|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

יו"ר ועדת חוקה מגן על העסקים קטנים:

"מתקרבים לרגע שבו לא נאריך את הגבלות התיירות הנכנסת"

קריב הדגיש: "אני מוטרד מכך שהמתווה המתגבש ייתן פתרון לעסקים הגדולים ולא לעסקים הקטנים. אסור שעסקים קטנים בענף התיירות יפלו בין הכסאות" אילנה גנס: 70%-60% מהנדבקים הם ילדים. לאחר חנוכה כ-180 ילדים היו עם בדיקות חיוביות ומחכים לבדיקות PCR תקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי ובהן הגבלות ההתקהלות בתו ירוק הוארכו עד ל-21.12.21
08/12/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ קריב. "לא מתכוון להרפות בעניין הזה" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת החוקה אישרה (יום ד', 8.12.21) את התקנות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, שנועדו להאריך בשבועיים את ההגבלות הקיימות למקומות ציבוריים ועסקיים תחת תו ירוק והגבלת התקהלות במבנה שאינו תחת תו ירוק ל-50 אנשים.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "נקצר את משך התקנות כדי לאפשר לוועדה להספיק לדון בתקנות החדשות בימי שני שלישי או רביעי שהם ימי העבודה של הכנסת. לכן, התקנות יוארכו עד ל-21.12.21 במקום עד ל-23, כדי שהממשלה תצטרך להביא את התקנות החדשות לפחות 24 שעות לפני. אין שום סיבה להשתמש בחריג הדחיפות".

בדיון השתתף שי גל נציג פורום העצמאים בהסתדרות החדשה שהעלה את נושא השלכות ביטול מתווה התיירות: "הנגיף הוא גם חברתי כלכלי והייתי רוצה שבדיונים אלו יישתפו נציגי רשות המיסים ונציגי המשק. דוגמה אחת היא הגבלת סוכני הנסיעות, בהיסטריה, שבועיים אחרי שפתחו את השמיים. אני מציע שיחד עם הגבלות יוצע פיצוי".

על כך השיב היו"ר ח"כ קריב: "אנחנו מתקרבים לרגע שבו לא נאריך את הגבלות הכניסה של התיירות הנכנסת, אם לא יוצג מתווה פיצוי. שמעתי משר התיירות שיש התקדמות בשיח עם משרד האוצר אך אני מוטרד מכך שהמתווה המתגבש ייתן פתרון לעסקים הגדולים ולא לעסקים הקטנים. אסור שעסקים קטנים בענף התיירות יפלו בין הכסאות, אני לא מתכוון להרפות בעניין הזה. אמרתי זאת גם לאנשי לשכת שר הבריאות, שברגע מסוים - אם הממשלה לא תדע להביא פתרונות לעסקים הקטנים בתחום התיירות - אל תבקשו מאיתנו לתמוך בתקנות ובמהלך הזה.

אמנם זה לא תפקיד משרד הבריאות למצוא את הפתרונות לענף התיירות, ותפקידו הוא להתעסק בבריאות. אבל, חשוב שיובן שהנכס הגדול ביותר הוא אמון הציבור והוא נפגע כאשר הממשלה לא יודעת לתת פתרונות בזירה התעסוקתית-כלכלית. גם לתחושה של האזרח היחיד כלפי פעולות הממשלה יש ערך בריאותי - חשוב שהממשלה תביא פתרונות, ועל משרד הבריאות לומר גם את זה. נקיים דיון בפגיעה בענף התיירות לצד הדיון בחידוש התו הירוק למקומות עבודה".

8% מהילדים 11-5 קיבלו מנת חיסון ראשונה
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

אילנה גנס, ראש שירותי בריאות הציבור השתתפתה גם היא בדיון וסיפקה נתונים על מצב הנדבקים לאחר חג חנוכה: "הבוקר מקדם ההדבקה הוא 1.06 וכבר יומיים אנחנו מעל 700 מאומתים ליום. הבוקר נשלחו 21 דגימות נוספות החשודות באומיקרון. 70%-60% מהנדבקים הם ילדים. לאחר חנוכה כ-180 ילדים היו עם בדיקות חיוביות ומחכים לבדיקות PCR. מגמת העלייה קטנה ואין דעיכה נוספת. זה לצד התמודדות עם זן חדש שעיקר המאמץ הוא לקטיעת שרשראות הדבקה. לכן הגבלות הפעילות הקיימות עדיין בתוקף, מבחינת הגבלות התקהלות והפעלת מקומות בסיכון מוגבר להדבקה שימשיכו לפעול בתו ירוק. נמשיך לעקוב אחר האומיקרון ואם נראה הדבקה קהילתית רחבה, לא ניתן לשלול החמרות נוספות".

