|
המטרה - להוזיל במעט את המכוניות [צילום: סטיבן סן, AP]
|
|
|
|
|
|
יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הודיעה (יום ד', 20.10.21) כי היא צפויה לעבור להשתמש במכוניות שהיא מייצרת בסוללות המיוצרות בטכנולוגיה שונה מזו שבה יוצרו סוללות המכוניות שייצרה עד היום.
על-פי הפרסום, בדוח הרבעון השלישי לשנת 2021 שמסרה טסלה, צפויה החברה לעבור להשתמש בסוללות ליתיום-ברזל-פוספט (LFP), הנחשבות לזולות יותר מאלו שבהן היא משתמשת ושבהן משתמשות רוב יצרניות המכוניות החשמליות.
המעבר לשימוש בסוללות LFP יתבצע במכוניות טסלה בטווח הסטנדרטי, מתוך מטרה להביא להוזלה במחירי המכוניות.
רוב היצרנים בתעשיית כלי הרכב החשמליים משתמשים כיום בסוללות המכילות ניקל. מחירי הניקל הגבוהים משפיעים על המחיר הסופי של תאי הסוללות, וממילא גם על מחירי כלי הרכב החשמליים. "חלק מהעלויות האלה מתגלגלות אלינו", צוטט מנהל הכספים של טסלה, זאק קירקהורן בדיווח של בלומברג. לדבריו, לא מדובר בעלויות מהותיות, אך הן אינן מבוטלות.