|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

נשים בפרלמנט: ישראל במקום ה-66 מתוך 186

בדיון הוועדה לבחינת חוקיות רשימות מועמדים ללא נשים אמר היו"ר שבמפלגתו רק אישה אחת: "לקבל את זה שכשמגישים רשימה שבה אין נשים או אין להן סיכוי להיבחר כלל זאת תקלה קשה מאוד ח"כ וונש: "יש ועדות בכנסת ישראל שמעולם לא ישבה בראשן אישה כמו וועדת חוקה, חוץ וביטחון או כספים"
07/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ד', 6.1.21) דיון לבחינת חוקיות רשימות מועמדים ללא נשים. עידו אבגר, חוקר במרכז המחקר והמידע של הכנסת, תיאר את המצב הקיים: "בבחירות האחרונות נבחרו 30 נשים וזה מספר הנבחרות הגבוה ביותר מאז קום המדינה. מאז הכנסת ה-20 רואים סטגנציה. ה-IPU מדרג את הפרלמנטים על-פי שיעור הנשים שבהן ובראש הדירוג רואים מדינות כמו איחוד האמירויות עם 50 אחוז נשים. ישראל נמצאת במקום ה-66 מתוך 189 מדינות. הפערים קטנים מאוד בין המדינות וזה דינמי מאוד. נשים במחצית הסיעה העליונה נמוך מהשיעור הכולל שלהן". ח"כ מיכל קוטלר וונש העירה: "הן מקשטות את הרשימה".

יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר, שבמפלגה ממנה הגיע (ישראל ביתנו) יש רק חברת כנסת אחת מבין שמונה ח"כים, אמר בפתח הדיון: "הזהרנו לא פעם ולא פעמיים מהתהליך שעוברת מדינת ישראל שנראה שאנחנו בדרך למדינת הלכה.

"כששומעים שהממשלה מבקשת אישור של רב כדי לבצע סגר, אז אני מבין שאנחנו כבר שם. מדינה שהחלטותיה כפופות לאישורי רבנים זאת מדינת הלכה. כשאני מסתכל על התוצאה שאומרת שבמוסדות החינוך החרדיים יסגרו רק מוסדות החינוך לבנות ולנערות בלבד אז אנו מבינים עד כמה הנושא עקום וקשור לדיון הזה כך שבכנסת ישראל יש רשימות שיש רשימות שבהן נשים יכולות לבחור אך לא להיבחר. צריך לחזור לשפיות שבה החברה הישראלית תהיה חברה פלורליסטית ופתוחה".

היו"ר פורר הוסיף: "לקראת הבחירות לכנסת נושא הדיון פעם אחר פעם מטואטא מתחת לשטיח - לקבל את זה שכשמגישים רשימה שבה אין נשים או אין להן סיכוי להיבחר כלל זאת תקלה קשה מאוד. לפני מספר חודשים היו בחירות להסתדרות הציונית העולמית והתמודדו רשימות מכל רחבי העולם. בקונגרס הציוני נקבע שלא יהיה ייצוג למפלגה שמדירה אוכלוסיות ונוצר חיוב שאומר שחייבים לשים נשים שמתמודדות לקונגרס וראו איזה פלא, מפלגות שבבחירות לכנסת לא מצליחות לשלב נשים ברשימות שלהן, הצליחו למצוא מקום לנשים ברשימות שלהן לקונגרס הציוני העולמי".

ח"כ וונש: "מה שאנו רואים פה הוא ההכרח ישראל להפוך ממדינה של כיבוי שריפות למדינה שיש בה תהליכים ארוכי טווח שנאכפים בקביעות. הצעת החוק החשובה בעייני למימון מפלגות 'תיקון ייצוג לנשים ברשימות מעומדים', אנו מבקשים לעשות שינוי תפיסתי של הציבור כדי שהמפלגות יבינו שלא כדאי להן לרוץ ללא נשים. זאת הצעת חוק חשובה וראויה והיא הדרך קדימה כאשר צריך שהריבון יחליט האם הוא יכול לשלשל בקלפי פתק שאיננו כולל 50 אחוז מהחברה שבה אנו חיים. יש וועדות בכנסת ישראל שמעולם לא ישבה בראשן אישה כמו וועדת חוקה, חוץ וביטחון וכספים והנתונים לא מעודדים ולכן זה מחייב שינוי תפיסתי".

