|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
שרי הממשלה. שני סגני שר ימונו תחת בנט [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בנט מעריך שהממשלה תשלים 4 שנות כהונה

חוק חדש יאפשר גיוס עריקים מהליכוד

משרד המשפטים מפרסם שלושה תזכירי חוק שיאפשרו להרחיב את הממשלה ואת הקואליציה ולהחליש את כוחה של האופוזיציה בממשלה מציעים תיקונים שיקשו על הפלת הממשלה, לרבות הארכה משמעותית של המועד בו ניתן לאשר תקציב והרחבת החוק הנורווגי העלות: מיליוני שקלים לקופת המדינה
24/06/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות

משרד המשפטים פרסם (יום ד', 23.6.21) שורה של שלושה תזכירי חוק המבקשים לאפשר לממשלה הצרה של בנט ולפיד לשרוד. בתזכירי החוק, ששניים מהם מתקנים חוקי יסוד, מוצעים תיקוני חקיקה שונים שיאפשרו לממשלה להתרחב, להגדיל את כוחה בכנסת, להאריך את משך הזמן להצגת תקציב המדינה, לשלול כל אפשרות שתוקם ממשלה אחרת תמורתה ואף להקל על האפשרות לגייס אליה עריקים ממפלגות אחרות. תיקוני חקיקה אלה יעלו מיליוני שקלים לקופת המדינה.

על-פי המוצע, קבוצה של ארבעה חברי הכנסת לפחות תוכר כסיעה שהתפלגה וחבריה יוכלו להתמודד לכנסת הבאה, אפילו אם אם הקבוצה שהתפלגה אינה מהווה שליש לפחות ממספר
חברי הסיעה. לדברי הממשלה, ההסדר המוצע יאפשר גמישות רבה יותר בפעילות פרלמנטרית ואידיאולוגית לקבוצות פוליטיות בכנסת המונות ארבעה חברי הכנסת לפחות.

נראה שהכוונה היא לגייס עריקים מהליכוד. ככל הנראה ישנם בליכוד ארבעה חברי כנסת לפחות שיש סיכוי כי יערקו לקואליציית גוש השינוי. בכינוס פעילים של ימינה (ד') אמר היו"ר, רה"מ נפתלי בנט כי ימינה הולכת להיות מפלגת השלטון הגדולה בישראל, והעריך שהממשלה תחזיק מעמד ותשלים את ארבע שנות כהונתה.

ח"כ ניר אורבך העריך כי עוד מפלגות יצטרפו בהמשך לקואליציה. עוד הוסיף: "אני אומר לכם באחריות - לא היה סיכוי להקמת ממשלת ימין". חלק על דבריו, ח"כ אביר קארה שטען: "הקמנו ממשלת ימין. המטרה שלנו היא להשאר מפלגת שלטון".

החקיקה שמבקשת הממשלה לקדם כוללת תיקון שיתיר מינוי של שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה, בשונה מהדין הקיים המתיר מינוי של סגן שר אחד בלבד, כמו במשרדי ממשלה אחרים. תוספת העלות התקציבית הכרוכה בכהונתו של סגן שר, הכוללת לשכה ועוזרים, היא כ-3.3 מיליון שקל לשנה.

עוד מבקשת הממשלה להרחיב את החוק הנורווגי, כך שיגדל מספר חברי הכנסת מכל סיעה אשר רשאים להפסיק זמנית את כהונתם בכנסת בעודם מכהנים בתפקיד שר או סגן שר, וזאת בהתאם לגודל הסיעה.

לפי מה שנמסר ממשרד האוצר הערכת העלות התקציבית השנתית של כהונת כל אחד מחברי הכנסת החדשים שייכנסו - לרבות הוצאות לשכה, העסקת עוזרים וכו' - היא 1.6 מיליון שקל.

רמת החשדנות בין לפיד לבנט גבוהה, ולכן מוצע לקבוע מנגנון שיבטיח חילופים בין ראשי הממשלה. חילופים יתקיימו גם אם לא התקבל חוק תקציב עד המועד הקובע בחוק. זאת כדי לתת מענה לחשש דומה, שמא אי-קבלת חוק התקציב השנתי תשמש ככלי לסיכול ביצוע החילופים.

הסעיף נוסף מקטין את התועלת האישית והפוליטית שתצמח לראש הממשלה או לראש הממשלה החליפי מפירוק ממשלת החילופים והקמת ממשלה חדשה. במקרה שכזה, מי שפירק את ה"חבילה" לא זו בלבד שלא יוכל לכהן כראש הממשלה בממשלה אחרת, אלא גם לא לכהן כשר.

