|
פנייה ישירה דרך המדיה החברתית [צילום: ג'ני קיין, AP]
|
|
|
|
|
גובי חובות מורשים רשאים ליצור קשר עם חייבים-אמריקנים ברשתות החברתיות ובהודעת טקסט. כך קובעים כללים חדשים שחוקקו השבוע על-ידי המשרד להגנה על צרכנים פיננסיים (CFPB). כך דיווחה רשת BBC (יום ו', 3.12.21).
על-פי הדיווח ב-BBC, החוקים החדשים מאפשרים כעת לגובי החובות לשלוח הודעות אישיות ישירות באמצעות רשתות חברתיות למיליוני אמריקנים שנקלעו לחובות. המבקרים של המהלך טוענים כי ההודעות יילכו לאיבוד, או שיובילו להפרת פרטיות ולגל של הונאות חדשות. התומכים טוענים כי מדובר בעידכון קל לחוקים שנוצרו כבר בשנות ה-70.
השינוי שאושר בשנה שעברה תחת ממשל של
דונלד טראמפ, מחייב את הנושים לפנות באופן פרטי לחייבים. המשמעות - הם יכולים לשלוח הודעות ישירות, מבלי לפרסם זאת בעמודים ציבוריים. הצרכנים יכולים להתעלם מההודעות, אך הנושים אינם זקוקים לאישור כדי לפנות אליהם, וגם אין הגבלה על כמות ההודעות שהם יכולים לשלוח.
הנושים התעקשו כי יש צורך בשינוי, בהתחשב בעובדה שחוק "נהלי גביית חובות הוגנים" נכנס לתוקף ב-1977, הרבה לפני המדיה החברתית והטלפונים החכמים. כמו-כן, על-פי העידכון לחוק, קיימת הגבלה על כמות שיחות הטלפון שיכולים נושים להוציא לחייבים. על כל חוב ניתן לבצע 7 שיחות טלפון בשבוע. כך שאנשים עם מספר חובות עדיין יכולים לקבל עשרות שיחות שבועיות. הגבלה נוספת היא שלאחר שיחה עם חייב הגובה צריך לחכות שבוע לפני שייצור שוב קשר.