|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אוסטרליה לא תפתח הגבולות ב-2021

שר הבריאות, ברנדן מרפי, התייחס התחזית לאחר שנשאל על ההסלמה במצב הקורונה במדינות אחרות תוכנית החיסונים באוסטרליה צפויה להתחיל רק בפברואר
19/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: AP]

"אוסטרליה לא צפויה לפתוח את גבולותיה באופן מלא במהלך 2021, גם אם רוב האוכלוסייה תחוסן השנה כמתוכנן - אמר גורם בכיר במשרה הבריאות האוסטרלי. ההערות מחלישות תקוות שהעלו חברות תעופה שטיסות לאוסטרליה וממנה עשויות להתחדש כבר ביולי.

שר הבריאות, ברנדן מרפי, התייחס התחזית לאחר שנשאל על ההסלמה במצב הקורונה במדינות אחרות. השר מרפי הוא שעמד בראש הפעולה המוקדמת של אוסטרליה לסגירת גבולותיה בחודש מרס האחרון.

"אני חושב שנמשיך במהלך רוב השנה עם הגבלות משמעותיות על הגבולות", אמר ביום שני לתאגיד השידור האוסטרלי. "גם אם יש לנו רוב של אוכלוסייה מחוסנת, אנחנו לא יודעים אם זה ימנע את העברת הנגיף", אמר וציין כי הוא מאמין כי דרישות ההסגר למטיילים ימשיכו "לזמן מה".

תוכנית חיסונים אמורה להתחיל באוסטרליה בסוף פברואר. הרשויות המקומיות התנגדו לקריאות לזרז את התהליך, ונתנו זמן רב יותר לאישורים רגולטוריים.

אוסטרליה דיווחה עד כה על 909 מקרי מוות וכ-22,000 מקרים, הרבה פחות ממדינות רבות. היא דיווחה על אפס זיהומים שהועברו במקום ביום שני.

מומחים ייחסו חלק ניכר מהצלחתה של אוסטרליה לסגירת הגבולות המהיר שלה - שהשפיע על-כניסת מטיילים מסין כבר בפברואר, ולבידוד נכנסים למדינה במלונות.
התפרצויות מקומיות נגרמו כתוצאה מהפרות הסגר במלונות, כולל גל שני במלבורן. על תושבי העיר הוטל בשנה שעברה סגר חמור של ארבעה חודשים כדי לדכא את הנגיף בהצלחה.

בימים האחרונים אוסטרליה העניקה כניסה ל-1,200 טניסאים, אנשי צוות ופקידים באליפות אוסטרליה הפתוחה, מהלך שעורר ביקורת רבה, שכן כ-37,000 אוסטרלים ממתינים כבר עשרה חודשים לשוב למולדתם ואינם יכולים לעשות זאת.

תאריך:  19/01/2021   |   עודכן:  19/01/2021
מירב ארד
+בית שמש: שוטרים הותקפו במהלך אכיפת קורונה
00:12 20/01/21  |  עידן יוסף
בבית שמש, ערכו שוטרים ביקורים במוסדות חינוך ורשמו דוחות כנגד מנהלי המקומות שפעלו בניגוד להנחיות. נבדקו רכבי הסעה בהם אותרו תלמידים בדרכם למוסדות החינוך וכנגד הנהגים נרשמו גם כן דוחות אכיפה בהתאם.

באחד מתלמוד התורה, התלמידים ואנשי ההוראה נכנסו מיד לכיתות כשהבחינו בשוטרים. אל השוטרים ניגש אחד מאנשי החינוך שטען כי הוא המנהל במקום תוך שעובר-אורח מנחה אותו לא למסור לשוטרים את פרטיו. סביב השוטרים התגודדו אנשים ואליהם הצטרפו גם תלמידי המוסד החינוכי יחד עם איש החינוך, תוך שהם מפרים את הסדר תוך קריאות גנאי וניסיונות לפגוע בשוטרים. באירוע זה נעצר חשוד והועבר לחקירה במשטרה. בהמשך היום עת ביצעו השוטרים פעילות נוספת לאכיפת תקנות הקורונה, נוקרו צמיגי ניידת המשטרה, ובמקרה אחר הותקפה שוטרת לאחר שביקשה לתת מסיכה לצעיר שהסתובב במרחב הציבורי ללא מסיכה. סביב השוטרים במקרה זה התקהלו מספר אנשים ואחד מהם דחף את השוטרת ומשך בשערה.
+בוטל הדיון בוועדת החוקה; גורם בכחול לבן: נתניהו ניסה לעשות מחטף
22:11 19/01/21  |  עידן יוסף
בוטל הדיון הלילה על תקנות הסגר בוועדת החוקה. גורמים בכחול לבן טוענים כי נתניהו ניסה לבצע מחטף כפול - לכנס את ועדת החוקה לדיון בסגר בשעה 22:00 בפגרה וגם למשוך את הסמכויות מוועדת החינוך בנושאים שקשורים לחינוך לרבות קיום בגרויות ומבחנים באוניברסיטה (גלי צה"ל). הדיון בוועדת הכלכלה נדחה למחר.
+בני ברק: 5 עצורים במהלך פיזור התקהלות אסורה
21:48 19/01/21  |  עידן יוסף
ברחוב נחמיה בבני ברק הבחינו השוטרים בישיבה אשר נחזתה להיות סגורה, אך במקום התקהלו עשרות. השוטרים הורו על פיזורם ואלה בתגובה התבצרו במקום, השתוללו, יידו אבנים לעבר שוטרים וניידת משטרה ובהמשך חסמו את הציר תנועה.

