|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

סיום היום השני בחקירה הנגדית של ישועה

"הסיקור המוטה נעשה בצורה מטומטמת"

מסביר שבעלים זכאים להתערב בתכנים של אמצעי התקשורת, אך יכולים לעשות זאת בצורה עדינה - בעוד בוואלה הדרישות "היו מעולמות הזויים, וגם לתקוף אנשים שנמצאים באותו מחנה" מאשר ששיקר לשוקן כאשר הכחיש פרסום בדה-מרקר על הסיקור האוהד לנתניהו עומד על כך שאלוביץ הוא שיזם את הסיקור המוטה וטוען שתמך בדבריו רק משום שמדובר היה בבעלים והיו"ר של וואלה
05/05/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
"איך אני יודע שהמשמעות היא לתקוף את ריבלין?" [צילום: דני שם-טוב, הכנסת]

אילן ישועה עומד על כך ששאול אלוביץ היה מי שיזם את הסיקור המוטה לטובת בנימין נתניהו, וכי לעיתים הביע תמיכה בדבריו רק כ"הדהוד" שלהם וכתמיכה ביו"ר והבעלים של וואלה. ישועה דחה (יום ד', 5.5.21) את טענת סניגורו של אלוביץ, ז'ק חן, לפיה הסכים עם התופעה ואף נטל בה חלק פעיל. ישועה הוסיף, כי הוא מטיל את האחריות על אלוביץ רק בנושא הסיקור המוטה ולא בעניינים אחרים של וואלה.

ישועה אישר, כי אמר בשנת 2015 שכל אנשי וואלה ידעו על הסיקור המוטה לטובת בנימין נתניהו - כפי שציטט מפיו גידי ויץ בתחקירו באוקטובר של אותה שנה. ישועה אישר זאת בחקירותיו, והדגיש שידיעה זו הייתה נחלתם עוד לפני פרסום תחקירו של ויץ. הוא אמר כי כאשר החתים את יעקב אילון ואורן נהרי, אחרי פרסום תחקירו של ויץ, העלו סוכניהם את שאלת ההתערבות בתכנים כחלק מהמו"מ איתם.

במאי 2015 העלה אמיר טייג בדה-מרקר את השאלה, האם היה הסכם בין שאול אלוביץ לנתניהו: הקלות רגולטוריות (הימנעות מרפורמה בטלפוניה) תמורת "הקמת אולפן חדשות שלא ישאל שאלות קשות". בעקבות זאת כתב אלוביץ לישועה, כי ה"דיל" הוא פרי דמיון חולני של גלעד ארדן (שר התקשורת לשעבר) ואבי ברגר (שהיה מנכ"ל משרדו), ואילו ישועה הציע למתן פרסום בגלובס ולהכחיש באוזני טייג את דבריו.

"בתגובה למעשים של הילד והמטורף"

ישועה הציע לומר ש"אנחנו פועלים בתגובה למעשים של הילד והמטורף" - ארדן וברגר, בהתאמה - ואולי צריך לפעול נגד המהלכים של השניים. אלוביץ כתב: "ברור שעכשיו נכנסנו לתפר בין הילד לגדול, ויאמצו את הילד כדי לנגח את הגדול", דהיינו את נתניהו. ישועה כתב לטייג, כי הוא משמיץ את וואלה בעקבות "תדרוכים מגמתיים" של ארדן וברגר וכי הפרסום היה "מביש ובלתי נסלח". לדברי ישועה בעדותו, הוא התכוון לדברים, כי סבר שהפרסום נועד לטרפד את הקמת אולפן החדשות של וואלה והוא ביקש להגן על החברה.

טייג השיב לישועה, שאין זה לגיטימי לפטר את ברגר כדי לשרת את האינטרסים של בזק. ישועה ענה, שהאתר אובייקטיבי ושלח אותו לבדוק את האתר. חן: "פה שיקרת לו". ישועה: "ודאי". חן: "ושלחת אותו לבדוק. זה ממש להחציף פנים. ואת זה הוא אומר למומחה שכרגע סיים כתבת תחקיר על זה". ישועה: "יש כאן מאבק יחסי ציבור, בו אני מתואם לחלוטין עם שאול. חברות מגנות על עצמן גם ברטוריקה: 'תבדוק בעצמך'".

חן: "אתה יוזם את זה. אתה מציע לפנות לטייג, אתה פונה לטייג". ישועה: "אתה יוצא מתוך הנחה שכל התקשורת ביני לבין שאול היא בתכתובות הללו. דיברנו מדי יום". התובעת, יהודית תירוש, הציגה תכתובות נוספות מהן עולה, כי היוזם של המהלכים היה אלוביץ. בהמשך שב ישועה ואישר, כי לא אמר אמת כאשר הכחיש באוזני טייג שוואלה תמכה בנתניהו בבחירות.