לשאלת היו"ר ח"כ קריב על מגמות ההתחסנות והידע המצטבר לגבי הדבקה אמרה: "המסה העיקרית של המתחסנים החדשים הם גילאי 11-5 - הגענו ל-94,000 ילדים שקיבלו מנה ראשונה והם מהווים 8% מכלל אוכלוסיית הילדים בגילאים האלה ואם נסתכל על גילאים 15-12, אנחנו עומדים על 69% מחוסנים שזכאים לתו ירוק. בגילאים 18-16 ירדנו במספר הזכאים כי יש לנו נתח לא קטן של כ-74,000 היו אמורים לקבל מנת בוסטר ולא קיבלו, שהם בערך 19% מכלל האוכלוסייה בשכבת הגילאים הזו. בקבוצות המבוגרים אנחנו עדיין לצערנו נמצאים במצב של כ-670 אלף אנשים שלא התחסנו אף פעם ולא החלימו. בגל דלתא היו כמיליון כאלה, כך שזה הצטמצם וחלקם חלו גם. קרוב למיליון זכאים לבוסטר שעדיין לא קיבלו בוסטר למרות שאנחנו מנסים להגביר מאמץ להסברה בנושא הזה. אנחנו עדיין לא יודעים לקבוע אם זה מגן מפני הדבקה בווריאנט החדש אבל ניתן להגיד שזה מגן בוודאות מתחלואה קשה, תמותה ואישפוזים. רואים כבר בלא מעט מקרים מאומתים וגם בעולם, לפחות במדינות אירופה וגם אצלנו בארץ איזושהי עליה באשפוזים".

לשאלת היו"ר ח"כ קריב מה המסד הנתונים הרפואיים התומכים בדרישה לזריקה למחלימים בוגרים, השיבה גנס: "ללא זריקה רואים אחרי 6 חודשים דעיכה של יעילות החיסון ולאחר 9 חודשים, מספרים גדולים של הדבקות חוזרות. לכן חתכנו לאחר 6 חודשים למחלים שאנחנו יודעים את מועד החלמתו לפי PCR. סרולוגיה לא מאפשרת מידע על מועד החלמה מדויק. לכן ממליצים למי שנמצא חולה סרולוגית להתחסן".

"ספורטאי מפורסם לא הורשה להיכנס - נזק לישראל"

ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד): "יש בישראל אירועי ספורט מאוד גדולים. יש אליפות פוטבול ואליפות עולם במים פתוחים שתתחיל בראשון באילת. ספורטאי מפורסם מברזיל, זוכה מדלית ארד נתקע בלונדון ולא נתנו לו להגיע לישראל כי החיסון השני שלו הוא מיוני. אין בכל העולם אפשרות לקבל בוסטר. התחרות אושרה בקפסולה סדורה ואותו ספורטאי לא הורשה להיכנס. זה עושה נזק לישראל. יש לו 88,000 עוקבים והוא תקוע ואין עם מי לדבר".

היו"ר ח"כ קריב התייחס לדבריו: "אם המדינה בחרה בניהול הסיכונים שלה לנהל את האירוע, דבר כזה לא יכול לקרות. למרות שהמחוקק התייחס לכך בחוק הקורונה, זרקו הכל הצידה ומנהלים את הכניסה לפי חוק הכניסה לישראל. חוק הקורונה קובע הקמת ועדת חריגים, תשובה תוך 24 שעות, יש סמכות ערעור ועוד וכרגע זו התוצאה. פעם זה ספורטאי, פעם אימא שלא מורשית להיות ליד בתה היולדת וכל פעם מקרה הומניטרי אחר. ערכנו על-כך דיון בוועדה. משרד הבריאות לא מעורב בכך מכיוון שמדובר בחוק הכניסה לישראל. ברדק שלם בעקבות מעקף לא ראוי. מבחינה משפטית והכבוד לכנסת, זה לא ראוי ולא יעבור בחוק הקורונה החדש. אבקש שיהיה שיג ושיח עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה כדי לייצר פתרון ונקיים על כך מעקב".