לדעת משרד המשפטים, אין די בפרק זמן של 100 יום מיום כינונה של ממשלה חדשה ועד לאישורו של התקציב בכנסת, ולכן מוצע להאריך את התקופה לאישור חוק התקציב בחודש אחד לפחות - עד תום שלושה חודשים מיום תחילת שנת הכספים או עד תום 135 מיום כינון הממשלה, לפי המאוחר. הקלה נוספת מבקשת לקבוע שבמניין הימים לא ייכללו חגי ישראל וערבי חג. בדברי ההסדר לתזכיר חוק זה נכתב: "חוק התקציב הוא כלי מרכזי בידי הממשלה לעיצוב מדיניות. פרק הזמן האמור צריך לאפשר קיומה של עבודת מטה סדורה בממשלה ודיון מעמיק בין השרים, כמו גם ליבון מפורט בכנסת ודיון ציבורי".

כמו-כן, כדי לאפשר לממשלת החילופים גמישות נוספת באופן פעילותה באמצעות ועדות שרים, מוצע, מצד אחד, לבטל את החובה המחייבת שוויון מספרי כאמור בין חברי אותן ועדות מקרב כל אחד מה"גושים", ומצד שני, להחיל גם על ועדות אלו כלל משלים שיאפשר קביעת מנגנון הצבעה או כללים לעניין אופן קבלת ההחלטות. כך, יינתן ביטוי מעשי לחלוקת הכוחות השוויונית בין שתי קבוצות השרים, גם במצבים שבהם מטעמים שונים לא ניתן או יש קושי לקיים שוויון מספרי בהרכב ועדות השרים, תוך שיובטח שוויון בכוח ההצבעה של שני ה"גושים".
חוק הכנסת (הוראות שונות), התשפ"א-2021 / תזכיר חוק
שני תיקונים כלולים בהצעת החוק. ראשית, הצעת החוק קובעת מהם המועדים שלא יחשבו לענין מניין הימים לפי סעיף 36א לחוק-יסוד: הכנסת. שנית, הצעת החוק באה לאפשר לקבוצה של ארבעה חברי הכנסת או יותר להתפלג מסיעתם, באופן שלא עולה כדי פרישה לענין סעיף 6א לחוק-יסוד: הכנסת, גם כאשר מספרם אינו עולה כדי שליש מחברי הסיעה.
תזכיר חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' ....)(תיקונים שונים) / תזכיר חוק
הצעת החוק מבקשת להסדיר שלוש סוגיות מרכזיות. האחת, המועד הקובע לענין התפזרות הכנסת במקרה של אי קבלת חוק התקציב. השניה, המועד להנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק התקציב השנתי. השלישית, המספר המרבי של חברי הכנסת מכל סיעה אשר רשאים להפסיק את כהונתם בכנסת באופן זמני בעת שהם מכהנים בתפקידי שר או סגן שר. סעיף 36א לחוק היסוד יתוקן כך שישונו המועדים להתפזרות הכנסת בשל אי קבלת חוק תקציב. סעיף 42ג לחוק היסוד יתוקן כך שיגדל מספר חברי הכנסת מכל סיעה אשר רשאים להפסיק זמנית את כהונתם בכנסת בעודם מכהנים בתפקיד שר או סגן שר, לפי ההסדר המיוחד הקבוע באותו סעיף. סעיף 3 לחוק-יסוד: משק המדינה יתוקן כך שישונה המועד האחרון להנחת הצעת חוק התקציב השנתי על שולחן הכנסת במצבים המוסדרים בסעיף 36א(ב) של חוק-יסוד: הכנסת. (6 עמ')
תזכיר חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' ...)(תיקונים שונים) / תזכיר חוק
בשנת תש"ף יצרה הכנסת מוסד חדש במשטר הישראלי הוא ממשלת חילופים, קרי ממשלה שבה מכהנים לסירוגין ראש ממשלה וראש ממשלה חלופי. ראו תיקון מס' 8 לחוק-יסוד: הממשלה. הממשלה ה-35 והממשלה ה-36 הוקמו שתיהן כממשלת חילופים. לאור הניסיון שהצטבר עד כה וכדי לשפר את ההסדרים הנוגעים לאופן פעולתה של ממשלת חילופים מוצעים עתה תיקונים אחדים בחוק היסוד. יתוקן חוק-יסוד: הממשלה כך שיתוקנו סעיפים 13א ו-25, יתווסף סעיף 43א1 ויוחלף סעיף 43ח. (4 עמ')

