בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מחטף: כך מנסה מיכאלי לקדם תחבורה בשבת
|
שרת התחבורה מבקשת לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים ● מסמך השפעות אסדרה מתעלם מההיתכנות לפגיעה האפשרית בענפי מוניות השירות והתחבורה הציבורית
|
שרת התחבורה מרב מיכאלי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
|
|
|
|
|
שרת התחבורה מרב מיכאלי פרסמה תזכיר חוק לשינוי בתקנות התעבורה, שיאפשר להסיע בשבתות וחגים נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע. הפרסום נעשה בצורת מחטף תוך הקצבת פרק זמן מקוצר של כשבועיים בלבד (הכוללים את ימי חג החנוכה), לקבלת הערות הציבור. כיום, צו הפיקוח על הסעה מיוחדת קובע כי תשלום בגין הסעה מיוחדת יבוצע על-ידי המזמין תמורת תשלום סכום כולל בעד השימוש בו, ביחס להסעה כולה. כעת מוצע כי הצו יתוקן כך שיבוטלו בו ההוראות באופן שיאפשר גבייה מיותר מגורם אחד (מזמין הנסיעה), בגין נסיעה של נוסע אחד או יותר. כל זאת, בתנאי שהנסיעה הוזמנה באמצעות מערכת טכנולוגית, ולא עבור ההסעה כולה. המשמעות היא שמעתה כל נוסע יוכל לשלם עבור נסיעה באמצעות הסעה. הדבר יאפשר לכל דכפין להפעיל הסעות בכל ימות השבוע (כולל בשבת), ולגבות עליהן תשלום. החל ברשויות מקומיות שעד היום הסיעו חינם (כגון נעים בסופ"ש של עיריית ת"א-יפו ורשויות סמוכות וסבבוס ברמת גן), המשך באגודות שיתופיות שהפעילו קווי שירות פיראטיים וגבו תשלום עבורם (כגון שבוס ונוע תנוע) ואף גורמים פרטיים. הרישיון להסיע יינתן גם לרכב ציבורי שמשמש להסעת שמונה נוסעים ויותר. המפקח על התעבורה לא יקבע את מחיר הנסיעה, אך יוכל לקבוע תנאים ברישיון. מי שעלולים להיפגע מכך מבחינה כלכלית הם בעיקר בעלי המוניות - הן מוניות השירות והן המוניות המיוחדות, אך גם מפעילי התחבורה הציבורית. דוח סיכום הערכת השפעות האסדרה (RIA) שחובר לטובת קידום חקיקה זו מתעלם לחלוטין מהשלכות כלכליות אלה ומהשלכות רוחב אחרות, לרבות ביטוחיות ושירותיות, הנוגעות לפתיחת שוק ההסעות המיוחדות. במשרד התחבורה נמנעים מלספר כי תיקון החקיקה נועד כדי לאפשר תשלום עבור נסיעות בשבת, וטוענים כי הדבר נועד להקל על העומסים וגודש בכבישים, וכי זוהי דרך נוספת לנצל בצורה יעילה את מספר הנוסעים המשתמש במקטע כביש, באמצעות הגדלת מקדם המילוי קרי, מספר המשתמשים בכל כלי רכב הנע במקטע כביש. על-פי סקרים שערך משרד התחבורה מקדם המילוי הממוצע בשעות העומס בכניסה לערים הגדולות עומד על 1.2 נוסעים ברכב. במשרד מעוניינים בהעלאת מקדם המילוי באמצעות הגדלת היצע השירותים בשוק הסעת הנוסעים בשכר וזאת מבלי להעלות את היצע השירותים להסעת נוסעים הנמצא בסבסוד המדינה. התיקון המוצע לחוק אינו מחייב שיהיה קשר עסקי או חברי בין הנוסעים או מזמיני הנסיעה. הוא אינו מגביל את הנסיעות הללו לשעות העומס בכבישים ואינו מתייחס לזהות הנוסעים ולגילם או לזהות המזמינים (כגון מעסיקים) ומטרת הנסיעה. מאחר שתיקון צו הפיקוח כולו מצריך הסדרת עיסוקים המוסדרים בצו - תהליך האורך זמן - מוצע לתקן את ההגדרה כבר כעת באמצעות הסדרתה בתקנות התעבורה, כאשר במקביל תימשך העבודה על העברת העניינים הנוספים המוסדרים בצו לתוך תקנות התעבורה. כאמור, מדובר במחטף, אך במשרה התחבורה מסבירים את החיפזון בצורך ליישם במהירות את החלטת הממשלה מחודש אוגוסט האחרון, שעניינה שיפור התחבורה הצביורית לטווח הקצר. ניסיון דומה לקידום חוק בנושא נעשה במסגרת חוק ההסדרים ונכשל.
