|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מפקדת גל"ץ בתגובה לחרם הראיונות: "הטלטלה היא רגעית"

גלית אלטשטיין שעמדה בראש ועדה שניסחה את הקוד האתי של התחנה אומרת כי שיקוליה היו מקצועיים ולא היה מהם מנוס מעריכה שחרם הראיונות שהכריזו מפלגות בימין לא יימשך לאורך זמן ברדוגו: "מי שאחראי לפגיעה בחופש הביטוי הם ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ"
10/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   שידור ציבורי   |   תגובות
ברדוגו בפתיח לתוכניתו: פוטרתי אחרי 17 שנה [צילום: עכשיו 14]
גלית אלטשטיין [צילום: יח"צ]

עידן יוסף, מירב ארד
יעקב ברדוגו הודח מתוכניתו בגלי צה"ל; במערכת הפוליטית קוראים לחרם ראיונות

מבחן ברדוגו
גלית אלטשטיין מעריכה שחרם הראיונות של מפלגות המחנה הלאומי לא יימשך לאורך זמן. יש להניח שהערכתה המקצועית בעניין זה נכונה. בימין, ובליכוד בפרט, לא ידעו מעולם לשלוט. מומחיותם היא בלדבר על משילות, אך עשרות שנים הוכיחו שעם הגיעם לכס השלטון נשכחות אמירות אלו כלא היו. הציפייה שהבטחות האופוזיציה היום לבטל את החלטות ממשלת בנט-לפיד וגזירותיה עם עלייתה המחודשת לשלטון צפויה להתנפץ. לימין אין את הכוח הפוליטי וגם לא את המוטיבציה לעשות זאת.
בהעדר יכולת להניע מהלכים, משוועת האופוזיציה לדבר בתקשורת. לחמה הוא כל מיקרופון פנוי, והרעב לבמה התקשורתית של גלי צה"ל צפוי לגבור על הצום מרצון שגזרה על עצמה. הערכתה של אלטשטיין כי בימין ישובו להתראיין הרבה לפני שברדוגו יחזור לתחנה כנראה הולכת להתממש.
▪ עידן יוסף

סמכות ללא אחריות
גלית אלטשיין היא ממלאת-מקום מפקד גלי צה"ל. המינוי שלה הוארך מכוח האינרציה וללא הצדקה. החלטות בסדר גודל שכזה מן הראוי שיתקבלו על-ידי מפקד קבוע ולא על-ידי מישהי שאוטוטו עוזבת, ולא תישא בהשלכות של החלטותיה.
אלטשטיין טוענת שהחלטתה מקצועית ולא פוליטית. אם כך, מדוע אפוא בחרה, לפני קצת פחות משלושה חודשים רק לקצץ את תוכניתו של ברדוגו ולא להורידה לגמרי, כפי שהיא עושה כעת? ברדוגו טוען שההנחיה ניתנה מלמעלה לעומת אלטשטיין שטוענת לעצמאות בהחלטתה. סביר להניח שהאמת נמצאת היכן שהוא באמצע. אם באמת חפצה אלטשטיין בתחנה הפועלת לפי כללי האתיקה, מדוע בחרה תחילה בראשו של ברדוגו ולא הוציאה דרישה מכל המגישים והכתבים להוגנות ולהצגת שאלות שישקפו את מגוון רוחב הדעות באוכלוסייה?
▪ עידן יוסף

מ"מ מפקד גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, מתייחסת לראשונה לחרם הראיונות שעליו הכריזו מפלגות המחנה הלאומי - הליכוד, שס, הציונות הדתית ויהדות התורה, בעקבות הדחתו של הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו מהגשת תוכנית הערב בגלי צה"ל.

במכתב לעובדי התחנה, רמזה אלטשטיין כי החרם לא יחזיק מעמד. לדבריה, "כאשר שינוי נועד לממש יעד מקצועי לעתים הוא מתבקש ואין דרך בלתו. גם אם הוא מטלטל, לעתים. זכרו: הטלטלה רגעית, אבל הדרך המקצועית היא המבחן שלנו לאורך זמן".

