|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ראש הממשלה בנט בסדרת ראיונות:

לא פוסל חוק שימנע מנתניהו לכהן

"חודש לפני שנכנסתי לתפקיד ירו טילים על ירושלים ותל אביב - צריך לקחת דברים בפרופורציות. אם הרגיעה בעזה לא תצלח - יש חלופות" "לא רואה היגיון בפגישה עם אבו מאזן. גנץ ביקש הרבה זמן אז אישרתי לו" "אירן בנקודה הכי מתקדמת אי-פעם וחצתה מזמן את הקו האדום" על הפרת ההבטחות: "לכל מהלך יש שיקולים מורכבים מאוד"
15/09/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בשלהי 100 ימי של החסד של ממשלת בנט, התראיין (יום ג', 15.9.21) ראש הממשלה נפתלי בנט לכמה ערוצי טלוויזיה ואתרי חדשות גדולים. להלן עיקרי הראיונות, הנערכים ערב יום הכיפורים תשפ"ב:

  • חקיקה נגד כהונת נאשם בפלילים ("חוק נתניהו") - ""אני מכיר את החוק ששר המשפטים [גדעון סער, ע.י.] מקדם, צריך לומר אגב שהוא נכנס בתנופה אדירה למשרד והחזיר את האיזון ואת ההתנהלות נכונה. אנחנו נבחן את זה לקראת פתיחת המושב ונגבש עמדה. את מה שהחלטנו לפני פתיחת המושב [שמדובר בחקיקה פרסונלית שיש להתנגד אליה, ע.י.] אנחנו נבדוק ברמה עשייתית, נקבל החלטה. באופן כללי, אני כן רואה חשיבות גדולה בחילופים. השיטה בהצעת חוק היא שאנחנו תמיד דנים על זה בסיעה, נקבל החלטה לקראת. אני יודע ששר המשפטים מקדם. אני אעשה רק מה שנכון למדינת ישראל, נקודה".

  • היחס לראש האופוזיציה בנימין נתניהו – "הוא (נתניהו) לא מגלה סימני עניין בדבר [בפגישת עידכון ביטחונית תקופתית כפי שמחייב החוק, ע.י.]. הלשכה פה תמיד פתוחה. אני חושב שזה רצוי. הנוהג הוא שהוא פונה - ואנחנו מקיימים את הפגישה". על השאלה מתי הוא בכוונתו לעבור למעון בבלפור: "ברגע שיסתיימו השיפוצים. השב"כ וגורמי התחזוקה המקצועיים אומרים ששנים הם מנסים לשפץ ולא הייתה הזדמנות. אמרתי, תשפצו, אני אעלה לבלפור, משפחתי תישאר ברעננה. יש לי ילדים שלומדים בבתי ספר".

  • הגרעין האירני - "בשנתיים וחצי האחרונות אירן התקדמה לנקודה המתקדמת בהיסטוריה לעבר פצצה. עוד לפני הקמת הממשלה הזאת היא העשירה אורנים ב-60% ועברה את הקו האדום מזמן. האירנים לא מתרשמים מנאומים וממילים, רק מעשים יעצרו. גיבשנו תוכנית רב-ממדית להתמודד עם ארבעת צירי התקדמות שלה - ציר העשרת האורניום, ציר ההנשקה - להפוך את זה לפצצה, ציר הטִילָאוּת - מה שמוביל את הטיל ליעד, והציר האזורי, כל ההתרחבות של אירן לתוך עירק, סוריה, לבנון ותימן - הם ממש אימפריה שמחפשת להשתלט על האזור, ששם אנחנו רואים התפרשות עצומה של אירן שמקיפה את ישראל בעשור האחרון.

הצגנו בפני חברינו בארה"ב את תוכנית הפעולה - ולא רק בפניהם, אלא גם בפני מדינות באזור. נשמח שלצד הפעולות העצמאיות שלנו, גם שותפות יפעלו. כך או כך - עכשיו האחריות נחה בשולחן הזה ואנחנו נחושים למנוע מאירן להתגרען בכל מחיר. אני לא מתכוון להתייחס לפעולה צבאית כזאת או אחרת. יש לנו את התוכנית, אנחנו מתקדמים ולא מחכים לאף אחד כי אני מבין שהאחריות שלנו זה לשמור על המדינה היהודית. אבל זה לא אומר שאי אפשר לנסות לרתום אלינו לאותה האסטרטגיה עוד שחקנים. אני מתנגד לחזרה להסכם הגרעין. ההסכם הוא לא נכון, והתועלות שלו נמוכות מאוד והמחיר שלו גבוה מאוד. אבל התוכנית הרבה יותר רחבה מהסכם כזה או אחר".