"ודאי שהוא מבין את זה"

ישועה כתב גם למו"ל הארץ ודה-מרקר, עמוס שוקן, וטען שארדן וברגר תדרכו את טייג והשמיצו את וואלה. בהמשך כתב ישועה לשוקן, כי "אין שום כיסוי אוהד לביבי בוואלה". חן הזכיר, כי ישועה הגדיר את שוקן כמנטור שלו ושאל האם דברים אלו היו נכונים. ישועה: "לא נכון". בעדותו הסביר ישועה, כי תפקידו היה להגן על החברה וכי הוא קיבל הנחיות מאלוביץ ויועץ התקשורת שלו, מוטי שרף, מה לומר.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "האם עמוס שוקן יודע שאתה לא מדבר אמת?". ישועה: "ודאי שהוא מבין את זה. הם יודעים שעל תחקיר מקבלים 80% הכחשה ועל 20% לא. אם מחר שוב אהיה מנכ"ל של חברה וכדי להגן עליה אצטרך לעגל פינות, אעשה את זה". השופט משה בר-עם: "גם בעלים של חברה מגן על חברה?". ישועה: "כן, גם יו"ר". בר-עם: "השיח מקבל משמעות אחרת". חן שאל מדוע לישועה "לא נפל האסימון" אחרי הכתבה של טייג אלא רק אחרי הכתבה של ויץ, וישועה השיב, כי הפרסום הראשון לא היה כה מובהק וברור כמו השני.

חן עבר לשאול את ישועה על פנייתו לקבלת ייעוץ משפטי אחרי הכתבה של ויץ. בחקירתו אמר ישועה, כי התערבות של בעלים בתכנים של אמצעי תקשורת אינה תקינה, אך אין להיות תמימים - היא מתרחשת כאשר יש לבעלים אינטרסים נוספים. לדבריו, את ההתערבות ניתן לבצע בצורה חכמה או בצורה מטומטמת - ובוואלה היא הייתה מטומטמת. בעדותו הסביר ישועה, כי האינטנסיביות וחוסר ההיגיון של הדרישות היו כאלה -שהדבר התגלה; במקומות אחרים הדבר נעשה בצורה עדינה יותר. ישועה אישר, כי יש להימנע מגילוי במישור האתי והציבורי, ולא משום שמדובר בעבירה פלילית.

כיצד לקעקע את האמינות של הארץ

ישועה הוסיף: "אם הבעלים היה אומר שהוא רוצה להיות ימני - זו זכותו. הייתי מוצא דרך ליישם את הקו הזה בצורה אינטליגנטית. הייתי לוקח עורך ימני, למשל ינון מגל, ואומר לו: תבנה קאדר כזה וזה הקו שלנו. אבל מה היה אצלנו? זה לא היה ימין, זה לא היה שמאל, לא יכולנו לדעת מה יהיו הדרישות. זה מה שהיה מטומטם. הן היו מעולמות הזויים, וגם לתקוף אנשים שנמצאים באותו מחנה.

"היה רק קו אחד, שהתחיל ב'לא נהיה כמו עיתון הארץ', ועבר ל'בוא לא נרגיז אותם' והגיע לזה שאיריס [אלוביץ] אמרה: 'אנחנו שומרים על ראש הממשלה'. אפילו אם הייתי יודע מה היה הקו, איך הייתי יכול ליישם אותו? איך אני יכול לדעת שהמשמעות היא לתקוף את הנשיא [ראובן] ריבלין?". לדבריו, אפשר היה לעשות זאת ב"תפירת עילית, כמו ב-ynet - להביא כתב שישים שתיים-שלוש ידיעות. אבל גם הוא היה נופל. זה לא היה עובד".

ביוני 2016 הכין ישועה ראשי פרקים לדיון בנושא המיצוב של וואלה, ובין היתר לתת לגיטימציה לקשר בין אלוביץ לבין שר התקשורת, "יהיה מי שיהיה". הוא גם כתב, כי מול ידיעות אחרונות ו-ynet יהיה "מאזן אימה", ומול הארץ ודה-מרקר - עימות. בין היתר חשב ישועה לקעקע את האמינות של קבוצת הארץ על-ידי הצגתו של גדעון לוי כ"פוסט-ציונות" ועל-ידי הצבת סימני שאלה סביב מקורות המימון שלה.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 5.5.21
פרוטוקול משפט נתניהו, 5.5.21: המשך החקירה הנגדית של אילן ישועה בידי עו"ד ז'ק חן