השוטרים פעלו לפיזור ההתקהלות ועצרו 5 מפרי סדר לצד חלוקת דוחות בגין אי-עטיית מסיכות. חשוד בן 17 נכלא בתום חקירה ומחר המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית השלום בת"א.
+גנץ: לכנס את הכנסת מחר, זה פיקוח נפש
21:40 19/01/21  |  עידן יוסף
בהמשך לדרישת ראש הממשלה החליפי בני גנץ בממשלה להעביר את החקיקה שתביא להגדלת הקנסות ולסגירת מוסדות חינוך שפעלו בניגוד להנחיות, פנה הלילה גנץ למזכירות הממשלה בבבקשה לכנס את מליאת הכנסת כבר מחר. גנץ הנחה את יו״ר סיעת כחול לבן בכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, להוביל את המהלך בכנסת וציין כי מדובר בפיקוח נפש.
+עיכוב בדיון ועדת החוקה להארכת תקנות הסגר
21:32 19/01/21  |  עידן יוסף
לאחר שהוגשה בקשה של יו"ר ועדת החינוך רם שפע ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג שהתקנות בנושא מוסדות החינוך יאושרו בוועדת החינוך ולא בוועדת החוקה, ועדת החוקה מנועה כרגע מלהתחיל בדיון לאישור התקנות עד הכרעת ועדת הכנסת בעניין.

ב-23:00 תתכנס ועדת הכלכלה לדיון בתיקונים נוספים לתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה, במסגרת הארכת הסגר. בין היתר מוצע לחייב כל נוסע ששהה מחוץ לישראל מעל 72 שעות בהצגת בדיקת קורונה שלילית לפני ההמראה.
+הרב קניבסקי: בוודאי שנכון לקבל החיסון כדברי הרופאים
19:58 19/01/21  |  עידן יוסף
הרב חיים קניבסקי הורה (ג') כי "בוודאי שנכון לקבל החיסון כדברי הרופאים". עוד הוסיף בוודאי שנכון לקבל החיסון כדברי הרופאים. את הדברים בשמו הביא בנו, הרב יצחק שאול קניבסקי. במכתב אין התייחסות לסוגיית פתיחת תלמודי התורה.
+הסגר הוארך ב-10 ימים וישתחרר ב-1 בפברואר
19:27 19/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כל נוסע שנכנס לישראל יחויב בבדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו  ▪  לפי החלטת הממשלה הסגר יימשך עד ל-31 בינואר, כולל  ▪  משרד הבריאות: 4,284 חולים נכנסו לארץ בשלושת החודשים האחרונים
מחסום בידוק משטרתי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
צפת. אסור להתרחק מהבית [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+30% מהנדבקים החדשים - מהווריאנט הבריטי
17:35 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה קרא לשרים לאשר הארכה של הסגר השלישי  ▪  ממונה הקורונה ציין ש-30% מן הנדבקים החדשים נדבקו בווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה וקרא להאריך את הסגר בשבועיים  ▪  שר הביטחון גנץ עקץ את נתניהו ואת השרים החרדים בטוויטר תוך כדי ישיבת הממשלה
([צילום: פטר דייוויד יוזק/AP])
+התמותה צפויה לעלות ל-5,000 במהלך פברואר
15:25 19/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי הדוח - הזמן הממוצע לתמותה מאשפוז במצב קשה התקצר  ▪  העומס בבתיה״ח צפוי להשאר גבוה בשבועיים הקרובים  ▪  ההמלצה: להמשיך סגר של לפחות שבוע, לצד הגדרת תהליך יציאה של מספר שבועות
(מחלקת קורונה בשערי צדקה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+רה"מ נתניהו: "להחליט מיד על הארכת הסגר"
15:09 19/01/21  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להארכת הסגר בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "מדינות רבות באירופה מאריכות את הסגר עד מרץ ואפילו עד אפריל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכת הסגר כי אם נפתח עכשיו זה יעלה לנו בחיי אדם". הוסיף: "החתונה שנערכה אתמול זה ממש שפיכות דמים".


+מפיצי שנאה ורעל
13:59 19/01/21  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה
יש לשאול את אותו חלק מהאומנים המובילים, שבתקופות שיא, גלגלו והרוויחו סכומי עתק, בזבזו על חיי מותרות, מכוניות פאר עד מיליון שקל והימורים - למה לא דאגתם להקים קרן פנסיה, קרן ביטוח לעת צרה
(גפן. סטה מהמסלול [צילום: בוצ'צ'ו])
+מנכ"ל משרד הבריאות: להוריד את גיל המתחסנים ל-40
13:47 19/01/21  |  מירב ארד
הרחבת מבצע "חוזרים לחיים": מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה (יום ג') להוריד את גיל המתחסנים ל 40, בתיאום עם קופות החולים. במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את המנכ"ל להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום.