אילנה גנס: "נושא הספורטאים היוצאים או הזרים שנכנסים מנוהל בנפרד. בכל מה שקיבל אישורים לפני עידן האומיקרון חלק מההנחיות הוחמרו, ייתכן גם שהדבר לא הוסדר מראש. מתחילת הקורונה הוחרגו מספר אוכלוסיות כמו ספורטאים ומומחים שנים".

תלמידים נדרשים לתו ירוק בהצגה מטעם ביה"ס

לאחר מכן דנה הוועדה בקושי שהתעורר ביחס לסיורים של גנים ובתי"ס כשלוקחים את הילדים לסיור לימודי שאינו במוזאון, כגון תיאטרון ונדרש תו ירוק. במקרה כזה נוצר מצב בו חלק מהילדים יוצאים לסיור וחלק לא.

עו"ד תמי סלע, יועמ"שית ועדת החינוך: "יש דיווחים על כך שתלמידים נדרשים בצאתם להצגה במסגרת סל תרבות של ביה"ס לבוא עם תו ירוק. המדיניות לגבי בתיה"ס היא שאין הבחנות בין תלמידים על בסיס תו ירוק. בחינוך הפורמלי דורשים בדיקות ובחינוך הלא-פורמלי לא דורשים. אין אמירה ברורה של משרד החינוך לייצר חריג לפעילויות אלו או לא לצאת אליהן. לעיתים זו החלטה של ההורים ואפשר לייצר חריג והתאמות כמו שערכו במוזאונים".

אילנה גנס: "החרגנו מוזאון כי הכיתה מגיעה כקפסולה סגורה מופרדת משאר האוכלוסייה. יותר קשה לקיים את זה בתיאטראות שם יש יותר סיכוי להתערבבות עם אוכלוסייה אחרת. נבקש לקבל רשימה מסודרת של הדברים כדי לבחון פתרונות".

היו"ר ח"כ קריב: "ההבדל הוא בניהול הסיכונים בין מקום בו מתקבצים 30 ילדים לבין 300 ילדים, אבל אם אתם חושבים שאין התכנסויות של בני נוער ותלמידים אתם טועים. בטיולי תנועות הנוער כשהיה חשש מגשם כולם התקבצו באולמות. כמות המקומות שמופעל בהם תו ירוק מאוד מצומצם. אבקש תשובה ברורה ליכולת לקבוע חריג דומה לחריג המוזאונים ביחס למקומות אחרים בהם מתקיימת פעילות חינוכית - אכסניות נוער והלנת טיולי בתי"ס, תיאטראות ומקומות אחרים בהם מתקיימים אירועי תרבות או ספורט, כמובן תחת ההגבלות הנדרשות. אי-אפשר להתעלם מכך שקיים מנגנון בדיקות, וראוי למצוא פתרון לעלותן עבור פעילות בית-ספרית. יש לכבד את אוטונומית ההורים שלא לחסן את ילדם, אך אין לוותר על חובת הבדיקה. יש לחשוב גם על הילדים שהוריהם חיסנו אותם. יש להבדיל בין הפעילות השגרתית שרוב הזמן התלמיד יושב עם כיתתו. בנגלה הבאה של התקנות צריך יהיה להיות ראשית מענה לנושא הזה בתיאום עם ועדת החינוך".