מנגד, טוען ברדוגו כי מי שהחליט על הדחתו הם בעצם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, במטרה "להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית". לדבריו, זוהי אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד.

בציוץ בטוויטר הוסיף השדרן הוותיק: "ואף על-פי כן נוע תנוע! אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מדי יום ביומו. חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית, וכד'. 'קול העם', פסק דין משנת 1953, הראשון שבו נבחנו בישראל גבולותיו של חופש הביטוי, קבע כי חופש הביטוי מהווה זכות יסוד שהיא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה תוך ביטול צו הסגירה לעיתון ׳קול העם׳: 'במדינה דמוקרטית – 'רצון העם' – רואים את ה'מושלים' כמורשים וכנציגים של העם שבחרם, אשר על כן רשאי איש התקשורת בכל עת להעביר מעשיהם המדיניים תחת שבטו, אם כדי לגרום לתיקונם של מעשים אלה ולעשיית סידורים חדשים במדינה, ואם כדי להביא לפיטורם המידי של ה'מושלים' או להחלפתם בבוא מועד הבחירות".

כאמור אלטשטיין, המייחסת את ההדחה לעצמה אומרת כי שיקוליה הם מקצועיים בלבד, והם נועדו לשמור על נורמות עבודה עיתונאיות ברורות ועל כללי אתיקה עיתונאיים ידועים: "קצרה היריעה מלפרט במכתב בודד את מלוא הכללים והקודים. הם מפורטים בקוד האתי של גלצ, נלמדים בקורס העיתונאים של גלצ ובבמות לימוד חיצוניות רבות וטובות, מעוגנים בפסיקות של בתי המשפט ונרכשים גם בעבודה מעשית בתהליכי חפיפה והעברת ידע מסודרים. בכל זאת ישנם כמה מהם שרצוי להדגיש ולהזכיר בעת הזו.

"בבסיס הקוד האתי של גלי צה״ל, שנוסח ע״י ועדה בראשותי לפני כמה שנים, ניצבים חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. בלב הקוד ניצבת חובתה של גלי צה״ל לעשות הבחנה ברורה ככל האפשר בשידורים בין דיווח עובדתי לבין פרשנות, דעה או ניתוח. קו מנחה זה, בדומה לאחרים, עוצב מתוקף ניסיון מקצועי רב שנים של עיתונאי ואנשי גלצ, ונגזר מאופיה הייחודי של גלי צה״ל כתחנה ציבורית וצבאית.

הקוד האתי מדבר גם על אופי השיח המתבקש בגלי צה״לֹ. זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד מ״מ מפקדת גלי צה״ל והעורכת הראשית התוויתי מספר עקרונות מנחים ובמסגרתם קבעתי כי אנשי גלצ - עיתונאים ושדרים - יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי - בכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות. נורמות שידור אלו, הן, ורק הן, הולמות את אופיה הציבורי של גלי צה״ל. מוטלת עלינו החובה לאמץ את הקוד האתי של גלי צה"ל לא רק בכתובים אלא גם במעשים", דבריה.

עוד מדבריה: "מערכת חדשות עצמאית מעניקה לאוחזים בה בכלל, ובשידור ציבורי בפרט, עוצמה רבה שמקפלת בתוכה חובות רבים. נשמת אפה של מערכת חדשות היא היכולת להאיר פינות חשוכות, לחשוף עוולות, להשתמש בכוחה לשנות את אשר ניתן, ולשרת את האינטרס הרחב של ציבור המאזינים בכלל חלקי החברה. איני חסידה של השינוי לשמו".
מכתבה של מ"מ מפקדת גלי צה"ל בעקבות ההחלטה להוריד משידור את תוכניתו של יעקב ברדוגו / מכתב
מכתב לאנשי גלי צה"ל המשרתים והעובדים שהופץ ע"י דוברות התחנה.

תאריך:  10/02/2022   |   עודכן:  10/02/2022
עידן יוסף
+ברדוגו יגיש תוכנית יומית בערוץ 14, והמהדורה המרכזית תידחה לשמונה
17:10 10/02/22  |  עידן יוסף
מהדורת החדשות של ערוץ עכשיו 14 המשודרת בשעה 19:30 תידחה לשעה 19:55 ותשודר מול יתר המהדורות, אך אורכה יישאר 35 דקות, והיא תסתיים ב-20:30.