+"פתיחת הסגר תעלה בחיי רבים"
12:24 19/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "זה אולי לא פופולרי, ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט"  ▪  על החתונה בבני ברק אמר: "זו שפיכות דמים"  ▪  גנץ הציב תנאים להארכת הסגר: יותר אכיפה במוקדי התחלואה וחיסון גילאי 18-16
(נתניהו. החלטה לא פופולארית )
+עובדת נוספת של הכנסת נדבקה בקורונה
12:13 19/01/21  |  עידן יוסף
בבדיקה שעשתה אחת הרשמות הפרלמנטריות של הכנסת, היא נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. מתקיימת חקירה אפידמיולוגית.
+משרד הבריאות: לחסן נשים הרות מפני קורונה
11:14 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות פרסם נייר עמדה של רופאי האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה יחד עם רופאי המועצה הלאומית לרפואת נשים וגנטיקה והחברה הישראלית לרפואת אם ועובר הממליצים לנשים הרות להתחסן מפני קורונה  ▪  "אין ביסוס מדעי או עובדות המצביעות על פגיעה בפוריות"
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+לפיד: ועדת חקירה על מחדל נתב"ג
10:10 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית על הימנעות הממשלה לבצע בדיקות קורונה לנכנסים לישראל בנמל התעופה בן-גוריון  ▪  "במקום התנהלות מקצועית ראש ממשלת ישראל מצלצל בלילות לנכד של הרב קנייבסקי ומבקש רשות לעשות עוד שבוע סגר"
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+138,386 דורשי עבודה חדשים מאז תחילת הסגר
09:53 19/01/21  |  איציק וולף
ביממה האחרונה נרשמו 4,190 דורשי עבודה חדשים, כאשר מ-27 בדצמבר 2020, היום שבו החל הסגר, נרשמו בסך הכל 138,386 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 77,460 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 56% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.
+סולידריות וביטחון לאומי
08:22 19/01/21  |  שי שבתאי   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה מהווה קריאת השכמה לגבי הסכנה הקיומית האורבת לחברה הישראלית אם תמשיך ותקיים בתוכה מרחבים אוטונומיים מנוכרים וחוץ-ריבוניים. עם זאת הוא טומן בחובו הזדמנויות בלתי מבוטלות לחיזוק הסולידריות הישראלית על-ידי הגדרתה כרכיב חדש של הביטחון הלאומי שיחבר את המאמצים האזרחיים הגוברים לחיזוק הביטחון הלאומי לרכיביו המסורתיים
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוסטרליה לא תפתח הגבולות ב-2021
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית על מחדל פתיחת נמל התעופה בן-גוריון ללא בדיקות קורונה לנכנסים לישראל.
19/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
משבר הקורונה הוליד דיון נרחב על הסולידריות בחברה הישראלית שהתמקד במידה רבה בשיתוף הפעולה של החברה החרדית והערבית עם ההנחיות הממשלתיות. אולם המשבר הבריאותי והכלכלי המשולב יצר בקיעים נוספים בסולידריות - בין המגזר הממשלתי לפרטי, בין הענפים השונים במגזר העסקי-פרטי ועוד. ברקע, סביבה פוליטית רעילה המתבטאת באי-יציבות ובפילוג מזה שנתיים.
19/01/2021  |  שי שבתאי  |   יומני בלוגרים
שתי נשים בהריון וחיוביות לקורונה הגיעו ב-36 השעות האחרונות לבית החולים לניאדו בנתניה כשהן במצב נשימתי קשה. אחת מן הנשים נותחה ניתוח חירום והיא כעת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ קורונה ומצבה קשה.
19/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש מבג"ץ לדון בעתירות שהפכו לתיאורטיות - במטרה לקבל פסק דין נגד השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. כך עולה מתגובת הפרקליטות (יום ב', 18.1.21) לעתירות בנוגע לחיסוני האסירים. מנדלבליט ואוחנה התעמתו שוב ושוב, החל מתקופת כהונתו של אוחנה כשר המשפטים, בעיקר בנוגע לסמכויותיו של השר.
18/01/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
כ-12 אלף תלמידים חרדים נדבקו בקורונה בחודש האחרון, כך חשף (יום ב', 18.1.21) ממונה המאבק בקורונה במגזר החרדי, רוני נומה. לדבריו, מדובר בבנים ובנות בגילאי 10 עד 16, קבוצת גיל שבה פועלות ישיבות קטנות רבות בניגוד להנחיות, ללא פנימיה. על-פי ההערכה, עשרות אלפי תלמידים חרדים לומדים בימים אלה בניגוד להוראות הסגר שקובע כי על מוסדות החינוך להישאר סגורים.
18/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il