|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ח"כ יאיר לפיד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מו"מ מואץ לחלוקת התיקים

מתגבשות ההסכמות להקמת ממשלה

לפיד ובנט מתכננים שינוי דרמטי בחוק היסוד שימנע את הפלת הממשלה‎ תיקי הבריאות וביטחון הפנים נשמרים לחברי הכנסת מיכאלי והורוביץ סוכם לסגור את משרדי המים, ההשכלה, ההתיישבות, הקידום הקהילתי, הסייבר והדיגיטל ועדת הכספים תישאר בגוש הימין
06/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות

הסכמות ראשונות בין יאיר לפיד לנפתלי בנט. על-פי דיווח (יום ה', 6.5.21) בערוץ 12, הסכימו השניים ביניהם על ראשות ועדת הכספים ועל שינוי חוק היסוד שמביא להפלת הממשלה במקרה שלא אושר בכנסת תקציב המדינה.

ההסכמה הראשונה היא בנושא ועדת הכספים. כדי לאזן את שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן ולרכך את זעם הציבור החרדי, בנט ולפיד הסכימו כי בראש הוועדה יעמוד נציג מגוש הימין, או לכל הפחות חבר כנסת עם נטייה ימינה.

הסכמה נוספת בין השניים התקבלה בעקבות לקח מ"מורשת גנץ". כזכור, הממשלה האחרונה התפזרה לנוכח אי-אישור תקציב המדינה. לכן, ההסכם המסתמן בין בנט ולפיד יקבע שחוזרים אחורה 20 שנה בחוק - וגם אם תקציב המדינה לא עובר, הכנסת לא מתפזרת.

כדי לעשות זאת יצטרכו להעביר תיקונים לחוק יסוד הממשלה, ואת זה יעשו רק לאחר שהקואליציה תושבע. הסיבה: השניים לא מעוניינים למשוך את המשא-ומתן יותר מדי, כשברקע נתניהו מפעיל מכבש לחצים על חברי הכנסת מהימין להתנגד לממשלה.

חלוקת התיקים


על-פי דיווח בישראל היום, לפי החלוקה המסתמנת, נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, ואביגדור ליברמן - שר האוצר. בני גנץ מתעקש על תיק הביטחון וקשה לראות אותו מוותר עליו, אך גם סער עדיין דורש אותו. בשלב הזה של המשא-ומתן, כוח המיקוח של גנץ ירד במעט והקרב על התיק עלול להיות מורכב יותר.

אם סער לא יקבל את הביטחון, הוא ידרוש את תיק המשפטים, שאותו דורשת גם איילת שקד, אלא שסער הוא ראש מפלגה ואם ייאלץ לוותר על תיק בכיר (חוץ, ביטחון, אוצר), יקבל כנראה את תיק המשפטים.

מקורביה של איילת שקד אומרים כי היא מעדיפה את תיק הפנים, אך גם מוזכרת בין חמישה שמות לפחות בקרב על תיק התחבורה והבטיחות בדרכים.

שני תיקים שעליהם יש הסכמה יחסית הם תיק החינוך, שיועבר ככל הנראה ליפעת שאשא ביטון, ותיק שירותי הדת למתן כהנא מימינה. עדיין לא ידוע האם יו"ר הבית היהודי חגית משה תכהן כשרה.

עוד הסכמות מסתמנות סביב תיק האנרגיה, שילך ככל הנראה לעמר בר-לב ממפלגת העבודה, ותיק התקשורת לקארין אלהרר מיש עתיד.

שני תיקים הנחשבים בינוניים אך חשובים מאוד נשמרים כרגע למפלגות העבודה ומרצ: הבריאות וביטחון הפנים, שבהם יכהנו מרב מיכאלי וניצן הורוביץ.

על תיקים נוספים דוגמת תחבורה, תרבות וספורט וגם חקלאות יש לא מעט מתמודדים, גם כן מכל המפלגות השותפות.

עוד נודע לישראל היום כי חלק מהמשרדים ייסגרו כליל. מדובר במשרד המים, ההשכלה הגבוהה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ההתיישבות, וככל הנראה גם משרד הסייבר והדיגיטל.

