|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נתונים מעודדים

ירידה חדה במספר הנערים הכלואים

בית הסוהר "אופק" לקטינים הופך למתחם נפרד בתוך כלא רימונים - האם תימשך הירידה במספר האסירים הקטינים? ירידה ממאות לעשרות היא תקדים ברמה עולמית, אך ללא תוכנית שיקום ומסגרת מחוץ לכלא מרחפת סכנת החזרה לכלא
29/01/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
עבריינים צעירים [צילום: שב"ס]

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן, קיימה השבוע (יום ד', 26.1.22) דיון על השפעת איחוד בית הסוהר אופק ובית הסוהר רימונים על רווחתם ושלומם של האסירים הקטינים. לוועדה נמסר בדיון כי "אופק" הוא הכלא לקטינים בני 18-14, כאשר הגיל הממוצע לאסיר הוא הוא 16 עד 16 וחצי, וכיום שוהים בו 66 אסירים קטינים.

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, תיארה את המצב הקיים: "עד כה המדיניות הייתה להסתכל על נוער עובר חוק מבחינה שיקומית וטיפולית. כלומר, שצריך ואפשר לשקם אותם. כלא אופק, אף שלא היה נטול בעיות ואתגרים, אופיין בדיוק בגישה זו. חייבים לוודא את משמעות שינוי ההגדרה של כלא אופק על התנאים המסופקים לקטינים, על היקף הצוות והכשרתו, שמירת ההפרדה מהבגירים ועוד".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד מיכל גולד ממשרד המשפטים, המתאמת הבין משרדית למניעת עבריינות נוער: "הירידה במספר הקטינים באופק, ממאות לעשרות, זה תקדים ברמה עולמית, וזה קרה רק בזכות מאמץ של כל המערכות, אך חשוב שלא ננוח על זרי הדפנה ונמשיך במאמץ זה. הנערים שמגיעים לריצוי מאסר ב'אופק' הם הכי מורכבים בחברה הישראלית, כל אחד עם סיפור חיים מאוד לא פשוט, ולכן צריך לוודא שהצוות שמטפל בהם ממשיך לשמור על האוריינטציה ועל ההכשרה שלו. ברור לי שכיום כל שב"ס ממשיכים להיות מוכוונים למדיניות זו, אך החשש שלי הוא שבעתיד זה יישכח, ולכן טוב וחשוב שהוועדה מקיימת דיון מעקב על הנושא כבר בתחילת הדרך".

חשש זה של עו"ד גולד חזר לאורך כל הדיון, מצד כל גורמי המקצוע (הרשות לשיקום האסיר, שירות המבחן לנוער, הסניגוריה הציבורית ועוד), אשר החמיאו כולם למודל הקיים בכלא "אופק", ולהצלחה השיקומית-טיפולית שלו, אך שהכפפתו לכלא אחר תביא בעתיד לירידה באיכות הטיפול והתנאים.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

תת גונדר ערן פייר, סגן מפקד מחוז מרכז בשירות בתי הסוהר: "ב-2001 הוחלט על הקמת כלא נפרד לקטינים, והוא שוכן במיקומו הנוכחי מאז 2004. מדובר במתחם נפרד, המצוי בקומה אפס, של אותו בניין בו מצוי כלא רימונים בקומות הגבוהות יותר. בשנים 2014-2004 היה ממוצע של 190 אסירים קטינים, ובזכות עבודה משותפת של כלל הגופים והמשרדים, בשנים 2018-2015 הממוצע ירד לכמאה ומ-2018 חוזרים לממוצע של כ-85-80. הבוקר הספירה הייתה של 66 נערים.

"אנו כארגון נדרשים להתייעל, ולכן התחלנו בניסוי-חלוץ ב-1.1.22 במסגרתו אופק חוזר להיות מוגדר כמתחם עצמאי, אחד משלושה מתחמים, בתוך כלא רימונים. אין שום שינוי, במיקום, בתנאים או באוריינטציה. אין שום השפעה על תקני השיקום והטיפול. אפילו מפקד הכלא נשאר באותה דרגה. ההתייעלות באה לידי ביטוי רק בתקנים של פיקוד ושליטה - למשל הורדת הדרגה של קצינת האג"ם והכפפה לקצין האג"ם של רימונים- ותקנים של מנהלה ושירותים לוגיסטיים - למשל צוות 'בדק בית' שעכשיו יהיה אחד משלושה צוותים של כלא רימונים. סגל הכלא כולו ימשיך לעבור הכשרות ייחודיות לנושא קטינים, ויהיה ייחודי לכלא, אבל האיחוד גם יאפשר לנו בעתיד להכשיר מספר מצומצם של אנשי סגל מרימונים, שיוכלו לגבות בכלא אופק, בתקופות של תחלואה והיעדר סגל, כמו שלמדנו בקורונה".

