות העבודה-פועלי ציון בירושלים. בתחילת שנות ה-50 נישא לגאולה ז'רנובסקי בת המושב גיבתון ליד רחובות, ששירתה עימו ביחד בפלוגה ד' של הגדוד הראשון של הפלמ"ח. טישלר השתתף במבצע קדש ב-1956 ובמלחמת ששת הימים ב-1967 כקצין מודיעין.

מאנשי התקשורת הבולטים בארץ

את הקריירה העיתונאית שלו החל יצחק טישלר עוד בשנות החמישים כאשר שימש עורכו הכלכלי של עיתון "למרחב" של "אחדות העבודה". בהמשך כתב כתב מאמרים וכתבות בעיקר בנושאי חברה וכלכלה בעיתונים מובילים דאז ובהם "דבר", ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ ונוספים.

הוא היה בעל טור בידיעות אחרונות. במוסף "דבר השבוע" של עיתון "דבר" כתב בקביעות מדור שנקרא "יד לכיס", מדור שהיה פופולרי וכלל מאמרים ו"כתבות צבע" על הוויי החברה והכלכלה בארץ. כמו-כן כתב בעיתון הארץ ובמוסף סוף שבוע של מעריב ואף בעיתון "גלובס" בשנים מאוחרות יותר.

מגיש עשרות תוכניות בקול ישראל ובגלי צה"ל

לצד פעילותו בעיתונות הכתובה הוא השתתף כעורך, מראיין ושדרן בעשרות תוכניות רדיו בקול ישראל ובגלי צה"ל. בשנת 1965 הגיש טישלר בקול ישראל בגל הקל (רשת ב') סידרת תוכניות בשם "ישראל במבט חטוף". התוכנית שודרה בשעה 5:30 בערב וסקרה את הנעשה במדינה עם דגש על הצד החברתי והכלכלי. ב-1966 שודרה ברשת א' פינה שבועית בעריכת יצחק טישלר בשם "בתעשיה - כרטיס ביקור", כשמה כן הייתה - עסקה בנושא התעשיה בארץ על היבטיו השונים.

בשנות ה-60 נימנה טישלר עם צוות תוכנית הרדיו "זה הסוד שלי". התוכנית אירחה דמויות מתולדות הישוב ממקומות שונים בארץ ועל צוות המשתתפים היה לחשוף סיפור חייהם. הייתה זו תוכנית שבאה להעשיר את המאזינים בידע היסטורי ובידיעת הארץ על תולדות הישוב והכרת הארץ ואתריה. לימים הפכה תוכנית הרדיו לשעשועון טלוויזיה באותו שם עם אופי קצת אחר. בנוסף לטישלר היו בצוות התוכנית משה ריבלין, אורי דביר, וד"ר מרדכי נאור. את התוכנית ערכו יצחק שמעוני ודן בירון.

ב-סוף שנות ה-60 השתתף טישלר בתוכנית הרדיו של קול ישראל ב"חיוג ישיר-הצוות לרשותכם" - מאזינים מטלפנים לאולפן ושואלים שאלות את אנשי צוות מומחים בנושאים שונים. בנוסף טישלר כלל בצוות תוכנית רדיו זו דמויות ידועות באותה תקופה ובהן, הפסיכולוג ד"ר דוד רודי, חנה בבלי, כוהנת נימוסים והליכות, רם עברון ועוד.

"על מספרים ואנשים"

אולם גולת הכותרת של תוכניות הרדיו הבולטות בהן נטל חלק הייתה תוכנית הרדיו היומית המיתולוגית - "על מספרים ואנשים - מגזין המשק והחברה" אשר שודרה ברשת ב' של קול ישראל במשך למעלה מ-20 שנה, חמש פעמים בשבוע בימים א-ה, במשך יותר מעשרים שנה וזכתה להאזנה רבה. טישלר נמנה אף על צוות עורכי התוכנית. בנוסף לטישלר כלל צוות משתתפי התוכנית את יצחק טאוב, וצבי קסלר, דן הלפרין ופרשנים נוספים, אנשי כלכלה ומשק אחרים. הייתה זו תוכנית מגאזינית מעולה, שריתקה אליה רבים והייתה מקור למידע ולפרשנות כלכלית ופיננסית איכותית. ניתן לומר כי צוות התוכנית היו חלוצי יומני הכלכלה בשידור הישראלי.

בתחילת שנות ה-70 הגיש יצחק טישלר בגלי צה"ל תוכנית אקטואליה ששודרה ב-6 בערב בשם "הערב-אולפן מס' 2 עם יצחק טישלר". במחצית שנות ה-70 הגיש טישלר בתחנת הרדיו גלי צה"ל את התוכנית "ברשות היחיד" - תוכנית ראיונות עם אנשים ידועים בחברה הישראלית. בין השאר, ראיין בתוכנית רדיו זו את הצלם הידוע פרג', את מפקד המשמר האזרחי מולה כהן, את האלוף אברהם יפה ואישים נוספים.

מחלוצי העיסוק העיתונאי באיכות הסביבה

בשנות ה-70 הגיש וערך טישלר בגלי צה"ל ביחד עם ענת דוידוב את התוכנית "עולם אחד לנו" -מגאזין לענייני האדם והסביבה-ראיונות וכתבות תחקיר בנושא. לא יהיה זה מוגזם לומר כי טישלר היה מחלוצי העיסוק העיתונאי באיכות הסביבה הוא שילב נושאי איכות סביבה בכתבותיו ובמאמריו וכן העלה לסדר היום הציבורי נושאים סביבתיים בתוכניות רדיו שונות שערך והגיש, ועל כך זכה בפרס מטעם "השירות לשמירת איכות הסביבה", הגוף הממשלתי שקדם למשרד לאיכות הסביבה (כיום נקרא המשרד להגנת הסביבה).