  • חמאס ברצועת עזה - "מבצע 'שומר החומות' היה לפני ארבעה חודשים בערך, ושוב מגיעים לאותה נקודה שבה חמאס יורה טילים. חמאס יצא מהמבצע בתחושה של מגן ירושלים אחרי שירה רקטות על ירושלים. חמאס זה ארגון שחרת על דגלו ג'יהאד עקבי והוא מתכוון להמשיך את הדבר הזה. המשימה שלי - לתת ביטחון לאזרחי ישראל ובפרט לתושבי הדרום. ספציפית, זה גם למנוע מצב של ירי רקטות ובלונים - ועל כל בלון בודד אנחנו מגיבים, וזה אומר עוד משהו: בשם רגיעה נקודתית לא נאפשר לחמאס לצבור עוד רקטות, כמו שקרה עם חיזבאללה. שתי המטרות - למנוע הפעלת כוח וגם את התבססות האיום. אני לא חפץ במבצעים או במלחמות. שר הביטחון לקח על עצמו מהלך להסדרה ולרגיעה ארוכת טווח בעזה. אם זה יצלח מה טוב, אם לא - יש גם חלופות.

"מרבים לשאול האם תצא למבצע בעזה אם צריך בקואליציה כזו - והתשובה החד-משמעית היא כן. כל החלטה ביטחונית מתקבלת רק על בסיס שיקולים ביטחוניים ואחר כך נסתדר. כל הקו של מנסור עבאס הוא כלכלי-אזרחי בלבד. אנחנו נעשה מה שצריך לעשות - ועם ההשלכות הפוליטיות נתמודד אחר כך".

"לא בהכרח צפוי סבב נוסף בעזה. זה תלוי בעיקר האם חמאס יתאפס על עצמו. המצב הוא כזה, שר הביטחון לקח על עצמו את תהליך ההסדרה במכלול הקטארי. הוא עובד מאוד קשה כבר חודשיים כדי להביא את זה. בסופו של דבר, אם אנחנו נצליח - נוכל להימנע מסיבוב. אני, שלחמתי הרבה מאוד בשדות הקרב, אומר לך שכמו כל הישראלים אני לא שש אלי קרב.

"אני מייחס חשיבות עצומה לשלום בין ישראל למצרים, שנים זה היה שלום קר ולא היה סחר. עסקנו בנושאים כלכליים וביטחוניים כולל דאעש בסיני ודנו גם על עזה. למצרים יש משקל משמעותי בעזה - היא גורם מרסן. גם במעבר רפיח - צריך להדק שם את הפיקוח כדי שלא ייכנסו עוד רקטות".

"המטרות שלנו הן מניעת ירי ובלונים על מדינת ישראל, מניעת התעצמות והחזרת הבנים הביתה, וגם שני האזרחים, הישאם ואברה. רק הבוקר פגשתי את אחיו של אברה, זה קורע את הלב. למיטב ידיעתנו אברה חי ואנחנו מחויבים, עם כל המורכבות, לפעול כדי להביא אותם הביתה". על השאלה האם יסכים לחילופי שבויים השיב: "תלוי מה. בוודאי שבתנאים מסוימים כן ובתנאים מסוימים לא. אני מתנגד ותמיד התנגדתי לשחרור מחבלים ורוצחים עם דם ישראלי על הידיים".


  • הוראות הפתיחה באש - "חשוב להגיד בצורה הכי ברורה: בראל לא נרצח. הוא נפל בקרב שהוא נלחם כלוחם משמר הגבול בעודו שומר על הגבול, פשוטו כמשמעו. לא היה שום שינוי בהוראות פתיחה באש - בניגוד לכל הסיפורים של פוליטיקאים כאלה ואחרים. לצה"ל יש את כל הכלים כדי לפעול. גם באירוע הזה היה ירי לא מבוטל של כוחותינו לצד השני. המצב הוא מורכב, אנחנו לא קושרים את ידי החיילים".

