שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה (יום ג', 26.10.21) במליאת הכנסת מידע כוזב, ולפיו ה"תקלה" באתר המידע לתחבורה ציבורית תוקנה. היא אמרה את הדברים במענה לשאילתה של חבר הכנסת
אלון טל (כחול לבן). טל שאל מדוע אתר bus.gov.il איננו מעודכן, ומתי הוא צפוי לשוב.
"מדובר באתר שמהווה מקור המידע היחיד בפועל לנוסעי אוטובוסים שהם 87% ממשתמשי תחבורה ציבורית, ולכן נוצר מצב בפועל שמשתמשי התחבורה הציבורית אינם יכולים לדעת לו"ז של יציאת אוטובוס והגעתו, ולא יודעים דרך הישומון או האתר".
שרת התחבורה כנראה לא מכירה את הנושא מקרוב ואת העובדה שמשרדה מפר לכאורה את החוק בנושא ובהוראת ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב ישראל נתניהו. מיכאלי אמרה לח"כ טל: "רגע", ירדה מן הדוכן לעיניהם המשתאות של היו"ר וחברי הכנסת, ניגשה לשולחנה, נטלה משם את הטלפון, שבה לדוכן הנואמים ואמרה: "הוא חזר. התקלה טופלה. אומנם לקח זמן רב, אבל התקלה טופלה והאתר חזר לפעילות. קולולו".
אלא שהצהלולים היו מוקדמים. האתר לא נפל מעולם. הוא נשאר במתכונתו, אך המידע בו לא מעודכן כבר 78 יום(!), ושאין מדובר ב"תקלה", מה שמותיר את נוסעי התחבורה הציבורית מול שוקת שבורה. באתר מעודכן רק המידע של חברת
אגד, אך לא של יתר המפעילים (
רכבת ישראל, מטרונית, קווים,
סופרבוס,
נתיב אקספרס, אפיקים תעבורה, ש.א.מ, תחבורה ציבורית גולן, גלים, מטרופולין, דן בדרום, דן, דן באר שבע וכו').
מלבד הפרת תקנות התעבורה שיש בדבר, נמצאים נוסעים שנפגעו ומעוניינים להגיש תביעה נגד המפעיל בבית משפט לתביעות קטנות למשל בבעיה. כפי שהובהר בעבר, ע"י הקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, שייעץ משפטית לנוסעים - עליהם להציג בפני בית המשפט את לוח הזמנים כפי שהוא מופיע באתר הממשלתי ולא להוציאו מאתרים אחרים, לרבות אתרי המפעילים, מאחר שבאתר של
משרד התחבורה מופיע המידע המחייב והמהימן ביותר בהתאם לרשיון הקו שאישר המשרד.
שרת התחבורה מיכאלי מסרבת להגיב.