|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

משפחתו של משי-זהב:

"מדובר במכתב התאבדות מזויף"

השאיר אחריו מכתב התאבדות ולפי הנטען גם פתק שבו נכתב: "סליחה, את העונש שלי כבר קיבלתי" משפחת משי-זהב: "מדובר בזיוף כתב היד, פייק ניוז" כוחות של מגן דוד אדום ביצעו במשי-זהב החייאה והצליחו להחזיר לו את הדופק ופינו אותו במצב קשה לבית חולים לפני חודש נפתחה נגדו חקירה פלילית בחשד לסדרת תקיפות מיניות נגד נערים, נערות ונשים תוך ניצול כוחו כיו"ר זק"א
22/04/2021  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת משי-זהב   |   תגובות
צפו במשדר כאן חדשות בעקבות ניסיון ההתאבדות של משי-זהב
משי-זהב. במצב אנוש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הפתק שהותיר יו"ר זק"א

יהודה משי זהב, מייסד ארגון זק"א ומי שבחודשיים האחרונים נחשד בסדרת תקיפות מיניות של נערים, נערות ונשים במשך שנים ארוכות, נמצא (יום ה', 22.4.21) במצב אנוש בביתו שברמת גבעת זאב. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו אל המקום ביצעו בו החייאה והצליחו להחזיר לו את הדופק. הוא פונה במצב קשה לבית חולים בירושלים. במקביל מצאה המשטרה מכתב התאבדות שיו"ר זק"א הותיר בביתו, ועל-פי הנטען נמצא לידו פתק שבני משפחתו מכחישים שמדובר בכתב ידו, שעליו נכתב: "סליחה, את העונש שלי כבר קיבלתי, תשתדלו לזכור את הטוב שעשיתי".

עו"ד אפרים דמרי ובני משפחתו של משי זהב טוענים כי המכתב שהופץ ברשתות אינו פרי עטו של משי זהב: "מדובר במכתב מזויף, פייק ניוז. יש בידינו כתבי יד של משי זהב, שלא הכתב בהם ולא החתימה בהם דומה לאלו המופיעים במכתב".

פרופ' עופר מרין, מנהל ביה"ח שערי צדק, עדכן כי "משי זהב נמצא כרגע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר מיצוב ראשוני. נכון לעכשיו עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה. אני לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו. כרגע העיסוק העקרי הוא הייצוב הראשוני ולהוציא אותו מסכנת החיים המיידית שבה הוא נמצא".

כרגע, הוא בטיפול נמרץ צריך לטפל בנזקים המידיים שנגרמו בזמן, עד שהתחילו את ההחייאה ועד שההחייאה צלחה בזה הצוות כרגע עסוק״.

בשידורי קשת תוכנן להתפרסם הערב שידור תחקיר על אודות מעלליו של משי-זהב במסגרת התוכנית עובדה. בהנהלת קשת מקיימים דיונים האם לשדר את התחקיר כמתוכנן או לא, בעקבות ניסיון ההתאבדות.

מעשיו של משי זהב נחשפו לאחר שפורסמה ההודעה על הכוונה להעניק לו את פרס ישראל ביום העצמאות השנה. בתחקיר שפורסם באתר 'הארץ' הובאו עדויות על מעשיו של משי-זהב משנות השמונים, שנראה כי חלה עליהם התיישנות. משי-זהב השיא בעבר משואה ביום העצמאות, והוכרז השנה כזוכה פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. תרומתו לחברה באה לידי ביטוי בהקמת ארגון זק"א - זיהוי קרבנות אסון - אשר טיפל בנפגעי הפיגועים משנות התשעים, ובמהלך של קירוב בין הציבוריות החרדית לציונות.

בתגובתו, אמר משי-זהב כי אין שחר לפרסום וכי עיתון הארץ נפל קרבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לו נזק. עוד טען כי לגורמים אלה הצטרפו גורמים קיצוניים בעולם החרדי שפתחו במסע נקם נגדו בעקבות התקרבותו לציונות. במקביל, השעה עצמו מראשות ארגון זק"א.

ב-14 במרס 2021 הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה נגד יהודה משי-זהב, בחשד לביצוע עבירות מין. על-פי עדויות שפורסמו לאחר הפרסום הראשוני, בעדה החרדית לא הופתעו מן הטענות ואמרו שהשמועות בנוגע למשי-זהב התהלכו שנים רבות, אך לא טופלו - שכן במגזר זה קיים במקרים קשר של שתיקה בנוגע לעבירות מין בכלל ומצד בכירים בו בפרט. אחד הנושאים המרכזיים שבדקה המשטרה הוא האם חלה התיישנות על הטענות. ההחלטה לעבור לחקירה מלאה מלמדת, כי המשטרה סבורה שלפחות בחלק מן המקרים אין התיישנות. ההתיישנות הרגילה בעבירות מין היא עשר שנים, אך התקופה מוארכת בהרבה כאשר מדובר בקטינים מתוך הכרה בכך שלעיתים נדרשות שנים ארוכות עד שהם חושפים את שעבר עליהם.

תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
איציק וולף
"משי זהב אמר שהוא לא מפחד להתאבד"

אהרון בוימל. ניסינו לעודד [צילום: מן הטלוויזיה]
יהודה משי זהב טען בפני מכרים כי מעשים מיניים שמיוחסים לו בוצעו בגלל שלא שלט על עצמו. כך, על-פי עדות של מכר ששוחח עם עיתונאים מחוץ לבית שבו ניסה משי-זהב להתאבד.

הרב אהרון בוימל, המכנה את עצמו האדמו"ר מברדיצ'ב, שוחח עם עיתונאים סמוך לביתו של משי-זהב. לדבריו, דיבר עם משי-זהב מספר פעמים על החשדות שפורסמו נגדו על סדרת תקיפות מיניות, וכי משי-זהב לא הכחיש את הטענות העובדתיות לפחות ביחס לחלק מן המעשים ולא שלל את האפשרות של התאבדות.

"הוא לא הכחיש את הכל. ואמר שיש דין ויש דיין ושמשלמים על העבירות שעושים פה בעולם. אני הייתי נוסע איתו בכל יום כיפור לקבר רשב"י והוא היה יושב כל הצום עם קיטל לבן ועם ספר תהילים ובוכה. שאלתי אותו איך זה מסתדר עם המעשים שפורסמו. הוא היה אומר שיש דברים שהאדם לא שולט על עצמו.

"מהיום שבו פורסם הסיפור פחדנו שהוא יתאבד. היה לו רעיון כזה. הוא לא אמר לא. הוא צחק ואמר שהוא ראה כבר איך עושים את זה", אמר. לדבריו, נהג לשוחח עם משי-זהב בפתיחות ואמר שהוא מלמד עליו סנגוריה.


על העדויות שפורסמו בדבר מעשיו של משי-זהב אמר בוימל כי מדובר בדברים קשים וכי הציבור החרדי חייב להבין שעליו להפסיק להסתיר דברים מסוג זה. לדבריו, משי-זהב הוא אדם חכם וידע את המצב החמור שבו הוא נמצא.


+שערי צדק: אין שיפור במצבו של משי-זהב
19:42 22/04/21  |  עידן יוסף
בית החולים שערי צדק מעדכן: מצבו של יהודה משי זהב עדיין אנוש.
+חוסר האנושיות של אילנה דיין
19:00 22/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
12 שעות לאחר שיהודה משי-זהב ניסה להתאבד, ובעוד הרופאים נאבקים על חייו, ישודר התחקיר עליו - וקשה להשתחרר מן הרושם שמדובר בשיקולי רייטינג  ▪  נזכיר: זו אותה אילנה דיין שפברקה קטעים בתחקיר על סרן ר' ואותה אילנה דיין ששידרה טענות נגד רחבעם זאבי אחרי מותו  ▪  דיין מעדיפה לשכוח שמעל הכל - גם עיתונאי חייב להיות בן אדם
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+תחקיר עובדה על משי-זהב ישודר הערב כמתוכנן
17:59 22/04/21  |  איציק וולף
זכיינית הטלוויזיה קשת הודיעה כי תחקיר עובדה על אודות יהודה משי-זהב ישודר הערב כמתוכנן. מאז שעות הבוקר, שבהן ניסה משי-זהב להתאבד, התקיים דיון בהנהלת קשת האם לשדר את התחקיר או לא.
+פרופ' מרין: "משי-זהב הורדם עם סימני חיים. מעריכים שנגרם נזק מוחי"
12:13 22/04/21  |  מירב ארד
מנהל ביה"ח שערי צדק, עופר מרין: "מצבו של משי זהב התייצב, נכון לעכשיו הוא מונשם ומורדם עם סימני חיים. "מעריכים שנגרם נזק מוחי. לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו"
+"משי זהב אמר שהוא לא מפחד להתאבד"
11:03 22/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אהרון בוימל, ידידו של יהודה משי-זהב, סיפר לעיתונאים כי משי-זהב לא הכחיש את כל הטענות שפורסמו נגדו על תקיפות מיניות וכי הוא לא שלל בחודשים האחרונים את רעיון ההתאבדות  ▪  "הוא לא הכחיש את הכל, מהיום שבו פורסם הסיפור פחדנו שהוא יתאבד. היה לו רעיון כזה. הוא לא אמר לא"
(אהרון בוימל. ניסינו לעודד [צילום: מן הטלוויזיה])
+בשערי צדק בוחנים האם נגרם נזק מוחי למשי-זהב
10:46 22/04/21  |  איציק וולף
יהודה משי-זהב הוכנס לבדיקת CT לצורך בחינת הנזק המוחי שנגרם לו, במידה ונגרם, בניסיון ההתאבדות שלו הבוקר.
+עו"ד דמרי: אתמול קיימתי דיון עם משי-זהב כיצד להגיב לתחקיר עובדה
10:43 22/04/21  |  איציק וולף
עו"ד אפרים דמרי, פרקליטו של יהודה משי-זהב, סיפר כי נפגש עמו אתמול בערב. "הייתי האחרון שנפגש איתו", סיפר. לדבריו, בפגישה דן עם משי-זהב באסטרטגיית הפעולה הרצויה לקראת הפרסום שתוכנן של תחקיר נגדו בתוכנית עובדה, הערב.