  • פגישה עם יו"ר הרש"פ - "אני לא רואה היגיון לפגוש את אבו מאזן כשהוא תובע את החיילים שלנו בהאג ומאשים את המפקדים בפשעי מלחמה ובאותו זמן הוא גם מעביר משכורות למחבלים לפי תעריף. התפיסה שלי כלפי הרשות הפלשתינית, שהיא רשות כושלת והכל, אבל זה מה יש. מישהו חושב שיש סיכוי לפריצת דרך? איש לא מאמין בזה. אני מאמין מאוד בפעולות בשטח בצירים אחרים, בעיקר בפן העסקי והכלכלי, כגורם מייצב. אולי הרקע העסקי שלי הוביל אותי לזה. האם זה יצמצם את ממדי החיכוך? אני חושב שכן; האם זה יפתור את כל הבעיות בעולם? לא. אני לא אומר 'בוא לא נעשה כלום'". על פגישת השר בני גנץ עם עבאס: "במשך תקופה לא קטנה הוא ביקש זאת מכיוון שהוא לקח אחריות על תהליך ההסדרה בעזה וראה בזה כלי. אישרתי, בידיעתי המלאה".

  • הסוגיה המדינית - "יש איזו תפיסה שאם אתה נחמד מדי עם השכנים - אתה משלם מחיר, אני כופר בזה. היה מצב מורעל, ממש יחסים כושלים בין ירדן לישראל במשך כמה שנים, ובגלל זה, כשחוזה השלום עם ירדן הגיע לזמנו, ישראל מסרה שני חלקים מהארץ, את צופר ואת נהריים, לידי ירדן. איבדנו שטח רק בגלל היחסים הגרועים שהיו.

"אני מתנגד למדינה פלשתינית. אני חושב שזאת תהיה שגיאה נוראה להביא את המצב הגרוע מאוד שיש בעזה ולייבא את זה לתוך יהודה ושומרון, להפוך את החיים של תושבי כפר סבא ורעננה, איפה שאני גר, ולמעשה כל אזור המרכז, לגיהינום. את זה אני לא אעשה. איש לא באמת חושב שיש כרגע באופק מדינה פלשתינית. אני אגיד לך מה השיטה שלי בדיפלומטיה ובכלל בחיים. יש לי עמדות, אני מעדיף להיות כן. מה שאמרתי גם לנשיא ביידן, גם לא-סיסי וגם למלך עבדאללה, שאגב, עם שלושתם נרקמים יחסים טובים, אמרתי להם - אני אהיה איתכם גלוי, ואני בא עם המון רצון טוב, אבל אני לא רוצה לעבוד עליכם, אני לא אקריב אינטרס של מדינה בשביל למצוא חן בעיני מישהו". על קונסוליה אמריקנית במזרח ירושלים אמר: "ירושלים היא בירתה רק של מדינת ישראל, לא עובד מדינה".

  • מגיפת הקורונה - על העדרות אביגדור ליברמן ויאיר לפיד מישיבות הקבינט: "לא מקבל את זה. ליברמן העביר תקציב מצוין, שר החוץ עושה עבודה טובה ורתם את העולם לסוגיית הספינה שאירן תקפה. הוא חידש את החיים במשרד חשוב ואני שמח מאוד שהוא מתמקד ביתרון היחסי שלו. הוא גם נמצא בקבינטים. יותר מזה, ראשי המפלגות ובכלל שרי הממשלה עושים בעיניי עבודה מעולה. אני ציינתי את יאיר ואת איווט, אבל גדעון סער כשר משפטים החיה את הדברים: מינה פרקליט מדינה אחרי שלא היה, ומרב וניצן. צריך לומר גם ששר הביטחון מתמסר לעבודת הביטחון בצורה מרשימה".

על יישום הנאמר בספרו "איך לנצח מגפה" - "בוודאי [מיישם], התשובה היא כן. מה אומרת השיטה? במקום להשתמש בפטיש הסגר - לעבור לפינצטות. פעולות קטנות שבמצטבר יכולות לבלום את התחלואה. הספר הוא לא חזות הכל, אבל דיברתי על עירוב הצבא שמעורב היום מאוד, אני לא מתכוון שוב לעשות את השגיאה בסוף הגל הקודם שסגרו את כל המערכות. הייתה אווירת סוף קורס עם הגעת החיסונים. סגרו את 'מגן אבות' וכמעט את כל המנגנונים. הכל יישאר במתכונת יותר מצומצת, כמו אקורדיון שיכול לצמוח".