בשנת 1977 הגיש טישלר בגלי צה"ל את "פינת הצרכנות" - פינה דו-שבועית ובה נושאי צרכנות, עצות והדרכה לצרכנים ועוד תוכניות רדיו נוספות שיצחק טישלר השתתף בהם: רב שיח-שליחים ועולים ששודרה ברשת א', "על אתרים ואנשים" ששודרה ברשת ב' בשנות ה-80 "אפשר גם אחרת" (גלי צה"ל) בגלי צהל ותוכניות רדיו נוספות.

הייתה תקופה שתוכניותיו של יצחק טישלר בגלי צה"ל בקול ישראל שודרו במקביל באותה עת וממש באותה שעה (תוכנית מוקלטת). טישלר סיפר לי, כי מאזינים שהכירו ושאהבו לשמוע את תוכניותיו ולא רצו לוותר על שמיעת תוכניות הרדיו שלו, פנו במכתבים לתחנות רדיו אלה בבקשה לא לשדר את תוכניותיו בגלי צה"ל ו"בקול ישראל" באותה עת במקביל כדי שיוכלו להאזין לשתיהן.

שידר גם בטלוויזיה

לא רק בתוכניות רדיו אלא גם בתוכניות טלוויזיה שונות השתתף יצחק טישלר. הוא הנחה את התוכנית השבועית "מהון להון" - מגאזין שבועי בענייני כלכלה ששודרה בשעה 11 בלילה, הוא היה מראיין אורח בתוכנית הראיונות המיתולוגית "מוקד" והשתתף גם בתוכנית מיתולוגית אחרת - "כלבוטק" בתקופה בה הגיש אותה דניאל פאר.

במקביל לפעילותו העיתונאית בעיתונות הכתובה וזו המשודרת, טישלר ערך ופרסם מחקרים בענייני כלכלה, כגון השימוש בכספי השילומים, אפשרויות המלחמה בעוני, ובנייה להשכרה. כן תרגם מאות מאמרים עיוניים בנושאי כלכלה, חברה, היסטוריה ופילוסופיה, וכן תרגם (מאנגלית) כעשרים ספרים ובכלל זה ספרו של הנרי קיסינג'ר "משבר" על מלחמת יום הכיפורים.

טישלר חיבר את הרומן "אחרונים על הרכס" על חוויותיו במלחמת העצמאות, ואת הספר "הפיל הלבן - סיפורה של חברה נתמכת" בו סיכם את השקפתו על תחלואי המשק הישראלי.

בנו של יצחק טישלר אורי טישלר סיפר לי כי אביו נפטר "מזקנה" במיטתו בביתו במבשרת ציון מוקף בבני משפחתו. הותיר אחריו את רעיתו גאולה, כיום בת 91, אשת חינוך במקצועה, שלושה ילדים גוני טישלר, מורה בכירה ביחידה להוראת עברית באוניברסיטה העברית בירושלים, ושני בנים - דרור ואורי נכדים ונינים.

תאריך:  03/01/2021   |   עודכן:  03/01/2021
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלך לעולמו איש התקשורת יצחק טישלר בגיל 91
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניה
5/01/21 07:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
השופט איתן אורנשטיין, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שפרש לאחרונה מהשיפוט לאחר 20 שנות כהונה, הצטרף למשרד עו"ד עמוס גבריאלי ושות' המתמחה בגישורים ובבוררויות. כך מדווחת ליטל דוברוביצקי בכלכליסט. על-פי הדיווח, אורנשטיין יעסוק בגישורים ובבוררויות במסגרת המשרד.
31/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
צירוף מקרים? בעיצומו של מבצע החיסון נגד הקורונה, מצא (28.12.20) היסטוריון השואה רמי נוידרפר - הכותב דוקטורט על חיי הפנים בגטו קובנה - טיוטה של קריאה ליהודי וילנה להתחסן מפני טיפוס הבטן. מחלה זו הייתה קטלנית במיוחד בתנאי החיים הקשים בגטאות ובמחנות, ומבצע החיסונים בווילנה התקיים במארס 1943. לדעת נוידרפר, המסמך הוא טיוטה - בעקבות דיון בין היודנראט לבין קבוצה של רופאים - לקראת פרסום כרוז ברחובות הגטו. מעניין לראות, שגם אז היה צריך להתמודד עם חששות דומים לאלו המוכרים לנו כיום.
29/12/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
איש התקשורת ברוך אסקרוב מתאגיד כאן וזיוה אגמי כהן, לשעבר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, הקימו רשימה ויתמודדו לכנסת ה-25. שם המפלגה, הנתמכת בידי יריב בן-אליעזר, שהוצב במקום האחרון ברשימה, הוא "האזרחים - אלטרנטיבה שלטונית".
29/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת אישרה (יום ב', 28.12.20) את המלצת יו"ר הכנסת לבחור בשגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת. עו"ד אפיק כיהנה כמ"מ היועמ"ש של הכנסת וכיועצת המשפטית של ועדת הכספים. החלטת הוועדה לבחור בעו"ד אפיק התקבלה פה אחד בתמיכת 13 חברי כנסת.
28/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הלך לעולמו (יום ב', 28.12.20) שבע ימים ופעלים, הגיאוגרף, חתן פרס ישראל פרופ' משה בְּרָוֶר, מבכירי החוקרים בארץ בתחומי הגאוגרפיה, עורך ומחבר "אטלס ברור" המיתולוגי וממקימי מחלקות הגאוגרפיה באוניברסיטאות תל אביב ובר-אילן. בן 101 היה במותו.
28/12/2020  |  אלי אלון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il