פייר הדגיש שכבר כאשר הוא פיקד על הכלא, בשנים 2013-2012, נסמך על כלא רימונים בכל מיני היבטים לוגיסטיים: "אז גם זה שינוי לא גדול, אבל אין כל שינוי בהיבט האוריינטציה או התנאים. בחודש אפריל יתקיים דיון סטטוס על הניסוי, אצל מפקד המחוז, לבחון מה צריך לחזק ומה צריך לתקן לגבי המהלך, ואני מזמין אתכם להמשיך וללוות אותנו בתהליך. אנחנו עם האצבע על הדופק ואני אישית מעורב מאוד בתהליך בכלא כל העת".

ליאת שוסטר זיני, מפקחת ארצית נוער וצעירים ברשות לשיקום האסיר: "אלה הקטינים הכי מורכבים של מדינת ישראל. כל אחד דורש עולם ומלואו וכל אחד מגיע עם סיפור חיים משמעותי, שנים של פשעים בכל המערכות בהן היו, יש להם הרבה פגיעה באמון והרבה כישלונות במסגרות, והם מגיעים במצב מאוד מורכב וגם יוצאים למצב מורכב. כל הגופים והצוותים עושים מאמצים עילאיים לשיקום הקטינים האלה, אבל השיקום שלהם מורכב מאוד-מאוד. יש עבודה טובה מאוד מול צוות הטיפול בכלא אופק, וחשוב לנו להמשיך להיות שותפים. יש כל מיני פעילויות שיקומיות שפסקו, כמו הבאת חבר'ה משוקמים מבחוץ לדבר עם הקטינים, אבל זה בעיקר בגלל הקורונה. הנתונים מראים כיום שקטין שנכנס לכלא אופק והשתחרר ללא רצף טיפול, כלומר ללא תוכנית שיקום של רש"א ומסגרת שתחכה בחוץ, הסיכוי שלו לחזור למאסר באופק הוא 70%. אך עם זאת, בשל המורכבות של הנערים הללו, יש מחסור במסגרות שיכולות ורוצות לקבל אותם בחוץ".


בטי חנן, מנהלת שירות המבחן לנוער במשרד הרווחה והביטחון החברתי: "יש לנו הערכה גבוהה לעבודה של כלא אופק עם הקטינים, חשוב לנו לשמר את הקיים. אני יכולה לחשוב על אפשרויות התייעלות אחרות ברמת קטינים וצעירים, מבלי לשנות את עצמאות הכלא. כמו-כן, דובר פה על שמירת התקנים כמות שהם בגורמי הטיפול והשיקום ושינוי רק בגורמי מנהלה וכדומה. חשוב לי לציין שגם גורמי המנהלה משפיעים על היכולת שלנו להוציא תוכניות לפועל, ויש לשים לב לכך, וכן, גם אם התקן שציין תג"ד פייר הוא 5.5 עובדים סוציאליים, למשל, הרי שבפועל אנו עובדים מול שלושה".

חברי הוועדה היו מודאגים מפער זה של איוש התקנים, וביקשו פירוט של כלל הפערים בתקנים השונים, ולאחר בירור השיבה איילת לוי, ראש ענף טיפול ושיקום באופק, לחברי הוועדה את כל מספרי התקנים והאיוש בכלא, ובהם העובדה כי אכן יש כיום ראש תחום טיפול, וכן עוד שלושה עובדי סוציאליים, עובד נוסף התפטר לפני כשלושה חודשים, וכבר מספר שנים שלא מצליחים לאייש את התקן וחצי הנוסף, כחלק ממחסור של כ-40 עובדים סוציאליים בשב"ס כולו.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, סיכמה את הדיון ואמרה כי מדובר בדיון חשוב, וכי יש לברך על הירידה המתמשכת במספר הקטינים הכלואים לאורך השנים, אך גם יש לוודא כי שינוי חשוב זה ממשיך. על כן הוועדה תפקח מקרוב על תהליך האיחוד בין אופק לרימונים, תקיים דיון מעקב בנושא בעוד כחודש, ותקיים סיור במקום בחודש אפריל. יו"ר הוועדה אף הוסיפה כי תפנה ליושבות-ראש ועדות ביטחון הפנים, החינוך והרווחה כדי שהסיור והפיקוח על הנושא יהיו משותפים.

שיר-סגמן אמרה שהיא שמחה לשמוע כי תהליך ההתייעלות שמכוחו בא האיחוד לא משנה את האוריינטציה של בית הכלא, אך הוועדה מבקשת לקבל לידיה את הנהלים והפקודות אשר מגדירים את התקנים ואת העצמאות התקציבית של הכלא, כדי שתוכל לוודא כל שנה בדיון מעקב שאלה נשמרים, וכך נשמרים התנאים אשר מקבלים כיום האסירים הקטינים.