ח"כ תהלה פרידמן פנתה ליו"ר הוועדה: "כשאתה אומר מדינת הלכה אני רוצה לתבוע את כבודה של ההלכה. אין קשר בין מה שאנו רואים סביבנו להלכה. לא תורת ישראל אוסרת על נשים להתמודד". פורר: "את צודקת בהחלט, עם זה אני מסכים איתך". פרידמן: "לגבי הצעת החוק היא באה לקדם עם המצב של הפוליטיקה הישראלית. היא כמו אוטובוס 'מהדרין', יש נשים אבל הן נמצאות מאחורה. אנחנו במצב מאוד בעייתי של ייצוג נשים בפוליטיקה הישראלית וזה על כל הספקטרום".

אסתי שושן מנכ"ל ארגון נבחרות הציגה בפתח דבריה שקף מהבית שמציג נתונים עליו כתוב אפס: "זה היה קצת מורכב אבל בסוף הגענו לנתון הזה. אני יושבת פה היום אחרי 8 שנים שפתחתי את הפה ואמרתי בקול שהמפלגות החרדיות חייבות לשלב נשים. שמונה שנים בבג"ץ, באו"ם, בשטח ואני יכולה לומר שאין מחיר שלא שילמתי בדרך זו. הטילו ספק ביהדותי, בשפיותי בחרדיותי. הושתקתי וקיבלתי איומים מפורשים. חיי התפרקו. אני לא פה כדי לבקש רחמים. הידיים של כל פעילות הציבור החרדיות כבולות לא כי הן לא מוכשרות וטובות - אלא רק בגלל שהן נשים. האלימות הפוליטית כלפינו קשה, דמנו הותר. אנחנו לא מחכות שהשערים יפתחו במפלגות האלה, אנו פעולות להשתלב במקומות שרואות בנו כשוות בין שווים. זאת לא רק הבעיה שלנו הנשים החרדיות, היום זו הבעיה שלנו ומחר זו הבעיה שלכן".

ח"כ פורר התייחס לדבריה הקשים: "סיפרת שהטילו ספק בשפיותך וזה הזכיר לי את הסיפור על בתיה מקוב ממייסדות רחובות, שכשהיא החליטה שהיא עולה לישראל ב-1890 בעלה זימן אותה לדין תורה בטענה שדעתה נטרפה עליה ולכן נתנו לה שחרור לעלות. אחד מצאצאיה ראש מרכז מורשת בגין, צאצא אחר נשיא טבע ונראה לי שאת צועדת בנתיב מאוד מכובד".

עו"ד דין לבנה, היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית, ועו"ד עמי ברקוביץ, ממונה חקיקה במשרד המשפטים, התייחסו בדיון לסוגיית החוקיות של הגשת רשימות ללא נשים, ואמרו שהמצב החוקתי בישראל מאפשר הגשת רשימות ללא נשים, אך אינו מאפשר הדרת נשים ברשימות באופן גורף בתקנון המפלגה.

היו"ר פורר סיכם: "אני חייב לומר שיש מאבק על פניה של מדינת ישראל ויש מאבק שהוכרע כשמדינת ישראל קמה והאג'נדה של התנועה הישראלית ניצחה. יש מאבק של הציונית האם אנו מדינה כפי שהחזון הציוני ראה כיהודית ודמוקרטית שקיימת על בסיס עקרונות פלורליסטיים של חברה פתוחה? הצעת החוק שתקבע שילוב נשים כרף כניסה - תכריע. זה מאבק על פניה של מדינת ישראל, לא פחות".
נשים בכנסת: ריכוז נתונים לאחר הבחירות לכנסת ה-23 / סקירה
מסמך זה נכתב לקראת יום האישה הבינלאומי 2020 ומוצגים בו נתונים שונים על נשים בכנסת.(22 עמ')
נשים בכנסת - ריכוז נתונים לאחר הבחירות לכנסת ה-23 / מצגת
מסמך זה נכתב לקראת יום האישה הבינלאומי 2020 ומוצגים בו נתונים שונים על נשים בכנסת.
חוות דעת בעניין הצורך בשיפור ייצוג הנשים בכנסת / חוות דעת
כדי לשפר את ייצוג הנשים בפרלמנט, מדינות רבות אימצו מנגנונים להבטחת ייצוג לנשים – חוקים המחייבים או מתמרצים מפלגות לעמוד בכללים ספציפיים לגבי ייצוג בני שני המינים. מנגנונים כאלה קיימים למשל בספרד, פורטוגל, בלגיה, צרפת, אירלנד, פולין, סלובניה, יוון, דרום קוריאה וכמעט כל הדמוקרטיות באמריקה הלטינית. הם נחשבים לאמצעי יעיל מאוד להעלאת שיעור הנשים בפרלמנט בדמוקרטיות שבהן שיעור זה נשאר נמוך או עולה בקצב איטי מדי (5 עמ')
ייצוג הולם לנשים בשלטון המקומי - תמונת מצב בישראל ומבט משווה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ועניינו ייצוג נשים ברשויות המקומיות בישראל ובמדינות אחרות. חלקו הראשון של המסמך מתמקד במעורבות נשים בפוליטיקה המוניציפלית בישראל, ומוצגים בו נתונים רלבנטיים על נשים שהתמודדו ושנבחרו בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013 ; בחלקו השני של המסמך מוצגים כלים שונים להעלאת שיעור הייצוג של נשים בשלטון המקומי הנהוגים בארץ ובעולם; בחלקו השלישי של המסמך מובא מבט משווה על שיעור הייצוג של נשים במועצות מוניציפליות במדינות שונות. (31 עמ')