תאריך:  05/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
איתמר לוין
+מותר להעתיק, אסור להיתפס
19:06 05/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מה חושב אילן ישועה ברמה העקרונית על התערבות של בעלים בתכנים של אמצעי תקשורת  ▪  הערה מעניינת של השופט משה בר-עם  ▪  המיקרו-קוסמוס בתמונת חברתו של יאיר נתניהו
בר-עם. "משמעות אחרת"
+הסיפור על הרבי והעז במציאות
13:04 05/05/21  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
מדוע צריך היה ראש ממשלתנו העכשווי, שניחן באינטליגנציה גבוהה, בכישורים ובכישרונות, ביכולות אינטלקטואליות וכלכליות ואדם אמיד לכול הדעות, לעמוד במשפט בשל סדרת האשמות, פליליות, אם לא בשל תאוות הבצע שעמדה מאחורי הדחף הבלתי נלאה שלו לשלוט
(נתניהו. השררה [צילום: אריאל שליט/AP])
+קריאות ביניים
12:22 05/05/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הגעתי באיחור להמשך עדותו של אילן ישועה במשפטו הפלילי של ביבי ונדהמתי לקרוא כי ראש הממשלה התערב לצמצם בדיווח העיתונאי את זעקת הוריו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת עדיין בידי חמאס בעזה
(אילן ישועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הסיקור המוטה נעשה בצורה מטומטמת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אביעד ארליך
5/05/21 15:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בסיפור על אותו חסיד שתינה את צרותיו בפני הרבי על שבֵּיתּו צר עליו והרבי יעץ לו להביא עֵז לבית, השתלשלות העניינים בין תחילת הסיפור לבין סופו - הוצאת העז, היא גמישה למדי ותלויה במסָפֵר ובדמיון שלו, ובהוספת אובייקטים בדרך. סבתי, לעומת זאת ארזה את המשמעות במשפט אחד. "יהודי מרוויח, כשהוא אינו מפסיד", אמרה.
05/05/2021  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
- מי יותר נקלה, המפכ"ל יעקב שבתאי שתבע הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון הר מירון אבל נכנע לפקודה מאמיר אוחנה וביטל דעתו מפני דעת שרו, או אוחנה שלחץ כך על המפכ"ל וביזה אותו?
05/05/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
"מנעו מאיתנו להעלות סקר שבנט מתחזק בשני מנדטים. סביב זה היה שיח של יומיים ביני לבין שאול. אמרו לי: לא להעלות סקר שהליכוד שומר על כוחו וציפי מתרסקת, שזה טוב לליכוד". כך מעיד (יום ד', 5.5.21) מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בהמשך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הוא התייחס לינואר 2013, ערב הבחירות לכנסת. "העלינו 14 ידיעות נגד בנט ב-18-4 בינואר. היינו בעיצומו של קמפיין נגד בנט", הוסיף.
05/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
1. החקירה הנגדית של אילן ישועה בידי ז'ק חן התנהלה באווירה רגועה למעט רגעים בודדים - אולי במפתיע לנוכח המתח הרב בין התביעה להגנה. חן מנהל אותה בסבלנות רבה, פרט אחרי פרט, ואף ביקש במפורש מישועה להבין שאינו רוצה להתעמת איתו ולהתווכח איתו. מדי פעם ישועה קצת איבד סבלנות, והיו כמה התנגדויות של התביעה - עד שהשופטים אמרו שמוטב להימנע מהן - אבל בסך-הכל החקירה התנהלה בצורה שוטפת.
04/05/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשנת 2016 פעל אילן ישועה תקופה ממושכת להשיג ראיון עם בנימין נתניהו, ובין היתר אמר לו ניר חפץ, כי הוא פועל לשכנע את שרה נתניהו להסכים - עלה (יום ג', 4.5.21) בהמשך חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר.
04/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
"התנהגות משפחת נתניהו - חצר ביזנטית"  /  איתמר לוין
ישועה: נתניהו הורס את המפעל הציוני  /  איתמר לוין
לביהמ"ש העליון נמאס מאביעד ויסולי  /  איתמר לוין
גידי וייץ, המשך החקירה  /  דן מרגלית
רגע זה   /  דן מרגלית
הבשורה על-פי ישועה  /  דוד ארגז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מזכיר המדינה טוני בלינקן מבטא את התובנה המקובלת כאשר הוא טוען: "מדיניות רבת-שנים של ארה"ב... היא שההתנחלויות אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי...." אבל, טענת בלינקן מנוגדת למציאות החו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il