תאריך:  29/01/2022   |   עודכן:  29/01/2022
עידן יוסף
+"אם בהייטק ימשיכו לחפש מתחת לפנס, הם לא יצליחו לצאת מהמשבר"
00:54 30/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון בדיון על עתיד ההייטק הישראלי: המדינה צריכה לאפשר לענף סביבה תומכת ולעודד שילוב צעירים מהפריפריה ומהחברה הערבית והחרדית  ▪  יו"ר הרשות לחדשנות: סטארטאפ ניישן זה נהדר, אבל לא בהכרח מוביל לצמיחה ולא יכול להוות חוסן כלכלי לכל שכבות האוכלוסייה
(הילה חדד-חמלניק, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה [צילום: רמי זרנגר])
+מגעים לתמיכה חרדית מבחוץ תמורת בלימת חקיקה רגישה
22:41 29/01/22  |  עידן יוסף
מגעים אינטנסיביים התנהלו לאחרונה בין נציגים חרדים לבכירים בממשלה, כאשר על הפרק חצי שנה שהחרדים לא תוקפים את הממשלה ובתמורה נבלמת חקיקה 'רגישה' מבחינת החרדים.

על-פי המתווה, אחרי חצי שנה החרדים יתמכו בקואליציה מבחוץ והקואליציה מצידה תדאג לתקציבים. ‏לפי אותם גורמים המתווה נמצא בשלבי מו"מ והעניין טרם הבשיל (מעריב).
+ח"כ יואב קיש חיובי לקורונה
20:28 29/01/22  |  עידן יוסף
ח״כ יואב קיש נמצא חיובי לקורונה. עוד נדבקי קורונה בכנסת: עובד חברת שפיר, עובדת מחלקת הדרכה ועובד ערוץ כנסת.

+שס בקמפיין חדש: "הממשלה מרעיבה ילדים"; ליברמן: "דרעי בודק כשרות באתרי סקי בשווייץ"
20:16 29/01/22  |  עידן יוסף
מפלגת שס יוצאת בקמפןן חדש שבו נטען כי לממשלה שמרעיבה ילדים אין זכות קיום. בסרטון נראים אם ובנה עורכים קניות כאשר האם אינה מאפשרת לבנה להוסיף מוצרים לעגלה בשל מחירם הגבוה. זאת בשעה שלקוח אחר קונה חבילות של מזון לחתולים בטענה שלכך יש תקציב.

יו״ר שס אריה דרעי אמר: ״הסרטון הכואב הזה הוא מציאות החיים היומיומית של מאות אלפי משפחות בישראל, הנאנקות תחת גל הגזירות וההתייקרויות שאין לו סוף. בכל הממשלה המנופחת הזו, על שלל התפקידים והג׳ובים שלה, אין ולו נציג חברתי אחד שישמע את זעקת המוחלשים ויפעל למענם. איווט, בנט, לפיד: תסתכלו לילד הזה בעיניים״.

‏שר האוצר אביגדור ‎ליברמן עקץ בערוץ 12 את דרעי על בחירתו לצאת לחופשה יוקרתית בחו"ל לאחר התפטרותו מהכנסת והחתימה על הסדר הטיעון: "הוא מיד טס לסנט מוריץ בשווייץ, אחד המקומות הכי יוקרתיים שיש. הוא כנראה בא לבדוק את מצב הכשרות באתרי הסקי".
+ח"כ דוד ביטן נמצא חיובי לקורונה
18:37 29/01/22  |  עידן יוסף
ח״כ דוד ביטן ושני עובדי משמר הכנסת דיווחו כי לאחר בדיקה שביצעו לנגיף הקורונה - נמצאו חיוביים. זו הפעם השנייה שבה ביטן נדבק בקורונה. בפעם הקודמת היה מאושפז חודשים אחדים. ביטן מסר כי הוא מרגיש בסדר ומודה לכולם על איחולי ההחלמה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ירידה חדה במספר הנערים הכלואים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
"חלק משמעותי של המלחמה בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית הוא הסברה, שהציבור יבין כיצד אפשר לסייע להם, ולשם כך חייבים קמפיינים אפקטיביים בערבית", אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פני ח"כ מירב בן ארי, בדיון השבוע (25.1.22) לרגל יום השפה הערבית, על שימוש בערבית בקמפיינים למלחמה בפשיעה. את הדיון יזם ח"כ איימן עודה.
28/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ג', 27.1.22) דיון בפעילות לשכת הפרסום הממשלתית בשנים 2021-2020. במרכז הדיון עמדה שאלת החשיפה והפרסום מצד משרדי הממשלה כלפי המגזרים השונים, בדגש על חלקם באוכלוסייה והתקציב המושקע בפרסום מנגד, בחלוקה לאמצעי המדיה השונים. במסגרת הדיון הוצג מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב לבקשת ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, ומוצגים בו נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) על פרסומים בשנים 2021-2015 בפילוח לפי קבוצות אוכלוסייה ואמצעי תקשורת.
27/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למדיניות חוץ, בראשות ח"כ אמילי מואטי, קיימה (יום ב', 24.1.22), דיון בנושא 70 שנה להסכמי השילומים, על-פי הצעתם של חברי הכנסת שרן השכל ויבגני סובה.
27/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה (יום ד', 26.1.22) במכתב לשר הבריאות ניצן הורביץ, וקרא לו לבחון מחדש את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים טלפוניים שהגישה יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן.
27/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ד', 26.1.22) דיון מיוחד לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שעל-פי החלטת האו"ם משנת 2005, מצוין ברחבי העולם בתאריך 27.1, היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אשוויץ.
26/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il