בשעה 19:30 תשודר התוכנית "לפני הכותרות" בהגשת יעקב ברדוגו, שמגיש תוכנית שבועית בימי חמישי. גם תכנית זו תעסוק בפרשנות פוליטית, משפטית וכלכלית של אירועי היום.

מערוץ 14 נמסר כי התכנית, שהייתה בהרצה כבר חודשיים, תשודר בימי ראשון עד חמישי ותעלה לאוויר בתחילת חודש מרס.
+האגודה לזכות הציבור לדעת: הגיעה השעה לשים סוף למונופול של השידור הציבורי
17:05 10/02/22  |  עידן יוסף
זיו מאור, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת: "הקול של ברדוגו הוא קולם של מאות אלפי ישראלים. המפקדת הזמנית של גלי צה"ל לא יודעת את זה, או שלא אכפת לה מזה. בכל מקרה היא הוכיחה שאין לה עניין לתת דין וחשבון לציבור שמממן את גלי צה"ל, והיא ממשיכה להתייחס למשאב הציבורי הזה כאילו היה שופר של המגזר התל אביבי. אלשטיין אינה מוסמכת לקבל את ההחלטה. הגיעה השעה לשים סוף למונופול של השידור הציבורי, ולפתוח את הרדיו הארצי לתחרות חופשית".
+יברקן: גל״ץ לא עמדה במבחן ברדוגו ב-2022
17:00 10/02/22  |  עידן יוסף
ח״כ גדי יברקן: ״גל״צ לא עמדה במבחן ברדוגו ב-2022; הדנ"א השמאלי-תל אביבי שדבק בתחנה ואנשיה גבר על הנסיון לאזן במעט את רוח התחנה, שלא הצליחה להכיל קולות עיתונאים אחרים של ימין בועט וביקורתי ומאוזן".
+דרעי על הדחת ברדוגו: למחנה הפלורליסטי הכל מותר
16:53 10/02/22  |  עידן יוסף
יו״ר שס אריה דרעי בטוויטר: ״ההחלטה השערורייתית והמקוממת של מפקדת גל״צ, להדיח את יעקב ברדוגו מהגשת תוכניתו הפופולרית, היא עליית מדרגה מסוכנת של סתימת פיות של מי שמשמיע את קולם של מיליוני אנשים בישראל. לא מפתיע לגלות שזה מגיע מהמחנה ה׳פלורליסטי׳, שהכל מותר לו. בושה וחרפה״.
+אמיר אוחנה ויואב קיש: לא נתראיין בגל"ץ עד להודעה חדשה
16:49 10/02/22  |  עידן יוסף
ח"כ אמיר אוחנה: "אני אחד מרבים מאוד שאהבו להאזין לברדוגו. אהבתי גם להתראיין אצלו. לאור פיטוריו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל"צ. מי שמעוניין להאזין לרדיו קוריאה הצפונית - שיבושם לו. אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם". ח"כ יואב קיש: "לא מתראיין יותר בגל"צ".
+סמוטריץ': יקח לימין הרבה זמן לתקן את "טיהור" גל"ץ
16:47 10/02/22  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בטוויטר: "כמו ממשלת אוסלו, את הנזקים העמוקים וארוכי הטווח שממשלת השמאל הזו מייצרת ייקח לימין הרבה זמן לתקן ("טיהור" גל"ץ לדוגמה). בחינוך, בזהות היהודית, בהשתלטות שיח פרוגרסיבי על משרדי הממשלה, בביטחון, בהתיישבות, בתקשורת, במינויים ועוד ועוד. אבל העיקר שמנענו בחירות חמישיות... (שקר כמובן)".
+ח"כ קטי שטרית: השתלטות פוליטית על גלי צה"ל
16:45 10/02/22  |  עידן יוסף
ח״כ קטי שטרית בתגובה להדחת ברדוגו: "הבית של החיילים? לא הימניים! ההשתלטות הפוליטית על גלי צה״ל באמצעות ״מינוי זמני״ היא חרפה ומדרון חלקלק ומסוכן בדמוקרטיה הישראלית. הם לא יצליחו לסתום לברדוגו ולנו את הפה. ‏נגמרו הימים שיורקים עלינו ואנחנו אומרים שזה גשם וממשיכים הלאה. לא אתראיין יותר בגל"צ!".