תאריך:  07/01/2021   |   עודכן:  07/01/2021
עידן יוסף
+יעל רון בן-משה נבחרה לראשות ועדת המדע
00:00 07/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על אף בחירתה אין ודאות כי חברת הכנסת החדשה לא תזכה לנהל ישיבות לנוכח פגרת הבחירות שהוכרזה
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+הצרכנים יקבלו מידע ברור יותר
23:25 06/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה תיקונים לתקנות נתוני אשראי  ▪  נותן האשראי יצטרך לקבל הסכמה ברורה, וכן יידרש לשמור תיעוד של ההסכמה באופן שיהיה נגיש ללקוח  ▪  ח"כ שי וזאן: התיקונים נועדו להקל על הצרכנים ולשפר את יכולתם לקבל אשראי
(ח"כ הילה שי וזאן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נשים בפרלמנט: ישראל במקום ה-66 מתוך 186
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת המדע והטכנולוגיה בחרה (יום ד', 6.1.21) את ח"כ יעל רון בן-משה (כחול לבן) לתפקיד יו"ר הוועדה, במקומה של עינב קאבלה שפרשה מהכנסת בתחילת השבוע.
07/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 6.1.21) את בקשת משרד המשפטים ובנק ישראל לתקן את תקנות נתוני אשראי, על-מנת להתאימן לשינויים טכנולוגיים ולשפר את יכולת הצרכנים לקבל אשראי. בין היתר, תוקנו התקנות כך שהמידע ללקוחות יועבר בצורה צרכנית בהירה יותר. ח"כ הילה שי וזאן, שניהלה את הישיבה ועומדת בראש ועדת המשנה לצרכנות, אמרה כי מדובר בתיקונים שנועדו להקל על הצרכנים.
06/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה את חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנות הכספים 2003 ו-2004) (תיקון מס' 18 והוראת שעה), התשע"ו-2016 (תיקון), התשפ"א-2020.
06/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 6.1.21) את תקנות הקורונה המאריכות עד ה-3 בפברואר 2021 את ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. מדובר בתקנות המסדירות את פעילות שדות התעופה בתקופת הקורונה, הכוללות החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד. לאחר שבדיון הקודם דרש יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לטפל במראות הצפיפות בנתב"ג, כעת אישרה הוועדה את בקשת הממשלה לבצע תיקונים בתקנות, שייכנסו לתוקף החל ממחר, המחייבים את חברות התעופה ורשות שדות התעופה להיערך בהתאם.
06/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ד', 6.1.21) בתוכנית המענקים החדשה שאושרה בממשלה. הדיון התקיים בהתשתתפות שר האוצר, ישראל כ"ץ שהסביר בדיון כי מענק הסיוע החד-פעמי שצפוי לקבל את אישור הוועדה היום, ימומן מתקציב החזר ההוצאות הקבועות שהוקצה לחודש יוני: "בחנתי את תרחיש הייחוס וההערכה היא שעד סוף חודש מאי המשק יהיה פתוח, ולכן למה להשאיר סיוע תאורתי, ניקח את הסכום של חודש יוני וניקח אותו לסיוע נוסף לעסקים. יצטרכו סיוע נוסף בעתיד? מדינת ישראל תפתח עוד משאבים כדי לסייע, אנחנו מעריכים שלא נצטרך זאת".
06/01/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il