|
אורי אפלבום. מסיים תפקידו
|
|
|
|
|
עו"ד אורי אפלבום, ראש אגף בכיר פרויקטים וטכנולוגיות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יסיים השבוע את תפקידו, וזאת במלאת שנתיים בלבד.
אורי אפלבום הוא בנו של ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה ויושב-ראש הרשות לחדשנות. בעקבות מינוי בנו, נאסר על האב לעסוק בתחומי תחבורה ציבורית ותחבורה חכמה.
התפקיד שבו שימש אפלבום היה תפקיד חדש שנראה כי נתפר למידותיו של אפלבאום. כפי שנחשף ב-News1, האגף שבראשו עמד חלש על תחומים שכבר טופלו על-ידי מנהל אגף רישוי ותכנון ומנהל אגף תשתיות תחבורתיות וישום גבי נבון. נושאים אלה נוגעים לתחום החדשנות במשרד. האגף בראשות אפלבום העסיק חמישה עובדים. תפקידו החדש של אפלבום התמצה בעבודה מול חברות ויא (Via) ואובר (Uber), ולכן לתפקיד זה היה די בעובד רגיל של הרשות לתחבורה ציבורית, ולא במנהל אגף בכיר.
התפקיד שהוגדר כמנהל אגף בכיר טומן בחובו דרגות שכר גבוהות והטבות למי שיזכה בו, כגון 25 אלף שקל משכורת פלוס קרן השתלמות פלוס רכב, בדומה לסמנכ"ל. אולם התפקיד החדש היה למעשה כמעט חסר תוכן, ולכן הגדרות התפקיד נמוכות ואינן כוללות דרישות בסיסיות כגון ניהול עבדים וכדומה.
כזכור, עובדים במשרד התחבורה, ששמם שמור במערכת, ביקשו להגיש מועמדות לתפקיד, ונרמז להם כי לא יעשו זאת מאחר שיש כבר זוכה מיועד בתפקיד.
אפלבום הגיע למשרד התחבורה מאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, המקום ממנו הגיעה גם המנכ"ל לשעבר קרן טרנר-אייל. הוא נעדר רקע בתחבורה ציבורית או בטכנולוגיה. בעברו שימש כראש המטה המנכ"ל, פעל בעיקר בנושאי תעופה וים וכמעט שלא עסק בתחבורה ציבורית; וכאמור, אין לו ניסיון ניהולי ומקצועי.
הוא נחשב כמשרת אמון, ובעלי משרות שכאלה אינם מקבלים לרוב מינויים במשרד בו הם מכהנים, והם זקוקים לתקופת צינון. אולם מינויו המסתמן ללא תקופת צינון התאפשר לנוכח היותו קודם במשרד האוצר. גם אחרי עזיבת טרנר-אייל את התפקיד למשרד האוצר המשיך בתפקידו. כפי שנכתב אז ב-News1, במינוי שכזה תוך העדפתו על ותיקים ממנו במשרד בשנים רבות תוך התעלמות מחוסר נסיונו בתחבורה הציבורית יש טעם לפגם.
ממשרד התחבורה נמסר אז: "הניסיון הניהולי במשרד התחבורה מוכיח כי מיזמים המקבלים מיקוד ניהולי, אכן מתקדמים טוב יותר. תשומת לב ניהולית בכירה עתידה לקדם מיזמים חשובים ומורכבים, לטובת שיפור השירות בתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות הטמעת חלופות לכרטוס החכם באמצעות הרשאה לחשבון מרחוק, קידום תחבורה חכמה ויישומונים בשירות התחבורה הציבורית, ושיפור הקישוריות של התחבורה הציבורית עם אמצעי תחבורה משלימים (mobility as a service - ניידות כשירות)".
האם תבטל שרת התחבורה מירי רגב את התפקיד המיותר שבו כיהן אפלבום? ימים יגידו.