+בן-גביר: יום שחור לדמוקרטיה ולחופש הביטוי
16:44 10/02/22  |  
ח"כ איתמר בן-גביר: "מהרגע שנבחרה מפקד מ"מ בגל"צ, היה ברור שקיבלה את המנדט שלה ממשטרת המחשבות של גנץ בנט ולפיד, כדי לסתום את הפה לאנשי הימין ולסגור להם את המיקרופון. ההודעה על הדחתו של יעקב ברדוגו מהתוכנית הכי מואזנת בגל"צ, היא יום שחור לדמוקרטיה ולחופש הביטוי".
+יעקב ברדוגו הודח מתוכניתו בגלי צה"ל;
במערכת הפוליטית קוראים לחרם ראיונות
16:07 10/02/22  |  עידן יוסף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוכנית הערב תהפוך ליומן חדשות בהגשת ירון וילנסקי בלבד  ▪  מפקדת גלי צה"ל מאפשרת לברדוגו להגיש ביום שישי את מחשבות בע"מ המשודרת עם שלונסקי  ▪  קולות בליכוד דורשים סגירה של גלי צה"ל
(ברדוגו. הודח [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפקדת גל"ץ בתגובה לחרם הראיונות: "הטלטלה היא רגעית"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
התקבלה ללא מכרז!
10/02/22 20:32
2
סיני
10/02/22 20:36
3
באום
10/02/22 20:53
4
רוזנקרנצ
11/02/22 03:29
5
קורןנאוה טבריה
11/02/22 05:29
6
קורןנאוה טבריה
11/02/22 06:31
7
שיפון
11/02/22 07:59
8
סיני
11/02/22 09:11
9
א.ל. ר"ג
11/02/22 09:17
10
שלמה המגיב
12/02/22 13:43
11
שאול א.
13/02/22 12:54
12
מרק_טווין
19/02/22 11:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שידור ציבורי
שינויים ברצועת הבוקר של גלי צה״ל: העיתונאי ספי עובדיה ומגישת החדשות והעיתונאית, טלי מורנו, יגישו את רצועת הבוקר המתחדשת של גלי צה״ל בתוכנית אקטואליה חדשה, שתשודר מדי בוקר, בימים א׳ עד ד׳, בשעות 08:00 עד 10:00.
01/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
העיתונאי ואיש התקשורת רזי ברקאי (72) הודיע למ״מ מפקדת גלי צה״ל, גלית אלטשטיין, על רצונו לפרוש מהנחיית התוכנית ״מה בוער״. ברקאי, מוותיקי המגישים בגלי צה״ל, ייפרד מהמאזינים בזמן הקרוב במהדורת פרידה, שתחתום 27 שנים בהן שידר את הרצועה. בעתיד הקרוב יעשה מאמץ משותף, שברקאי ימשיך לשדר בתחנה בפורמט אחר.
23/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהשראת מקרה המורה אדם ורטה, העלו בתאגיד השידור הציבורי את הסדרה "שעת אפס". המורה, המוצג כקורבן שרק מחפש את טובת תלמידיו, מוצג בה כקדוש מעונה החפץ לחנך מחדש את תלמידיו ה"גזענים".
17/01/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
המנהל הכללי של תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, לא עמד בחובתו לדאוג לסביבת עבודה תקינה בתאגיד. כך קובעת הוועדה לבדיקת יחסי העבודה בתאגיד כאן, שהגישה השבוע דין וחשבון בתום ארבעה חודשים וחצי של עבודה.
01/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממלאת-מקום מפקד גלי צה"ל גלית אלטשטיין הודיעה (יום א', 14.11.21) על שינויים בלוח השידורים שמשמעותם תהיה פחות שעות שידור לפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, שסומן ב"בעייתי".
14/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il