תאריך:  24/06/2021   |   עודכן:  24/06/2021
עידן יוסף
+שר החקלאות פועל לתיקון חוק החלב להפחתת מחיר המטרה
14:22 24/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר עודד פורר: "הצעת החוק היא השלב הראשון. כוונתי להסדיר בחקיקה את מנגנון העידכון של מחיר המטרה, ובמקביל לקדם מדיניות לשנים הקרובות כך שתתמקד בהורדת יוקר המחיה"
(השר עודד פורר [צילום: עודד קרני/לע"מ])
+גנץ וסער והצוללות
13:56 24/06/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הגיע הזמן לשיפוץ יסודי בעבודת הממשלה  ▪  שר בעל יוזמה מעניינת צריך לשתף בה ולדון בה ולהיוועץ בה עם השר הממונה  ▪  צריך להחזיר לעבודת הממשלה את שיתוף הפעולה והרצון הטוב
(סער. צודק [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+"פוסל את החוק אפילו במחיר ויתור על תפקיד שר"
12:40 24/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר לשיתוף פעולה אזורי תקף את החוק והודיע שידאג להקלות למשפחות הוסבלות ממנו  ▪  ח"כ אבתיסאם מראענה מתנגדת גם היא לחוק אך הבהירה כי לא תמוטט את הממשלה - זה במקום הראשון
(עיסאווי פריג'. יפעל לנטרל את החוק [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90])
+ד"ר רון מלכא ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה
11:34 24/06/21  |  מירב ארד
שרת הכלכלה והתעשיה, אורנה ברביבאי, החליטה למנות למנכ"ל המשרד את ד"ר רון מלכא, אשר יסיים בקרוב את תפקידו כשגריר ישראל בהודו. במסגרת תפקידו הוביל מלכא לחיזוק הקשרים הכלכליים והוא בעל ניסיון עשיר בתחום הכלכלה והתקציבים. ד"ר רון מלכא, פרש משירות בצה"ל בדרגת אלוף-משנה מיחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל ולו שלושה תארים בכלכלה אותם סיים בהצטיינות. כניסתו לתפקיד והחלפת המנכ"ל היוצא דוד לפלר, צפויה להיות בתאריך ה-1 אוגוסט 2021. המינוי טעון אישור נציב שירות המדינה והממשלה.
(רון מלכא [צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה])
+בנט על חפיפתו הקצרה: העשור האחרון חפף אותנו היטב
00:06 24/06/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נפתלי בנט סיפר בכינוס פעילים של ימינה: "למחרת ההשבעה הגעתי לחפיפה. היא הייתה קצרה, אבל העשור האחרון חפף אותנו היטב, וכשקודמי ראש האופוזיציה נתניהו יצא מהחדר נשארתי לבד בחדר, והתיישבתי על כיסא ראש הממשלה. לא הרגשתי גאווה ולא כבוד אלא עומס כבד מאוד. נטל, חובה ושליחות".

+סער נגד הליכוד: "מנוע טורבו של הסתה ורעל"
23:10 23/06/21  |  עידן יוסף
יו״ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, תקף את הליכוד בכינוס פעילים במושב עזריה: ״איזה לאומי ואיזה ימני? מנוע טורבו של הסתה ורעל. ימניים ולאומיים עאלק״ .

עוד אמר: "חמישה ימים לפני חילוף השלטון, ממשלת נתניהו שלחה בקשה לכנסת, להאריך את הוראת השעה של חוק איחוד משפחות. פתאום נתניהו מתנגד לחוק שהוא עצמו ביקש להאריך?!".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק חדש יאפשר גיוס עריקים מהליכוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
27/06/21 11:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) הציע לרע״ם תפקיד סגן שר במשרדו. ברע״ם מתלבטים האם לקבל את ההצעה. מצד אחד, זו הזדמנות עבורה להשפיע בסוגיות ליבה, אך מנגד רע״ם תצטרך לשאת באחריות על המדיניות. בשני הצדדים מאשרים את ההצעה, אך טוענים שאין לה קשר לתמיכה או להימנעות בחוק איחוד משפחות ובצורך לפייס את רע״ם לקראת ההצבעה בשבוע הבא (חדשות 12).
23/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע (יום ד', 23.6.21), על מינויו של יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה.
23/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש (יום ג', 22.6.21), עם חברי נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי והודיע על כוונתו לקדם תיקון חקיקה בימים הקרובים אשר יאפשר חלון הזדמנויות נוסף למעסיקים להגיש בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדיהם.
23/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מֶמְשָׁלָה בִּישִׁיבַת הַבְּכוֹרָה
23/06/2021  |  ערן גרף  |   שירים
במסגרת סבב המינויים הפוליטיים, החליט שר החוץ יאיר לפיד, כי אסף זמיר, שפרש מכחול לבן, ימונה לקונסול בניו-יורק. זמיר שר התיירות לשעבר וסגן ראש עיריית תל אביב בעברו, אמריקני לשעבר שגדל בארה״ב, בוגר אוניברסיטת תל אביב בלימודי משפטים.
22/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il