עו"ד אורן פסטרנק, מחאת הריבון: "דרישת הנתונים היא קריטית. יש כשני מיליון אזרחים שנחשבים כרגע לא מחוסנים. הגיע הזמן שהשלטון יפסיק להתייחס לציבור זה כלא מעודכן, חסר מודעות או הזוי. זו בחירה ממודעות גבוהה ורצון להתנגד לאי השקיפות בשלטון לגבי נתוני קורונה, כמה מתו מקורונה, הפרוטוקולים החסויים, ההסכמים המושחרים, מעל 7000 דיווחים על תופעות לוואי שהושחרו לכאורה, אין מערכת בקרה דו-צדדית וולונטרית למעקב אחר תופעות הלוואי. זה לא שסתם לא מוכנים לעשות בדיקות, אלא התנגדות עזה של ציבור שדורש נתונים בתמורה לשיתוף הפעולה.

כדי להאריך את הסיכון להידבקות של מחוסנים או מחלימים, יש להשוות מקרב הקבוצות השונות כשכמות הנבדקים בכל קבוצה תואמת את חלקה היחסי בציבור. להציג כמה נבדקים אל מול מאומתים ביחס למנה ראשונה, שניה, מחלימים עם זריקה וכו', אחרת הנתונים לא שווים את הנייר שהם כתובים עליו. בגלל שלא מחוסנים נבדקים יותר והמחוסנים לא נדרשים לבדיקות כניסה למקומות יש לעשות את השקלול. משרד הבריאות לא מציג זאת ולכן כל הפרסומים על כמות הנדבקים מטעה ומסכנת את הציבור. הציבור המחוסן חי באשליה שהסיכוי שלו להידבק מאוד נמוך וזה לא נכון. הנושא של מחלימים קריטי- לא ייתכן ששוללים מאיתנו זכויות כי לא לקחנו זריקה כשמחקר של שיבא מגלה ששנה מההחלמה מחלימים אינם מסכנים".

היו"ר ח"כ קריב הגיב לדבריו: "אני לא אוחז בדעתך בנוגע לשיתוף הציבור. רמת האמון שמערכת הבריאות זוכה לה בציבוריות הישראלית גבוהה גם לאחר שנתיים של התמודדות עם המגיפה. אם קיימים מוקדי אי-אמון הם גם בשל פעילות מאוד לא ראויה של הפצת הכפשות ושקרים. הכתובת לדרישת מידע היא קודם כל מהרשות המבצעת ועל-פי בקשת חופש מידע. אם המידע לא ניתן, שעריו של בית המשפט פתוחים".

לאחר מכן הוסיף כי הוא חוזר על בקשתו שהוועדה תקבל את נתון אחוז המאומתים מתוך סך הנבדקים פר קבוצה. "נציג מחדש את הסימוכין האפידמיולוגיים למדיניות התו הירוק".

תאריך:  08/12/2021   |   עודכן:  08/12/2021
מירב ארד
+הסרסור בסוהרות: הקואליציה סיכלה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית
23:02 08/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נדחתה ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין "סרסור בסוהרות ובחיילות חובה על-ידי מפקדים בשירות בתי הסוהר לסיפוק אסירים ביטחוניים" לאחר שהקואליציה לא הצליחה למנוע את העלאת הנושא להצבעה
שטרית, סופר וקרעי במליאה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: חידוש אוטומטי של הנחה בארנונה
19:06 08/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק האזרחים הוותיקים (תיקון - חידוש אוטומטי של הנחה בארנונה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת ינון אזולאי. 49 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע כי הנחה שניתנה לאזרח ותיק בארנונה, תימשך להינתן לו באופן אוטומטי, גם אם לא הגיש בקשה מחודשת לכך, כל עוד לא דיווח על שינוי באחד מהתנאים המנויים בסעיף.
+בטרומית: חובת מסירת תוכניות הדירה לקונה
18:56 08/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המכר (דירות) (תיקון - חובת מסירת תוכניות הדירה לקונה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת. 42 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

מוצע לחייב מוכר דירה להעביר לקונה, בעת מכירת הדירה, את התוכנית הדירה ואת תוכניות הקונסטרוקציה, החשמל, האינסטלציה והסניטריה של הדירה, על גבי תקליטור או בדואר אלקטרוני.
+אושר בטרומית: ייצוג הולם גם בתאגידים ממשלתיים וגופים סטטוטוריים
18:31 08/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק החברות הממשלתיות (תיקון - ייצוג הולם בתאגידים ממשלתיים וגופים סטטוטוריים), התשפ"א- של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי וקבוצת חברי הכנסת, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף ואיימן עודה.