ליצמן: לא נתמוך בשום צורה
ח"כ משה גפני [צילום: מן הטלוויזיה]

גפני: הולכת להיות ממשלה אנטי דתית אבל גם ממשלה אנטי ארץ ישראל. מה יעשה הורוביץ, מה תעשה מיכאלי, ישמרו על ארץ ישראל?
▪ ▪ ▪

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בהצהרה במשכן הכנסת יחד עם שאר ראשי המפלגות החרדיות: ״הציבור החרדי יודע לנצח ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד ולא להתייאש. אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים. יושב בנט ומנהל מו״מ עם לפיד כדי לעשות ממשלה שהיא ממשלת שנאה, ממשלה אנטי דתית. והוא ושקד באים ואומרים שהפכו אבן על אבן כדי להקים ממשלת ימין. למה אתם עובדים עלינו?".

גפני תקף בחריפות את בנט: "הוא עשה לנו את זה כבר פעם אחת, הוא ושקד שהלכו עם לפיד. מה עשיתם? זו הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. הטפתם לי השמאלני, הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל, מה תעשה הממשלה הזו? מה יעשה הורוביץ? מה תעשה מיכאלי? ישמרו על ארץ ישראל? זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית.

"אני אסמוך על בנט שישמור על ארץ ישראל? על הדת? אבל אנחנו יודעים את האמת. אני מצטרף לקריאתו של הרב דרעי. לא מתביישים להגיד עלי שאני שמאלן. 33 שנה אני הולך רק עם הימין. שנאה בין ביבי לבנט וסער זה חשוב יותר מארץ ישראל והתורה הקדושה".

יו"ר שס אריה דרעי אמר: "חודש שלם עשינו הכל, ויתרנו על כבודנו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהבטחנו לבוחרים. לא חיפשנו כסאות. לא ביקשנו תפקידים. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה שהבטיחה להקים ממשלת ימין תוכל להצטרף.

"אני אומר בוודאות: אם נפתלי ו׳ימינה׳ היו באים איתנו עם הגוש היינו מגיעים ל-61 ויותר. כל מה שהיה חסר זו הסכמה. היה טיוטת הסכם. לצערי נפתלי לא עשה את זה".

השר יעקב ליצמן אמרן: "נפתלי בנט, תסתכל לי בעיניים. מכולם היית איתי קרוב אליך אחרי אתה פנית אליי אחרי שהתפרקה ברית האחים שלך עם לפיד. ביקשת שת"פ. שאלתי אותך איך אתה בא אליי אחרי מה שעשיתם לנו? הרסתם את הדת והמסורת. פגעתם בילדים שלנו ובכותל ובכל הקדוש והיקר. אמרת לי הבנת את הטעות שלי, אני עוזב את מה שהיה ויוצאים לדרך חדשה ומה קרה עכשיו? איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות.

"נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפיר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך.

"שיהיה ברור לכל כלי התקשורת, כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט סער ולפיד שקריים. מה שכתוב היום בהמודיע זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה אלא בממשלת ימין. משמעות הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כרה"מ היא ניתוק כל קשר עם היהדות החרדית".

תאריך:  06/05/2021   |   עודכן:  07/05/2021
עידן יוסף
+"מה שיעבור - יעבור, מה שייפול - ייפול"
10:41 07/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בנט, לפיד וסער נפגשו הבוקר בביתו של לפיד בתל אביב  ▪  קווי היסוד של ממשלת האחדות צפויים להיות כלליים, תוך הימנעות מכניסה לסוגיות שנויות במחלוקת בין הפלגים השונים של הממשלה
(בנט ולפיד. התחמקות מהכרעה במחלוקות [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90])
+מזכות הבחירה לזכות הבחילה
10:12 07/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"צריך להיות עיוור, חרש, שוטה וקטן כדי לאהוב פוליטיקאים", אמר לפני 25 שנה יצחק מודעי - אז שר האוצר - לכותב שורות אלו  ▪  כיום אנחנו לא מצפים שנוכל לאהוב את הפוליטיקאים שלנו, ודומה שאיש מאיתנו אפילו אינו מאמין להם. אך השבוע היה צריך מנה יתרה של נוגדי בחילה כדי לצפות בזירה הפוליטית, כמעט על כל חלקיה
כמו לעקוב אחרי נתניהו [צילום: קיית' סרקוביץ, AP]
+מרצ מתעקשת לקבל את תיק החינוך
22:48 06/05/21  |  עידן יוסף
המו״מ להקמת ממשלת השינוי: מרצ מתעקשת על תיק החינוך לניצן הורוביץ (חדשות 12). על התיק מתמודדות גם מרב מיכאלי ויפעת שאשא ביטון.
+ח"כ שיקלי: מעדיף את מנסור עבאס על ממשלה עם השמאל
22:44 06/05/21  |  עידן יוסף
חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה), שיצא נגד מגעי היו"ר נפתלי בנט להקמת ממשלה עם יאיר לפיד ומפלגות השמאל, אומר כי "מרצ והעבודה מטילות חרם מוחלט על המפלגה הכי גדולה במחנה הלאומי ולכן הקונסטלציה לא מתחברת".