|
תאריך:
|
29/11/2021
|
|
|
עודכן:
|
29/11/2021
|
|
עידן יוסף
|
+חזק על האומיקרון
|
15:00 29/11/21 | יוסי אחימאיר | לרשימה המלאה |
בטון סמכותי מנסה בנט להוכיח שהוא חזק לפחות על האומיקרון. אבל לא רחוקה שעתן של הבעיות האמיתיות לצוץ: הלחץ האמריקני, קונסוליה לפלשתינים בירושלים, המאבק בגרעין האירני, הסחיטות של רע"ם. ליאיר גולן אין סיבה לדאגה יתרה. כבר עתה רואים תזוזה של "ימינה" שמאלה (בנט בישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90])
|
|
מחטף: כך מנסה מיכאלי לקדם תחבורה בשבת
|
|
שבוע לפני חג החנוכה הנפיק לנו ח"כ יאיר גולן, לשעבר סגן הרמטכ"ל, מאמר (מעריב, 24.11.2021) שכולו שיר הלל לחזון ההיפרדות בינינו לבין הפלשתינים, או במלים אחרות - חזרה לקווי 67. זוכרים? - "קווי אושוויץ", כפי שהגדירם מי שהיה שר החוץ ומראשי העבודה, אבא אבן ע"ה.
|
|
|
חברי הכנסת של דגל התורה מבקשים לחייב את הקבלן, בעת מסירת הדירה לרוכש, להעביר אליו, בנוסף למפרט, גם את התוכניות. על-פי הצעת חוק שהגישו הח"כים אורי מקלב, יצחק פינדרוס, משה גפני ויעקב אשר, יימסרו התוכניות באמצעות דואר אלקטרוני או על גבי תקליטור, כך שהרוכשים יוכלו לשמור אותן למשך זמן רב.
|
|
|
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת (יום א', 28.11.21) בהצעת חוק שתפגע במחברות הטבק. מדובר בהצעת חוק שהגיש ח"כ מוסי רז, ולפיה בעיתונות המודפסת ייאסר פרסום של מוצרי טבק.
|
|
|
הממשלה אישרה (יום א', 28.11.21) תוכנית להעצמת החברה הדרוזית והצ׳רקסית בהיקף של 3 מיליארד שקל לשנים 2021-2023. התוכנית התלת-שנתית להעצמה של החברה הדרוזית והצ'רקסית, בכרמל, בגליל ובגולן גובשה על-ידי משרד האוצר בשיתוף משרדי ממשלה נוספים ועם הרשות לפיתוח חברתי כלכלי ונועדה ולהביא לצמיחה ביישובים הדרוזים והצ׳רקסים.
|
|
|
ישיבת הממשלה התכנסה (יום א', 28.11.21) בכנסת ובפתחה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לוריאנט האומיקרון וההגבלות החדשות שהתקבלו אתמול בישיבת הקבינט, בהן איסור כניסת זרים לישראל ובידוד לשבים מחו"ל.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
|
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
|
|
|
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|