מוצע לעגן בחוק החברות הממשלתיות את חובת הייצוג ההולם ביחס לכלל קבוצות האוכלוסייה הנהנות מייצוג הולם לפי חוק שירות המדינה (מינויים).

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התנגד להצעת החוק ופנה לחברי הכנסת הערבים: "אם הייתה לכם טיפה הכרת הטוב - הייתם מורידים את הנעליים ומנשקים את הרגליים של המדינה הזאת. אתם רוצים לכבוש מבפנים את השירות הציבורי, את החברות הממשלתיות".

+הממשלה תכריע בינואר האם לאשר פינוי מהעוטף
18:25 08/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראשי הרשויות בעוטף עזה דורשים עוד סמכויות לפינוי תושבים בחירום ורשות החירום הלאומית תומכת באופן עקרוני וועדת השרים לענייני העורף תכריע  ▪  ראש רח"ל: "במבצע האחרון הצבא החליט שלא להפעיל את התוכנית, משיקולים שלא נפרט"  ▪  לרמטכ"ל יש סמכות לפנות שישה ישובים
(נירה שפק ורם בן-ברק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+בטרומית: יוחמר מנגנון הטיפול בעבירות משמעת בקרב רופאים
18:06 08/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת הרופאים (עבירות משמעת), התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת ענבר בזק וקבוצת חברי הכנסת.

מוצע בה לעדכן את עבירות המשמעת לפי פקודת הרוקחים, ואת מנגנון הטיפול בעבירות משמעת בקרב רופאים ולהסדיר את סוגיית הטיפול בעבירות המשמעת בקרב רופאים, ובכלל זה להעניק לוועדת משמעת סמכות להטיל הגבלות זמניות, ולהוסיף הגבלות נוספות אותן ניתן להטיל בסוף ההליך המשמעתי, לרבות קנס וחובת הכשרות במקרים המתאימים.

החלטה של ועדת המשמעת תפורסם באתר האינטרנט של משרד הבריאות ואם החליטה הוועדה להתלות או לבטל רישיון, תפרסם את החלטה בציון שם הנקבל - והכול כפוף להוראות שיקבע השר. הנקבל יוכל לערער על החלטה של ועדת המשמעת.
+ח"כ אזולאי הורד מהדוכן לאחר שכינה את ח"כ קריב "רפורמי קטן"
17:20 08/12/21  |  עידן יוסף
‏ח"כ ינון אזולאי תקף בחריפות מעל דוכן הכנסת את ח"כ גלעד קריב שקרא לעברו קריאת ביניים: "תסתלק מפה רפורמי קטן, קטנצ'יק. מי אתה? תתבייש לך? עוף מפה". יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה לסדרנים להוריד את ח"כ אזולאי מהדוכן, וספג אף הוא גידוף מאזולאי.
+נתניהו: לא להצמיד שופט כדי לצנזר רשתות חברתיות
16:54 08/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה נתניהו על החוק המבקש להסיר תכנים מהרשתות החבריות: "סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי, הממשלה איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת"  ▪  יו"ר הציונות הדתית: "זה החוק לסתימת פיות הימין"  ▪  יוזם החוק, ח"כ הלוי: "המצב היום מלמד בעיניי על איבוד שליטה"
(נתניהו. "פגיעה אנושה בדמוקרטיה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+בטרומית: הפיכת דמי החסות לעבירה פלילית שעונשה עד עשר שנות מאסר
16:14 08/12/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להתמודדות עם תופעת דמי החסות (תיקוני חקיקה), התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת רות וסרמן לנדה.