שיקלי מדגיש כי הוא מעדיף ממשלה עם נתניהו בתמיכת רע"ם. "החברה הערבית היום במדינת ישראל עוברת תהליכי עומק מאוד מעניינים. אני לא בטוח שמנסור עבאס עוד שם ויכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית על מלא-מלא".

לדבריו, "כל האפשרויות שאנחנו מנווטים סביבן הן אפשרויות שהן בעיניי לא טובות, אבל כשזה נוגע לאוריינטציה הכללית, אני חושב שהמפלגה צריכה לשמר קו שחופף לקו שהיא הציגה לכל אורך מערכת הבחירות" (חדשות 12).


+לפיד על התחייבויות בנט שהופרו: "זה העבר"
20:47 06/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יש עתיד: "השאלה היא מה צריך הציבור ולא מה אמרו הפוליטיקאים. כל אחד מאתנו סוחב אחריו חמישה-שבעה ציטוטים שהוא לא שלם איתם היום ומתחרט עליהם"  ▪  טוען כי קיימת הסכמה על 80% מהדברים וניתן להקים ממשלה וכי האתגרים המיידיים אינם מדיניים
([צילום: מן הטלוויזיה])
+דרעי: השרים והוועדות יישלטו בידי אנשי שמאל
19:49 06/05/21  |  עידן יוסף
יושב-ראש שס אריה דרעי אמר כי נפתלי בנט עשוי לעמוד לתקופה קצרה בראש ממשלת שמאל. לדבריו, אין תועלת בראש ממשלה ימני כאשר את תפקידי השרים וראשי הוועדות מאיישים אנשי השמאל.
([צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתגבשות ההסכמות להקמת ממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
7/05/21 03:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
נאום ראשון (יום ה', 6.5.21) של יאיר לפיד בבית סוקולוב בתל אביב אחרי קבלת הסמכות להרכבת ממשלה מנשיא המדינה. לפיד, שבמשך שנים הקפיד לגנות הפרה של הבטחות בחירות, נמנע מלעשות זאת כאשר הדבר מגיע לפתחו.
06/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי הכנסת של הליכוד התכנסו (יום ה', 6.5.21) לישיבת סיעה במלון בתל אביב. בפתח הישיבה תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את סיעת ימינה, ואומר כי זו הפעם השלישית שבה היא מסכלת הקמת ממשלת ימין, בהונאה שלא הייתה כדוגמתה.
06/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג בראיון לגלי צה"ל על ממשלת האחדות שמתכנן ח"כ לפיד להקים: "מדינת ישראל הגיע למצב הזוי, לכן אנחנו מוכנים לשקול סיטואציות לא שגרתיות. הממשלה תשתרע ממרצ ועד גורמי ימין כמעט הפוכים מאיתנו, זה יהיה קשה, אבל אפשר לעשות ויתורים ולהגיע להסכמות"
06/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) ממשיך במרד שלו נגד יו"ר המפלגה, ח"כ נפתלי בנט, ומצהיר כי יצביע נגד הקמת ממשלת אחדות יחד עם מפלגת מרצ ועם הרשימה המשותפת. "שלא תהיינה אי-הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר", צייץ (יום ה', 6.5.21) בחשבון הטוויטר שלו.
06/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הטיל את המנדט להרכבת הממשלה החדשה על יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.
05/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il