  • הפרת ההבטחות הסדרתית מצידו - "המערכת הערכית שלי יציבה וארוכה, בוודאי כשאתה יושב פה יש על כל מהלך שיקולים מאוד מורכבים. זה לא דומה לכלום. הייתי שר ביטחון וחינוך וכלכלה וישבתי בקבינטים, וזה לא דומה. אני נמצא בחדר הזה, שאין חדר יותר חשוב ממנו בעולם כי פה חונה האחריות על קיום מדינת ישראל ועל שגשוג האזרחים ועתידם. כשאתה נכנס בדלת - אתה חייב לבוא נקי, להשאיר את כל הפוליטיקה מאחור, לבוא חד ועם מסירות גדולה מאוד. אני מתמסר כולי יחד עם חבריי השרים רק לטובת מדינת ישראל. לא תמיד נצדק אבל תמיד נפעל בצורה נקייה. ידעתי מראש שאשלם מחיר אישי ופוליטי. יש בחוץ לא מעט רעל כלפיי, אבל אני עומד מאחורי ההחלטה ונורא מאמין בזה. אני מאמין שאנחנו הולכים לכיוון טוב, הממשלה היא טובה.

"אני מקבל את הביקורת, ואני רוצה לפנות לציבור ולחלק מבוחריי שמאוד לא אהבו את אופן הקמת הממשלה ואת הרכבה: הבקשה שלי - תפתחו את הראש ואת הלב, תבואו בראש פתוח, תשפטו אותנו על המעשים: שהעברנו תקציב, שייצבנו את המדינה, שאנחנו מחדשים את מערכות היחסים עם ירדן, מצרים וארה"ב, שהשארנו את ישראל פתוחה בחגים... תנו לנו צ'אנס. אני לא נעלב ממה שמטיחים בי".

  • הימלטות המחבלים מכלא גלבועהממשלה הנוכחית - "קשה לומר אם הממשלה תחזיק ארבע שנים. אני לא יודע, קשה לחזות מה יהיה מחר. כשיגיע הרגע לקיים את הרוטציה אעביר את המושכות ליאיר לפיד. האם גנץ יאפשר זאת? תשאלו אותו".

תאריך:  15/09/2021   |   עודכן:  15/09/2021
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא פוסל חוק שימנע מנתניהו לכהן
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משחקים בנידמה לי
15/09/21 08:30
2
יום הדין שלו
15/09/21 09:20
3
מגיב ותיק
15/09/21 12:34
4
קובגר
17/09/21 17:59
5
דוד מהשרון
17/09/21 18:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
המלחמה על הכשרות הממלכתית עולה שלב. ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שיגר (יום ג', 14.9.21) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, פנייה לבג"ץ, ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי וליו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, בדרישה כי יפעלו להוצאת רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים.
14/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בירושלים נחנך (יום א', 12.9.21) "המרכז ליהדות ומדינה" מבית מכון שלום הרטמן. מטרת המרכז היא לעצב מדיניות בתחומי הליבה של יחסי יהדות ומדינה בישראל, בהם שאלת "מיהו יהודי", שבת במרחב הציבורי, פלורליזם בשירותי הדת - כולל נישואין וגירושין - ונושאים נוספים, והכל ברוח ליברלית.
12/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר החוץ יאיר לפיד פרס בנאומו את המדיניות של הממשלה מול רצועת עזה - המכונה על ידו "כלכלה תמורת ביטחון". בכינוס(יום א', 12.9.21) במכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן, נאם לפיד ואמר: "מאז שישראל עזבה את רצועת עזה ב-2005 היא נקלעת שוב ושוב לסבבי אלימות שגורמים סבל ונזק לתושבי המדינה ולכלכלה. המדיניות שבה נקטה ישראל עד כה לא שינתה מהותית את המצב", הסביר לפיד.
12/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת העבודה שבה ומצהירה כי תביא להוצאת ההתנחלויות ממפת אזורי העדיפות הלאומית. בהודעה שפרסמה המפלגה (יום א', 12.9.21) לאחר שהסתיימה ישיבת הממשלה נכתב כי המפלגה דרשה וקיבלה התחייבות לקיום עבודה משותפת בחמשת החודשים הקרובים לשינוי סדרי העדיפויות במפת אזורי העדיפות הלאומית שהיתה נהוגה בשנים האחרונות.
12/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
על-רקע העלייה בתחלואה, ישיבת הממשלה מתכנסת לדון בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ראש הממשלה בנט התייחס לתחלואת הקורונה ואמר: "בסה"כ אזרחי ישראל מגלים אחריות וערבות הדדית. כמעט שלושה מיליון אזרחים התחסנו כבר בחיסון השלישי. אמרו לנו: "לא יהיה אפשר, לא יהיו את החיסונים, לא יגיעו להתחסן" - אז טעו. דאגנו למלאי חיסונים, הציבור מגיע בהמוניו וצריך ששאר האנשים יגיעו.
12/09/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il