מוצע בה להוסיף לחוק העונשין עבירה של נטילת דמי חסות ולקבוע שדינו של נותן חסות, כהגדרתו בהצעה, יהיה מאסר שלוש שנים, ודינו של מקבל דמי חסות יהיה מאסר עשר שנים.
+הישג למרצ: למרות בקשת השרה שקד - חוק המסתננים לא יוארך ויפוג מחר
15:02 08/12/21  |  עידן יוסף
הישג למרצ: למרות הבקשה של השרה שקד - חוק המסתננים לא יוארך ויפוג מחר. חוק המסתננים מאפשר בין היתר להטיל קנס כפול על מעסיקים של מסתננים לא חוקיים ומאפשר גם לנייד ברחבי הארץ קבוצות של מסתננים מסיבות ושיקולים שונים (כאן חדשות).
+ועדת הכספים אישרה הקלות ל-130 עמותות חברתיות
13:24 08/12/21  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות אישרה (יום ד') הקלות במס על תרומות ל-130 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-129 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ולעמותה 1 ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46 לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אדם, איכות הסביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות.


+"בסוף השנה נעמוד בצריכה של 10% מהאנרגיה המתחדשת"
13:08 08/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון: "מה שמדינת ישראל עשתה עד עכשיו בתחום האנרגיה המתחדשת, הוא ישראבלוף"  ▪  שיעור ייצור החשמל באנרגיה מתחדשת בשנת 2020 היה כ-7% מכלל צריכת החשמל בישראל באותה שנה, בעוד יעדי הממשלה לשנה זו היו "10%

ליאור שילת, ח"כ ביטון. "לתהחיל לתכנן את הקווים לעשור הבא" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עפר שלח / Ofer  Shelah   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מתקרבים לרגע שבו לא נאריך את הגבלות התיירות הנכנסת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 8.12.21) לקבל תמונת מצב על ייצור חשמל האנרגיה בישראל בדיווח מנכ"ל המשרד כמתחייב בחוק משק החשמל.
08/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בדצמבר שנת 1947 כתב המשורר נתן אלתרמן את המילים האלמותיות של שירו "מגש הכסף". וכך כתב: והארץ תשקוט, עין שמיים אודמת / תעמעם לאיטה על גבולות עשנים, / ואומה תעמוד - קרועת לב אך נושמת, / לקבל את הנס האחד, אין שני. // - - - אז תשאל האומה שטופת דמע וקסם / ואמרה: מי אתם? והשניים שוקטים, / יענו לה: אנחנו מגש הכסף, / שעליו לך ניתנה מדינת היהודים. // כך יאמרו ונפלו לרגלה עוטפי צל / והשאר יסופר בתולדות ישראל.
08/12/2021  |  שרון רופא-אופיר  |   נאומים
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ג', 7.12.21) את התקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה. התקנות, שתכליתן היא אפשרות סיוע לבני זוג ולהורים וילדים ליישב סכסוכי משפחה ביניהם בהסכמה ובדרכי שלום תוך צמצום הצורך בהתדיינות משפטית, אושרו פה אחד בתמיכת יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), והח"כים ענבר בזק (יש עתיד), בני בגין (תקווה חדשה), אורי מקלב (יהדות התורה).
08/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה דנה (יום ג', 7.12.21) בהכרזה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע ובהתאם לחוק הקורונה הגדול, לא נדרשה לאשרה בשל כך שחלפו 48 שעות מכניסתה לתוקף. בכך הוארך תוקף ההכרזה הקובעת חובת בידוד במלונית על החוזרים מ-50 המדינות שנקבעו עד ל-12.12.21. עם זאת, נקבע כי החובה למי שקיבל תשובה חיובית ב-PCR בכניסה לארץ להמשיך את כל תקופת הבידוד במלונית, תחול רק על חולה שקיבל תשובה חיובית לאומיקרון או חשוד ככזה.
08/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה הציג (יום ג', 7.12.21) בוועדת הכלכלה את החוק להסדר, פיקוח ופיתוח הרכב ללא נהג בארץ, ובכך ישראל מצטרפת למספר מצומצם של מדינות בעולם המסדירות את התחום. יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, הבטיח כי "נעשה הכל כדי לקדם את החוק, תוך ודאות כי תובטח בטיחות הנוסעים והולכי הרגל. ישראל מובילה במחקר ופיתוח בנושא וזהו יום היסטורי, היוצר מציאות חדשה בארץ, שיאפשר ל-400 מכוניות ללא נהג להסעה - לנוע ברחבי ישראל".
07/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il