"חרה לו מאוד ששופטים אותו בתקשורת וברחוב", אמר. הוא סרב להשיב לשאלה האם חשש לחיי משי-זהב.
+פרופ' מרין: עדיין נשקפת סכנה לחיי משי-זהב
10:40 22/04/21  |  איציק וולף
מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, עדכן כי מצבו של יהודה משי-זהב אנוש וכי עדיין נשקפת סכנה לחייו. לדבריו, בנו של משי-זהב מצא אותו והוא שהחל להעניק לו טיפול רפואי ראשוני.
[צילום: שערי צדק]
+שערי צדק: התייצבות מסוימת במצבו האנוש של משי-זהב
10:28 22/04/21  |  איציק וולף
יהודה משי-זהב הובהל ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, לאחר מספר מאמצי החייאה שבוצעו בו בעקבות ניסיון התאבדות.

מבית החולים נמסר כי צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות מסויימת במצבו. כעת נשלח משי-זהב להמשך בירור.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מדובר במכתב התאבדות מזויף"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר4
22/04/21 14:37
 
סניל
22/04/21 15:21
פורום: פרשת משי-זהב כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת משי-זהב
עו"ד אפרים דמרי, המייצג את יהודה משי-זהב החשוד בביצוע מספר רב של תקיפות מיניות חמורות, סרב להתייחס לפרטי המקרים שהוצגו בתחקיר הארץ ובכלי התקשורת האחרים, תוך שהוא טוען כי משי-זהב יגיב רק למקרים קונקרטיים שיוצגו בפניו על-ידי המשטרה.
15/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
לֹא כָּל מַה שֶּׁנּוֹצֵץ הוּא זָהָב,
15/03/2021  |  ד"ר ערן גרף  |   שירים
המשטרה הודיעה (יום א', 14.3.21), כי פותחת בחקירה נגד יהודה משי-זהב, בחשד לביצוע עבירות מין. החקירה הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) השייכת ללהב 433. בימים האחרונים ביצעה המשטרה בדיקה ראשונית של הטענות, וכעת כאמור היא עוברת לחקירה מלאה - מה שיאפשר לה לחקור את משי-זהב עצמו ואולי אף לעוצרו.
14/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
    במקביל, השעה עצמו מזק"א לאחר שפורסם כי המשטרה בודקת את העדויות בתחקיר הארץ נגדו
  • בעדויות נטען כי במשך כמה שנים נהג משי זהב להשתמש בכוחו כדי לנצל את קורבנותיו למטרות מין
  • יו"ר זק"א במכתב למתנדבים: "עלילות לא מבוססות ונחזות יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי"
12/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש זק"א, יהודה משי-זהב, תקף מינית וניצל לכאורה נערים, נערות ונשים. כך פורסם בתחקיר אתר הארץ אונליין. בתחקיר מובאות עדויות על מעשיו של משי-זהב משנות השמונים, שנראה כי חלה עליהם התיישנות. משי-זהב השיא בעבר משואה ביום העצמאות, והוכרז השנה כזוכה פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
11/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
עידכון 2024 של הסוגיה הדמוגרפית    ב-2024 הממסד הישראלי המדיני והביטחוני מעדיף "שקט תעשייתי" (מול הרשות הפלשתינית), וממשיך להדהד את נתוני הלמ"ס הפלשתינית ללא בדיקת נאותות
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il